Li-Pol 3S baterie - kapacita článků
Li-Pol 3S baterie - kapacita článků
Ahoj, měl bych takový technický dotaz ohldně nabíjení 1S článků do vrtulníku. Udělal jsem si nabíjecí kablik sériového zapojení a nabíjím pomocí equlibrium mini V2 (nabíjím se zapojeným balancerem). Jedná se o 3,7V 260mAh. Při sériovém připojení se sčítá pouze napětí nikoliv kapacita že? Jde o to že když nabíjím baterky každou zvlášť pouštím tam 0,3A a většinou mi napíše nabíječka na konci nabíjení údaj 205-215 mAh (což mi přijde dost málo na nové baterky), ale pokud je mám zapojené jako 3S nabíjím je také 0,3A na konci do nich dostanu 331mAh...
Re: Li-Pol 3S baterie - kapacita článků
Nepoužívam Equilibrum a teda netuším čo ti môže písať, keď ale nabíjaš ( rovnaké ) 1S baterky v sérii ako 3S tak sa chovajú ako jedna 3S batéria s kapacitou rovnou jednej 1S. Takže v sérii 3batérie 260mAh sa pre nabíjačku chovajú ako jedna 3S s kapacitou 260mAh. Mám to presne tak a funguje to bez problémov 
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Li-Pol 3S baterie - kapacita článků
LiPol baterii by jsi nemel vybijet pod 20% jeji kapacity. Jinak ji vyrazne zkratis zivotnost. Pokud tedy do 260mAh baterky nabijis 205-215mAh, tak je to v poradku. Je mi ale divne jak do stejne baterie dostanes 330mAh. 
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: Li-Pol 3S baterie - kapacita článků
Jde o to, jestli ta nabíječka nepočítá dodanou kapacitu i s tím, co "sežere" balancer při srovnávání jednotlivých článků.
Re: Li-Pol 3S baterie - kapacita článků
Aha, super tak děkuji za rychle objasnění! 
Re: Li-Pol 3S baterie - kapacita článků
Lark píše:Jde o to, jestli ta nabíječka nepočítá dodanou kapacitu i s tím, co "sežere" balancer při srovnávání jednotlivých článků.
Přesně tak, a to bude ten rozdíl jelikož pokud nabíjí každý 1S samostatně tak se nic nebalancuje, ale když je nabíjí jako 3S jak psal se zapojeným balancerem tak se část započteného náboje nejspíš promrhá právě tím dorovnáváním. Jednotlivé 1S články jsou provozovány samostatně a mohou se tedy i dost rozcházet z hlediska vnitřního odporu což se pak může výrazněji projevit při balancování.