multikoptery, přivýdělek a legislativa
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
I když narveš na trubku video z fantastické dovolené a najde se debil, který se pozná v pozadí (a cítí že mu to fakt nesluší v těch zařízlých plavkách) máš zaděláno ( to samé ze sjezdovky, z Karlova mostu atd. a ani to nemusí být záběry ze vzduchu)
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Dag2B3 píše:I když narveš na trubku video z fantastické dovolené a najde se debil, který se pozná v pozadí (a cítí že mu to fakt nesluší v těch zařízlých plavkách) máš zaděláno ( to samé ze sjezdovky, z Karlova mostu atd. a ani to nemusí být záběry ze vzduchu)
Pokud budeme řešit ČR, tak tohle zas tak velký problém není, existuje dost precedentů (které prošly i soudy) z klasické fotografie a je celkem jasné, kdy v případě sporu stěžovatele soud pošle úplně dopryč, kdy bude na místě stažení videa, ale šance na odškodnění bude mizivá a kdy naopak může mít autor fotky/videa problém velký. Ona mimochodem ta poslední skupina zas tak velká není a velká většina situací v ní je natolik evidentních, kdy to zveřejní jen hlupák (ne že by takoví nebyli).
A tyto precedenty sedí i na "drony", samozřejmě se dají najít situace, kde spor vznikne právě kvůli "fotce ze vzduchu" a povede to k jinému posuzování, ale upřímně řečeno těchto situací bude daleko méně, než by se zdálo. Koneckonců i v zde také v minulosti linkovaném nálezu ÚOOÚ na toto téma najdeš fakticky doslovné citace z paragrafů, které se uplatňují i pro běžnou fotografii.
Phantom 2 a povolení k létání
Řešil někdo z vás již zapsání na UCL k povolení létání ?
Rád bych využil něčí zkušenosti ( za úplatu ). Předem děkuji.
Rád bych využil něčí zkušenosti ( za úplatu ). Předem děkuji.
Re: Phantom 2 a povolení k létání
Jo, zrovna v pátek jsem předělával papíry. Jestli můžu poradit, tak Telink s tím má asi nejvíc zkušeností a klidně ti to celý vyřeší (za úplatu). Provozní příručku (kterou UCL chce) jsem psal jednou, a příjemná práce to není 
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Re: Phantom 2 a povolení k létání
HonzaS píše:Jo, zrovna v pátek jsem předělával papíry. Jestli můžu poradit, tak Telink s tím má asi nejvíc zkušeností a klidně ti to celý vyřeší (za úplatu). Provozní příručku (kterou UCL chce) jsem psal jednou, a příjemná práce to není
Já tam mám papíry na kontrolu asi 35 dní a zatím žádná odezva
Re: Phantom 2 a povolení k létání
A dělal jsi si to sám ? Poslal by si mi kopii za úplatu ?
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
také bych měl zájem o provozní příručku (části A-F) - za úplatu
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Dobrý den,
vím, že je to nevychovaný, ale už si nevím rady. Prakticky jsem se zasekl na provozní příručce a vůbec nevím jak do ní ťápnout. Byl by někdo tak hodný a posktal by mi vzor příručky i za úplatu?
Díky
vím, že je to nevychovaný, ale už si nevím rady. Prakticky jsem se zasekl na provozní příručce a vůbec nevím jak do ní ťápnout. Byl by někdo tak hodný a posktal by mi vzor příručky i za úplatu?
Díky
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Obraťte se na Telink nebo další firmy. Já tu verzi co mám šířit nesmím.
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Nowis píše:...Prakticky jsem se zasekl na provozní příručce a vůbec nevím jak do ní ťápnout...
Zde je odkaz na pokyny pro zpracování provozní příručky pro bezpilotní systémy kde je celkem podrobně popsáno co by měla příručka obsahovat i s ukázkami. Třeba ti to pomůže.
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Je úplná zhovadilost chtít po lidech s párkliovou hračkou, aby se tvářili jako piloti letadel.
Radši, než placení a vyplňování nesmyslu podpořte snahy prosadit zmírněnou regulační skupinu Light RPAS pro EU.
CAA jen neoprávněně vybírá peníze za něco, co v jejich definicích neexistuje.
Radši, než placení a vyplňování nesmyslu podpořte snahy prosadit zmírněnou regulační skupinu Light RPAS pro EU.
CAA jen neoprávněně vybírá peníze za něco, co v jejich definicích neexistuje.
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Fík píše:Je úplná zhovadilost chtít po lidech s párkliovou hračkou, aby se tvářili jako piloti letadel.
Radši, než placení a vyplňování nesmyslu podpořte snahy prosadit zmírněnou regulační skupinu Light RPAS pro EU.
CAA jen neoprávněně vybírá peníze za něco, co v jejich definicích neexistuje.
O co se legislativně opírá Tvá poslední věta? A co je přesně Light RPAS, Něco jsem gůglil, vypadá to zajímavě, ale moje angličtina není dokonalá.. Je v tom zainteresována i ČR?
S první větou nesouhlasím, koptéra není hračka, koupí si ji a "nějak zvládne" každý, umí letět i několik km od "pilota", který zírá na displej telefonu a nemá šanci vidět např. sportovní letoun ani on koptéru (30 let jsem pilot UL letadel). I tady je dost příkladů nezvládnutých úletů či havárií, popř. tuzemské video, kdy pod koptérou letí vrtulník. Ale to je do jiného vlákna, tady je to o "přivýdělku", tj. komerční činnosti. Létání pro zábavu není zatím zpoplatněno ani výrazně omezeno.
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Logika říká, že kdo bude chtít komerčně použít nějakej předmět tak se to naučí perfektně a tak, aby si ho nezničil. Logika dál říká, že pokud se něco stane, tak spíš začátečníkovi, kterej není nijak regulovanej.
V případě ÚCL uviděli příležitost a pokroucením zákonů chcou pouze výbírat peníze. Nejedná se o ŽÁDNÝ školení, jen vyplňování byrokratických formulářů. NIC z toho nezaručuje bezproblémovej let. Pojištění je stejnej výsměch a díky tomu, jak je to celý postavený, pojištovna může kdykoliv couvnout. Navíc, pokud je zakázaný lítat nad obytnou oblastí, silnicí, atd., tzn. pouze nad polem nebo jezerem, k jaké tam může dojít škodě?
Většina kopter jsou hračky. Přiznejte si to, nedělejte ze sebe piloty. Je to hračka a hobby. Je to stejný jak kdyby si děcka měly dělat řidičák na plastový šlapadla. Není to nic vyjímečnýho, koupí si to dneska každej, tak z toho přestaňte dělat povolání pro vyvolený.
V případě ÚCL uviděli příležitost a pokroucením zákonů chcou pouze výbírat peníze. Nejedná se o ŽÁDNÝ školení, jen vyplňování byrokratických formulářů. NIC z toho nezaručuje bezproblémovej let. Pojištění je stejnej výsměch a díky tomu, jak je to celý postavený, pojištovna může kdykoliv couvnout. Navíc, pokud je zakázaný lítat nad obytnou oblastí, silnicí, atd., tzn. pouze nad polem nebo jezerem, k jaké tam může dojít škodě?
Většina kopter jsou hračky. Přiznejte si to, nedělejte ze sebe piloty. Je to hračka a hobby. Je to stejný jak kdyby si děcka měly dělat řidičák na plastový šlapadla. Není to nic vyjímečnýho, koupí si to dneska každej, tak z toho přestaňte dělat povolání pro vyvolený.
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Fík píše:...jen vyplňování byrokratických formulářů. NIC z toho nezaručuje bezproblémovej let...
No pokud vím, tak pilotská dovednost se musí taky prokázat letovou zkouškou, nebo se pletu?
Fík píše:Pojištění je stejnej výsměch ... pokud je zakázaný lítat nad obytnou oblastí, silnicí, atd., tzn. pouze nad polem nebo jezerem, k jaké tam může dojít škodě?
No
A copak v poli nebo v jezeře nemohou být nějací lidé, kterým by to mohlo ublížit?
Fík píše:Většina kopter jsou hračky. ...
S tím nesouhlasím, žádný létající model není hračka. Je to věc, která dovede ublížit, když se vymkne spod kontroly. Skutečná hračka ne!
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: multikoptery, přivýdělek a legislativa
Fík píše:Většina kopter jsou hračky. Přiznejte si to, nedělejte ze sebe piloty. Je to hračka a hobby. Je to stejný jak kdyby si děcka měly dělat řidičák na plastový šlapadla. Není to nic vyjímečnýho, koupí si to dneska každej, tak z toho přestaňte dělat povolání pro vyvolený.
Kdyz budes na tom slapadle provozovat taxisluzbu tak taky budes potrebovat papiry. Pokud litas s copter v hrackovem modu tak jsi v cajku. Krize je bohuzel to ze spousta hracek obsahuje nehrackove technologie (RTL) ale i tam jsou podminky v CZ v pohode. V jinych statech jsou na tom hur.
Edit : Litam na modelarskem letisti, neprovozuju lety za uplatu, dodrzuju podminky (oni jsou docela rozumne) takze jsem v klidu. S letadlem o letove hmotnosti nad kilo taky nepujdu litat mezi baraky
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16