GENS ACE

NiCd, NiMH, LiPol, LiIon, LiFe, Pb...
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pheek
Příspěvky: 725
Registrován: sob 04.01.2014 21:54
Bydliště: Přerov, Czech Reuplic
Kontaktovat uživatele:

Re: GENS ACE

#16 Příspěvek od pheek »

Pánové dotaz, dnes jsem byl dopoledne lítat, celkem nové baterky GensAce1800mAh, Goblin 380. Asi 8 let a cca 20 s před koncem 5 minutového letu, snižoval regulátor otáčky, až jsem s Goblinem práskl do pole. Naštěstí se nic nestalo, chvála za ty klasy. Baterka po připojení na nabíječky, Raytronic C60 ukazovala 0%, jednotlivé články 2,8 2,7 2,3 3,7 2,8 3,9 (toto berte s rezervou, nemám přesné hodnoty). Mám toto přikládat tomu vedru a nebo je baterka totálně v pytli? Nejspíš to bude ta baterka co mi na začátku dělala problém při prvních dvou nabití. Druhá baterka co jsem s tou to dnes lítal, tak naprosto v pořádku.
LOGO 550 SX - Brain // SAB Goblin 380 - Brain // HELI-X V6
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: GENS ACE

#17 Příspěvek od Standa Stuchlý »

psal jsem Ti to již jednou. Já bych to reklamoval. Tak přijdeš o model a stejně budeš reklamovat. Čím později to uděláš, tím větší šance, že uslyšíš to obligátní " z důvodu nevhodného používání výrobku se reklamace neuznává " , nebo něco v tom duchu.
Uživatelský avatar
Duffs
Příspěvky: 490
Registrován: čtv 29.12.2011 19:32
Bydliště: Banská Bystrica

Re: GENS ACE

#18 Příspěvek od Duffs »

Chlapi, kupoval som z bazaru gansace tattu 6s 22ah. Majitel tvrdil, že bola storagovaná. Ked prišla skontroloval som U najednotlivých článkoch(multimetrom) a naozaj hodnoty boli
1-3,85
2-3,81
3-3,82
4-3,82
5-3,83
6-3,81
Celkom slušné a odložil som lipo lebo som nemal čas lietať až doteraz. Dal som lipo nabíjať z balancovaním (mam turnigy reaktor 300W 20A). Pred tým som ešte skontroloval ako nabíjačka ukazuje U na jednotlivých článkoch a boli rovnaké ako namerané multimetrom. Tak som spustil proces a po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostane okolo 4V. Čakal som ďalších 20 min., že čo sa stane a nič. Tiekol tam cca 1-1,5A a aj po dlhšej dobe články neprekročili 4V. Co v takomto prípade keď už je po záruke resp. nemam od toho blok?? Ako nabiť každý článok zvlášť?
Taranis X9D Plus, Heavy lift hexacopter, Phantom 4 Pro
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21638
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: GENS ACE

#19 Příspěvek od jyrry »

Duffs píše:... Ako nabiť každý článok zvlášť?

Vhodným kabelem/redukcí jako 6 jednočlánků ... :|
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
JosefSvejk
Příspěvky: 6483
Registrován: pát 29.04.2011 0:00
Bydliště: ČR

Re: GENS ACE

#20 Příspěvek od JosefSvejk »

Akorát bych nedoporučoval ty jednotlivé články nabíjet 1C :? .
A proč ne 2 až 6 jako pětičlánek?
Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
Uživatelský avatar
Atto
Příspěvky: 608
Registrován: stř 17.09.2008 0:00

Re: GENS ACE

#21 Příspěvek od Atto »

Duffs píše:Chlapi, kupoval som z bazaru gansace tattu 6s 22ah. Majitel tvrdil, že bola storagovaná. Ked prišla skontroloval som U najednotlivých článkoch(multimetrom) a naozaj hodnoty boli
1-3,85
2-3,81
3-3,82
4-3,82
5-3,83
6-3,81
Celkom slušné a odložil som lipo lebo som nemal čas lietať až doteraz. Dal som lipo nabíjať z balancovaním (mam turnigy reaktor 300W 20A). Pred tým som ešte skontroloval ako nabíjačka ukazuje U na jednotlivých článkoch a boli rovnaké ako namerané multimetrom. Tak som spustil proces a po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostane okolo 4V.


Žiaľ, to napätie jednotlivých článkov LiPo sady toho veľa nenapovie o jej skutočnom stave. Len to, že predtým bola "nejak" zrovnaná (aby to pre tvoje oči tak dobre vyzeralo).
To (nabitie nejakého článku samostatne) sa dá laboratórnym zdrojom a pri troche vedomostí a zručnosti aj bežným sieťovým adaptérom.

Ale to, že po pár minútach nabíjania (ale aj skôr, len si si to nemusel všimnúť) napätie jedného článku vyskočilo na 4,2V, zatiaľčo ostatné boli na 4V, pri súčasnom poklese nabíjacieho prúdu, svedčí o tom, že ten dotyčný článok má oveľa väčší vnútorný odpor ako ostatné. A to znamená, že batéria ako celok "6s 22Ah" je kaput.
Neexistuje žiadne kúzlo, ktorým by si ten jeden článok vzkriesil. Jediné čo môžeš, je urobiť z toho "5s 22Ah", alebo inak kombinovať či použiť tie zvyšné články. Ale ten "inkriminovaný" to už má nezvratne za sebou :( .
Uživatelský avatar
Dano
Příspěvky: 171
Registrován: sob 26.11.2005 0:00
Bydliště: Bratislava D.N.V.

Re: GENS ACE

#22 Příspěvek od Dano »

Duffs píše:Chlapi, kupoval som z bazaru gansace tattu 6s 22ah. Majitel tvrdil, že bola storagovaná. Ked prišla skontroloval som U najednotlivých článkoch(multimetrom) a naozaj hodnoty boli
1-3,85
2-3,81
3-3,82
4-3,82
5-3,83
6-3,81
Celkom slušné a odložil som lipo lebo som nemal čas lietať až doteraz. Dal som lipo nabíjať z balancovaním (mam turnigy reaktor 300W 20A). Pred tým som ešte skontroloval ako nabíjačka ukazuje U na jednotlivých článkoch a boli rovnaké ako namerané multimetrom. Tak som spustil proces a po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostane okolo 4V. Čakal som ďalších 20 min., že čo sa stane a nič. Tiekol tam cca 1-1,5A a aj po dlhšej dobe články neprekročili 4V. Co v takomto prípade keď už je po záruke resp. nemam od toho blok?? Ako nabiť každý článok zvlášť?


mal si balančný konektor strčený priamo do nabíjačky, alebo cez balančnú dosku?
Skús počas nabíjania ešte skontrolovať napatie na článkoch - či nieje chyba v balančnom konektore. Ak nieje, je to konečná. Mne to takto blblo, preto na to upozorňujem.
Karlosino
Příspěvky: 61
Registrován: úte 23.04.2013 20:55

Re: GENS ACE

#23 Příspěvek od Karlosino »

janekx píše:Gensky se posledni dobou nejak kazi, jedna uplne nulova, přinesl kamarad. Clanky maji 0v. Druha 6S prisla pekne rozladena tak reklamace a ted me volal dalsi kamarad ze mu umira článek v 6S kterou ma par mesicu ale nelitana. Tak nevim.

Zdravim,mam dve baterie tohoto oznaceni,jedna bez problemu,druha nic zvlastniho,navic se zavadou spatne priletovaneho siloveho kabelu.Prpada mi to jak sazka do loterie-bedes-li mit stesti,budes spokojen.Mel jsem ted chut na zakoupeni baterie Foxy,ale narazil jsem tady na nekolik clanku,ze je to propadak a radeji v teto cenove katedorii dat prednost bateriim Ray.Takze ted"babo rad"...Letu zdar!
Uživatelský avatar
Duffs
Příspěvky: 490
Registrován: čtv 29.12.2011 19:32
Bydliště: Banská Bystrica

Re: GENS ACE

#24 Příspěvek od Duffs »

mal si balančný konektor strčený priamo do nabíjačky, alebo cez balančnú dosku?
Skús počas nabíjania ešte skontrolovať napatie na článkoch - či nieje chyba v balančnom konektore. Ak nieje, je to konečná. Mne to takto blblo, preto na to upozorňujem.

Pre istotu som preletoval na DPS nabíjačky všetky kontakty, nepomohlo. Ešte by som mohol skontrolovať kontakty kablov z lipo, ale na rozoberanie sa moc necítim.
Taranis X9D Plus, Heavy lift hexacopter, Phantom 4 Pro
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: GENS ACE

#25 Příspěvek od Standa Stuchlý »

Duffs, asi Tě "potěším" :mrgreen: . Dnes jsem testoval pohon v Dionovy a použil jsem k tomu asi 4roky starou baterii Pulse 3S 2200mAh. Jeden článek šel nabít jen do 4,18V, ostatní 4,2V. Baterii jsem storagoval vždy a nabíjel s balancérem, asi proto vydržela tak dlouho. Ale nic není na věky. Minulý motorový čas 3,5minuty, dnes 1,5minuty. Je po smrti, do modelu ji už nedám. Jestli Ti jeden článek jde nabít jen do 4V, máš jen dvě možnosti.
1. udělat z ní 5S a třeba si s ní ještě zalítáš
2. vyhodit a příště nekupovat z druhé ruky.

Málo kdo Ti řekne pravdu, když jej nemá kdo prásknout. Bohužel, takový je dnešní svět.

Jestli je článek skutečně v pr...i zjistíš celkem snadno. Nabij jej přes servisní konektor a pak dej vybíjet. Koukni, jaký má vnitřní odpor. To samé udělej i s ostatními a porovnej jejich vnitřní odpory. Toto bych udělal dříve, než bych se pídil po jakékoli jiné závadě. A docela určitě zbytečně.
Uživatelský avatar
Atto
Příspěvky: 608
Registrován: stř 17.09.2008 0:00

Re: GENS ACE

#26 Příspěvek od Atto »

Standa Stuchlý píše:... Jestli Ti jeden článek jde nabít jen do 4V ...

Jemu ten jeden článok "vyskočí" pomerne rýchle na 4,2V, zatiaľčo ostatné majú sotva 4,0V.
Vysvetľujem si to tak, že nabíjač po zistení, že jeden článok už dosiahol 4,2V, aby zabránil ďalšiemu nárastu tohto napätia, zníži nabíjací prúd tak, aby bol schopný sadu balancovať.
Ak je však vnútorný odpor toho jedného článku vysoký, tak nabíjací prúd klesne na takú hodnotu, že nabíjanie ostatných zdravých článkov trvá príliš dlho (ich napätie v porovnaní s tým prvým článkom akoby ani nestúpalo) a jemu sa môže zdať, že chyba je práve tam.
Píše, že sa jedná o sadu 6S/22Ah a jemu po chvíli nabíjací prúd klesne na 1 až 1,5A. Pri takom prúde by dobré články z napätia 3,8V na 4,2V nabíjal vyše 10 hodín. Ale on nevyčkal ani hodinu (čo sa mu ani nečudujem), píše: "... po 12-15 min som pozeral na display a tam článok č.1 už mal 4,2V a ostatne okolo 4V. Čakal som ďalších 20 min., že čo sa stane a nič ..."

Ostatné s tebou úplne súhlasím.
Stačí mu nejaký LiPo tester, zasunúť do servisného konektora, zapísať si napätia jednotlivých článkov a potom dať na nabíjač v režime Charge (nie Balance) a zapnúť nabíjanie bez pripojeného servisného konektora. Alebo dať vybíjať, tak ako píšeš.
V priebehu toho si znovu zapísať napätia jednotlivých článkov. Tam kde napätie niektorého článku veľmi "vyskakuje" z normálu, tam je problém.
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: GENS ACE

#27 Příspěvek od Standa Stuchlý »

tak to jsem asi blbě četl. No nevadí, pročítat to znovu se mi zrovna nechce. Jen všeobecně platí že, pokud jeden článek při nabíjení vyskočí příliš rychle nahoru, je to první známka toho, že je s ním něco špatně. Tak jak si psal, balancér vyhodnotí stav prvního článku a omezí proud. Ono je prakticky jedno, co omezí a jak, podstatné je, že tento článek je v háji. To rychlé zvýšení jeho napětí oproti ostatním to jen potvrzuje. Já bych ho vyhodil, aby z baterky alespoň něco zůstalo. I když, může se to i velmi brzy opakovat i u dalšího článku. Prostě, kup z druhé ruky stojí u baterek skoro vždy za velké kulové.
Víc kolem toho není co psát, mělo by to být snad jasné.
Ještě snad jedna situace, může se to tak chovat, když se baterka nabíjí příliš malým proudem. Dal bych ji kylidně 2C ať se článek projeví a sledoval jejich napětí. Pokud se to bude chovat jak jsem výše popisoval, není co dál řešit a o čem snít.

Dnes jsem objednal novou baterku a z té staré udělám 2S vnučce do letadla, tam to bude stačit víc než bohatě .
Uživatelský avatar
HALÍŘ
Příspěvky: 403
Registrován: pát 02.05.2008 0:00
Bydliště: Masečín Praha západ

Re: GENS ACE

#28 Příspěvek od HALÍŘ »

Ahoj všem. Mám takový problém. Mám baterie GENS 6s 5000mah 45c. Lítám je trex700.Baterky maj zasebou 50cyklů .Ale od příchodu studeného počasí jsou ty baterky lenivé. předtím vrtulník lítal jak střela.Když baterky nechám po lítaní odpočinout tak na každém článku je 3,87v.
Chybama se člověk učí .
Chase 360, logo 700xxtreme , logo 600sx. Vbar Control
Uživatelský avatar
Standa Stuchlý
Příspěvky: 1894
Registrován: ned 23.05.2010 0:00

Re: GENS ACE

#29 Příspěvek od Standa Stuchlý »

jako spalovací motor potřebuje ke své optimální činnosti určitou teplotu, tak i baterie je na tom stejně. Podchlazená baterka nedá stejný výkon, jako zahřátá na 30stupňů C. Pokud máš baterii ofukovanou, tak ji trochu zabal, aby měla možnost se trochu ohřát. Ale jen ohřát, ne uvařit.
3,87V na článku je skoro ideální storage napětí.
Uživatelský avatar
HALÍŘ
Příspěvky: 403
Registrován: pát 02.05.2008 0:00
Bydliště: Masečín Praha západ

Re: GENS ACE

#30 Příspěvek od HALÍŘ »

Díky.Prubnu to. Pokuď to nezabere tak se nato už vyprdnu a končím.
Chybama se člověk učí .
Chase 360, logo 700xxtreme , logo 600sx. Vbar Control
Odpovědět

Zpět na „Akumulátory“