Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Maxo
Příspěvky: 17
Registrován: pát 25.04.2014 22:41
Bydliště: Praha

Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

#1 Příspěvek od Maxo »

Ahojte,

Vlastním dve lietadlá a momentálne ma trápia problémy s ich elektromotormi.
V oboch prípadoch som použil motory doporučené výrobcom, obe lietadlá majú nalietané ani nie 2 hodiny.

Nový motor RAY C2830/09 na mojom EasyStarovi po prakticky prvom lete prestal pracovať. Pri stúpaní vo výške som ho zapol na plný výkon a následne som počul zvláštny záškub, tak som ho radšej vypol a okamžite som pristál. Po pristáti som zistil, že nefunguje - pri aktivovaní robí rýchle ale krátke otáčky z jednej strany na druhú a počuť v ňom zvláštne cinkanie. Neviete mi poradiť, v čom by mohol byť problém?
Zvonku vyzerá byť nepoškodený, rozmýšľam, i by problém nemohol byť v regulátore.

Na mojom druhom lietadle (Blazer, Top RC) motor síce funguje, ale z ničoho nič sa mu znížil výkon. Predvčerom som s ním lietal asi 45 minút bez problémov. Keď som po pristáti chcel vzlietnuť, zistil som, že odrazu sa lietadlo nedokáže odlepiť od zeme, hoci bol výkon na 100%. Batériou to nebolo, ale pre istotu som ju vymenil za čisto nabitú. Nepomohlo to, lietadlo stále kĺzalo po zemi, a čo je najhoršie, zišlo na trávnik a než som ho stihol ubrzdiť, usekla sa vrtuľa... Takže ďalej som nemohol zistiť v čom je problém, kedže náhradné vrtule mi došli a nové budem mať až po Velkej noci. Čo mohlo sposobiť náhly pokles výkonu motora?

Chcel by som len dodať, že vačšinu času vo vzduchu letím tak na 50-60% plynu - som si vedomý toho, že nie je dobré, ak motor beží neustále na 100%,, plný výkon používam iba na stúpanie, alebo proti silnému vetru.

Za rady vopred ďakujem a ospravedlňujem sa, ak vlákno nespĺňa požiadavky moderátorov...
EasyStar II
Uživatelský avatar
jyrry
Příspěvky: 21643
Registrován: pon 28.02.2005 0:00
Bydliště: Rakovník
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

#2 Příspěvek od jyrry »

Ten první případ by mohlo být přerušené nebo zkratované vinutí, to na motoru není vidět a bez příslušného vybavení se to špatně zjišťuje. Také by to mohlo být špatným spojem mezi regulátorem a motorem - chce to všechny spoje prověřit.

Snížení výkonu motoru - divné, zkusil bych zkalibrovat regulátor (zapnout vysílač, plyn naplno, zapnout regulátor, zapípá - stáhnout plyn - zapípá, je zkalibrováno).
Nemůže být zapnuté něco na vysílači, nějaký mix apod.? Dej místo regulátoru servo, zda se hýbe v plném rozsahu.
jyrry.webnode.cz
Uživatelský avatar
sidi
Příspěvky: 511
Registrován: sob 23.01.2010 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

#3 Příspěvek od sidi »

Vyměň regulátor a zjistiš, zda je to v motoru nebo v regulátoru. Měl jsem ten problém a bylo to v regulátoru.
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

#4 Příspěvek od coro »

Veľa problémov so strieďákmi býva spôsobených zlým kontaktom v konektoroch alebo dokonca studenými spojmi v letovanom spoji konektoru. Prípadne aj ulomeným vodičom, pričom motory sú vinuté viacero paralelnými drátmi takže prerušenie jedného aj dvoch ešte neznamená že by vôbec nešiel, len vyšší odpor = zníži sa výkon ale aj odber..
Ale aj keby v regli odišla časť fet tranzistorov ktoré sú tiež viaceré paralelne, mohlo by to takto vyzerať, tak aj regl to môže byť. Len tam je častejšie jasný prejav - hustý štiplavý dym lebo fety odchádzajú "do skratu".

Medzizávitový skrat naopak znamená že z vinutia sa stane čosi ako trafo a sekundár je zaťažený malým odporom(v skrate), žerie to výkon, ale výkon motora sa nejak z princípu nezníži, len stúpne odber - výkon klesne len ak už baterka nestačí na zvýšený prúd, alebo vyšumí regulátor ak to nezvládne ten..
Takže ak to nezačne prehnane hriať, treba ako prvé len skontrolovať vývody vinutia a preletovať konektory).
Jo a ešte, či sa nepretáča vrtuľa voči rotoru.

Ak to žerie viac prúdu a hreje, je to o inom a výmena motora môže byť najjednoduchšie riešenie. Teda ak nestačí vymeniť ohnutú osku alebo dokonca len vyvážiť vrtuľu, prípadne vymeniť ložiská..
vbalko
Příspěvky: 284
Registrován: úte 07.10.2014 14:20
Bydliště: Praha 11 - Ujezd

Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

#5 Příspěvek od vbalko »

Dojdi niekedy ku mne a skúsime dat iný regulátor. Ale osobne by som to prvé tipoval na zlomený kabel alebo studenak a to druhe-skus dotiahnuť unasec vrtule ako písal coro
Maxo
Příspěvky: 17
Registrován: pát 25.04.2014 22:41
Bydliště: Praha

Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

#6 Příspěvek od Maxo »

Tak dnes som sa pokusil pozrieť na toho EasyStara s nefunkčným motorom. Odmontoval som motor z prepážky a išiel som odpojiť kábliky z regulátora a hneď som videl, v čom je pes zakopaný - pri odpojení jedného z káblov mi ostal v ruke konektor - takže ako ste to viacerí tvrdili - bol to zlomený kábel :D Tak osm to všetko nanovo prelatoval a teraz a teraz motor fičí jak má.
Som rád, že nakoniec to obl taký banálny problém. Ak by šlo o závity v motore, tak to by som asi radšej kúpil nový.

Tak zajtra sa pozriem na zuby resp. na unášač vrtule tomu Blazerovi.

Diky moc za rady, uvidíme ešte ako pojde ten Blazer.
EasyStar II
Uživatelský avatar
kalas
Příspěvky: 43
Registrován: sob 25.04.2009 0:00
Bydliště: UH

Re: Problémy s mtormi (Cukáni motoru, náhle snížení výkonu)

#7 Příspěvek od kalas »

Já bych prošel pro jistotu ještě ty dva další spoje konektorů.
kalas01
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“