Pouhým stažením plynu na nula se motory dají zastavit pouze po splnění uvedených podmínek (čas, náklon), tzn. že při pádu je takřka nemožné motory zastavit pouze stažením plynu (a nastaveném Inteligentním režimu motorů, to je default). Proto právě máme CSC k nouzovému vypnutí motorů v nepředvídaných okolnostech, kdy se může koptéra nalézat v jakékoliv poloze, např. i při pádu. Nevypnutí motorů po pádu si nyní na vlastní kůži vyzkoušel i Dalibor (@Graup15), kterému shořela půlka jeho vypiplaného Lumenieru, bohužel ho to už při pádu neposlouchalo a motory jely dále
Ještě k Vortex Ring jevu u multirotorů - vrtulové listy vícerotorového letadla se můžou při rigidním vertikálním klesání ocitnout ve vlastních turbulencích vrtulových vírů pod koptérou (analogicky jako úplav vytvořeným nosnými plochami pevného křídla klasického letounu).
Pokud k tomu dojde, vrtulové listy ztratí část důležitého vertikálního výtahu, což způsobí ještě rychlejší propad do sestupného víru. Víry se také začnou tvořit v mezikruží kolem rotace vrtulových listů. Tento vír potom nasává zvířený vzduch z prostoru přímo pod listy vrtulí do prostoru nad listy. Přidání plynu pilotem v tuto chvíli potom jen zvýší vlastní efekt "Vortex Ring" a v konečném efektu způsobí celkovou ztrátu výtahu z listů vrtulí. Proto to může být tak záludné až nebezpečné - vhodnější, bezpečnější i rychlejší klesání je obvykle se současným pohybem, např. ve větší dopředné spirále.
Obvykle se při takovém ošidném a rychlém, čistě vertikálním klesání v blízkosti země koptéra propadne až na zem i přes motory na plno, a přitom by stačilo přidat lehce pohyb do strany či vpřed, aby se koptéra dostala z turbulencí vlastních rotorových vírů...