Spektrum DX8 zkušenosti a pod.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Dx8 má vestavnou nabíječku v sobě, ten adater je jen trafo.
Mám tam lipo/4000mAh už rok a nabíjím ve vysílačce, nic nevyndavám.
Mám tam lipo/4000mAh už rok a nabíjím ve vysílačce, nic nevyndavám.
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Jen si nezapomeň nastavit, že máš lipo baterii, ať to vysílačka ví.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ezzV82f5HyI[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ezzV82f5HyI[/youtube]
-
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Ano děkuji to už jsem nastavil akorát nevěděl s tým nabíjením
JETI DS-14 / MAVERICK / Goblin RAW / Spirit / Phoenix /
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Ahoj všem. TAk jsem svou DX 8 vytunil Li-pol baterkou, originálem. Je to dost pohoda se nestarat o napětí, fakt to vydrží hroozně dlouho.
A nainstaloval jsem nový soft. A teď mám potíž: Lze při typu letadla "větroň" dostat ovládání motoru na páku motoru? Dát to na různé vypínače jde, ale na páku plynu mi to nějak nejde. Neumíte někdo poradit?
Díky moc
A nainstaloval jsem nový soft. A teď mám potíž: Lze při typu letadla "větroň" dostat ovládání motoru na páku motoru? Dát to na různé vypínače jde, ale na páku plynu mi to nějak nejde. Neumíte někdo poradit?
Díky moc
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
mkosar píše:Ahoj všem. TAk jsem svou DX 8 vytunil Li-pol baterkou, originálem. Je to dost pohoda se nestarat o napětí, fakt to vydrží hroozně dlouho.
A nainstaloval jsem nový soft. A teď mám potíž: Lze při typu letadla "větroň" dostat ovládání motoru na páku motoru? Dát to na různé vypínače jde, ale na páku plynu mi to nějak nejde. Neumíte někdo poradit?
Díky moc
System setup -> Wing type -> Motor: spoiler
a následně vybrat v jakych letových režimech je motor aktivní.
V případě nejasností mě kontaktuj pomocí SZ.
Petr
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Díky moc, je to už jasné, nepochopil jsem ty zaškrtávátka, že v tomto nastavování znamenají něco jiného než jidne. A teď budu nastacvovat dva větroně, p-13 Sport od Reicharda (dvouservové křídlo) a XL3200 také od Reicharda, to je čtyřservové křídlo. Letové režimy jsou 3 - vzlet, let, termika. Jak to nastavit na přistání? Čím ovládat vysouvání klapek dolů a křidýlek nahoru? Na pravém kniplu mám motor.
Jak to řešíte? co použít to otočnékolečko a namixovat to nějak?
Děkuji za odpověď,
Martin
Jak to řešíte? co použít to otočnékolečko a namixovat to nějak?
Děkuji za odpověď,
Martin
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Já mám aktivní motor pouze v režimu launch.
Trim výškovky mám závislý na letovém režimu (system setup->trim setup->trim type: f mode ele).
V režimu cruise mám na páce plynu crow brzdu (klapky dolu, křidélka nahoru) (viz camber system) a vícebodový mix klapek do výškovky (flp->ele, switch: fm)
V ostatních režimech (speed a thermal) nemám páku plynu aktivní vůbec.
Dále se režimy liší různým zakřivením odtokové hrany křídla a nastavením výškovky (viz camber presets).
Při přistávání používám režim cruise a pákou plynu kontroluju brzdou sestup a narovnání klapek při dosednutí (abych je neutrhl).
Při krizi přepínám režim na launch a zároveň dávám plný plyn. Ale s tím jak je brzda účinná a snadno ovladatelná ke krizím v podstatě nedochází.
Trim výškovky mám závislý na letovém režimu (system setup->trim setup->trim type: f mode ele).
V režimu cruise mám na páce plynu crow brzdu (klapky dolu, křidélka nahoru) (viz camber system) a vícebodový mix klapek do výškovky (flp->ele, switch: fm)
V ostatních režimech (speed a thermal) nemám páku plynu aktivní vůbec.
Dále se režimy liší různým zakřivením odtokové hrany křídla a nastavením výškovky (viz camber presets).
Při přistávání používám režim cruise a pákou plynu kontroluju brzdou sestup a narovnání klapek při dosednutí (abych je neutrhl).
Při krizi přepínám režim na launch a zároveň dávám plný plyn. Ale s tím jak je brzda účinná a snadno ovladatelná ke krizím v podstatě nedochází.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
zdravím,neřešil jste někdo nastavení DX8 s propojením na gyro za účelem zprovoznění head tracker. Mám doma gyro X-1000, v návodu není tento typ napsaný, ale myslím si že by to na to mohlo chodit. Zkouším to zprovoznit už nějaký den ale vůbec se nedaří. Chci to na hexacopter.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Mám takový malý problém, mám na DX8, nastaveno acro, 7 a 8 kanál na ovládání serv přes gyro které je zapojeno do vysílače přes kabel pro žáka. Problém je ten , že ovládání serv na modelu funguje pouze pokud držím spínač trainer. Otázkou je, zda-li se dá někde ve vysílačce nastavit přes nějaký mix,kdy po stlačení tlačítka trainer dojde k aktivaci a po dalším stlačení k deaktivaci funkce.
Doufám, že je to aspoň trochu srozumitelné
Doufám, že je to aspoň trochu srozumitelné
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
ric píše:Mám takový malý problém, mám na DX8, nastaveno acro, 7 a 8 kanál na ovládání serv přes gyro které je zapojeno do vysílače přes kabel pro žáka. Problém je ten , že ovládání serv na modelu funguje pouze pokud držím spínač trainer. Otázkou je, zda-li se dá někde ve vysílačce nastavit přes nějaký mix,kdy po stlačení tlačítka trainer dojde k aktivaci a po dalším stlačení k deaktivaci funkce.
Doufám, že je to aspoň trochu srozumitelné
Myslím, že bohužel jediné řešení je vyměnit orig. spínač za dvoupolohový.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Coz neni problem, protoze original spektrum prepinace stoji par kacek
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Díky za odpověď, myslel jsem si to, že to jinak řešit nepůjde a tak jsem si to i předělal.
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
díky za odpověď o nastavení letových režimů. Asi to také tak udělám, ael trochu mě mrzí ta složitost. Až budu potřebovat motor, určitě zapomenu přepnout režim a místo toho zabrzdím.
Dá se tento vasílač doplnit nějakým potenciometrem, aby se dal ovládat další kanál proporcionelně? Dříve jsem měl Graunera a to šlo.
Dá se tento vasílač doplnit nějakým potenciometrem, aby se dal ovládat další kanál proporcionelně? Dříve jsem měl Graunera a to šlo.
- Jindra_S
- Příspěvky: 1327
- Registrován: pát 31.07.2009 0:00
- Bydliště: Sviadnov (Frýdek-Místek)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
No, dávat si na jednu páku motor a klapky je IMHO cesta do pekel (právě z důvodu možného zapomenutí letového režimu), ale někomu to tak vyhovuje (již tady o tom byla debata v jiném vláknu) a vysílač to umožňuje přes letové režimy.
To neznamená, že to tak musíš nastavit a používat - dovedu si představit plyn na přepínači a klapky na páce plynu a to ve všech režimech (DX8 už nemám, ale tohle, pokud si vzpomínám nastavit šlo).
Nebo jsem to nepobral a vysílač Ti neumožní nastavit něco tak, jak chceš Ty?
To neznamená, že to tak musíš nastavit a používat - dovedu si představit plyn na přepínači a klapky na páce plynu a to ve všech režimech (DX8 už nemám, ale tohle, pokud si vzpomínám nastavit šlo).
Nebo jsem to nepobral a vysílač Ti neumožní nastavit něco tak, jak chceš Ty?
-
Re: Spektrum DX8 zkusenosti sem
Moje nastavení:
V režimu launch páka plynu ovládá motor.
V režimu cruise ovládá brzdu.
Mám to nastavené tak, že brzdím pákou k sobě.
Pokud potřebuji motor, přepnu letový režim na launch (přepínač gear). A okamžitě mám plný plyn.
Až vystoupám, přepnu ho zpátky. A letadlo letí bez brzdy.
V praxi se to chová velmi podobně, jako bych měl motor na přepínači.
Ostatní režimy (mimo launch) pak přepínám flight mode tlačítkem.
Je důležité si nastavit na jiný přepínač throttle cut (a na něm seřídit nulu plynu), aby se usnadnila manipulace mezi režimy na zemi.
Netvrdím, že je to jediné možné nastavení pro motorové větroně. Ale během krátké doby se na něj da zvyknout.
V režimu launch páka plynu ovládá motor.
V režimu cruise ovládá brzdu.
Mám to nastavené tak, že brzdím pákou k sobě.
Pokud potřebuji motor, přepnu letový režim na launch (přepínač gear). A okamžitě mám plný plyn.
Až vystoupám, přepnu ho zpátky. A letadlo letí bez brzdy.
V praxi se to chová velmi podobně, jako bych měl motor na přepínači.
Ostatní režimy (mimo launch) pak přepínám flight mode tlačítkem.
Je důležité si nastavit na jiný přepínač throttle cut (a na něm seřídit nulu plynu), aby se usnadnila manipulace mezi režimy na zemi.
Netvrdím, že je to jediné možné nastavení pro motorové větroně. Ale během krátké doby se na něj da zvyknout.