Úprava trupu větroně na elektro
Re: Úprava trupu větroně na elektro
Predne - vyoseni mame dve.
Jedno je doprava a je to kompenzace sikmo nabihajiciho proudu vzduchu od vrtule - vzduch od vrtule jakoby "zataci" - ten se udava cca 1° doprava a zalezi take na velikosti ofukovane SOP. My tady ale spis resime vyoseni dolu, ktere kompenzuje moment tahu motoru vuci tezisti (zjednodusene).
Tak jsem nelenil a nafotil trupy svych modelu. Do fotky jsem se pokusil nakreslit osy motoru. Neni ani tak dulezite to, kam presne vede osa, ale jakym zpusobem (je nad/pod tezistem a hodne/malo)
O spravnosti vyoseni Blizzarda od Multiplexu a MiniCorada asi netreba diskutovat. Obe letadla jsou si velice podobna - jsou to takove ostrejsi warmlinery s podobnym tvarem trupu - jejich vyoseni je take hodne podobne. Osa motoru prochazi pod tezistem kridla, ale ne nijak vyrazne - tim je zaruceno male rameno mezi osou motoru a tezistem a tak modely pod motorem lehce stoupaji vzhuru (tak, jak to ma byt).
Jak uz jsem uvedl ve svem predchozim prispevku, tak Guppy s beznou vrtuli litalo pomalu a v poradku. Po vymene za mensi a rychlejsi vrtuli vzrostla rychlost a to uz vyoseni nestaci. Na obrazku je jasne videt, ze rameno mezi osou a tezistem je vetsi, nez u predchozich dvou pripadu.
Mini Kanja a Canary SQ byly puvodne bezmotorove modely a ja je omotoroval dodatecne. Vyoseni jsem delal od oka. Je videt, ze osy naopak miri nad teziste - podle toho, co jsem psal vyse by ty modely mely spis pod motorem jit dolu. Jenze tyhle dva modely jsou namotorovane malo a tak neni tento efekt tak vyrazny.
Konkretni motorizaci muzete zjistit zde: http://inc.wz.cz/Letadla-a-hrefhttpinc-wz-czrubrik.html
M.
Re: Úprava trupu větroně na elektro
Stando díky za postřehy, ta finta se šmirglem pod kuželem nemá chybu. Samozřejmě, že je nutné dát nějakou ucpávku proti pilinám...
Naposledy upravil(a) Woita dne čtv 29.01.2015 8:36, celkem upraveno 1 x.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- Standa Stuchlý
- Příspěvky: 1894
- Registrován: ned 23.05.2010 0:00
Re: Úprava trupu větroně na elektro
ucpávku nepotřebuješ. Je to jemný prach, který většinou vypadne ven a zbytek zůstává před přepážkou. No a to nic procento, co se dostane k motoru stejně musíš odsát vysavačem.
I.N.C. "Osa motoru prochazi pod tezistem kridla,....." tohle čtu poprve v životě. Co to je? Popiš mi to trochu, asi jsem lama a mám mezeru ve vzdělání
I.N.C. "Osa motoru prochazi pod tezistem kridla,....." tohle čtu poprve v životě. Co to je? Popiš mi to trochu, asi jsem lama a mám mezeru ve vzdělání
Re: Úprava trupu větroně na elektro
Ja myslim, ze z obrazku je to jasne - co je "nad" a co je "pod". Pokud tedy bereme v uvahu letadlo letici v normalni poloze - nikoli na zadech.
Ale aby nedoslo k omylu, tak u Guppy prochazi osa motoru pod tezistem a u Canary SQ nad tezistem. A teziste jsem naznacil tim cervenym puntikem - zhruba do prostoru, kde je kridlo (cca 1/3 hloubky kridla, ale u Blizzarda a Mini Corada je to posunute vice ke stredu).
Jasne?
M.
Ale aby nedoslo k omylu, tak u Guppy prochazi osa motoru pod tezistem a u Canary SQ nad tezistem. A teziste jsem naznacil tim cervenym puntikem - zhruba do prostoru, kde je kridlo (cca 1/3 hloubky kridla, ale u Blizzarda a Mini Corada je to posunute vice ke stredu).
Jasne?
M.
- Standa Stuchlý
- Příspěvky: 1894
- Registrován: ned 23.05.2010 0:00
Re: Úprava trupu větroně na elektro
snad těžiště modelu a ne těžiště křídla. Co má ale společného těžiště modelu s osou motoru a jeho osovém vychýlení k podélné ose modelu. Podle Tvého vysvětlení by motor u dolnoplošníku měl kladné vyosení, čili by vrtule směřovala nehoru, u středoplošníku by byla osa motoru nevím kde a hornoplošník si nám nafotil. A co výška trupu? U vyššího trupu bude motor kde, aby splňoval Tvou podmínku úhlu k těžišti? Ze Tvého obrázku není jednoznačně jasná spojitost osy motoru k jakémusi těžišti. Snad jen, že Ti to tak vyšlo graficky ztvárnit, ale to je asi tak vše. Není to "nějaká " blbost, spojovat těžiště modelu ( u Tebe křídla ) s vyosením motoru? Bral bych ještě souvislost tětivy profilu křídla k ose motoru. Tady to má své opodstatnění, ale těžiště? To sna ne. Ale jak jsem psal, jsem lama. Stále mi není ale jasné, podle čeho si určil ten úhel osy motoru a kolik to vlastně je ve stupních. Mírně nad a mírně pod nás jako stupně ve škole neučili, ale třeba je to dnes jinak, nevím, ze školy jsem už dlouho ven. Poraď, rád se přiučím.
- veka1
- Příspěvky: 3992
- Registrován: stř 17.12.2008 0:00
- Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava trupu větroně na elektro
....par odkazu,aby bylo o cem debatovat:
Povidani o vlivu vrtulovaho proudu na chovani poletuchy se zanedbanim reakcniho a gyroskopickeho momentu:
http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/ ... vrtule.php
Povidani , obrazky, videa s uvazenim reakcniho a gyroskopickeho momentu:
http://www.airspace.cz/akademie_letectv ... ci-stroje/
http://hobbyarea.ru/article_info.php?articles_id=123
Tu je to vse pohromade:
http://www.rcmodely.com/index.php/teori ... ni-letounu
http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/
.... nakonec zjistime , ze co letadlo a pilot,kategorie ci pozadovany letovy projev, to jine vyoseni a potlaceni.
A to je dobre, bo kazdy jsme original a nekteri mame i originalni poletuchy
.
veka1
Povidani o vlivu vrtulovaho proudu na chovani poletuchy se zanedbanim reakcniho a gyroskopickeho momentu:
http://www.airspace.cz/akademie/rocnik/ ... vrtule.php
Povidani , obrazky, videa s uvazenim reakcniho a gyroskopickeho momentu:
http://www.airspace.cz/akademie_letectv ... ci-stroje/
http://hobbyarea.ru/article_info.php?articles_id=123
Tu je to vse pohromade:
http://www.rcmodely.com/index.php/teori ... ni-letounu
http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/
.... nakonec zjistime , ze co letadlo a pilot,kategorie ci pozadovany letovy projev, to jine vyoseni a potlaceni.
A to je dobre, bo kazdy jsme original a nekteri mame i originalni poletuchy
veka1
Re: Úprava trupu větroně na elektro
Tak jsem po naměření úhlů metodou podle Petra Koláska u Storka uřízl špičku a vyrobil přepážku na motor. Nasadil jsem ji zepředu. Trup byl původně dost oválný, takže tam šla volně nasunout. Když jsem ji srovnal do správné polohy, trup je vepředu pěkně kulatý. Na kužel 40mm má přepážka 38,5mm a je utopená asi 4mm. Bohužel oběžku NTM 3536 jsem do trupu nedostal kvůli kabelům (Heinrich sice používá kužel 42 mm, ale to by mě nezachránilo. Nejspíš je elektro trup přeci jen vepředu macatější). Tak jsem přelisoval hřídel, aby kabely byly vzadu a vyrobím novou motorovou přepážku, kterou utopím kdesi v trupu. Vepředu ale stejně budu muset přepážku nechat, aby si trup udržel kulatý tvar. Otázka je, jestli použít v přední přepážce podpůrné ložisko, nebo ne. Na zabodávání na spoutěži se nechystám. Třeba tady: http://f3j.in.ua/en/hyper-spinner-32.html to nijak neřeší.
- Standa Stuchlý
- Příspěvky: 1894
- Registrován: ned 23.05.2010 0:00
Re: Úprava trupu větroně na elektro
a co takhle použít Intruner? Má kabely vzadu a dnes je docela slušný výběr i za dobrý peníz. Oběžku jsem dvakrát řešil u svého modelu a popravdě, asi bych to vícekrát nedělal. A kabely k ní vést vně trupu považuji za prasárnu. Ale je to jen můj názor.
Re: Úprava trupu větroně na elektro
Taky mě to napadlo, ale nenašel jsem inrunner s dostatečně nízkým kV (kolem 1400), a taky jsou poměrně těžké. Ještě jsem zvažoval Turnigy gliderdrive.
- Standa Stuchlý
- Příspěvky: 1894
- Registrován: ned 23.05.2010 0:00
Re: Úprava trupu větroně na elektro
no, budu se opakovat. Používám malý Mega motor s převodovkou a váží do 200g. není to sice moc levné, ale s větroněm 2800g 3m to docela slušně cvičí. A příkon skoro 1,5Kw. Motory jsou, pohledej.