Nimbus 3,6m Reichard

Větroně s pomocným elektromotorem a nejčastěji sklopnou vrtulí
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
semi
Příspěvky: 1173
Registrován: sob 19.12.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#166 Příspěvek od semi »

Emax + toto:
http://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1890
aby se nemusel vrtat trup.
KMX, Edge RCF, Veloxity, MC, DF
DS-14
děda
Příspěvky: 59
Registrován: sob 03.09.2011 21:38

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#167 Příspěvek od děda »

Pro mne je Mega č.1. Víc nehledám.[/quote]

Když pominu tu převodovku, může být MEGA 22/35/4S s reglem třeba Jeti PRO OPTO 70 a aku 4200 mAh jakž takž dobrá volba ?
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#168 Příspěvek od Standa Stuchlý »

děda píše:Pro mne je Mega č.1. Víc nehledám.


Když pominu tu převodovku, může být MEGA 22/35/4S s reglem třeba Jeti PRO OPTO 70 a aku 4200 mAh jakž takž dobrá volba ?[/quote]


ten motor je tabulkově do 65A. Na tyto proudy já dávám regulátory 100A. Ten Jeti 70A by mohl vydržet, ale podle zkušeností s Jeti regulátory bych to neriskoval. Když motoru naložíš, může proudová špička regulátor odpálit.

Jakou vrtuli uvažuješ?

hned si odpovím.... :D , dle DC mi vyšla vrtule 16/8 Aeronaut s proudem přibližně 52A. To ti pojede regulátor skoro bez rezervy při rozběhu.
děda
Příspěvky: 59
Registrován: sob 03.09.2011 21:38

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#169 Příspěvek od děda »

semi píše:Emax + toto:
http://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.aspx?objcislo=1890
aby se nemusel vrtat trup.

Jestli tomu dobře rozumím, tak bych posunul motor v trupu o 28 mm dozadu musel šachova s těžištěm. I když řešení je to elegantní, pokud tedy nehrozí nějaké vibrace nebo jiné radůstky, není to ale troch u v duchu : "nechci slevo zadarmo" ?
děda
Příspěvky: 59
Registrován: sob 03.09.2011 21:38

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#170 Příspěvek od děda »

Standa Stuchlý píše:
Když pominu tu převodovku, může být MEGA 22/35/4S s reglem třeba Jeti PRO OPTO 70 a aku 4200 mAh jakž takž dobrá volba ?



ten motor je tabulkově do 65A. Na tyto proudy já dávám regulátory 100A. Ten Jeti 70A by mohl vydržet, ale podle zkušeností s Jeti regulátory bych to neriskoval. Když motoru naložíš, může proudová špička regulátor odpálit.

Jakou vrtuli uvažuješ?

hned si odpovím.... :D , dle DC mi vyšla vrtule 16/8 Aeronaut s proudem přibližně 52A. To ti pojede regulátor skoro bez rezervy při rozběhu.[/quote]
O.K. beru všemi deseti každou dobře míněnou radu. Takže když hned sobě, odpověz prosím ještě i mně :) - jaká vrtule vyjde dle DC (neumím s ním :( ) pro regl 100A - jaký nejlépe při aku 4200mAh - pokud ta má vliv ?
děda
Příspěvky: 59
Registrován: sob 03.09.2011 21:38

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#171 Příspěvek od děda »

Omlouvám se, s těma citacema jsem v tom udělal parádní hokej :(
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#172 Příspěvek od Standa Stuchlý »

to je těžko tvrdit, ale třeba na regulátor Align 100A mi jel motor hůře, než třeba na Tunigy 60 plush. Ten mi nakonec shořel. 60A bylo fakt málo. Teď tam mám tohle

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html

a to je o dost lepší. A ani nebyl moc drahý., 40Euro.
Uživatelský avatar
Vážka
Příspěvky: 948
Registrován: sob 17.01.2015 19:22
Bydliště: Brno - Venkov (severo-západ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#173 Příspěvek od Vážka »

Přímo v návodu na ten MVVS je dle jeho tahu doporučený na éro těžší než 2kg teh Glider 690kV.
ASW-17, Sea Beaver, Piper PA-18 Super Cub
JETI DS-16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#174 Příspěvek od pepin »

děda píše:Původně jsem měl MVVS Glider v hledáčku - doporučuje jej třeba Valenta do svého skoro 3 kg Sharona ale údajně na tom není o nic lépe než AXI../10.
.


toho jsem se právě obával, že mvvs nebude nic jiného, než za příplatek zapláštovaná oběžka na urovni axi---- /10

jinak ještě z jiného soudku, pro někoho to muže být naprosto nepodstatné, ale já se snažim u těch svých větronu a hlavně maket nejít s vrtulí nad rozměr 14, koukat na maketu, kde jde přez pul kabiny ohromná lopata se mi moc nelíbí---ale to vadí třeba jenom mě, páč létám v podstatě pouze na svahu a dost často s erem kousek před čumákem.

druhý duvod, proč se moc nehrnu do velikých lopat---bojím se o šlachy na rukách, už jsem viděl pár nepodařených startu z ruky, kdy závan větru s modelem zacloumal a veliká lopata je fakt veliká.

třetí duvod, když na zemi model zapnu, s menší vrtulí mi stačí jen trochu v zápěstí na zemi nadzvednout motor , vrknout plynem a nedřít při tom vrtulí o zem---třeba u foxe s vrtulí 13 jsem nad zemí i na podvozkovém kole

čtvrtý duvod--už pár lidí pomlátilo model a urvalo velkou lopatu jen díky většímu kroutáku, když tomu naložili při pruletu na minimálce a model utrhli díky kroutáku do pádovky--škrtli křídlem.

ale nejvíc mi vadí ta velikost té lopaty--16 a víc, pro Foxe jsem zkoušel pohon s převodovkou a lopatou 18/10, když jsem to roztočil, tak jsem se toho opravdu bál a raději nakonec dal klasickou oběžku s vrtulí 13, kde teda riskuji u aeronautky už její roztržení, ale toho se fakt bojim mín, než té roztočené 18 ky---navíc pohledově fakt humus, přez čumák foxe ohromný kus černýho plátu.
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#175 Příspěvek od pepin »

Standa Stuchlý píše:to je těžko tvrdit, ale třeba na regulátor Align 100A mi jel motor hůře, než třeba na Tunigy 60 plush. Ten mi nakonec shořel. 60A bylo fakt málo. Teď tam mám tohle

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... ouse_.html

a to je o dost lepší. A ani nebyl moc drahý., 40Euro.



regly turnigy plush používám rád, za tu cenu a možnost programování kartou mi přijdou v pohodě, ale občas si nějaký žije tak trochu svým originálním životem, některý má při volbě pomalý rozběh vždy pomalý rozběh, jiný ho má pouze po nějaké pauze a při dalším přidání plynu naběhne rychle---nic méně pokud dám v programu pomalý rozběh--což se mi pro větroně moc líbí, páč i když si při zapojení na zemi chaoticky sepnu motor, jen si lehce nabíhá, neurvu o zem okamžitě vrtuli a stačím zase stáhnout plyn----měl jsem s tím docela problémy, když jsem začínal pro přistání používat ovládání klapek plynovou pákou při vypnutém motoru--před dosednutím jsem zavřel klapky--plný plyn a pak omylem přepnul přepínač z ovládání klapek na ovládání motoru---plný plyn :oops: to mi zachránilo než jsem si to zažil hodně vrtulí a je to i příjemné při odhozu modelu při startu, že po přidání plynu je ještě prodleva, než ten motor naběhne na plný výkon.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#176 Příspěvek od Standa Stuchlý »

já ho trápil asi dva roky a začudil při brzdě. Naštěstí to nebylo vysoko, odhadem 100m, tak to šlo hned dolů, aby alespoň něco zůstalo. Odnesl to jen ten regulátor. Ale smrad jde z trupu ještě dnes a to je skoro půl roku.
Turnigy 60plush si opravdu žije podle sebe :mrgreen: . U prvního mi shořel BEC v letu. Díky tomu, že jej nepoužívám, tak se nic moc nestalo. Druhý si vypálil BEC hned na stole při prvním zapnutí. U třetího jsem BEC vypájel hned preventivně a dva roky běhal jako otrok. Až doběhal.
Uživatelský avatar
juraj.jurej
Příspěvky: 4068
Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#177 Příspěvek od juraj.jurej »

děda - "Protože mám motorovou přepážku 45 mm a zatím nechci táhnout kabely mimo trup, odpadají favorité tohoto vlákna HP GS 3032-6 a především E-max GT 3526/4.
Nechci tahat nahoru zbytečně mrtvé olovo,takže pomyslně proti sobě podle mě stojí Scorpion S-3032-990 na jedné straně a MEGA 22/35 S4 s MVVS 5,6/960 Redliner
na straně druhé."

Pritom Hyperione GS 3032-6 sa nemusíš báť o káble má priemer 38,5 mm a aj to až ďalej v trupe. Bol to motor priamo navrhnutý pre el. vetrone. Má aj zadnú montáž uchytenie hriadeľa v ložisku do trupu (krásna vec) Keby si ten motor zohnal za dobrú cenu tak si šťastný človek a berho. (už sa nevyrába a kúpil to Scorpion) Ten motor keď chceš dá 1.5KW a to ti model od Reicharda vo vzduchu aj rozobere. :) Žiadna Mega ani AXI sa na ten motor ani teraz ešte nechytá. (pomer príkon, účinnosť, hmotnosť) Podla mňa motor ako stvorený do Nimbusu na 4S. Môj názor.
Přílohy
GS3032.jpg
GS3032.jpg (4.04 KiB) Zobrazeno 1080 x
Naposledy upravil(a) juraj.jurej dne ned 17.01.2016 22:42, celkem upraveno 2 x.
FrSky Tandem X20
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#178 Příspěvek od pepin »

Standa Stuchlý píše: U prvního mi shořel BEC v letu. Díky tomu, že jej nepoužívám, tak se nic moc nestalo.


to se mi u jednoho taky povedlo--létám přijímačovky, ale s vyhořelým becem jsem narazil na jeden drobný problém---bez funkčního becu už mi nejde přeprogramovat a zamrznul v posledním modu nastavení, než odešel bec :lol:
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14360
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#179 Příspěvek od pepin »

Standa Stuchlý píše:Turnigy 60plush si opravdu žije podle sebe :mrgreen: . U prvního mi shořel BEC v letu. Díky tomu, že jej nepoužívám, tak se nic moc nestalo. Druhý si vypálil BEC hned na stole při prvním zapnutí. U třetího jsem BEC vypájel hned preventivně a dva roky běhal jako otrok. Až doběhal.


pohřbil jsem i regly od MGM, nebo Jeti, magnety mi ulítali i z motoru axi, ale je fakt, že vždy jsem byl hooodně za hranicí rozumného použití :lol:
Uživatelský avatar
juraj.jurej
Příspěvky: 4068
Registrován: čtv 08.03.2012 9:01
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Nimbus 3,6m Reichard

#180 Příspěvek od juraj.jurej »

[quote="pepin"][/quote]

stoupá ti ten hyperion při té váze 3kg ochotně kolmo ?

Mne to stúpa zhruba 20 m/s. (pre mňa až až) Baterka Zippy Compact 4S 4000mAh 25C. Skús dať novú baterku (tvrdšiu) a uvidíš. Tá moja tiež nieje boh vie čo. Ale je nová a zdá sa že zatiaľ drží.
Pri mojej vrtuli Aeronaut 13x8 to bere max cca. 65A
FrSky Tandem X20
Odpovědět

Zpět na „Elektrovětroně“