Coptér - posouzení dílů - pouze zde
Re: Coptér - posouzení dílů - pouze zde
Vem něco z osmičkový řady, šestková už jaksi nemá smysl vzhledem k ceně.
X650F, Sunnysky, Afro, Graupner 11x5, APM, Pixhawk
Re: Coptér - posouzení dílů - pouze zde
Aha nevšiml jsem si a chtěl to o****t něčím co je dostupně v EU a dojde to do příštího týdne.
Tak vezmu tuhle? http://www.banggood.com/Ublox-NEO-M8N-F ... 05394.html
Tak vezmu tuhle? http://www.banggood.com/Ublox-NEO-M8N-F ... 05394.html
Taranis 9D, x210 race, TBS disco clone, H 450 FPV, durango desc210R
Re: Coptér - posouzení dílů - pouze zde
Vem si něco co má i kompas, máš apm je to půlka starostí s interferencema. Osobně mám velice dobrou zkušenost s http://www.banggood.com/search/bn-880.html A jestli doufáš že to budeš mít doma do týdne tak na to z bangoodu zapoměn, věci objednané z číny už mám doma na to co bylo z evropského skladu zatím čekám. Jsou na cestě, už aspon v čr. Mám pocit, že to jde stejně z číny akorát přes anglii.
Open9x, Ultimate lrs, I like open system :-) on copters.
Re: Coptér - posouzení dílů - pouze zde
mám ji objednanou
díky za typ
Taranis 9D, x210 race, TBS disco clone, H 450 FPV, durango desc210R
-
Jebediah11
- Příspěvky: 35
- Registrován: pon 09.11.2015 20:41
Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
Dobrý den,
omlouvám se, jestli zde bylo podobné téma, ale myslím, že mám o něco specifičtější problém. Potřeboval bych nějakou kalkulačku nebo přímé doporučení motorů a vrtulí pro studentský projekt Coptery. Váha by se ve finále měla pohybovat kolem max. 5 kg. Vrtule by měli být pokud možno co nejmenší max. kolem 15 cm. Počítal jsem se čtyřmi motory, ale chápu, že model není zrovna nejlehčí, tak si nejsem jistý, jestli to bude stačit. Doba letu, tedy nějaká "žravost", není podstatná bohatě stačí 2 minuty demonstrativního vznášení půl metru nad zemí. Jelikož jsem studentem bylo by žádoucí něco levnějšího...
Předem moc děkuji za pomoc.
omlouvám se, jestli zde bylo podobné téma, ale myslím, že mám o něco specifičtější problém. Potřeboval bych nějakou kalkulačku nebo přímé doporučení motorů a vrtulí pro studentský projekt Coptery. Váha by se ve finále měla pohybovat kolem max. 5 kg. Vrtule by měli být pokud možno co nejmenší max. kolem 15 cm. Počítal jsem se čtyřmi motory, ale chápu, že model není zrovna nejlehčí, tak si nejsem jistý, jestli to bude stačit. Doba letu, tedy nějaká "žravost", není podstatná bohatě stačí 2 minuty demonstrativního vznášení půl metru nad zemí. Jelikož jsem studentem bylo by žádoucí něco levnějšího...
Předem moc děkuji za pomoc.
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
Jen letmi odhad malo zkuseneho kopteristy ale na 5KG by to chtelo hexacopter s 14" vrtulemi.
5KG myslis nostost nebo vahu celeho stroje? Na 5kg nosnoti bys potrebovale jeste vetsi stroj.
Stavim ted HEXU RCT800 se 14" vrtulemi a pocitam s max vahou kolem tech 5KG.
Jen pro predstavu takovy stroj ma 800mm roztec mezi protilehlimi vrtulemi a vrtule maji prumer 356mm
S 15cm vrtulemi je to asi bez sance.
5KG myslis nostost nebo vahu celeho stroje? Na 5kg nosnoti bys potrebovale jeste vetsi stroj.
Stavim ted HEXU RCT800 se 14" vrtulemi a pocitam s max vahou kolem tech 5KG.
Jen pro predstavu takovy stroj ma 800mm roztec mezi protilehlimi vrtulemi a vrtule maji prumer 356mm
S 15cm vrtulemi je to asi bez sance.
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
-
Jebediah11
- Příspěvky: 35
- Registrován: pon 09.11.2015 20:41
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
5kg by měla být maximální finální hmotnost stroje se vším všudy. Děkuji za pomoc.
Takto mám alespoň nějakou představu.
Nedalo by se to dohnat počtem listů vrtule? O letové vlastnosti vůbec nejde. Jde čistě o to dostat copter na pár okamžiků do vzduchu.
Děkuji za pomoc. Kdyby mi někdo dokázal podat nějaké řešení pro můj problém budu moc rád.
Ještě popřemýšlím kde mohu ušetřit váhu. Každopádně moc děkuji.
Ještě jsem dostal dost svérázný nápad s dmychadly. Ty by mohly mít možná lepší potenciál co se rozměrů a tahu týče. (omlouvám se jestli je to nápad úplně z cesty)
Děkuji za pomoc. Kdyby mi někdo dokázal podat nějaké řešení pro můj problém budu moc rád.
Ještě jsem dostal dost svérázný nápad s dmychadly. Ty by mohly mít možná lepší potenciál co se rozměrů a tahu týče. (omlouvám se jestli je to nápad úplně z cesty)
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
Dmychadla asi pouzit nepujde protoze kopter by nesel ridit... Pro otaceni koptery kolem svisle osy se vyuziva otaciveho odporu vrtuli. Proto ma vetsina kopter sudy pocet rotoru (pary levotocivych a pravocivych). A proto ma vtrulnik ocasni vrtulku k eliminaci otaciveho odporu rotoru (aby ve vzduchu nerotoval proti smyslu otaceni nosneho rotoru).
Dmychadla maji velmi malou ucinost.
Precti si prosim tohle
viewtopic.php?f=130&t=70871
Velka spusta zakladnich a nezbytnych informaci na jednom miste.
Dmychadla maji velmi malou ucinost.
Precti si prosim tohle
viewtopic.php?f=130&t=70871
Velka spusta zakladnich a nezbytnych informaci na jednom miste.
Naposledy upravil(a) Wormsnake dne pon 09.11.2015 21:52, celkem upraveno 1 x.
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
-
Jebediah11
- Příspěvky: 35
- Registrován: pon 09.11.2015 20:41
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
Omlouvám se, i přesto že znám princip řízení otáčení mi to u dmychadel nedošlo.
Děkuji přečtu. 
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
Muzes konkretizovat co hodlas resit v tom projektu ? Zda rizeni/navigaci, neseni nejakeho uzitecneho nakladu nebo co presne ?
Jde o to ze "normalni" coptera by mela splnovat spoustu parametru a pokud je budes chtit dodrzet tak to co chces nejde udelat. Pokud ovsem nejaky parametr budes ochotny "obetovat" tak by to mozna slo. Taky je otazka ridici jednotky, co hodlas pouzit ?
Dam priklad - normalni copter se vznasi na 50% plynu (idealne) s plnou zatezi. Je to z mnoha duvodu. Pokud reknes ze ti nebude vadit kdyz poletis na 90% plynu treba jen 2 minuty tak je to uplne jina situace.
Jde o to ze "normalni" coptera by mela splnovat spoustu parametru a pokud je budes chtit dodrzet tak to co chces nejde udelat. Pokud ovsem nejaky parametr budes ochotny "obetovat" tak by to mozna slo. Taky je otazka ridici jednotky, co hodlas pouzit ?
Dam priklad - normalni copter se vznasi na 50% plynu (idealne) s plnou zatezi. Je to z mnoha duvodu. Pokud reknes ze ti nebude vadit kdyz poletis na 90% plynu treba jen 2 minuty tak je to uplne jina situace.
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
-
oplu
- Příspěvky: 418
- Registrován: pát 23.09.2011 12:30
- Bydliště: Otrokovice (Zlín)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
Ještě je tu možnost použít na každou stranu ne jeden, ale dva motory, tedy nad sebe dvě vrtule, ale stejně si myslím, že to bude nedostatečné....
-
Jebediah11
- Příspěvky: 35
- Registrován: pon 09.11.2015 20:41
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
Řídící jednotkou by měl být ardupilot. Vetšinu váhy tvoří velká spousta senzorů RapberryPi nejspíš víc než jedno arduino ale hlavně několik okruhů baterií. Včera jsem si četl doporučený článek pro začátečníky a dost mi pomohl. Našel jsem si i kalkulačku kterou jsem hledal. Nemělo by se jednat o normální copteru, spíš pouze jakýsi demonstrační model. Bohatě stačí dvě minuty letu na 90% půl metru nad zemí. O letové vlastnosti ani nějakou obratnost vůbec nejde. Jedná se jen o prototyp protpojení velké spousty systémů.
Po přečtení mi taky přišla zajímavá variace dvou motorů nad sebou, budu nad ní uvažovat. Musím všechno přeměřit. Nakonec by nejspíš přicházelo v úvahu vměstnan na model větší vrtule. Uvažoval jsem i nad třílistou.
Po přečtení mi taky přišla zajímavá variace dvou motorů nad sebou, budu nad ní uvažovat. Musím všechno přeměřit. Nakonec by nejspíš přicházelo v úvahu vměstnan na model větší vrtule. Uvažoval jsem i nad třílistou.
Re: Výpočet motorů a vrtulí pro studentský model.
V tom pripade bych uvazoval na Y6 - je to mensi fyzicky nez Hexa a rozdil v nosnosti je minimalni. Navic mezi dvema prednima ramenama je vic mista pro "vyhled".
Litam takto vetsi Y6 (letovka cca 3kg s kamerou a gimbalem) na 4S s 9" vrtulema. Pres zimu se na ni chystam namontovat (mozna s nejakym mezikrokem) Intel Edison s Yocto Linuxem (pripadne Raspi2 pokud ten Edison nebude stihat) a webcamerou pro automaticke pristavani na bod identifikovany na letisti pomoci OpenCV
Litam takto vetsi Y6 (letovka cca 3kg s kamerou a gimbalem) na 4S s 9" vrtulema. Pres zimu se na ni chystam namontovat (mozna s nejakym mezikrokem) Intel Edison s Yocto Linuxem (pripadne Raspi2 pokud ten Edison nebude stihat) a webcamerou pro automaticke pristavani na bod identifikovany na letisti pomoci OpenCV
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
Re: Coptér - posouzení dílů - pouze zde
Ahoj,
tak mam postavenou svou první kvadropteru na APM 2.8. Zatím testovano jen v mistnosti ale co jsem si všiml, tak při startu mi utíká jedním smerem. Záleží na jejím natočení takže nekdy dozadu, někdy zase dopředu.
Chci se zeptat, jestli by po kalibraci a nastavení mel byt vysledek takový, že když zvednu kopter do vzduchu tak jde cca kolmo vzhuru nebo jsou takovéto nepresnosti v normálu?
Děkuji
tak mam postavenou svou první kvadropteru na APM 2.8. Zatím testovano jen v mistnosti ale co jsem si všiml, tak při startu mi utíká jedním smerem. Záleží na jejím natočení takže nekdy dozadu, někdy zase dopředu.
Chci se zeptat, jestli by po kalibraci a nastavení mel byt vysledek takový, že když zvednu kopter do vzduchu tak jde cca kolmo vzhuru nebo jsou takovéto nepresnosti v normálu?
Děkuji