Ahojte,
Vlastním dve lietadlá a momentálne ma trápia problémy s ich elektromotormi.
V oboch prípadoch som použil motory doporučené výrobcom, obe lietadlá majú nalietané ani nie 2 hodiny.
Nový motor RAY C2830/09 na mojom EasyStarovi po prakticky prvom lete prestal pracovať. Pri stúpaní vo výške som ho zapol na plný výkon a následne som počul zvláštny záškub, tak som ho radšej vypol a okamžite som pristál. Po pristáti som zistil, že nefunguje - pri aktivovaní robí rýchle ale krátke otáčky z jednej strany na druhú a počuť v ňom zvláštne cinkanie. Neviete mi poradiť, v čom by mohol byť problém?
Zvonku vyzerá byť nepoškodený, rozmýšľam, i by problém nemohol byť v regulátore.
Na mojom druhom lietadle (Blazer, Top RC) motor síce funguje, ale z ničoho nič sa mu znížil výkon. Predvčerom som s ním lietal asi 45 minút bez problémov. Keď som po pristáti chcel vzlietnuť, zistil som, že odrazu sa lietadlo nedokáže odlepiť od zeme, hoci bol výkon na 100%. Batériou to nebolo, ale pre istotu som ju vymenil za čisto nabitú. Nepomohlo to, lietadlo stále kĺzalo po zemi, a čo je najhoršie, zišlo na trávnik a než som ho stihol ubrzdiť, usekla sa vrtuľa... Takže ďalej som nemohol zistiť v čom je problém, kedže náhradné vrtule mi došli a nové budem mať až po Velkej noci. Čo mohlo sposobiť náhly pokles výkonu motora?
Chcel by som len dodať, že vačšinu času vo vzduchu letím tak na 50-60% plynu - som si vedomý toho, že nie je dobré, ak motor beží neustále na 100%,, plný výkon používam iba na stúpanie, alebo proti silnému vetru.
Za rady vopred ďakujem a ospravedlňujem sa, ak vlákno nespĺňa požiadavky moderátorov...
Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)
Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)
Ten první případ by mohlo být přerušené nebo zkratované vinutí, to na motoru není vidět a bez příslušného vybavení se to špatně zjišťuje. Také by to mohlo být špatným spojem mezi regulátorem a motorem - chce to všechny spoje prověřit.
Snížení výkonu motoru - divné, zkusil bych zkalibrovat regulátor (zapnout vysílač, plyn naplno, zapnout regulátor, zapípá - stáhnout plyn - zapípá, je zkalibrováno).
Nemůže být zapnuté něco na vysílači, nějaký mix apod.? Dej místo regulátoru servo, zda se hýbe v plném rozsahu.
Snížení výkonu motoru - divné, zkusil bych zkalibrovat regulátor (zapnout vysílač, plyn naplno, zapnout regulátor, zapípá - stáhnout plyn - zapípá, je zkalibrováno).
Nemůže být zapnuté něco na vysílači, nějaký mix apod.? Dej místo regulátoru servo, zda se hýbe v plném rozsahu.
jyrry.webnode.cz
Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)
Vyměň regulátor a zjistiš, zda je to v motoru nebo v regulátoru. Měl jsem ten problém a bylo to v regulátoru.
Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)
Veľa problémov so strieďákmi býva spôsobených zlým kontaktom v konektoroch alebo dokonca studenými spojmi v letovanom spoji konektoru. Prípadne aj ulomeným vodičom, pričom motory sú vinuté viacero paralelnými drátmi takže prerušenie jedného aj dvoch ešte neznamená že by vôbec nešiel, len vyšší odpor = zníži sa výkon ale aj odber..
Ale aj keby v regli odišla časť fet tranzistorov ktoré sú tiež viaceré paralelne, mohlo by to takto vyzerať, tak aj regl to môže byť. Len tam je častejšie jasný prejav - hustý štiplavý dym lebo fety odchádzajú "do skratu".
Medzizávitový skrat naopak znamená že z vinutia sa stane čosi ako trafo a sekundár je zaťažený malým odporom(v skrate), žerie to výkon, ale výkon motora sa nejak z princípu nezníži, len stúpne odber - výkon klesne len ak už baterka nestačí na zvýšený prúd, alebo vyšumí regulátor ak to nezvládne ten..
Takže ak to nezačne prehnane hriať, treba ako prvé len skontrolovať vývody vinutia a preletovať konektory).
Jo a ešte, či sa nepretáča vrtuľa voči rotoru.
Ak to žerie viac prúdu a hreje, je to o inom a výmena motora môže byť najjednoduchšie riešenie. Teda ak nestačí vymeniť ohnutú osku alebo dokonca len vyvážiť vrtuľu, prípadne vymeniť ložiská..
Ale aj keby v regli odišla časť fet tranzistorov ktoré sú tiež viaceré paralelne, mohlo by to takto vyzerať, tak aj regl to môže byť. Len tam je častejšie jasný prejav - hustý štiplavý dym lebo fety odchádzajú "do skratu".
Medzizávitový skrat naopak znamená že z vinutia sa stane čosi ako trafo a sekundár je zaťažený malým odporom(v skrate), žerie to výkon, ale výkon motora sa nejak z princípu nezníži, len stúpne odber - výkon klesne len ak už baterka nestačí na zvýšený prúd, alebo vyšumí regulátor ak to nezvládne ten..
Takže ak to nezačne prehnane hriať, treba ako prvé len skontrolovať vývody vinutia a preletovať konektory).
Jo a ešte, či sa nepretáča vrtuľa voči rotoru.
Ak to žerie viac prúdu a hreje, je to o inom a výmena motora môže byť najjednoduchšie riešenie. Teda ak nestačí vymeniť ohnutú osku alebo dokonca len vyvážiť vrtuľu, prípadne vymeniť ložiská..
Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)
Dojdi niekedy ku mne a skúsime dat iný regulátor. Ale osobne by som to prvé tipoval na zlomený kabel alebo studenak a to druhe-skus dotiahnuť unasec vrtule ako písal coro
Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)
Tak dnes som sa pokusil pozrieť na toho EasyStara s nefunkčným motorom. Odmontoval som motor z prepážky a išiel som odpojiť kábliky z regulátora a hneď som videl, v čom je pes zakopaný - pri odpojení jedného z káblov mi ostal v ruke konektor - takže ako ste to viacerí tvrdili - bol to zlomený kábel
Tak osm to všetko nanovo prelatoval a teraz a teraz motor fičí jak má.
Som rád, že nakoniec to obl taký banálny problém. Ak by šlo o závity v motore, tak to by som asi radšej kúpil nový.
Tak zajtra sa pozriem na zuby resp. na unášač vrtule tomu Blazerovi.
Diky moc za rady, uvidíme ešte ako pojde ten Blazer.
Som rád, že nakoniec to obl taký banálny problém. Ak by šlo o závity v motore, tak to by som asi radšej kúpil nový.
Tak zajtra sa pozriem na zuby resp. na unášač vrtule tomu Blazerovi.
Diky moc za rady, uvidíme ešte ako pojde ten Blazer.
EasyStar II
Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)
Já bych prošel pro jistotu ještě ty dva další spoje konektorů.
kalas01
kalas01