Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Sudé a liché řádky - sorry
- Stapaka
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte 30.09.2014 18:38
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Dag2B3 píše:Tohle je na delší debatu a píši v mobilu ale v 25i fakt není 50 snímků. Snímek je sice složený ze dvou snímků, ale furt je to jen jeden snímek i když má sudé a liché snímky posunuty. (To je ta pila při zvětšení snímku) Tato pila se špatně maskuje - člověk neví po které hraně má dělat masku. Špatně se klíčuje a zvětšovat už ani nemá cenu. Pro mě jsou prokládané snímky minulostí. Používaly se protože ošalíly lidské oko a magnetické pásky nedokázaly zachytit větší datový tok
100% souhlas
F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Pokud dorazíš na ppppp můžeme to probrat osobně i s Gardenroutem a dalšími nad ukázkami na plátně. Já budu promítat složeninu z 22 kamer (některé jsem pro mizernou kvalitu ani nepoužil) Petr K už to viděl na předpremíéře v Lucerna Music baru [emoji12]
- Stapaka
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte 30.09.2014 18:38
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Jen ještě jedna "maličkost" klasický film. 24 plných snímků/ sec. A lidi na to byli zvyklí a nevadí jim to dodnes...
Ale to byl jeden souvislý počet snímků/sec a žádná změna!!! Oko si po chvilce zvyklo - a už to nevnímalo....
Ale my jsme tu dnes rozvinuli debatu o míchání různých frekvencí v jednom výsledném projektu.
A tam mohu nastat problémy. To je asi to co by mohlo být pro toto vlákno přínosem.
Ostatní, když tak, raději v SZ.
Ale to byl jeden souvislý počet snímků/sec a žádná změna!!! Oko si po chvilce zvyklo - a už to nevnímalo....
Ale my jsme tu dnes rozvinuli debatu o míchání různých frekvencí v jednom výsledném projektu.
A tam mohu nastat problémy. To je asi to co by mohlo být pro toto vlákno přínosem.
Ostatní, když tak, raději v SZ.
F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
- Stapaka
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte 30.09.2014 18:38
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Dag2B3 píše:Pokud dorazíš na ppppp můžeme to probrat osobně i s Gardenroutem a dalšími nad ukázkami na plátně. Já budu promítat složeninu z 22 kamer (některé jsem pro mizernou kvalitu ani nepoužil) Petr K už to viděl na předpremíéře v Lucerna Music baru [emoji12]
Rád bych dorazil, ovšem stále ještě nevím, jak se má situace vyvinout.
22 kamer jsem ještě nestříhal... Smekám klobouk...
F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
A doma se mnou nemluvily ani vrata. Nejhorší je prohlížet ty hodiny a nesnout u toho. [emoji85]
- Stapaka
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte 30.09.2014 18:38
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Dag2B3 píše:... ale v 25i fakt není 50 snímků. Snímek je sice složený ze dvou snímků, ale furt je to jen jeden snímek i když má sudé a liché snímky posunuty...
Já ale nic jiného netvrdím. Hned na začátku jsem psal o 50-ti půlsnímcích, které se samozřejmě ve finále míchají do sebe. Ovšem celkový výsledek pro vnímání lidského oka je plynulejší pohyb.
A o tom to je.
F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
gardenroute píše:...Ačkoliv některé speciální filtry (např. u Premiere) to umí, ale bohužel neumí to s videem z GoPro (!), ani konvertovaným do AVI (máte někdo zkušenost, proč některé postproces úpravy klipů z GP v Premiere posunou video do jiného místa)...
Ten jsem měl na mysli, jen jsem ho nejmenoval ?Duska píše:...Ke slomotion - pro ty, co používají Premiéru nebo After Effect (myslím, že lze najít i na jiné programy) používám Twixtor. U vhodného záběru dokáže skvěle dopočítávat i velký počet snímků. Pokud jde ale o klasické o 40-50% zpomalení 25fps, tak to zvládá bez problémů a většinou nepostřehnutelně přesně....
Ty s ním v P. umíš zpomalit bez problémů video z GP ? Vím, že to jde dobře např. z příspěvků z "velkých" AVCHD kamer, ale u videa z GP3 B.E. dochází k jevu, kdy při aplikaci Twixtoru na určité snímky, dojde po renderu k posunu na jiné snímky klipu, nevím, zda-li jsem to popsal správně... Co s tím, kde je problém, ví někdo ?
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Naopak, tyto info a zkušenosti jsou vítány, spoustě nás to může pomoci např. v tom, čeho se vystříhat...Stapaka píše:...Navíc praktické zkušenosti mne naučily, že si i po převodu do jiných formátů, dokáží zdrojové příspěvky s sebou přenést nespecikované informace a některé jejich "problémové" informace nesou bohužel s sebou. Ale teď si uvědomuju, že už jsme asi daleko od tématu vlákna...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Předvánoční OT - když už jsme u zpomalovaček. Ty záběry skoků jsou super - když objekt je na volné ploše a celkový záběr se nehýbe. Horší je to u švenků.
No a tak jsem si dovolil dát link na klasiku Twixtoru. http://vimeo.com/21050859
Klip je o ničem - stále se perou, ale záběr se zdá téměř v kuse a sledujte otvírání pusy - docela to sedí
(to je pro inspiraci - točit ve větším fps a pak si to někde pěkně zpomalit - Třeba než Gardenroutovi (až teď pojede na jih) zakousne žralok ptáka
No a tak jsem si dovolil dát link na klasiku Twixtoru. http://vimeo.com/21050859
Klip je o ničem - stále se perou, ale záběr se zdá téměř v kuse a sledujte otvírání pusy - docela to sedí
(to je pro inspiraci - točit ve větším fps a pak si to někde pěkně zpomalit - Třeba než Gardenroutovi (až teď pojede na jih) zakousne žralok ptáka
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
To je celkem zajimave, zda se opravdu, ze to je jeden dlouhy zaber (to uz delali R.E.M.), ale hodne zajimave je to, ze přes častý slowmo mají stále v synchronu zvuk a otevirani pus, to je celkem dobry trikDag2B3 píše:Předvánoční OT - ...No a tak jsem si dovolil dát link na klasiku Twixtoru. Klip je o ničem - stále se perou, ale záběr se zdá téměř v kuse a sledujte otvírání pusy - docela to sedí(to je pro inspiraci - točit ve větším fps a pak si to někde pěkně zpomalit - Třeba než Gardenroutovi (až teď pojede na jih) zakousne žralok ptáka
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
- Stapaka
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte 30.09.2014 18:38
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Docela věřím tomu, že je to bez střihu. Zpomalené záběry jsou vykompenzovány zrychlenými pasážemi. Někde
ta mimika úst zcela nesedí, ale dali si pozor aby seděly výrazné změny s výslovností. Ale někdo si s tím fakt vyhrál
a máknul si.
ta mimika úst zcela nesedí, ale dali si pozor aby seděly výrazné změny s výslovností. Ale někdo si s tím fakt vyhrál
a máknul si.
F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Takže zpět k tématu.
Kdo nechce mít problém se střihem videa ve formátu MP4 z GoPro měl by vědět, že MP4 je jen datový tok, zaznamenávající změny v obraze. Proto statický záběr je kompresován poměrně solidně, ale u rychlého videa s velkou barevnou změnou v obraze kolikrát nemá tolik potřebných dat a vytváří kostičky (jako nekvalitní jpeg). Problém střihu tohoto datového streamu spočívá ve "střihu na okno", kde se musí v okamžiku přestřižení dopočítat klíčové snímky. Time line se začne přepočítávat. (u některých programů naprosto šílená věc). První digitální video DV mělo svůj kodek, kde byly kompresovány jednotlivé snímky zhruba 5:1. Proto se dalo střihat třeba po oknech a nic se nemuselo dopočítávat. (DV kodek je ale určen jen pro SD video aby stíhaly data téci a zobrazovat jednotlivé snímky)
Kdo chce zkusit na PC (MAC má své blbuvzdorné programy iMovie a FCPX - které si vše připraví samy) práci bez přepočítávání po každém střihu - ať si předem videa převede do nějakého klasického formátu (Avid používá svůj). Dle kolegů je nejpoužívanější MPEG straemclip http://www.squared5.com- který je zdarma pro všechny platformy. Nejčastější nastavení exportu - File - export to QuickTime. Compression Apple ProRess 422 (nebo 422HQ), Quality na 100%, Size vybrat unscaled, Sound Uncompressed, ostatní nechat. Můžete si vybrat i jiné formáty, ale QT ProRess je standart běžně používaný postprodukčních zařízeních (nebo i kamerách) Blackmagic. Většina střihových programů s ním nemá problém a tak lze data předávat mezi různýmy programy již bez ztráty kvality. Stream Clip si poradí se spoustou formátů a všechny různorodé zdroje jím můžete sjednotit. Pozor - objem dat naroste cca 10x a více. Pro střih se doporučuje střihat na vnitřních discích, (externí pouze USB3, Firewire, Thunderbolt) Po střihu nezapomeňte vyčistit HD.
Kdo nechce mít problém se střihem videa ve formátu MP4 z GoPro měl by vědět, že MP4 je jen datový tok, zaznamenávající změny v obraze. Proto statický záběr je kompresován poměrně solidně, ale u rychlého videa s velkou barevnou změnou v obraze kolikrát nemá tolik potřebných dat a vytváří kostičky (jako nekvalitní jpeg). Problém střihu tohoto datového streamu spočívá ve "střihu na okno", kde se musí v okamžiku přestřižení dopočítat klíčové snímky. Time line se začne přepočítávat. (u některých programů naprosto šílená věc). První digitální video DV mělo svůj kodek, kde byly kompresovány jednotlivé snímky zhruba 5:1. Proto se dalo střihat třeba po oknech a nic se nemuselo dopočítávat. (DV kodek je ale určen jen pro SD video aby stíhaly data téci a zobrazovat jednotlivé snímky)
Kdo chce zkusit na PC (MAC má své blbuvzdorné programy iMovie a FCPX - které si vše připraví samy) práci bez přepočítávání po každém střihu - ať si předem videa převede do nějakého klasického formátu (Avid používá svůj). Dle kolegů je nejpoužívanější MPEG straemclip http://www.squared5.com- který je zdarma pro všechny platformy. Nejčastější nastavení exportu - File - export to QuickTime. Compression Apple ProRess 422 (nebo 422HQ), Quality na 100%, Size vybrat unscaled, Sound Uncompressed, ostatní nechat. Můžete si vybrat i jiné formáty, ale QT ProRess je standart běžně používaný postprodukčních zařízeních (nebo i kamerách) Blackmagic. Většina střihových programů s ním nemá problém a tak lze data předávat mezi různýmy programy již bez ztráty kvality. Stream Clip si poradí se spoustou formátů a všechny různorodé zdroje jím můžete sjednotit. Pozor - objem dat naroste cca 10x a více. Pro střih se doporučuje střihat na vnitřních discích, (externí pouze USB3, Firewire, Thunderbolt) Po střihu nezapomeňte vyčistit HD.
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Gardenroute píše:
...při dobrém slunci, ve kterém většinou létám nepřináší vysoké fps nijak zásadně horší obraz...
Tak to nemáš pravdu, vyšší FPS samozřejme má nejen přímo úměrný vliv na velkost datového toku, ale i na tu kvalitu snímání obrazu, protože dovolí snímacímu prvku jen nepřímo úměrně kratší čas na exponování/snímání každého jednotlivého snímku. Je to stejné jako když fotoaparátem fotíš buď s expozicí 1/25 nebo 1/50 s. Pro kratší expozici pak potřebuješ buď víc světla, nebo vyšší citlivost filmu (snímacího polovodičového prvku) nebo menší clonu objektivu (tedy větší otvor apertury). Jenže ta vyšší citlivost vždy vnáší nárůst šumu (u klasických filmových pásů to bylo větší zrno, u CCD prvků zas ten šum), menší clona zas snižuje hloubku ostrosti a taky zvyšuje vliv projevů nedokonalosti optiky objektivu na kvalitu obrazu (tedy obecně tu ostrost zhoršuje).
Takže opravdu nelepší je to dobré slunce.
To zas ovšem nelze zařídit vždy.
...při dobrém slunci, ve kterém většinou létám nepřináší vysoké fps nijak zásadně horší obraz...
Stapaka píše:No to by ani neměloVyšší snímková frekvence je pouze náročnější na objem dat, spolehlivost zápisu a náročnost zpracování.
Tak to nemáš pravdu, vyšší FPS samozřejme má nejen přímo úměrný vliv na velkost datového toku, ale i na tu kvalitu snímání obrazu, protože dovolí snímacímu prvku jen nepřímo úměrně kratší čas na exponování/snímání každého jednotlivého snímku. Je to stejné jako když fotoaparátem fotíš buď s expozicí 1/25 nebo 1/50 s. Pro kratší expozici pak potřebuješ buď víc světla, nebo vyšší citlivost filmu (snímacího polovodičového prvku) nebo menší clonu objektivu (tedy větší otvor apertury). Jenže ta vyšší citlivost vždy vnáší nárůst šumu (u klasických filmových pásů to bylo větší zrno, u CCD prvků zas ten šum), menší clona zas snižuje hloubku ostrosti a taky zvyšuje vliv projevů nedokonalosti optiky objektivu na kvalitu obrazu (tedy obecně tu ostrost zhoršuje).
Takže opravdu nelepší je to dobré slunce.
To zas ovšem nelze zařídit vždy.
Naposledy upravil(a) VTjr dne úte 02.12.2014 12:47, celkem upraveno 1 x.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Jak na letecké video - vše kolem jeho zpracování
Dag2B3 píše:...Pro mě jsou prokládané snímky minulostí. Používaly se protože ošalíly lidské oko a magnetické pásky nedokázaly zachytit větší datový tok
Souhlasím, jsou minulostí (naštěstí), i když primárním důvodem prokládání nebyl problém s magnetickým záznamem, ale šířkou pásma TV kanálu při přenosu pomocí elektromagnetických radiových vln. Magnetický záznam obrazu přišel hodně let po tom, co začali první TV stanice vysílat a to už byly ty standarty pro černobílé vysílání více-méně ustálené.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)