Nimbus 3,6m Reichard

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#211 Příspěvek od pepin »

JirkaA píše:
Nebude, na čtyřčlánek s tou vrtulí to poletí svižně, ale statickýho tahu bude mít tak 2,6 kg. Ale to Jarek určitě ani nechce :)


já si to myslím taky, i když bych si samozřejmě přál, aby se stal zázrak, nic méně si opravdu myslím, že s tou megou si pořídí pohon, který bude naprosto bezproblémový a naprosto dostatečný pro pohodové polétání, nic méně že v principu ani ta mega nedá víc, než ten levnej čínskej Emax.

ale to opravdu není velikostí motor, kdy stačí zalepit motorovou přepážku a na ní přišroubovat motor , ale ta mega mi přijde, že když teda nebyla prioritou ušetřená koruna, líp vybrat tady do toho modelu nejde--mimo zpřevodovaných pohonu.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#212 Příspěvek od Standa Stuchlý »

s tou baterkou tam můžeš dát vrtuli 12,5/10. Statický tah přibližně 3194 g, proud asi 48A a rychlost 146km/hod. Účinnost nějakých 84,1%. To by mělo tahat slušně. Jsem zvědavý, na kolik se Drive Calc. trefil 8O . Dej vědět a ať to lítá.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#213 Příspěvek od Vážka »

Ahojte, chtěl bych se zeptat, jak máte řešené zajištění křídel na spojovacích tyčkách (udělal jsem nakonec tyčky duté s vlepenou karbon kulatinou) u Nimbuse. Vím, že Pepin to lepí izolepou, ale chtěl jsem něco sofistikovanějšího.
Mám koupené takové ty cvaky Multilock od MPX, ale četl jsem v jiném vlákně, že moc nedrží, že jsou lepší jiné od TOPMODEL:
http://www.topmodelcz.cz/index.php?&des ... il&id=2432

A obecně nevím, jestli jakékoliv cvaky budou dostačující na 3,6m éro.
Ta guma na očkách, co mám v návodu Reichard mi, ale taky nepřijde adekvátní Nimbusovi.
Předem díky za tipy.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
děda
Příspěvky: 59
Registrován: sob 03.09.2011 21:38

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#214 Příspěvek od děda »

...tak ladím poslední detaily pohonu a neumí vyhodnotit, který čtyřčlánek by nejlépe zapadl do sestavy : MEGA 22/35 4s, 750kV, 65A + FOXY 85A opto + JETI MAX BEC 12A
+ 12,5x10 AeroCarbon.
Poraďte prosím, který z těchto : 4,0Ah 40C/50C 4,0Ah 30C/40C 3,6Ah 40C/50C 3,6Ah 30C/40C 3,0Ah 40C/50C 3,0Ah 30C/40C bez ohledu na váhu by byl nejvhodnější.
Uživatelský avatar
martin z
Příspěvky: 1592
Registrován: ned 03.08.2008 0:00
Bydliště: Pelhřimov, ČR

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#215 Příspěvek od martin z »

Když bez ohledu na váhu, tak ten 4,0Ah 40C/50C. Stejně jsou údaje o céčkách nadsazený, tak se nemusíš bát, že aku s napsanými 40C je zbytečný luxus.
děda
Příspěvky: 59
Registrován: sob 03.09.2011 21:38

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#216 Příspěvek od děda »

No jo, na tak "inteligentně" položenou otázku vlastně ani jinak odpovědět nejde :(
O.K. second servis : jeden z prodejců uvádí že - "Součet všech proudů. které odebírají regulátory v závislosti na váze modelu a velikosti vrtulí nesmí být nikdy větší než maximální uvedený konstatní proud uvedený na baterii. Jedná se o násobek kapacity v Ah a uvedené hodnoty C (např. tato baterie umožňuje maximální trvalý proud 3.0Ah x 40C = 120A). Doporučuji, aby hodnota celkového proudu byla maximálně do 80% z maximální uvedené hodnoty na baterii z důvodu prodloužení životnosti baterie ".
Zajímalo by mě jestli v mém případě je součet všech proudů jen 65 + 12 A, tedy motor + bec, nebo je třeba ještě něco připočítávat a když ano, tak co.
Pokud by tento součet byl opravdu pouze 77 A s doporučenou rezervou 20 % by mi měla stačit baterie s maximálním konstantním proudem cca 95 A, tedy např. 3,2Ah 30C/40C.
Uvažuju správně nebo je to nějak jinak ?
ka2012
Příspěvky: 139
Registrován: pon 15.12.2014 23:07

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#217 Příspěvek od ka2012 »

Moje zkušenost s motorem Hyperion ZS 3025-10 1150W, regl 60A, aku 4s 4200/30c a 4500/30c. Baterky nedaj víc jak 50A. A to ještě jen prvních pár sec. Přez 40A, ale dokáží dodávat až do vyčerpání kapacity což je 3200-3300 mAh, výkon přez 600W. Motor a regl lehce ohřátý.

Data Aku.docx
(76.84 KiB) Staženo 99 x

Motor výkon.docx
(70.55 KiB) Staženo 99 x


Na příští sezónu zkusím 3600/40C.

Ka
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#218 Příspěvek od Standa Stuchlý »

Log.jpg
Zdravím Jarku, s těmi baterkami to moc hrotíš. Ony baterky je skoro vždy velká loterie. Ber to tak. Pokud Ti nezáleží na hmotnosti, tak tam dej klidně i tu 4Ah baterku. Na Céčka se vyprdni. To je pro běžného uživatele vždy velká neznámá, protože to, co výrobci a hlavně plagiátníci dělají, to je fakt síla.

Já používám 3S, nebo 5S GensAce. Ten 3S je 2600mAh 25C a dává mi 2,5minuty motorového času. To mi stačí i na hodinový let. Samozřejmě, záleží na podmínkách a rukách. Ale větší baterku jsem zatím nepotřeboval. Je to umrtvená a často nevyužitá investice, ale to si musí každý rozhodnout sám.

Ten 5S je stejný výrobce ( preference od vrtulníkářů jsou dobré) a Céčka, to teď opravdu nevím. Ale nejspíš 35-40. Víc určitě ne.

V grafu se podívej, co vydrží baterka 2600mAh. Je stará 1rok. řed ní sem měl Pulse 2250mAh 45C a ta vydržela 4roky. Ještě ji lítám, vlastně 5tý rok, ale už se nafoukla. I tak pořád slušně drží. 2 minuty ještě dá.

Log.jpg


Tohle si bere Mega 16/20/2 40A tabulkových a to minimálně 6tou sezonu. Letos 7mou. Snad to přežije. Prostě Mega.

Tak že, podle hmotnosti si vyber kapacitu, co se Ti bude hodit, hlavně si nastuduj názory na výrobce. Já uvěřil na GensAce a zatím nelituju.
Naposledy upravil(a) Standa Stuchlý dne stř 03.02.2016 0:07, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#219 Příspěvek od Standa Stuchlý »

nějak se mi podařilo dát přílohu dvakrát. No, třeba to kluci přežijete :mrgreen:
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#220 Příspěvek od pepin »

pro první sezonu bych koupil obyč nejlevnější 25-35 3200ma turnigy a teprve po seřízení modelu--doladění těžiště bych řešil případně lepší baterky----otázka je, co je lepší baterka :oops: ---podle mého, pokud ty obyč turnigy nebudeš vybijet pod 2O procent a nedáš jim hned za uši plným výkonem při prvních pár startech--třeba pěti, možná toho nimbuse i přežijou :D

Když přistaneš hned po posledním nastoupání s předpokládaným vybitím na né víc, než 20 procent, musí být ty baterky maximálně trochu teplý.

při těch našich sranda odběrech u termických větronu --50, 70A musí stačit 25-35A 3200 turnigy---pokud se ten větron neprovozuje jako motorák a baterka se neždímá pod 20 procent--to si myslím, že dává lipolkám za uši nejvíc---nikdy mi netopila lipolka v eru, s kterým jsem přistál, když jsem vylétal jen málo kapacity, když jsem s tím samým erem sedal na vypnutý regl, baterka vždy topila a po čase se přifoukla.
Uživatelský avatar
JirkaA
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 17.08.2008 0:00
Bydliště: Moravský kras ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#221 Příspěvek od JirkaA »

Standa Stuchlý píše:nějak se mi podařilo dát přílohu dvakrát. No, třeba to kluci přežijete :mrgreen:
vždyť můžeš příspěvek editovat (místo zbytečných komentářů) ;)
OK2WY
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#222 Příspěvek od Standa Stuchlý »

ždímat je na nějaké % je dost diskutabilní. Já jim nakládal a nakládám hned od novoti . Jediné, co jsem si hlídal a hlídám dodnes, je vypínání pohonu při dosažení 3,8V na článek. Víc je nevybíjím.
Tedy, vypínání......pod 3,8V na článek již motor nepoužívám. Lítám na čas a ještě mi vysílačka hlásí napětí a odebranou kapacitu.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#223 Příspěvek od Vážka »

Tak mi dnes dorazily cvaky od Topmodel a jsou to mackové.
MPX samec má v růměru 6mm a ten od Topmodel má 9mm a na pohled ten rozdíl působí ještě větší.
Otvor v cvaku od Topmodel na propojení a pevnější uložení v trupu je 4mm, takže tam závitovku asi dávat nebudu tím bych váhově zabil úsporu, kterou jsem dosáhl dutými spojovačkami křídel :-)
Bude tam karbonová tyčka.
Jinak to vypadá, že to bude opravdu pevné až dost, spíš budu ještě dobrušovat, abych při rozpojování neurval kus křídla.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#224 Příspěvek od Standa Stuchlý »

měl jsem na 2m větroni spojku z uhlékové kulatiny 8m. Nikdy více. Nakonec jsem použil leštěnku a pohoda.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#225 Příspěvek od Vážka »

....... co znamená leštěnku?
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“