E-hawk 1500
Re: E-hawk 1500
Na inc.wz.cz je dvojí stavba Hawka. Ta moje bylo peklo, ale zase jsem si pěkně zastavěl. Ve vzduchu to byla mrcha. Jsem rád že jsem se ho zbavil.
Re: E-hawk 1500
Díky za rady. No nakonec jsem se rozhodl úplně jinak. Jelikož na něj jsou všelijaké názory a chci něco rychlejšího a univerzálního, tak jsem se rozhodl pro ION PRO+ jen ještě nejsem rozhodnuty kterou verzi. Zda bez potahu a nebo již s potahem.
-
jozefbb
- Příspěvky: 2369
- Registrován: úte 01.01.2008 0:00
- Bydliště: Ban.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: E-hawk 1500
Hawk je aj rychle lietadlo. Otazne je , ci vobec chces aj stavat.
Re: E-hawk 1500
stavet by mi nevadilo, ale ten ION me nakonec oslovil nejak vic. Poridim jej nakonec bez potahu a potahnu si jej sam.
Re: E-hawk 1500
Zdravím, uvažuji si koupit e-hawk 1500. Můžete mi někdo říct, jak to létá? resp. kolik to snese? Mám Dynamic-S - EPP v podobné velikosti a chtěl bych něco rychlejšího. Zajímalo by mě, jak tuhé je křídlo.. zda to snese i ostřejší průlety a obraty.. Díky
-
jozefbb
- Příspěvky: 2369
- Registrován: úte 01.01.2008 0:00
- Bydliště: Ban.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: E-hawk 1500
Lieta to dobre a znesie aj prudke obraty. Ja som to urobil, presne tak ako bolo v plane, t.j. kridelka su ovladane jednym servom
Naposledy upravil(a) jozefbb dne pát 31.07.2015 11:16, celkem upraveno 1 x.
Re: E-hawk 1500
Jak se rika - "Dabel je skryty v detailu".
Problem tohohle modelu neni to, jak je vyresen celkove, ale drobne nedostatky v konstrukci a pouzitych materialech ho trochu degraduji. Ale je treba rict, ze na cinskou stavebnici to neni zase tak hrozne.
Pokud vim, tak ARF verze ma sklolaminatovy trup - stavebnice je z ABS. Pokud se s modelem lita tak nejak "normalne" a ma beznou hmotnost, tak je vse celkem OK. V te chvili je to celkem slusny termicky vetrunek.
Ale ve chvili, kdy se trochu nalozi (klidne i nekde k 700g), tak zacnou trochu vic fungovat ty setrvacne sily - horsi pristani ... hvezda = destrukce trupu v miste napojeni na ocasni trubku. Na RCGroups je vlakno s hromadou fotek s timhle trupem po rane. Trup je naprosto na hadry, ale kridlo, ocasni trubka i ocas jsou takrka netknute.
Muj kolega s nim upadl 2x. Jednou to trup celkem prezil, ale podruhe se rozpadl na 3 casti - prvni je od motpru k nabezce, druha je podkridelni partie a treti je od odtokovky k prechodu na ocani trubku.
Ja se na to divam tak, ze je jednak spatne material trupu (ABS), ale druhak je spatne i tvar trupu mezi odtokovkou a napojenim na ocasni trubku. Je tam dost rychly prechod prurezu a pak "vrub" z duvodu odskoku pro nasunuti ocasni trubky.
Druhy problem, na ktery jsme narazili je to, ze spojky kridla jsou uhlikove trubky. Opet - pokud je letadlo lehky vetron, tak neni problem. Ale pokud se s nim zacne trochu vic "cvicit" (a navic ma vetsi hmotnost), tak se ty trubky mohou zbortit. Ja mel dokonce ve stavebnici jednu ze spojek, ktera uz byla lehce nacnuta - dala se zmacknout. Tady je ale naprava trivialni. My meli k dispozici plnou uhlikovou tycku, ale postaci do puvodni trubky vlepit nejakou tycku a je po problemu (buk, smrk, mozna i tvrdsi balsa...).
Drobne nedostatky v technologii paleni ted naprosto pomijim (ja mel posunute tvary na nekolika zebrech, kolega Ticcino mel docela dost hnute potahy D-boxu kridla).
Asi takhle - vetron je to celkem hezky, neni drahy, ve vzduchu ho nerozstipes. Umi litat hodne pomalu, ale i docela ostre. Ale beda na hvezdu pri pristani.
M.
Problem tohohle modelu neni to, jak je vyresen celkove, ale drobne nedostatky v konstrukci a pouzitych materialech ho trochu degraduji. Ale je treba rict, ze na cinskou stavebnici to neni zase tak hrozne.
Pokud vim, tak ARF verze ma sklolaminatovy trup - stavebnice je z ABS. Pokud se s modelem lita tak nejak "normalne" a ma beznou hmotnost, tak je vse celkem OK. V te chvili je to celkem slusny termicky vetrunek.
Ale ve chvili, kdy se trochu nalozi (klidne i nekde k 700g), tak zacnou trochu vic fungovat ty setrvacne sily - horsi pristani ... hvezda = destrukce trupu v miste napojeni na ocasni trubku. Na RCGroups je vlakno s hromadou fotek s timhle trupem po rane. Trup je naprosto na hadry, ale kridlo, ocasni trubka i ocas jsou takrka netknute.
Muj kolega s nim upadl 2x. Jednou to trup celkem prezil, ale podruhe se rozpadl na 3 casti - prvni je od motpru k nabezce, druha je podkridelni partie a treti je od odtokovky k prechodu na ocani trubku.
Ja se na to divam tak, ze je jednak spatne material trupu (ABS), ale druhak je spatne i tvar trupu mezi odtokovkou a napojenim na ocasni trubku. Je tam dost rychly prechod prurezu a pak "vrub" z duvodu odskoku pro nasunuti ocasni trubky.
Druhy problem, na ktery jsme narazili je to, ze spojky kridla jsou uhlikove trubky. Opet - pokud je letadlo lehky vetron, tak neni problem. Ale pokud se s nim zacne trochu vic "cvicit" (a navic ma vetsi hmotnost), tak se ty trubky mohou zbortit. Ja mel dokonce ve stavebnici jednu ze spojek, ktera uz byla lehce nacnuta - dala se zmacknout. Tady je ale naprava trivialni. My meli k dispozici plnou uhlikovou tycku, ale postaci do puvodni trubky vlepit nejakou tycku a je po problemu (buk, smrk, mozna i tvrdsi balsa...).
Drobne nedostatky v technologii paleni ted naprosto pomijim (ja mel posunute tvary na nekolika zebrech, kolega Ticcino mel docela dost hnute potahy D-boxu kridla).
Asi takhle - vetron je to celkem hezky, neni drahy, ve vzduchu ho nerozstipes. Umi litat hodne pomalu, ale i docela ostre. Ale beda na hvezdu pri pristani.
M.
-
jozefbb
- Příspěvky: 2369
- Registrován: úte 01.01.2008 0:00
- Bydliště: Ban.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: E-hawk 1500
Prave preto som ho robil podla prilozeneho planu a nic som nevymyslal. Akurat som vymenil jogurtovu vrtulu za kovovy kuzel a kvalitnejsie listy, hned som musel dovazovat dozadu. Za tie peniaze je to vynikajuca stavebnica, netreba nic menit.
Re: E-hawk 1500
To I.N.C.
Tento elektrovětroň není svou koncepcí a konstrukcí určen
k nějakému hruběmu zacházení ať již za letu nebo při přistání.
Vyhoví běžnému poletování s přihlédnutím k násobkům přetížení během obratů a normálnímu přistávání.
Kvalita stavebnice by mohla být samozřejmě lepší.
Pro "ostré" páčkování a přistání typu oštěp nebo "hvězda"(
) jsou vhodnější modely úplně jiné (počínaje IONem ,Rytmusem atd.)
Tento elektrovětroň není svou koncepcí a konstrukcí určen
k nějakému hruběmu zacházení ať již za letu nebo při přistání.
Vyhoví běžnému poletování s přihlédnutím k násobkům přetížení během obratů a normálnímu přistávání.
Kvalita stavebnice by mohla být samozřejmě lepší.
Pro "ostré" páčkování a přistání typu oštěp nebo "hvězda"(
Re: E-hawk 1500
I.N.C. píše:
Asi takhle - vetron je to celkem hezky, neni drahy, ve vzduchu ho nerozstipes. Umi litat hodne pomalu, ale i docela ostre. Ale beda na hvezdu pri pristani.
M.
paveld píše:To I.N.C.
...
Pro "ostré" páčkování a přistání typu oštěp nebo "hvězda"() jsou vhodnější modely úplně jiné (počínaje IONem ,Rytmusem atd.)
Čekal jsem že to někdo napíše, ale musím já.
Na přistání "HVĚZDOU" není stavěný žádný elektrovětroň potažmo jiný model
Jsou tam velké síly, kdy se lámou trupy, křídla a/nebo vytrhává uložení křídel. Možná modely které mají křídlo uchycené gumovými oky to ze zjevných důvodů dají.
x9d, x-lite pro a pár poletuch
Re: E-hawk 1500
Re: E-hawk 1500
No....
Ja myslim, ze i s e-Hawkem se da cvicit docela dost:
https://www.youtube.com/watch?v=lKr_c67QGPY
https://www.youtube.com/watch?v=-Hj-FurLdsA
https://www.youtube.com/watch?v=bko_KZRs178
Za sebe mohu porovnat e-Hawka s Mini Kanjou a Guppy. Vsechny tri modely maji podobne rozpeti, Guppy a e-Hawk i hmotnost (Mini Kanja je lehci a take podstatne subtilnejsi).
A z vlastni zkusenosti mohu tvrdit, ze ze vsech techto tri modelu toho pri horsim pristani nejmene snese prave e-Hawk.
Mini Kanja i Guppy maji lepe resene spojeni trupu s uhlikovou ocasni trubkou. U Mini Kanji je tato trubka chycena v trupu (balsova bednicka) na dve preklizkove prepazky, ktere prenaseji sily do trupu. U Guppy je sice prepazka jen jedna, ale sily od ocasu do trupu prenaseji take bocnice trupu presahujici za tuto prepazku (balsa 6mm).
To e-Hawk nema ani nahodou - ocasni trubka je nasunuta na zuzenou koncovou cast trupove gondoly, navic ma tato cast osazeni. Je to sice stejny styl konstrukce, jako ma treba Topmodel CZ na svych RCEx modelech - jenze ty jsou ze sklolaminatu. Stavebnice e-Hawka ma trup z ABS.
Ja jsem pouze povazoval za dulezite upozornit mufexe na jista omezeni tohoto modelu. Kdo umi trochu hledat, tak na RCGroups najde spoustu fotek s prerazenym ABS trupem, na RCAlbu je take jeden (o rane se pise v doprovodnem textu), na mych strankach jsou informace o dalsich dvou ranach (stejneho) e-Hawka. Je to stale stejne poskozeni - vzdy zlomeny trup v miste napojeni trupove gondoly a trupu. Pripadne je navic destruovany trup tesne za motorem, nebo je poskozena cast trupu pod kridlem - od sroubu kridla.
M.
Ja myslim, ze i s e-Hawkem se da cvicit docela dost:
https://www.youtube.com/watch?v=lKr_c67QGPY
https://www.youtube.com/watch?v=-Hj-FurLdsA
https://www.youtube.com/watch?v=bko_KZRs178
Za sebe mohu porovnat e-Hawka s Mini Kanjou a Guppy. Vsechny tri modely maji podobne rozpeti, Guppy a e-Hawk i hmotnost (Mini Kanja je lehci a take podstatne subtilnejsi).
A z vlastni zkusenosti mohu tvrdit, ze ze vsech techto tri modelu toho pri horsim pristani nejmene snese prave e-Hawk.
Mini Kanja i Guppy maji lepe resene spojeni trupu s uhlikovou ocasni trubkou. U Mini Kanji je tato trubka chycena v trupu (balsova bednicka) na dve preklizkove prepazky, ktere prenaseji sily do trupu. U Guppy je sice prepazka jen jedna, ale sily od ocasu do trupu prenaseji take bocnice trupu presahujici za tuto prepazku (balsa 6mm).
To e-Hawk nema ani nahodou - ocasni trubka je nasunuta na zuzenou koncovou cast trupove gondoly, navic ma tato cast osazeni. Je to sice stejny styl konstrukce, jako ma treba Topmodel CZ na svych RCEx modelech - jenze ty jsou ze sklolaminatu. Stavebnice e-Hawka ma trup z ABS.
Ja jsem pouze povazoval za dulezite upozornit mufexe na jista omezeni tohoto modelu. Kdo umi trochu hledat, tak na RCGroups najde spoustu fotek s prerazenym ABS trupem, na RCAlbu je take jeden (o rane se pise v doprovodnem textu), na mych strankach jsou informace o dalsich dvou ranach (stejneho) e-Hawka. Je to stale stejne poskozeni - vzdy zlomeny trup v miste napojeni trupove gondoly a trupu. Pripadne je navic destruovany trup tesne za motorem, nebo je poskozena cast trupu pod kridlem - od sroubu kridla.
M.
-
jozefbb
- Příspěvky: 2369
- Registrován: úte 01.01.2008 0:00
- Bydliště: Ban.Bystrica
- Kontaktovat uživatele:
Re: E-hawk 1500
Ked chces aby to malo dobre letove vlastnosti musi to byt lahke, ked je to lahke tak to bude krehke. To je take perpetum. Ale poradim , ak chce niekto ozembuch , co aj nieco znesie , nech si zvacsi guppyka cca ná 2,5 az 3m. , trup urobi z bezeckej lyziarskej palice, ziaden uhlik, kridla na gumu, potom moze robit hviezdu aj mlynske kolo.
Re: E-hawk 1500
trup urobi z bezeckej lyziarskej palice, ziaden uhlik, kridla na gumu, potom moze robit hviezdu aj mlynske kolo.
. Jinak , pěkný článek na toto téma je na ,,Rc zoom,, http://www.rc-foto.cz/rubrika/ehawk-1500-kit/
Re: E-hawk 1500
zdar pánové,
jsem před dokončením e-hawka a vybírám motor. Chci to trošku živější, tak volba padla na Ray 2830-1300 KV.
Rád bych vybral vhodnou vrtuli, se setovou nepočítám. U tohoto motoru doporučují 8x6, neporadí prosím někdo? Popřípadě jak vypočítat vzhledem k výkonu motoru a váze letadla vhodnou vrtuli - není nějaké převodové "udělátko" na webu?
Mockrát díky, Petr
jsem před dokončením e-hawka a vybírám motor. Chci to trošku živější, tak volba padla na Ray 2830-1300 KV.
Rád bych vybral vhodnou vrtuli, se setovou nepočítám. U tohoto motoru doporučují 8x6, neporadí prosím někdo? Popřípadě jak vypočítat vzhledem k výkonu motoru a váze letadla vhodnou vrtuli - není nějaké převodové "udělátko" na webu?
Mockrát díky, Petr