To já taky ne, ale neřešme to, je to čistě Tvoje věc!arda1 píše:Dal jsem tě na ICQ na ignore list? Ani nevím-proč?
Blizzard-větroň 3,5m
serva na bec
ja jsem si zkusenost s poctem serv na becu muset tvrde vydobit
ale s tema 6 (4xHS-55 a 2xHS81) servama mi EGE lital pul roku nez vyhorel
dalsi zkusenost byla, ze v letadle typu ege jsou klapku na prd ...
ale s tema 6 (4xHS-55 a 2xHS81) servama mi EGE lital pul roku nez vyhorel
dalsi zkusenost byla, ze v letadle typu ege jsou klapku na prd ...
- Lindbergh
- Příspěvky: 2295
- Registrován: ned 29.07.2007 0:00
- Bydliště: Plzeň D.C.
- Kontaktovat uživatele:
To Abu: Tak jsem četl stranky MGM co tam pisou o tom BECu a dimenzovani napajeni serv a vidím to na dost doplnění teorie do hlavy, než to éro půjde poprvé do luftu
Některé informace jsou pro mě zcela nové a představa, že mě to bude stát model.... Jak říkal soudruh Lenin: učit se, učit se, učit se

KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
- Lindbergh
- Příspěvky: 2295
- Registrován: ned 29.07.2007 0:00
- Bydliště: Plzeň D.C.
- Kontaktovat uživatele:
To JardaF: Kdybych chtěl nový vysílač, určitě bych nyní sáhl po MC 22s. Mezi vysílači v mém okolí je nejvíc Optic6, MC 19 a MC 22s. Rada kamaráda je někdy neocenitelná a pocit, že mně někdo kdo má stejný vysílač jako já může poradit je přínosem. A taky se dá u skleničky o něm dobře pokecat. Proto ta volba. Je fakt, že jsou to nesrovnatelné mašinky, ale neznám nikoho, kdo by si s prvním érem(v mém případě EGE) kupoval takový dělo
Párkrát jsem viděl MC-22s programovat a nějak jsem v ní neviděl (logicky) češtinu, ale ta asi není potřeba, to je v mém případě spíš pohodlnost středního věku
Příští rok až budu pořizovat nový vysílač bude možná technika zase o krok vepředu a pak do bude dilema jako prase co pořídit, no uvidíme....
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
No já sem Jirko po Optikovi taky koukal co všechno MC19 umí. Teďka ale když sem se rozhodl, že prostě u větroňů zůstanu a to je potom skoro jasná paralela s plně mechanizovanými křídly, tak sem začal pošilhávat po MC22. Ona má oproti MC19 o jednu letovou fázi navíc a i v mixech se dá programovat rychlost serv. Dál jsou tam různý vychytávky jako celková nalítaná doba s jednotlivými modely, lepší možnost nastavení časovačů a tak...
Po mém dotazu u Graupnerů ohledně záruky nemám z tohohle pohledu vůbec žádné obavy, takže já si rozhodně pojedu pro MC22 do Rakouska a jen pro ilustraci - MC22 + SMC16 (přijímač SPCM) v Rakousku vyjde na 14000 kaček, tady myslím že není co řešit.
Ještě krátce k regulátorům, mám dva Spiny66 (ty novější s feritovým kroužkem a v programu už mají i Life) jeden v Mistralovi a druhej v Ionovi (včera zalítnut bez sebemnších problémů) a nedám na ně dopustit, jsou to vynikající regulátory a jejich vyšší pořizovací cena je zase kompenzována prakticky doživotní zárukou. A vyčíst si parametry, které byly za letu Jetiboxem taky není na závadu.
Po mém dotazu u Graupnerů ohledně záruky nemám z tohohle pohledu vůbec žádné obavy, takže já si rozhodně pojedu pro MC22 do Rakouska a jen pro ilustraci - MC22 + SMC16 (přijímač SPCM) v Rakousku vyjde na 14000 kaček, tady myslím že není co řešit.
Ještě krátce k regulátorům, mám dva Spiny66 (ty novější s feritovým kroužkem a v programu už mají i Life) jeden v Mistralovi a druhej v Ionovi (včera zalítnut bez sebemnších problémů) a nedám na ně dopustit, jsou to vynikající regulátory a jejich vyšší pořizovací cena je zase kompenzována prakticky doživotní zárukou. A vyčíst si parametry, které byly za letu Jetiboxem taky není na závadu.
- Lindbergh
- Příspěvky: 2295
- Registrován: ned 29.07.2007 0:00
- Bydliště: Plzeň D.C.
- Kontaktovat uživatele:
To JardaF: No já mám takový pocit, že co by vysloužilej paraglidista asi u větroňů také skončím, takže ta MC 22 (nebo něco podobného) bude pro mě asi časem tak jako tak řešení. Přece jen reálný let modelu, termika, svahování atd. je duševní pošušňáníčko
Já jezdím celkem často do Brna a někdy i na více dnů, tak si asi do Rakous odskočím na čumendu. (Nemáš nějakou adrsu, nebo souřadnice, kam jet? Dal bych to GPS, ať nemusím lovit v mapě.Díky.)
O záruku strach nemám, páč kolegové kteří tento vysílač vlastní, tvrdí, že tento výrobek je tak kvalitní, že záruku nepotřebuje
A za ty kačky teda není co řešit. A na ty přijímače se ještě mrknu, fakt mám v tomto směru mezery. PS:na tvejch stránkách jsem už našel nejednu radu. 
O záruku strach nemám, páč kolegové kteří tento vysílač vlastní, tvrdí, že tento výrobek je tak kvalitní, že záruku nepotřebuje
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
Semka jezdím do tej Vídně. Maj tam i mapku jak se k nim dostat (je to kousek od Shopping city Nord, tedy na cestě od Brna, člověk nemusí přes celou Vídeň) a podle mých zkušeností, je nejlepší zboží objednat přes internet, pak jim zavolat že se pro to stavíš osobně. Zboží už pak mají nachystaný v kabeli, já osobně platím kartou páč je to výhodnější protože banka počítá při převodu peněz devizovej kurs.
Ono je rozdíl, jestli lítáš s větroněm nebo s motorovým modelem, kde serva neustákle pracují. U větroně bych neměl obavu z použití pouze regulátoru s BEC ,který tam máš od MGM Compro. Ve větroni se málokdy stane, že by pracovalo najednou větší množství serv, možná při přistání a to je stejně bez motoru.
My např lítáme 4.rokem s hotlinerem s plnou mechanizací křídla pouze s regulátorem s BEC. Máme za sebou přes 400 startů adrenalinového létání bez sebemenšího problému-pohon původně 8 čl.Sanyo 1700, nyní 10 čl.
Vysílač máme sice MC 19 a přijímač od začátku Hitec Superslim s dvojím směšováním(někým zatracovaný, u nás 4 roky bez jediného problému)
My např lítáme 4.rokem s hotlinerem s plnou mechanizací křídla pouze s regulátorem s BEC. Máme za sebou přes 400 startů adrenalinového létání bez sebemenšího problému-pohon původně 8 čl.Sanyo 1700, nyní 10 čl.
Vysílač máme sice MC 19 a přijímač od začátku Hitec Superslim s dvojím směšováním(někým zatracovaný, u nás 4 roky bez jediného problému)
-
Abu
- Příspěvky: 10797
- Registrován: úte 22.03.2005 0:00
- Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
- Kontaktovat uživatele:
JardaF píše:Ještě krátce k regulátorům, mám dva Spiny66 (ty novější s feritovým kroužkem a v programu už mají i Life) jeden v Mistralovi a druhej v Ionovi (včera zalítnut bez sebemnších problémů) a nedám na ně dopustit, jsou to vynikající regulátory a jejich vyšší pořizovací cena je zase kompenzována prakticky doživotní zárukou. A vyčíst si parametry, které byly za letu Jetiboxem taky není na závadu.
K presnosti vycitanych parametru uz se vyjadril PiNa, ja jen doplnim, ze obzvlaste hodnoty "namereneho" proudu jsou s tragickou "presnosti", vicemene +-40%. Meri se to totiz jako ubytek napeti na sepnutem fet tranzistoru a vzhledem k tomu, ze odpor fetu je velimi silne zavisly na teplote, tak to je fakt celkem nanic. Uz jen trosku slusnejsi bocnik (WattsUp) nameri 10x presneji, o halech (HiBox, Eagletree) nemluve.
To ze se spinanym BECem nenastaly problemy pri jednom letu jeste nic neznamena, ale je pravda ze jsem asi trochu zaujatej, ja temhle reglum proste nejak neverim... ale urcite je to lepsi reseni nez honit 6 serv z obycejnyho linearniho BECu, to je vylozene hazard.
viteka píše:Ono je rozdíl, jestli lítáš s větroněm nebo s motorovým modelem, kde serva neustákle pracují. U větroně bych neměl obavu z použití pouze regulátoru s BEC ,který tam máš od MGM Compro. Ve větroni se málokdy stane, že by pracovalo najednou větší množství serv, možná při přistání a to je stejně bez motoru.
On neni vetron jako vetron, u tohodle pomalyho termicaka sebou serva zase tolik hybat nebudou, ale nejaky F3x, F5x tam se kolikrat 6 digitalu skoro nezastavi
Prave o to pristani taky hodne jde, na vlastni oci jsem videl spadnout 5ti servovyho Iona na prehratej BEC, kdyz zacal pred pristanim vrklat vsema servama, tak najednou prestal ridit a totalka. Byl tam obycejnej linearni BEC z 10ti clanku, ani neshorel, jen se proste pretizil a vypnul.
A to ze nejde zrovna motor nema s BECem moc spolecnyho, stabilizator 5V delaj uplne jiny obvody nez spinani proudu do motoru, dokonce vetsinou je BEC na druhy strane desky, takze se ani moc od vykonovejch spinacich prvku neohriva. Naopak pri vypnutem motoru vyskoci napeti na pohone baterii nahoru a na linearnim BECu se pali vetsi vykonova ztrata.....
Proslov zakoncim svoji oblibenou hlaskou - napajeni prijimace a serv je to nejdulezitejsi co v modelu mas, kdyz tohle selze = je konec !!!
Proc myslis ze nadupany superhotlinery kat. F5B s 2kW pohonem, kde se upenlive setri mistem i vahou tahaj ssebou na palube prijimacovej ctyrclanek a ne BEC, nejakej duvod to ma
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
- Lindbergh
- Příspěvky: 2295
- Registrován: ned 29.07.2007 0:00
- Bydliště: Plzeň D.C.
- Kontaktovat uživatele:
To Abu: Chápu to teda dobře, že takovou prkotinou jako je napájení přijímače zvláštníma baterkama např. těma Sanyo Eneloop AA mám po starostech...?Pokud je to tak, tak mně nejde na rozum, že někdo toto může podcenit a riskuje model kvůli pár korunám...Nebo gramům...? 
KDO NEPADÁ, LÉTÁ POD SVOJE MOŽNOSTI!
... vetsinou je BEC na druhy strane desky, takze se ani moc od vykonovejch spinacich prvku neohriva...
Nie je pravda. Ohrieva. A podstatne. Konkretne SPIN tymto trpi radikalne. Napatie BECu zavisle od rychlosti komutacie v rozpati jednotiek voltov. Neveril by som, keby som neodskusal - BEL voltmeter pipajuci za letu "napatie pod kriticku medz" pri strmhlavych letoch na plyne...
Co sa tyka MGM 40 a BEC utiahne/neutiahne: v tvojej aplikacii zrejme utiahne, ved u Reicharda to lietalo. Bohuzial, iba do momentu, ked sa stane cosi nestandardne - vylomeny zub prevodovky serva, antena skripnuta do smerovky alebo podobne a nejake servo pojde nonstop na plny odber. A potom to uz nebude zavisle na strednej hodnote prudoveho odberu, ale na maximalnej. Sam si rozmysli, ci do tohoto rizika ides alebo nie.
Radio. Clovece, vykasli sa teraz na radio. Mas novu hracku - nove ero! Poskladaj a LIETAJ! A radio zacni riesit v momente, ked Optic bude limitom Tvojich letovych vykonov a nie naopak. Alebo ked tuzba po novom radiu prekona zdravy rozum.
Nie je pravda. Ohrieva. A podstatne. Konkretne SPIN tymto trpi radikalne. Napatie BECu zavisle od rychlosti komutacie v rozpati jednotiek voltov. Neveril by som, keby som neodskusal - BEL voltmeter pipajuci za letu "napatie pod kriticku medz" pri strmhlavych letoch na plyne...
Co sa tyka MGM 40 a BEC utiahne/neutiahne: v tvojej aplikacii zrejme utiahne, ved u Reicharda to lietalo. Bohuzial, iba do momentu, ked sa stane cosi nestandardne - vylomeny zub prevodovky serva, antena skripnuta do smerovky alebo podobne a nejake servo pojde nonstop na plny odber. A potom to uz nebude zavisle na strednej hodnote prudoveho odberu, ale na maximalnej. Sam si rozmysli, ci do tohoto rizika ides alebo nie.
Radio. Clovece, vykasli sa teraz na radio. Mas novu hracku - nove ero! Poskladaj a LIETAJ! A radio zacni riesit v momente, ked Optic bude limitom Tvojich letovych vykonov a nie naopak. Alebo ked tuzba po novom radiu prekona zdravy rozum.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
To JardaF:-takže na QIPU nikoho ignorovanýho nemám- ale nedávno jsem vyhazoval všechny co u nich nemám autorizaci -aniž bych pátral kdo je kdo.Možná jsem neměl a nebo omylem jsem vyhodil i někoho jinýho(páč mě nenapadá jiný důvod-ale nepamatuji si vše mám na ICQ a Skype asi 500 lidí a kdybych si pamatoval co s kým a proč tak bych měl hlavu jako medicinbáll). Takže pokud se chceš ozvat a vyjasnit si to--430746202- a bacha- jsem ivisible -ale napiš pokud chceš-ARDA1
ICQ 638556901
