Traxxas Slash rady triky
Re: Traxxas Slash rady triky
Se stock velineonem sem to měl tak, že když sem byl ve vyšších otáčkách tak to i brzdilo ale v těch malých šel rovnou plyn
Requiescant in aerem
Re: Traxxas Slash rady triky
Brzdu i drag brake bych dal vyssi. Ozkousej to. Drag brake je v zatackach velmi uzitecna vec, obzvlast na draze.
Jinak to vypada okl.
Jinak to vypada okl.
Re: Traxxas Slash rady triky
Stiwo píše:Tak přece jenom mi to nedalo a musím se pochválit (teda doufám že pochválit) s mým sleshem![]()
Technické údaje: pohonné combo je VXL-3s + Velineon 3500 (jak regl tak motor chlazen větráčky 35x35 a 50x50 mm), servo hitec 9,4kg, lcg chasis od TRX, TRX big bore tlumiče,
poloosy kovové MIP, ramena RPM, kola 1/8 buggy proline, 17mm redukce AKA, karoserie proline chevy shilverado, světla - šest 5mm ledek od yeah racing (trochu upravených),baterky turnigy 5000mah 20C, ložiska keramické z tobexu, zástěrky home made, originál přijímač mi nedávno odešel tak asi koupin orange a budu to ovládat se spektrum dx2e co mám doma, zbytek je "stock"
Pochvalte se taky se svým sleshem mohla by to být inspirace pro ostatníJá jsem měl za vzor Scarabeova Sleshe
NA PRODEJ!
Kdyby měl někdo zájem tak prodám. Némam na to čas. Od posledního příspěvku drobné změny (RPMgearbox, servo, pneu itd.) + oleje do tlumičů, diferencialu, dalši sada kol, starší bouda, baterky... Mohu přidat Spektrum DX4C s přijímačem
Prodávám taky Axial SCX-10.
Více info na: stefan.hlawiczka@seznam.cz
Axial scx10 JK, Traxxas Slash 2WD, Spektrum DX4S Bixler 1.1, Spektrum DX6
Re: Traxxas Slash rady triky
Ahoj, koupil jsem klukovi do slashe 2wd novou baterku - je to Lipol Foxy 3S 5000 40-80C. S baterkou se hral motor - original Velineon 3500, tak jsem koupil na motor chladic a zprevodoval to na 19/90. Hrati jsem tim odstranil. Mam ale jiny problem. Kazdych ca 10 minut spadne vykon dolu a zacne na regulatoru cervene blikat svetlo misto zelene sviticiho. Nizkym napetim to neni - staci rozpojit napajeni a restart a zase to 10 minut jede. Nedokazete mi prosim nekdo poradit, cim to je? Budu vdecny za vsechny rady. m
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
Re: Traxxas Slash rady triky
Neprehriva se i regulator? Ma regl ventilátor? Jestli ne tak bych skusil ventilator osadit. Ale spis to bude tim ze barie bude mekka a regl pri prvnim velkem poklesu snizi vykon, to by odpovydalo tomu ze po vypnuti/zapnuti se regl vrati k plnemu vykonu. Nastav na reglu NIMH ale POZOR pak si musis hlidat napeti sam nejlepe LIPO alarmem. Ji jedno podvybiti (prilisne vybiti LIPO baterie) ji muze velmi a nevratne poskodit.
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Re: Traxxas Slash rady triky
Wormsnake píše:Neprehriva se i regulator? Ma regl ventilátor? Jestli ne tak bych skusil ventilator osadit. Ale spis to bude tim ze barie bude mekka a regl pri prvnim velkem poklesu snizi vykon, to by odpovydalo tomu ze po vypnuti/zapnuti se regl vrati k plnemu vykonu. Nastav na reglu NIMH ale POZOR pak si musis hlidat napeti sam nejlepe LIPO alarmem. Ji jedno podvybiti (prilisne vybiti LIPO baterie) ji muze velmi a nevratne poskodit.
Dik. Regl ventilator nema, ale je jenom teply. Nastavit to na nimh mam strach, abych ho neodpalil. Ten Lipol alarm je co? Muzu neco udelat s tou baterkou, aby se to zmenilo? Prece jen stala 1500 a nemam pro ni jiny vyuziti. Muzu nejak ovlivnit vystupni napeti (stabilizovat ho) nebo myslis ze muze byt spatny i primo ten regl? Se starou nimh se to chovalo korektne.
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
Re: Traxxas Slash rady triky
Wormsnake píše:Neprehriva se i regulator? Ma regl ventilátor? Jestli ne tak bych skusil ventilator osadit. Ale spis to bude tim ze barie bude mekka a regl pri prvnim velkem poklesu snizi vykon, to by odpovydalo tomu ze po vypnuti/zapnuti se regl vrati k plnemu vykonu. Nastav na reglu NIMH ale POZOR pak si musis hlidat napeti sam nejlepe LIPO alarmem. Ji jedno podvybiti (prilisne vybiti LIPO baterie) ji muze velmi a nevratne poskodit.
Dik. Regl ventilator nema, ale je jenom teply. Nastavit to na nimh mam strach, abych ho neodpalil. Ten Lipol alarm je co? Muzu neco udelat s tou baterkou, aby se to zmenilo? Prece jen stala 1500 a nemam pro ni jiny vyuziti. Muzu nejak ovlivnit vystupni napeti (stabilizovat ho) nebo myslis ze muze byt spatny i primo ten regl? Se starou nimh se to chovalo korektne.
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
Re: Traxxas Slash rady triky
https://traxxas.com/sites/default/files ... -EN-FR.pdf
Zacal bych nahlednutim do manualu.
V manualu se pise...
LED Codes and Protection Modes
• Solid Green: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is
ACTIVATED (LiPo setting).
• Solid Red: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is DISABLED
(NiCad/NiMH setting).
• Fast Blinking Red: Thermal Shutdown Protection Stage 1. If the motor
has lower than normal power and the VXL-3s is hot, the VXL-3s has
entered Stage 1 Thermal Shutdown Protection to guard against
overheating caused by excessive current flow. If the motor has no
power and the VXL-3s is very hot, the VXL-3s has entered Stage 2
Thermal Shutdown Protection and has automatically shut down. Let
the VXL-3s cool. Make sure your model is properly geared for the
conditions.
• Slow Blinking Red (with Low-Voltage Detection on): The VXL-3s has
entered Low-Voltage Protection. When the battery voltage begins
to reach the minimum recommended discharge voltage threshold
for LiPo battery packs, the VXL-3s will limit the power output to
50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below the
minimum threshold, the VXL-3s will shut down all motor output.
The LED on the speed control will slowly blink red, indicating a low
voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this mode until a fully
charged battery is connected.
• Alternating; Blinks Red then Green: If the motor has no power,
the VXL-3s has entered Over Voltage Protection. If a battery with
too high voltage is used, the VXL-3s will go into a failsafe mode.
Warning: If input voltage exceeds approximately 20-volts, the ESC
may be damaged. Do not exceed 12.6 maximum peak input voltage.
• Blinking Green: The VXL-3s is indicating the transmitter Throttle Trim
is incorrectly set. Adjust the Throttle Trim to the middle 0 setting.
Ta cervena blika rychle nebo pomalu?
Rychle - regulator je prehraty - presel do rezimu snizeneho vykonu, pri jeste vetsim prehrati vypne
Pomalu - Regl nadetekoval ze baterie je slaba (vybita) a snizi vyhon na 50%, ale ono muze asi dojit i k falesne detekci slabe baterky kdyz je baterie mekka
LIPO alarm je mala "krabicka" dnes jiz vetsinou s displayem ktera ukazuje aktualni napeti celkove i jednotlivejch claku, a da se na ni nastavit hodnota napeti na clanek pri ktere zacne jecet a upozorni tak uzivatele ze by mel skoncit a baterii dobit.
LIPO alarm se pripojuje na servisni konektor baterie a necha se v modelu po dobu jeho provozu po dojezdeni je nezbitne alarm odpojit nebo i ten muze po delsi dobe baterii podvibit. Nastavuje se bezne tak na 3.6V ted v zime klidne 3.4V ale rozhodne ne na min.
Da se koupit treba na ebay za par korun.
http://www.ebay.com/itm/1-8S-2-in1-RC-L ... Sw0RpXlf9t
Nebo se da koupit i u nas v CZ SK ale draz...
Zacal bych nahlednutim do manualu.
V manualu se pise...
LED Codes and Protection Modes
• Solid Green: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is
ACTIVATED (LiPo setting).
• Solid Red: VXL-3s power on light. Low-Voltage Detection is DISABLED
(NiCad/NiMH setting).
• Fast Blinking Red: Thermal Shutdown Protection Stage 1. If the motor
has lower than normal power and the VXL-3s is hot, the VXL-3s has
entered Stage 1 Thermal Shutdown Protection to guard against
overheating caused by excessive current flow. If the motor has no
power and the VXL-3s is very hot, the VXL-3s has entered Stage 2
Thermal Shutdown Protection and has automatically shut down. Let
the VXL-3s cool. Make sure your model is properly geared for the
conditions.
• Slow Blinking Red (with Low-Voltage Detection on): The VXL-3s has
entered Low-Voltage Protection. When the battery voltage begins
to reach the minimum recommended discharge voltage threshold
for LiPo battery packs, the VXL-3s will limit the power output to
50% throttle. When the battery voltage attempts to fall below the
minimum threshold, the VXL-3s will shut down all motor output.
The LED on the speed control will slowly blink red, indicating a low
voltage shutdown. The VXL-3s will stay in this mode until a fully
charged battery is connected.
• Alternating; Blinks Red then Green: If the motor has no power,
the VXL-3s has entered Over Voltage Protection. If a battery with
too high voltage is used, the VXL-3s will go into a failsafe mode.
Warning: If input voltage exceeds approximately 20-volts, the ESC
may be damaged. Do not exceed 12.6 maximum peak input voltage.
• Blinking Green: The VXL-3s is indicating the transmitter Throttle Trim
is incorrectly set. Adjust the Throttle Trim to the middle 0 setting.
Ta cervena blika rychle nebo pomalu?
Rychle - regulator je prehraty - presel do rezimu snizeneho vykonu, pri jeste vetsim prehrati vypne
Pomalu - Regl nadetekoval ze baterie je slaba (vybita) a snizi vyhon na 50%, ale ono muze asi dojit i k falesne detekci slabe baterky kdyz je baterie mekka
LIPO alarm je mala "krabicka" dnes jiz vetsinou s displayem ktera ukazuje aktualni napeti celkove i jednotlivejch claku, a da se na ni nastavit hodnota napeti na clanek pri ktere zacne jecet a upozorni tak uzivatele ze by mel skoncit a baterii dobit.
LIPO alarm se pripojuje na servisni konektor baterie a necha se v modelu po dobu jeho provozu po dojezdeni je nezbitne alarm odpojit nebo i ten muze po delsi dobe baterii podvibit. Nastavuje se bezne tak na 3.6V ted v zime klidne 3.4V ale rozhodne ne na min.
Da se koupit treba na ebay za par korun.
http://www.ebay.com/itm/1-8S-2-in1-RC-L ... Sw0RpXlf9t
Nebo se da koupit i u nas v CZ SK ale draz...
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Re: Traxxas Slash rady triky
Bliká pomalu - tedy signalizace ochrany podvybití. Ale nenašel jsem tam, jestli lze nějak přeprogramovat tu hranici.
Nejde nějak tu lipolku "zformátovat"?
Nejde nějak tu lipolku "zformátovat"?
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
Re: Traxxas Slash rady triky
Jeste k reglu nastavenim reglu na NIMH jej poskodit nemuzes, ale muzes poskodit akumulator tim ze regl nevypne. Ale to by pohlidal onen LIPO alarm.
Upravit napeti LIPO baterie nelze. (ne jednoduse)
LIPO baterie pokud vim nelze formatovat ani formovat.
Doporucil byl tu LIPO ochranu vypnout a napeti hlidat alarmem. Ale bez alarmu rozhodne nevypinat!
Ps:
Slaby vykon baterie muze byt zpusoben zimou v lete to muze byt lepsi nebo i horsi baterie se muze prehrivat a nafukovat...
Upravit napeti LIPO baterie nelze. (ne jednoduse)
LIPO baterie pokud vim nelze formatovat ani formovat.
Doporucil byl tu LIPO ochranu vypnout a napeti hlidat alarmem. Ale bez alarmu rozhodne nevypinat!
Ps:
Slaby vykon baterie muze byt zpusoben zimou v lete to muze byt lepsi nebo i horsi baterie se muze prehrivat a nafukovat...
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Re: Traxxas Slash rady triky
OK, díky mnohokrat. Objednal jsem ten Lipo alarm u horejsiho a zkusim to.
Kdyby mel jeste nekdo jiny tip, tak budu rad.
m
Kdyby mel jeste nekdo jiny tip, tak budu rad.
m
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
- dagx
- Příspěvky: 1981
- Registrován: pát 22.02.2008 0:00
- Bydliště: Kralupy n.vlt
- Kontaktovat uživatele:
Re: Traxxas Slash rady triky
U traxxas regulátorů nelze programovat při kolika voltech má regulátor omezit nebo vypnout.Jediná volba je režim lipol a nimh.Rozdíl je jen v tom že v režimu lipol omezí výkon nebo vypne myslím při 3,6V.Pokud budeš jezdit na lipolku a regulátor bude v režimu nimh,bude ždímat lipolku dokud ty sám nepřestaneš jezdit.To může být pro lipol smrtelné.Lipol baterii se při podvybití nebo nevhodném použití zvyšuje vnitřní odpor a to se pak odráží na menším výkonu baterie,vyšším zahřívání atd.Proto je dobré si to hlídat,měřit a nezkracovat tím zbytečně životnost.
Co se týká teploty motoru,zhruba by se dalo obecně říct,že když na něm udržíš pár vteřin prst,je teplota ještě OK a nemusíš se znepokojovat.
Nevím jaký poměr tam byl předtím ale předpokládám zpřevodování do pomala oproti původnímu.Tím bys měl odlehčit i baterii takže je to trochu divný.Jestli se takhle ale lipol chová už od začátku používání,možná je převodový poměr stále moc rychlý.Stačí rozdíl pár zubů pod tu správnou hranici,maximální rychlost se sice(možná neznatelně)sníží ale často zmizí problémy které popisuješ.
Já tyhle lipo měřáčky taky zkoušel ale v autech mi to moc nevyhovovalo.Párkrát prudší plyn a na starších baterkách to řve pořád.Ve vrtulnících je to jiné.Tam je téměř konstantní odběr a spokojenost maximální.Vyhozené peníze to pro tebe v podobném případě ale nejsou.Měřáků není nikdy dost
.Jak ale píšu,Já se k tomu aby regulátor vypínal správně(relativně),dostal z druhé strany.Vhodným převodovým poměrem.
Co se týká teploty motoru,zhruba by se dalo obecně říct,že když na něm udržíš pár vteřin prst,je teplota ještě OK a nemusíš se znepokojovat.
MichalR píše: tak jsem koupil na motor chladic a zprevodoval to na 19/90. Hrati jsem tim odstranil.
Nevím jaký poměr tam byl předtím ale předpokládám zpřevodování do pomala oproti původnímu.Tím bys měl odlehčit i baterii takže je to trochu divný.Jestli se takhle ale lipol chová už od začátku používání,možná je převodový poměr stále moc rychlý.Stačí rozdíl pár zubů pod tu správnou hranici,maximální rychlost se sice(možná neznatelně)sníží ale často zmizí problémy které popisuješ.
Já tyhle lipo měřáčky taky zkoušel ale v autech mi to moc nevyhovovalo.Párkrát prudší plyn a na starších baterkách to řve pořád.Ve vrtulnících je to jiné.Tam je téměř konstantní odběr a spokojenost maximální.Vyhozené peníze to pro tebe v podobném případě ale nejsou.Měřáků není nikdy dost
https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
http://dagx.rajce.idnes.cz/
Re: Traxxas Slash rady triky
Taky dobra rada, jeste zvysit prevodovy pomer (ulehcit motoru a baterce). Auto prijde o cast maximalky ale v akcelarace v nizsich rychlostech bude lepsi.
Ono je to sileny ale tyhle moderni regly poslou do motoru pri razatni akceleraci (proste kdych das z nuly plnej plyn) klidne 100-200A a mozna i vic Ccka na baterkach jsou u mnohych i lepsich vyrobcu spis zbozne prani, to vede k poklesu napeti a vyvolani podpetove ochrany, ktera se u traxxas reglu asi uz sama nevypne kdyz se baterka oklepe z kratkodobeho soku. Proto jezdim na alarm, kdyz si parkrat piske pri akceleraci vim ze davam beterce zabrat kdyz uz pak alarm jeci treba 20 vterin v kuse vym ze baterka uz ma vybito.
Ja sam mam HB D8T 8minovou truggynu mam na ni kola s monstertrucku a vazi kolem 4Kg uz z hlavy nevim, mam v ni baterku 6S8000mAh 30-40C to odpovida trvalemu proudu 240A kratkodobe 320A!!! kdyz plny plyn a mam pipak na 3.5V na clanek tak i pri plne baterce pipak (alarm) obcas kratce zapipa.
Kdyz si to spocitas tak pri 6S 240A (nepochybuju ze k takovym proudum pri ostrem vystartovani dochazi) tak elektrycky vykon jdouci do motoru je 6x3.7x240 to je 5.328KW pro 3S je to 2.664W pak se nediv ze baterky nestihaj.
Ono je to sileny ale tyhle moderni regly poslou do motoru pri razatni akceleraci (proste kdych das z nuly plnej plyn) klidne 100-200A a mozna i vic Ccka na baterkach jsou u mnohych i lepsich vyrobcu spis zbozne prani, to vede k poklesu napeti a vyvolani podpetove ochrany, ktera se u traxxas reglu asi uz sama nevypne kdyz se baterka oklepe z kratkodobeho soku. Proto jezdim na alarm, kdyz si parkrat piske pri akceleraci vim ze davam beterce zabrat kdyz uz pak alarm jeci treba 20 vterin v kuse vym ze baterka uz ma vybito.
Ja sam mam HB D8T 8minovou truggynu mam na ni kola s monstertrucku a vazi kolem 4Kg uz z hlavy nevim, mam v ni baterku 6S8000mAh 30-40C to odpovida trvalemu proudu 240A kratkodobe 320A!!! kdyz plny plyn a mam pipak na 3.5V na clanek tak i pri plne baterce pipak (alarm) obcas kratce zapipa.
Kdyz si to spocitas tak pri 6S 240A (nepochybuju ze k takovym proudum pri ostrem vystartovani dochazi) tak elektrycky vykon jdouci do motoru je 6x3.7x240 to je 5.328KW pro 3S je to 2.664W pak se nediv ze baterky nestihaj.
NazaM F550-Rozebraná, RCT800-Padená rozbitá
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Vektor XXL, EasyGlider,Taranis
HB-D8T Brushless
Re: Traxxas Slash rady triky
Tak díky všem za rady. Je to skutečně poklesem napětí z baterky. Když jsem přepl na režim Nimh, tak kluk jezdil 30 minut bez jakéhokoliv výpadku. Tedy to pořeším tím alarmem. Autu už jsem zpřevodováním ulehčil.
Letadla: K3600, F3K Isis, Champion 2,1m elektro, F3F Nemesis, Z226 EPP
Re: Traxxas Slash rady triky
Jen takový letmý dotaz: po přepnutí na režim NiMH jste jezdili 30 minut - proč zrovna 30 minut? Bylo to do doby, než se auto zcela zastavilo nebo jak jste bez LiPo alarmu poznali, že máte přestat jezdit?