saito FG 21
saito FG 21
už ho někdo máte doma???mněla by to být náhrada za 125 4T nitro......koukal jsem na cenovky ......tak na Slovensku je za krásných 430 eur
má trochu poladěný karurátor......tak by mněly odpadnout ty potíže jako u FG 20
má take jiný snímač otáček......je menší než u FG 20
má trochu poladěný karurátor......tak by mněly odpadnout ty potíže jako u FG 20
má take jiný snímač otáček......je menší než u FG 20
Re: saito FG 21
Uvedený motor sice nemám, ale provozuji Saito FG-14B, což je také úprava původního bez B. Zatím jsem s ním spokojen. Chodí perfektně, ale problémem je první nastartování po delší pauze. To musím dělat pomocí startéru. Pak už chytá krásně rukou. Nemám ho však moc dlouho, tak jsem možná jen nepřišel na to jak na něj. Za letu mi nikdy nechcípl a běží spolehlivě i v různých polohách. Nic to nežere, protože stále létám na 1l paliva namíchaný při záletu. Dnes jsem s tím byl zrovna polétat a táta zkoušel nový foťák tak tady je krátká ukázka:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HJyDFW7ypU4[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HJyDFW7ypU4[/youtube]
Re: saito FG 21
no každopádně je s podivem co utáhne ta FG 20.......když jsem koukal na youtube a tam tahá Pipera od Hangar 9 s rozpětím 2690mm a váhou kolem 7 kg.......
bohatě to stačí na takove to realistické lecání......
bohatě to stačí na takove to realistické lecání......
Re: saito FG 21
take jsem na ruzných forech postřehl informaci že se někdo snažil udělat konverzi na Walbrový karburátor......uvidíme jestli se k těm motorum tady někdo vyjádří.......neboť dotazy směrovane na českobudějovickeho prodejce jsou zatím bez reakce.... 
Re: saito FG 21
Prosím pěkně mam vyhlídnutý Saito FG-21 4 takt ale nevím zda uveze tento model ma 5 kg http://www.astramodel.cz/cz/katalog/han ... 28599.html
moc prosím o radu a pomoc
moc prosím o radu a pomoc
Re: saito FG 21
samozrejme,ja mám FG-20 v cessna 177 2,1m, 6kg s plavákmi-vobec nie je podmotorovaná. .
-
TERAZKY
- Příspěvky: 2559
- Registrován: pon 02.06.2008 0:00
- Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: saito FG 21
Max. akú drevenú vrtuľu ešte utiahne
A ako je na tom so spoľahlivosťou
Narážam na karburátor, lebo táto kubatúra nemá Walbro. Dík za info.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
-
TERAZKY
- Příspěvky: 2559
- Registrován: pon 02.06.2008 0:00
- Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: saito FG 21
Ahoj, Saito je doma. Ak chytí ide krásne. Problém sú štarty. Pri vypnutom zapaľovaní a zavretom karburátore pretočíme pár krát vrtuľou,až nasaje palivo. Potom zapneme zapaľovanie a štartujeme pri mierne pootvorenom karb.
A teraz to hlavné. Najmenej cca 30x motor iba kašle, resp. blafne a hneď zdochne. Akku je úplne nabitá. Motor je inštalovaný valcom dolu.
Mám sa sústrediť na predzápal, alebo bohatosť zmesi? Kde môže byť problém?
Dík za info.
A teraz to hlavné. Najmenej cca 30x motor iba kašle, resp. blafne a hneď zdochne. Akku je úplne nabitá. Motor je inštalovaný valcom dolu.
Mám sa sústrediť na predzápal, alebo bohatosť zmesi? Kde môže byť problém?
Dík za info.
Naposledy upravil(a) TERAZKY dne úte 28.04.2015 6:17, celkem upraveno 1 x.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Re: saito FG 21
Mam FG-20. Bohuzel starty to same. S origo zapalovanim hodne kopal. Dal jsem novejsi s Hall sondou a uz nekope ale ty starty.... Chce to poradny svih zadne protaceni. Me spis jakoby prskal do karbecu. Zkus poladit malinko predstih, tedy ho zvysit posunutim sondy proti smeru otaceni. Tedy pokud to na fg21 lze. Dalsi je spravne nastaveni. To co je dobre na stolici pri vyrobe se mi neosvedcilo pro let. Posledni vec na co si dej VELKYHO majzla je preplaveni karburatoru. Tim ze ho mas valcem dolu tak jako ja obcas se stane ze mi normalne palivo vtece do sani. Kdyz budes mit otevreny saci ventil pujde to do valce a hrozi destrukce pri protoceni. Tankuj tedy vzdy s tim ze zkontrolujes uvolnene odvzdusneni nadrze a uplne zavreny karb. A po kazde nez budes startovat tak zlehka zkus pomalu otacet a teprve pak muzes mlatit.
-
TERAZKY
- Příspěvky: 2559
- Registrován: pon 02.06.2008 0:00
- Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: saito FG 21
To naozaj veľké prskanie do karburátora pri štarte pozorujem i ja. Neskúšal si meniť bohatosť zmesi
Stretol sa ešte niekto s podobným problémom
Zvláštne je, že ak chytí ide nádherne a to i v lufte.
Stretol sa ešte niekto s podobným problémom
Zvláštne je, že ak chytí ide nádherne a to i v lufte.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Re: saito FG 21
No je pravda ze ted mam bohatsi smes a i vic otevreny karb. Kdyz byla chudsi tak to tak neprskalo a startoval jsem s vic privrenym karb.
Tenhle motor bych si znovu neporidil kvuli tomu karburatoru. Nejak mi ty jeho vrtochy nesedly.
Tenhle motor bych si znovu neporidil kvuli tomu karburatoru. Nejak mi ty jeho vrtochy nesedly.
Re: saito FG 21
Ale startovat i tak to slo blbe.
-
TERAZKY
- Příspěvky: 2559
- Registrován: pon 02.06.2008 0:00
- Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
- Kontaktovat uživatele:
Re: saito FG 21
Motor štartuje už OK. Poladili sme predzápal.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
Re: saito FG 21
zakoupil jsem Saito FG 17 a mám stejný problém s ručním startováním Můžete mi prozradit provedené úpravy pro zlepšení startování.
Předem děkuji za ochotu.
Předem děkuji za ochotu.