DLE 30

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetočení válce na DLE 30

#166 Příspěvek od arda1 »

Prohlídl sis ty obrázky ? Radek
ICQ 638556901
von boberov
Příspěvky: 1096
Registrován: pát 30.07.2010 0:00
Bydliště: vesničan v okr.ZR

Re: Přetočení válce na DLE 30

#167 Příspěvek od von boberov »

Já jo, nepůjde to.
motor.jpg
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetočení válce na DLE 30

#168 Příspěvek od arda1 »

Přesně tak - respektive šlo by to ale (pokud je ta skříň z obou stran stejná - tloušťka odlitku ) ... kdo trochu do motorů dělá ví o co jde - třeba kdysi MVVS s laufem dozadu a předělávaly se na bok - Radek
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetočení válce na DLE 30

#169 Příspěvek od arda1 »

misamltr píše:Ahoj,
nejdříve otoč válec i s pístem o 180°, aby jsi měl více místa pro koleno výfuku. Protože máš motor vyosený a přidělaný k motorové přepážce ne ve středu, ale trochu posunutý, kvůly dodržení středu unašeče u krytu. Vyřešil jsem to tak v Pilatusovi s Dla 56.


Michal

To je další věc - pokud si to dobře promítnu tak když je vyosený doprava (klasicky) tak pokud je osa kliky u předku krytu ve středu osy éra - pak je víc místa napravo jak to má a méně místa nalevo pokud by ho byť hypoteticky otočil vlevo - nebo je má úvaha lichá? Radek
ICQ 638556901
misamltr
Příspěvky: 1244
Registrován: sob 15.03.2014 15:11
Bydliště: Třebíč

Re: Přetočení válce na DLE 30

#170 Příspěvek od misamltr »

Ahoj,
to určitě otočit nepůjde :( Ardo máš pravdu, ale na pilatusovi mě to vyšlo lépe, protože to posunutí a ještě naklonění motoru dá víc místa vpravo.


Michal
Uživatelský avatar
arda1
Příspěvky: 19102
Registrován: ned 31.07.2005 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Přetočení válce na DLE 30

#171 Příspěvek od arda1 »

Jasný - neuvědomil jsem si že ten motor je invertně - Radek
ICQ 638556901
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#172 Příspěvek od Angusss »

Zdravím všechny,

dosud jsem létal jen elektro. Koupil jsem Yak54 s DLE30. Je to motor se zadním sáním, nevím kolik má naběháno. Neběžel min. rok.

Zkoušel jsem ho dnes s otcem naladit, ale mám problém s tím, že nelze nastavit volnoběžné otáčky méně než 2100. Otec ladil i jehlu L, ale nepodařilo se. Motor ve vysokých otáčkách jede na cca 7700 ot. a rozsah plynu reaguje skvěle. Jen je problém v nízkých otáčkách. Také jsem si všiml, že pokud mám plyn naplno a pak uberu na volnoběh tak se občas nevrací na těch 2100, ale zůstane třeba na 2400... Dále má motor problém s tím, že před každým startem je třeba nasát benzin (otevřít karburátor a vrtuli několikrát protočit) a to i v momentě, kdy byl chcípnut a jde se ihned nahodit.

Vrtule je 18x10. Můžete prosím poradit co zkontrolovat? Děkuji
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: DLE 30

#173 Příspěvek od arkudo »

Co doraz volnobehu?
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#174 Příspěvek od Angusss »

arkudo píše:Co doraz volnobehu?

Ten jsem vysrouboval, to je ok
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10860
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: DLE 30

#175 Příspěvek od Celeron »

Když koukneš do karburátoru, máš v místě, kde při minimu plynu doléhá klapka plynu k tělu karburátoru, 2-3 dírky cca 1 mm? Já je měl u jednoho motoru zacpaný babišovým svinstvem právě po asi 1,5 roční odstávce. Prostě N95 s olejem časem udělá takový žlutý šupinky, co všechno zacpou. Ale musí se vyčistit i přívod k těm dírkám uvnitř karbecu. Tady máš doku a řez.
Jirka
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#176 Příspěvek od Angusss »

Celeron píše:Když koukneš do karburátoru, máš v místě, kde při minimu plynu doléhá klapka plynu k tělu karburátoru, 2-3 dírky cca 1 mm? Já je měl u jednoho motoru zacpaný babišovým svinstvem právě po asi 1,5 roční odstávce. Prostě N95 s olejem časem udělá takový žlutý šupinky, co všechno zacpou. Ale musí se vyčistit i přívod k těm dírkám uvnitř karbecu. Tady máš doku a řez.
Jirka

Děkuji, ale blbě se zeptám. Mohl by si na nějaké fotce naznačit na co přesně se mám zaměřit?
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: DLE 30

#177 Příspěvek od arkudo »

Lze ten motor uplnym zavrenim klapky zastavit?
Uživatelský avatar
Angusss
Příspěvky: 809
Registrován: úte 17.11.2009 0:00

Re: DLE 30

#178 Příspěvek od Angusss »

arkudo píše:Lze ten motor uplnym zavrenim klapky zastavit?


Ano, pokud je tím myšleno úplně stažení plynu tak ano
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 10860
Registrován: pát 23.04.2010 0:00
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: DLE 30

#179 Příspěvek od Celeron »

Angusss píše:Děkuji, ale blbě se zeptám. Mohl by si na nějaké fotce naznačit na co přesně se mám zaměřit?

To ty 3 dírky 9, 10,11 na řezu z odkazu co jsem dával nevidíš?
Jirka
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: DLE 30

#180 Příspěvek od arkudo »

Tak opravdu proplachnout. Jehla L se ladi spolecne s klapkou. Nemeril jsem svoje volnobezne otacky na Dle30 ale klapkou jsem schopen otacek kdy motor uz pekne klepe.
Jo a nejdriv nalad tu H.
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“