Raptor 50 Titan

Opravdu větší kousky.
Zpráva
Autor
Špejla
Příspěvky: 21
Registrován: pon 08.09.2014 19:31

Re: Raptor 50 Titan

#16 Příspěvek od Špejla »

Děkuju pánové.

"Proto tu asi nedostaneš odpověď, co je nejlepší, ale motivaci, jak se na to podívat ;-). "


Pojedu se na něj podívat.

Děkuji a pěkné Vánoce!!
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
Špejla
Příspěvky: 21
Registrován: pon 08.09.2014 19:31

Re: Raptor 50 Titan

#17 Příspěvek od Špejla »

Tak už je doma, bestie, bez zjevných poškozeních po pádech, hřídel nehází, nic není lepený, motor naskočil hnedka, taže není co řešit :)
Našel jsem v něm Governor co je na fotce, neznáte ho někdo, nepoužíváte? Návod bych potřeboval najít, ale ani nevím co to přesně je, není na něm nic napsaného.

Lítal v něm s TH30 HELI 30% 4,0L TORNADO palivo, takže nejlepší v něm pokračovat?

Díky
Přílohy
WP_20141228_008.jpg
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
obadal.rada
Příspěvky: 1343
Registrován: pon 18.03.2013 20:01
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Raptor 50 Titan

#18 Příspěvek od obadal.rada »

palivo bych změnil na bekru 20% kupovat v ms composit, mám doma ještě nějaké tuning díly jako kovový střed nebo celokovová deska cykliky kdyby byl zájem za nějakou korunu??
Uživatelský avatar
SlezY83
Příspěvky: 321
Registrován: pát 16.08.2013 9:26
Bydliště: Hlinsko v Č.

Re: Raptor 50 Titan

#19 Příspěvek od SlezY83 »

Taky bych pouzival Bekru 20%.
Jediny, co budes muset udelat, bude trochu ochudit hlavni jehlu.
Ja jsem ted doletal Bekru 30 a daval zpet Bekru 20 a utahoval jsem hlavni jehlu o cca 2 az 3 zoubky (os max 50).

Roman.
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Špejla
Příspěvky: 21
Registrován: pon 08.09.2014 19:31

Re: Raptor 50 Titan

#20 Příspěvek od Špejla »

Mám tu plný kanistr TH30 HELI 30% 4,0L TORNADO, předpokládám že se to nekazí ani za 5 let, takže to vylítám. Hledal jsem po fóru a nenašel, jednoznačnou odpověd jestli je lepší 20%, nebo 30% :)

Ten motor jde snad pěkně, takže do něj nechci zbytečně lést na zkontrolování, ale můžu do něj do jara kápnout trochu http://www.peckamodel.cz/produkt/rc-mod ... hyper-50ml na uskladnění, nebo používátě neco jiného?

A 4čl. KR 1800 SCE je asi nejlepší vodla, nemá cenu vymyšlet něco jiného? Jen dám nový, nemám tušení jak starý je + nové palivové hadičky a můžeme jít létat :)
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
Mad_Box
Příspěvky: 2351
Registrován: pon 29.08.2005 0:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Raptor 50 Titan

#21 Příspěvek od Mad_Box »

Pokud to bereš v rámci jednoho výrobce paliva tak bude téměř vždy 30 lepších než 20%, ale pak jsou také rozdíli mezi míchači a dodejci paliva. například Powermaster 20% byl srovnatelný s CoolPower 30% atd.
Co tam je za serva? místo NiCd bych v dnešní době pouvažoval nad 2sA123 2100mAh napřímo.

Sundej zadní víko, mrkni na ložiska, zkus to protočit jestli nešustí, pak bych to nechal chvíli běžet na obyč palivo bez nitra, motor se tím vypláchne a obvykle to je dostatečné na uskladnění.
Raptor E700 (MSH Brain)
MiniProtos (miniVbar 5.2)
Špejla
Příspěvky: 21
Registrován: pon 08.09.2014 19:31

Re: Raptor 50 Titan

#22 Příspěvek od Špejla »

No, měl bych jet asi na max. 4,8V

Mám na ocase S9254 + GY401 ta myslím má jet max. 5,1V.
Cyklika 3x HS-6975HB
Plyn HS-422

Takže 4čl. KR 1800 SCE asi jisté řešení. Jakým nastavením 4čl. 1800 SCE nabíjíte.


Motor zkontroluju, ale když nemám čisté palivo, je lepší aspoň tento olej stříknout a rukou protočit?
Myslím, že ho nikdo za posledních X let nekonzervoval :)

A ten Governor nikdo nepoznáváte?
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
obadal.rada
Příspěvky: 1343
Registrován: pon 18.03.2013 20:01
Bydliště: Zlínský kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Raptor 50 Titan

#23 Příspěvek od obadal.rada »

gyro F401+9254 jsem normálně jel na 6V a uplně v pohodě, serva to taky dají bez problemu
Uživatelský avatar
SlezY83
Příspěvky: 321
Registrován: pát 16.08.2013 9:26
Bydliště: Hlinsko v Č.

Re: Raptor 50 Titan

#24 Příspěvek od SlezY83 »

Špejla píše:No, měl bych jet asi na max. 4,8V

Mám na ocase S9254 + GY401 ta myslím má jet max. 5,1V.
Cyklika 3x HS-6975HB
Plyn HS-422

Také mám GY401 + S9254. Používám Align žhavení 2v1 a to má výstup cca 5,8V. Mezi gyrem a servem mám diodu, co snižuje napětí (řekněme o typický úbytek na diodě - 0,7V).
Je to toto:
http://www.houska-modelar.cz/shop/produ ... ts_id=2521
PS: Není to regulátor na 5,1V, ale "snižovač o 0,7V".

Pokud by jsi dal LiFe: 6,6V - 0,7V = 5,9. Pokud by jsi dal dva, tak jsi na 5,2V :-).
Nebo kup BEC Gryphon (myslím, že je i na modelbazaru), a ten má možnost mít 2 různé napětí a v tom případě použiješ 2S LiPo.

Kamarád provozoval S9254 na 5,8V (přímo za Align 2v1 BEC) a taky to fungovalo. pak pro jistotu dal ten "regulátor"

Špejla píše:Motor zkontroluju, ale když nemám čisté palivo, je lepší aspoň tento olej stříknout a rukou protočit?
Myslím, že ho nikdo za posledních X let nekonzervoval :)

Motor nekonzervuji a nějako jsem s tím problém neměl (zatím :-)).
Problém je, že rozložením Nitromethanu může vzniknout voda. Viz zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Nitromethan
4 CH3NO2 → 4 CO + 4 H2O + 2 H2 + 2 N2
- ale je to bez přístupu kyslíku, nevím, jak se to chvá, pokud necháš otevřený výfukový kanál a karburátor...

Když jsem motor rozdělával, tak byl akorát mastný od oleje...

Jediná kontrola, co bych udělal, by byla oddělat spodní víko a podívat se na ložisko a pak oddělat výfuk a podívat se na píst a pístní kroužek...
Na mojem pístu je už trochu opotřebení vidět, ale zatím je komprese super (musíš slyšet takové "slintání", když točíš pístem) a jede jak cip :-).

Špejla píše:A ten Governor nikdo nepoznáváte?

Bohužel ne....


Ohledně paliva - záleží, jak budeš lítat. Dolétej svojí 30ku a pak bych koupil Bekru 20 - já jsem s ní spokojen a cenově vychází nejlépe. Pokud by ti nestačila, tak až se rozkoukáš a s vrtulníkem seznámíš, tak můžeš začít experimentovat s jinými palivy ;-). Ale říkám - záleží, jaký jsi pilot a co od toho očekáváš ;-).

Měj se,
Roman
Přílohy
Klikovka OS MAX 50
Klikovka OS MAX 50
Píst OS MAX 50
Píst OS MAX 50
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Uživatelský avatar
SlezY83
Příspěvky: 321
Registrován: pát 16.08.2013 9:26
Bydliště: Hlinsko v Č.

Re: Raptor 50 Titan

#25 Příspěvek od SlezY83 »

obadal.rada píše:gyro F401+9254 jsem normálně jel na 6V a uplně v pohodě, serva to taky dají bez problemu


GY-401 je od 4V-6V (podle manuálu), jenom to servo je na 4,8V...

Roman
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Uživatelský avatar
dagx
Příspěvky: 1981
Registrován: pát 22.02.2008 0:00
Bydliště: Kralupy n.vlt
Kontaktovat uživatele:

Re: Raptor 50 Titan

#26 Příspěvek od dagx »

https://www.youtube.com/user/dagxcz/videos
http://dagx.rajce.idnes.cz/
Mad_Box
Příspěvky: 2351
Registrován: pon 29.08.2005 0:00
Bydliště: Dvůr Králové n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Raptor 50 Titan

#27 Příspěvek od Mad_Box »

Pro 9254 bych 6V napřímo nedával a použil diodu. Jinak Life nemá konstantních 6,6 ale obvykle to klesne níž a plně nabitý 5čl NiCd umí jít klidně přes 7V ;-) Ale jak ty Hitecy by s 6V neměly mít problém.

Zakonzervováním nic nezkazíš. Jinak jak se tu psalo ještě kouknout zda není zapečený kroužek a pak taky zkontroluj hadičky v nádrži hlavně u bimbátka je dobré jí pravidelně na konci sezóny vyměnit. Naprasklá hadička umí zejména ve spojení s govíkem upéct motor.

Jinak zjisti zda to máš govík nebo limiter. Obojí chodí dobře, servo se zapojuje do govíku a govík do Rx. Pak to chce samozřejmě mít funkční snímač a dobře nalepené magnety ve ventilátoru. Jinak tyhle TJ chodily celkem dobře, jen to chce dodržet postup nastavení dle manuálu. Doporučil bych nastavit a zalítat bez govíku aby ses naučil číst motor a jeho ladění a potom teprv zapojit govík.
Raptor E700 (MSH Brain)
MiniProtos (miniVbar 5.2)
Uživatelský avatar
SlezY83
Příspěvky: 321
Registrován: pát 16.08.2013 9:26
Bydliště: Hlinsko v Č.

Re: Raptor 50 Titan

#28 Příspěvek od SlezY83 »

Mad_Box píše:... Jinak Life nemá konstantních 6,6 ale obvykle to klesne níž...

Přesně, jak píše Mad_Box. V příloze je graf napětí na přijímači, kde je přímo připojen pack 2S LiFe...
Ono ty oscilace vypadají obrovsky, ale je tam malé měřítko. Pohybuje se to cca 6,5 +- 0,15V. Tipuji to, že střední hodnota (nabité LiFe) bude těch cca 6,4 až 6,5. Pak také záleží na tom, jak jsou hodně žravá a zatížená serva.

Roman
Přílohy
2S LiFe - Telemetrie
2S LiFe - Telemetrie
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Špejla
Příspěvky: 21
Registrován: pon 08.09.2014 19:31

Re: Raptor 50 Titan

#29 Příspěvek od Špejla »

dagx píše:http://www.heliproz.com/Model-Avionics-ThrottleMax-w_-RevGlow/productinfo/TMREVGLO/

http://www.helifly.sk/Throttle-Jockey-R ... -,264.html



Děkuji za identifikaci
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
Špejla
Příspěvky: 21
Registrován: pon 08.09.2014 19:31

Re: Raptor 50 Titan

#30 Příspěvek od Špejla »

Tak píst vypadá slušně, kroužek se hejbe, taže zapečenej není, ložiska nešustí a píst u motoru slintá krásně:), paráda :)
Jen mám jinou klikovku, jsou vidět ložiska a dole u víčka nebyo žádný těsnění a to u výfuku je taky pěkný, ale to si udělám nový.

A Romane, tu spodní uhlíkovou desku sis vyráběl?

S tím BECem uvidím, zatím tam dám NiCd nejjedonuší osvěčené řešení na zalétnutí, pak se uvidí.

Jinak díky za rady a čas!!
Přílohy
WP_20141229_005.jpg
WP_20141229_002.jpg
Air Trainer 140 , Raptor 50 Titanium, Futaba T8FG
Odpovědět

Zpět na „Heli - nad 500“