ASP0 400 AR

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#16 Příspěvek od HavelAircraft »

methyl 80% 20% ricín. nitro nepoužívám a syntetiku taky ne. mě nevadí umaštěný letadlo :D
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#17 Příspěvek od mlike »

To mě drobátko vadí, ale vzhledem k ceně (motoru) tady asi zůstanu u ricínu. Ale je mi divný, že nepoužíváš nitro, myslím, že bylo předepsaný přímo výrobcem??
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#18 Příspěvek od HavelAircraft »

mlike píše:To mě drobátko vadí, ale vzhledem k ceně (motoru) tady asi zůstanu u ricínu. Ale je mi divný, že nepoužíváš nitro, myslím, že bylo předepsaný přímo výrobcem??


zatím jsem žádné problémy neshledal.

PALIVO
Motory A.S.P je možno provozovat na standardní palivo pro modelářské motory se živící svíčkou s obsahem 20% ricínového oleje
Dvoudobé motory větších kubatur (nad 7,5 ccm) je obvykle vhodnější provozovat po záběhu s palivem s obsahem oleje sníženým na
15%. Přídavek nitromethanu není nezbytný (dokonce ani u čtyřdobých motorů), ale v každém případe zvýší výkon, spolehlivost
volnoběhu i přechody do vyšších otáček. Pro čtyřtaktní motory (a dvoutakty větších kubatur) je vhodné používat palivo s mazivem
tvořeným srněsi syntetického ricínového oleje (např. rcm Pelikán Power Synth Mix 9/2 pro čtyřtakty) a malým přídavkem nitromethanu
.
Nikdy nepoužívejte palivo, které obsahuje pouze syntetický olej. Pro spolehlivé mazání a chlazení motory A.S.P. vyžadují palivo s
ricínovým olejem.

takže předepsané není.
Primárně nitro zvyšuje spolehlivost volnoběhu a zlepšuje přechody. to mi nahradí přižhavování,tak nepoužívám nitro.
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#19 Příspěvek od mlike »

Hmm je možný, že si to s něčím pletu, nebo jsem si to ne úplně dobře přeložil z anglickýho originálu. Jestě se na něj nechystám, tak jsem to jen zběžně prolít.
radi5
Příspěvky: 635
Registrován: sob 30.10.2010 0:00

Re: ASP0 400 AR

#20 Příspěvek od radi5 »

Nepleteš se. Výrobce doporučuje palivo s 5 - 15% nitromethanu a 18% oleje. Český "překlad" (nebo spíše originální výtvor manuálu) jaksi zohledňuje český trh - tzn. motory vyžadující nitromethan jsou neprodejné... :wink:
Uživatelský avatar
HavelAircraft
Příspěvky: 1365
Registrován: čtv 14.11.2013 17:05
Bydliště: Chocerady
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#21 Příspěvek od HavelAircraft »

radi5 píše:Nepleteš se. Výrobce doporučuje palivo s 5 - 15% nitromethanu a 18% oleje. Český "překlad" (nebo spíše originální výtvor manuálu) jaksi zohledňuje český trh - tzn. motory vyžadující nitromethan jsou neprodejné... :wink:


Je to vzané z oficiální verze manuálu u pelikána. Ale o to nejde.
Motor provozuji bez nitra, pokud se nepřehřívá, je dobře chlazený, a má přižhavování tak jsem nezaznamenal problém
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#22 Příspěvek od mlike »

Jasný. Tomu rozumím :wink:
Spilmer
Příspěvky: 20
Registrován: stř 09.04.2014 8:02

Re: ASP0 400 AR

#23 Příspěvek od Spilmer »

A co něco kde není třeba řešit při/žhavení ani proplachování apod?
viz Bombus H80
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#24 Příspěvek od mlike »

No možná jsi trochen přehlídl cenu..... a přížhavování mi nevadí, minimálně to éro do kterýho ho chci má kratkej čumák, takže zátěž navíc neva...
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10855
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: ASP0 400 AR

#25 Příspěvek od Celeron »

Spilmer píše:A co něco kde není třeba řešit při/žhavení ani proplachování apod?
viz Bombus H80


Však na netu je pár popisů předělávek metylový ASP na benzín. :wink:
Jirka
Uživatelský avatar
mlike
Příspěvky: 185
Registrován: sob 11.10.2008 0:00
Bydliště: Bechyně

Re: ASP0 400 AR

#26 Příspěvek od mlike »

Hmmm předělat se to dá, ale vzhledem k výhřevnosti benálu si myslím, že se to špatně chladí. Koukni, jak má benzín velký chladící žebra oproti žhavíku. Ono to třeba pojede, to ne, že ne, ale dlouhodobě si myslím, že to bude spíš na škodu. Ale nezkoušel jsem, jen teoretizuju...
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“