Okrem pravidiel FAI, kde sa pri F5J doslova píše o 200m limite, od ktorého sa zvyšujú mínusové body za výšku a F3B a F3J, kde sa píše o 150m vlečnej šnúre a teda sa predpokladá minimálne táto výška, rovnako pri veľkých akrobatoch (F3A, F3A XXL, F5A ...) kde samozrejem niektoré obrasty sa do 120m nevojdu, Maketách (F4C a pod.) a takisto voľných kategórii, kde sa nepredpokladá vôbec žiadna výška kam sa model rozhodne nastúpať, sú tu ešte aj
historické modely so samostatnými kategóriami, ktoré nepodliehajú FAI, majú svoje zvláštne pravidlá zhrnuté napr. tu:
http://www.sam119.sk/index.php?option=c ... &Itemid=14.
Za zaujímavosť stojí napr.
nová kategória "elektrogumákov" ALOT, ktorá podobne ako F5J počíta s použitím
výškomera, ktorý
automaticky vypne motor buď
po dosiahnutí výšky 300m alebo
po 90s motorového behu (čo nastane skôr). Tak týmto by sa tiež dalo argumentovať, inak aj táto kategória zostane odsúdená na zánik. Nehovoriac napr. o kategórii TEXACO, kde síce v pravidlách o výške nie je ani slovo, ale kto z Vás videl do akej výšky dokáže model s detonačnou desinou na tú "kvapku" paliva nastúpať (môj odhad je vyše 500m), tak pochopí, že aj táto kategória sa stala na Slovensku fakticky nelegálnou.
Lenže na stránkach SAM
http://www.sam119.sk/index.php?option=c ... &Itemid=41 (podobne ako ZMoS) nevidno žiadnu aktivitu, ba ani len informáciu o tom, že vôbec aspoň zaregistrovali, že sa niečo zlé deje.
