Big Ceres E - 3.5m Hotliner

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PiNa
Příspěvky: 554
Registrován: pát 28.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

Big Ceres E - 3.5m Hotliner

#1 Příspěvek od PiNa »

Tento poněkud extrémní projekt se velmi zvolna blíží k záletu. Zde jsou vysledky z měření pohonu - 2.2kW s vrtulí RFM 20x13 a 10SA123 nabídne opravdu nevšední zážitek :-)

http://www.pina.cz/2008/03/27/hangar-big-ceres-e-%e2%80%93-zmereny-pohon/
Martin 'PiNa' Pilný
http://www.PiNa.cz
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od blesk »

no pak informuj :-D myslím že nejsem tady jediný koho to zajimá že Dzordziku :lol:
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Abu »

Tak Martin nas bude uz i tady strasit svymi (budoucimi) megawatty :D
Jsem na to zvedavej, doufam ze ho uvidim nekdy i nazivo ! Ikdyz 3.5m hotliner mi prijde jako neco trosku hranicici se zdravym rozumem. Ale vyzkouset se to musi :wink:
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
PiNa
Příspěvky: 554
Registrován: pát 28.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od PiNa »

Nikdy jsem nebyl kW etrémista. Jak k tomu došlo, jsem popsal v článku o výbavě:

http://www.pina.cz/2008/02/25/hangar-bi ... 93-vybava/

Daliborovo nadšení pro věc je hodně nakažlivé a slovy Arianeho: Ubrat se dá vždycky :-))
Martin 'PiNa' Pilný
http://www.PiNa.cz
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Abu »

Vzdyt ja si delam legraci, takhle velky ero uz potrebuje poradnej pohon. Naopak si myslim ze by to sneslo jeste vic, pokud to ma litat jako skutecnej hotliner, precejen F5x stoupaj pres 40m/s (ale to jsou jen dvoumetrovi prcci, tam se ten 1kW/1kg da dosahnout lip).
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
balamel
Příspěvky: 263
Registrován: čtv 19.10.2006 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od balamel »

Big Ceres - to je vazne prihodny jmeno :mrgreen:
blesk
Příspěvky: 7361
Registrován: úte 22.11.2005 0:00
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od blesk »

a jéje ty videa jsou zajimavé :-D
Uživatelský avatar
PiNa
Příspěvky: 554
Registrován: pát 28.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od PiNa »

Abu píše:Naopak si myslim ze by to sneslo jeste vic, pokud to ma litat jako skutecnej hotliner, precejen F5x stoupaj pres 40m/s (ale to jsou jen dvoumetrovi prcci, tam se ten 1kW/1kg da dosahnout lip).


Já jsem bral definici z Wikipedie :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hotliner

Maximum (kvuli velikosti trupu) bude 12 článků A123 (už čekáme od Jeti na speciálně upravenej regl HackerMater 77 Opto), ale to má fakt ještě čas. Navíc u takhle velkého éra je další zrychlování dost problém. Například u Ariany je rozdíl v příkonu mezu 50 a 60m/s dost znatelný - zhruba 1400W vs 2300W.

Podle měření nebude 25m/s kolmo vůbec žádný problém a když vezmu, že jak Iona, tak Optimu III jsem měl s pohony na nějakých max 18m/s, tak to bude alespoň pro mne velká a příjemná změna :-)
Martin 'PiNa' Pilný
http://www.PiNa.cz
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Abu »

Netusil jsem ze uz to ma i definici na Wiki :)
Tech 25m/s bude urcite dobry, jen by me zajimalo jak to bude u takhle velkyho modelu vypadat na vlastni oci. Treba OptimaII stoupa maximalne necelejch 20, ale jak je malicka tak to vypada jako velikej fofr.

No a taky jsem zvedav jestli Trinity dosahne tech teoretickych 15m/s, zatim jsem ani nezmeril prikon, jestli tam bude 1kW nebo vic/min, jeste nemam batery a kuzel :( A taky doufam ze se vejdu do planovanych 2.8kg (prinejhorsim 3kg), prazdnej model vazil 1.5, tak by to mohlo vyjit.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
PiNa
Příspěvky: 554
Registrován: pát 28.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od PiNa »

U takhle velkýho éra Tome pár deka nehraje žádnou roli - naštěstí :-)

Jinak to vypadá, že když všechno půjde podle plánu, tak by zálet mohl být začátkem května. To už abych pomalu přeinstaloval ovaldače na grafiku a rozchodil AFPD, letos jsem toho ještě moc nenalítal a OcelotE jde v pátek k novýmu majiteli.
Martin 'PiNa' Pilný
http://www.PiNa.cz
Uživatelský avatar
mpx
Příspěvky: 202
Registrován: ned 19.12.2004 0:00
Bydliště: Praha 6 Řepy Letiště: Vypich, LMK Kladno Velká Dobrá, kanál č.88 na 40MHz

#11 Příspěvek od mpx »

PiNa píše:U takhle velkýho éra Tome pár deka nehraje žádnou roli - naštěstí :-)

Jinak to vypadá, že když všechno půjde podle plánu, tak by zálet mohl být začátkem května. To už abych pomalu přeinstaloval ovaldače na grafiku a rozchodil AFPD, letos jsem toho ještě moc nenalítal a OcelotE jde v pátek k novýmu majiteli.


Jestli se ti nepletou ruce při letu proti sobě, tak je simulátor s větroněm dle mě stejně dost na nic ( na akrobaty a heli je to samozřejmě úplně něco jiného). Já vidím u táty jak nejlepší letadlo na trénink orientace a řízení ve všech režimech je F3K ( tam toho proti sobě nalítáš za hodinu jako s jiným modelem za celý rok) :D
Já se taky bál o víkendu delší pauzy ( 6 měsíců jsem nedržel vysílačku v ruce), navíc jsem si ještě doma nechal pult :roll: ( ještě, že lítám střídavě středovej hák a pult - podle letadel). První let byl takový trochu seznamovací, ale třetí už mě svrběly prsty na skopičiny ( ale nic se nemá přehánět a je potřeba letadlo uchovat vcelku - nicméně opravy provedené přes zimu se ukázaly jako kvalitní).
Snad bude o víkendu zase pěkně. Jdu oživovat baterky :D
Viktor
Uživatelský avatar
PiNa
Příspěvky: 554
Registrován: pát 28.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od PiNa »

Měl jsem na mysli refresh reflexů po zimní pauze. Nalítáno za ty roky už docela mám :-) S tím, že simulátor je u větroňů celkem k ničemu souhlasím.
Martin 'PiNa' Pilný
http://www.PiNa.cz
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Abu »

mpx píše: ale třetí už mě svrběly prsty na skopičiny ( ale nic se nemá přehánět a je potřeba letadlo uchovat vcelku

Myslis treba ten prulet s Arianou po vetru ve 2m nad zemi, kdy sis malem ustrelil antenu a tata a ja jsme se instinktivne schovali za auto :D

K tematu - hlasim ze ocas i kridlo na Trinity jsou osazeny, ted zbyva trup, kabelaz, motorova prepazka... a taky aby uz dorazil kuzel a hlavne A123 od Bidy :!:
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Uživatelský avatar
PiNa
Příspěvky: 554
Registrován: pát 28.03.2008 0:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od PiNa »

Jaký motor jsi Tome nakonec pouzil?
Dej vědět, až budeš před záletem. Budeš-li potřebvovat klid a pořádné letiště, tak to můžeme sfouknout u Dalibora :)
Martin 'PiNa' Pilný
http://www.PiNa.cz
Abu
Příspěvky: 10797
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Abu »

Je tam Feigao 50 - 10L... myslim ze prozacatek to bude stacit a pak se uvidi. Vymenit to za neco lepsi snad pujde kdykoli, kdyz budu mit pocit ze je to potreba. Zatim nepozaduju stoupani 25m, bude mi stacit tech 15, pokud to vyjde podle vypoctu.

Se zaletem zatim nepospicham, u tohodle era is radeji pockam az bude vse na 100% vcetne pocasi... ale dam urcite vedet a to misto musim taky vymyslet.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“