DJI NAZA pokračování

Řídící desky, updaty FW, GPS, přenos dat souvisejících s copterami
Zamčeno
Zpráva
Autor
Oldass
Příspěvky: 81
Registrován: stř 28.05.2014 8:53
Bydliště: okr. Praha-Východ

Re: DJI NAZA pokračování

#961 Příspěvek od Oldass »

gardenroute píše:ty Graupnerovi E-prop (které jsem někdy před 1.5 rokem tak těžce sháněl po cele Evropě) me na mém stroji zcela zklamaly, zejména mizerný výtah a pomalá reakce.


Podle mě jsi měl pro Graupnery špatně nastavené Gains.
Vlasta2
Příspěvky: 770
Registrován: úte 03.09.2013 18:29

Re: DJI NAZA pokračování

#962 Příspěvek od Vlasta2 »

kulhyc31 píše:Opět otravuju :) Můj problém přetrvává. Copter jsem zkoušel s vypnutým Power first level a second level, různě nastaveným a furt nic. Koptéra začne po cca 2-3 minutách letu ztrácet sílu, LED (při různých nastaveních) ani jednou nepoblikne červeně.. když koptéra začne klesat, mám na iOSD 12,1 V někdy 11,7.. Je ale vidět, že koptéra se nesnaží sednout sama, jen prostě ztrácí výšku.........
Copter: Nová F550 sE300 NAZA V2 GPS, H3-3D, Datalink, iOSD MARKII, Podvozek 2xFOXY 3S 5000mAh
Stejný problém má i můj otec který používá to samé, jen se starším typem motorů s 30A ESC (začalo mu to dělat po tom, co si nakoupil nové Gens Ace Tattu) - jak říkám, něco dělám špatně, jen nevím co :(


No já si myslím, že s tím odkazem na působení slunce na Nazu to nemá nic společného. Tohle byl problém hlavně Nazy Lite a V1, který měly "skoro" průhledný kryty a opravdu to díky tomu klesalo. Jenže Naza V2 má černý dekl a nejsem si vědom toho, že by někomu V2 reagovala na světlo... Navíc, muselo by ti to dělat i před tím.To co píšeš jsem už slyšel, ale příčinu (odstranění) jsem se jaksi nedozvěděl. Stejně tak to nemá nic společného s hlídáním napětí u Nazy. Jelikož jsi psal, že se to začalo projevovat po výměně baterek, tak mě jedině napadá jedna věc, jaké byly přesně parametry, hlavně kolik "C" měly ty starý a kolik mají ty nový.....
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI NAZA pokračování

#963 Příspěvek od gardenroute »

Oldass píše:...Podle mě jsi měl pro Graupnery špatně nastavené Gains...
Určité, ale v te době (4/2013) jsem s pokrocilym nastavovanim zisku na NAZA moc zkušenosti neměl, Phantomy v te době létali teprve par měsíců, 7.kanál pro ladění za letu ještě na setove Tx využitelný nebyl (hlavně se o něm nevědělo), a nikdo tehdy poradit schopen nebyl. Nicméně CF vrtule ve stejném profilu jako DJI plastaky byly už tehdy skvělé jen s malým poladěním zisku. Nicméně obecně se E-prop např. na Phantomech opravdu moc neujaly, pro tuto kopteru opravdu nic moc, tím ale nechci tvrdit ze na jiných konfiguracich to má dobré výsledky...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
kulhyc31
Příspěvky: 23
Registrován: pon 24.02.2014 21:27

Re: DJI NAZA pokračování

#964 Příspěvek od kulhyc31 »

RE: Vlasta 2

Taky sem si říkal, nicméně sem to včera neměl čas řešit více do hloubky. řeknu to takhle.. Do teď sem létal s tátovou F550 (starší verzí s H3-2D a 30A ESC) a s baterkama FOXY 3S 5000mAh 36-70C. Následně sem si pořídil svou F550 (už s E300 a H3-3D) a baterky sem "zdědil". Otec si koupil několik kusů nové řady GensAce 3s 8000mAh (tuším 15-25C). No a od té doby to dělá oboum :( Já sem pár dní létal bez zátěže a vše bylo OK (čistě jen rám, krbonový podvozek a motory). Letový čas byl cca 15minut. Kdežto taťkova F550 začala blbnout (tak jak sem to popisoval). Jakmile sem dal plnou zátěž i na mou F550 začalo to blbnout taky. Proto sem si myslel že je to něco s váhou i když copter nikdy nevážil více jak 2200g.

Je ale možné že mám něco nastaveného špatně (myslím hodnoty Pitch/Roll, Yaw, Vertical, Attitude Gain). Ty všechny sem nechal v továrním nastavení jelikož tomu moc nerozumím a navíc sem se domníval, že jelikož je copter komplet DJI tak to ani není zapotřebí. Dále sem si říkal, že mi copter výšku drží doopravdy dobře do doby než se začne dít ten problém. Proto sem si říkal že není třeba do toho nějak zasahovat. ono je i možné, že ty baterky FOXY mají už své za sebou, ale na druhou stranu to dělá i taťkovi a to má úplně nové a poctivě dobíjené.

Tento víkend budu testovat můj copter s GensAce TATTU 8000mAh, ale předpokládám stejný průběh.

ještě sem se chtěl optat na jinou věc. Jde nějak zamezit napájení GoPra ze Zenmuse? přijde mi to zbytečné když má vlastní akumulátor. Dále, používáte baterku zvlášť pro FPV a gimbal? Popřípadě jakou byste mi doporučili? Mám tu 2 FOXY 3S 2200, ale přijdou mi zbytečně těžké, nicméně pokud byste mi to doporučili.. :)
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI NAZA pokračování

#965 Příspěvek od gardenroute »

kulhyc31 píše:...ještě sem se chtěl optat na jinou věc. Jde nějak zamezit napájení GoPra ze Zenmuse? přijde mi to zbytečné když má vlastní akumulátor. ...
ano zamezit tomu jde, na trubce jsou na to návody, stačí pohledat
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
kulhyc31
Příspěvky: 23
Registrován: pon 24.02.2014 21:27

Re: DJI NAZA pokračování

#966 Příspěvek od kulhyc31 »

Už sem to našel :) děkuji, ale nečekal sem že z toho kabelu zbudou jen 2 linky :D:)
Vlasta2
Příspěvky: 770
Registrován: úte 03.09.2013 18:29

Re: DJI NAZA pokračování

#967 Příspěvek od Vlasta2 »

no, já tedy nevím, ale píšeš, že původně jsi měl baterie FOXY 3S 5000mAh 36-70C a musím se přiznat, že takovou baterii neznám. Aby vybíjecí proud byl C36 - 70 jsem ještě neviděl. Dokonce i to první číslo "36" je nějaký divný. Obvykle bývá 15, 20, 25, 30 atd. . Co se týče těch druhých GensAce 3s 8000mAh (tuším 15-25C) , tak tady už to vypadá jako rozumné označení. Běžný vybíjecí proud 15C je ale trochu málo. F550 s váhou kolem 2,2kg není málo a nejsem si jistý, jestli nemůže být problém právě tady. Ty motory dostávají dost zabrat a žrát to musí dost.... Dej sem nastavení co máš v asistentovi - zisky. Co je tam jako default nevím ....
Uživatelský avatar
dt
Příspěvky: 1145
Registrován: úte 22.03.2005 0:00
Bydliště: Hlučín, CZ

Re: DJI NAZA pokračování

#968 Příspěvek od dt »

kulhyc31 píše:Koptéra začne po cca 2-3 minutách letu ztrácet sílu, LED (při různých nastaveních) ani jednou nepoblikne červeně.. když koptéra začne klesat, mám na iOSD 12,1 V někdy 11,7.. Je ale vidět, že koptéra se nesnaží sednout sama, jen prostě ztrácí výšku.

Dělá to ve všech režimech, nebo jenom atti(+gps)? Tzn. konkrétně když to zvedneš v manuálu, stačí k visení stále stejná poloha plynové páky (+- korekce při řízení)? Pokud ano, je to softwarový problém, pokud ne, je to problém pohonu.
kulhyc31
Příspěvky: 23
Registrován: pon 24.02.2014 21:27

Re: DJI NAZA pokračování

#969 Příspěvek od kulhyc31 »

Baterky používám tyto (http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=73934) a otec tyto (http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=74117) nakonec je to 25/50C.
- Tato foxy mi na Octocopteru s KK2 létala 8 minut (váha cca 3200g) na DJI F550 3 minuty bezpečného letu (pak začne copter klesat, ale šťávu pořád má)
- Gens Ace jsou určeny spíše pro DJI S800 (což výrobce uvedl asi až 14 dní po naší koupi) nevím jestli to vadí, ale předpokládám že na S800 se musí dát minimálně 2 a proto usuzuji že jedna musí stačit (také že doba bezpečného letu je 8 minut na starší verzi F550)

Jinak sem se rozhodl že pořídím zatím 2 nějaké baterky, rosím o doporučení.

Létám pouze v režimu ATT nebo GPS (na manuál si s plně osazenou coptérou netroufnu). Po přechodu na NAZU sem už manuálně nelétal, to pouze s Octocopterem na KK2 (2 roky zpátky)

Ohledně nastavené NAZY (Aircraft:HEXA V, RC Tipe:Tradition)
GAIN________________________________________________

Pitch Basic: 125% INH
Pitch Attitude: 125% INH
Roll Basic: 125% INH
Roll Attitude: 125% INH
Yaw 100% INH
Vertical 100% INH
____________________________________________________
Motor Ide Speed: RECOMMENDED

IMU Calibration________________________________________

Gyroscope: X:0 Y:0 Z:0 MOD:0
Acceleration: X:0 Y:0 Z:-1 MOD:1
Compass (raw): X:-8 Y:-138 Z:350 MOD:1400

Předpokládám že mám provést kalibraci a po nastudování Naza návodu upravit hodnity Pitch/Roll:170% Yaw:150% Vertical:140%, ale.. Je to starý návod ke staré verzi bez motorů E300, dále je to v kolonce pro 4S baterie a proto sem to takto nenastavoval. Omlouvám se za mou neznalost a děkuji za jakoukoli radu.
Vlasta2
Příspěvky: 770
Registrován: úte 03.09.2013 18:29

Re: DJI NAZA pokračování

#970 Příspěvek od Vlasta2 »

aha, tak baterkama to tedy nebude. Co se týká zisků, tak je máš pochopitelně hodně nízké (obecně). Základ pro další ladění je pro F550 - 170, 170, 150, 140, 170, 170 . Je to pouze vodítko, nikoliv správné nastavení pro tvůj kopt. Záleží na váze (tohle je pro cca 1700 gr), záleží na vrtulích a pod.

Kalibraci - vysílačka/Naza se musí udělat, jinak nemá cenu cokoliv ladit. Kalibraci IMU - podle čísel by to mělo být dobře, zkus si udělat test, jestli ti asistent řekne, že je nutné udělat kalibraci IMU (tlačítko nad kalibrací). Základní pochopitelně můžeš udělat i tak, nic se nestane.
Před startem (po naladění) udělej kalibraci kompasu - taneček s koptérou a pak uvidíš, co to bude dělat. Lopatku, smetáček a kyblík vždy s sebou :D
kulhyc31
Příspěvky: 23
Registrován: pon 24.02.2014 21:27

Re: DJI NAZA pokračování

#971 Příspěvek od kulhyc31 »

Vlasta2 píše:aha, tak baterkama to tedy nebude. Co se týká zisků, tak je máš pochopitelně hodně nízké (obecně). Základ pro další ladění je pro F550 - 170, 170, 150, 140, 170, 170 . Je to pouze vodítko, nikoliv správné nastavení pro tvůj kopt. Záleží na váze (tohle je pro cca 1700 gr), záleží na vrtulích a pod.

Kalibraci - vysílačka/Naza se musí udělat, jinak nemá cenu cokoliv ladit. Kalibraci IMU - podle čísel by to mělo být dobře, zkus si udělat test, jestli ti asistent řekne, že je nutné udělat kalibraci IMU (tlačítko nad kalibrací). Základní pochopitelně můžeš udělat i tak, nic se nestane.
Před startem (po naladění) udělej kalibraci kompasu - taneček s koptérou a pak uvidíš, co to bude dělat. Lopatku, smetáček a kyblík vždy s sebou :D



Moc děkuji za rady, jediné co bych vytknul je ten smetáček :D...
Uživatelský avatar
SAT-HOFMAN
Příspěvky: 221
Registrován: čtv 22.04.2010 0:00
Bydliště: Svoboda nad Úpou
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI NAZA pokračování

#972 Příspěvek od SAT-HOFMAN »

kulhyc31 píše:...GAIN________________________________________________

Pitch Basic: 125% INH
Pitch Attitude: 125% INH
Roll Basic: 125% INH
Roll Attitude: 125% INH
Yaw 100% INH
Vertical 100% INH
...

Zisky na mé F-550 (letovka něco přes 2kg, 5000mAh 3s, motory 2212/920kv, vrtule 10"x3,8", nepoužívám ji na filmování kamera tam je jen tak. Letový projev viz nějaká videa zde: https://www.youtube.com/user/SATHOFMAN

............Pitch..Roll..Yaw.Vertical
Basic:......200...200...290...240
Att. max:..150..150
centr:.......75....75...... (Att. mám na posuvném ovladači X1)
min:.........40....40
DJI NAZA F-550, YAK 54 CARBON-Z, HOTLINER RAY, QAV250 NAZE32acro
Uživatelský avatar
Hexagon
Příspěvky: 92
Registrován: čtv 19.01.2012 21:55
Bydliště: Bratislava/Kosice

Re: DJI NAZA pokračování

#973 Příspěvek od Hexagon »

zskal píše:Neviděli jste náhodou někdo na netu tuhle úpravu i pro Turnigy 9x? Zkouším to hledat ale nějak se nedaří :? Docela by se mi to hodilo...


Ja som to tiez nenasiel, ale len som sa hral s hardverovou zmenou kniplov. Je tam skurutka, ktorou ked som tocil, hodila mi plynovy knipel do stredu a cim viac som s nou tocil, tym ho viac (silnejsie) drzala pruzinka v strede. Takze ak chces najst na youtube nieco o tom ako to nastavit tak hladaj - zmenu modu vysielaca. Ja som tiez hladal na moju DX8 ale nakoniec som to spravil tak ze som to rozobral a logicky podla pohybov pruzin som sa to snazil vyriesit, kedze nemam rad navody :)

PROBLEM ale mam s tym, ze ked nahodim motory, pridam throttle tesne nad stred, hex sa dvihne cca 1.5m nad zem a knipel pustim na stred, tak mi hned klesa dolu. Musim proste drzat plyn nejaku chvilku nad stredom cca 3-5s nech sa ustabilizuje vo vacsej vyske, potom az je vsetko ok.

druhy PROBLEM ovela vacsi, ako som si tak minuly tyzden poletoval, vsetko slo ok, reagoval krasne, aj kompas som skusal, vsetko ok. Ked tu zrazu sa rozkmital a kmital mi stale viac a viac. Skusal som ho stabilizovat a nic, pokusil som sa pristat a nic, zacal kmitat este viac a stupat aj napriek tomu ze som mal plyn dolu.

Skoncilo to tak, ze som jednoducho vypol motory a nechal ho spadnut, skor ako niekde uleti a nieco sposobi.
Mal z Vas niekto s tym problem?

Zostavu mam
NAZA V2 + GPS,
TAROT FY 680,
motory 6x Emax MT3515 V2 Brushless Motor 650kv 4S-6S 14,8V-22,2V 131g Hexacopter Set
ESC 6x BULL TEC Multicopter Brushless Regler 40A 2S - 6S Lipo Opto SimonK N-FET
Vrtule 12x38 Carbon fiber
ACCU EVO 6s 4000mAh
Modelár, ktorý lieta bez nehody, lieta pod svoje možnosti... :-D
Vlasta2
Příspěvky: 770
Registrován: úte 03.09.2013 18:29

Re: DJI NAZA pokračování

#974 Příspěvek od Vlasta2 »

v jakém módu jsi letěl? Napadlo tě v tom zmatku (jde o nervy :( ) přepnout mód třeba na manuál ?

jakou máš váhu - komplet
Uživatelský avatar
Hexagon
Příspěvky: 92
Registrován: čtv 19.01.2012 21:55
Bydliště: Bratislava/Kosice

Re: DJI NAZA pokračování

#975 Příspěvek od Hexagon »

manual nemam ani predprogramovany, neviem ci je to chyba alebo nie, ale nikdy sa nesnazim robit ziadne akrobacie, ani nic podobne, len stabilny let, v malych rychlostiach. Takze som mal ATTI alebo GPS mod. Okrem toho s GPS zvyknem mat problem - ked je zamracene alebo polojasne mam satelity na 2x cerveny zablesk ked je jasno tak 1x cervena alebo vobec.. Je to divne, lebo mam aj hexacopter s RABBITom a ten chyti GPS aj v byte pri okne! Ale v case havarie som mal GPS na 1x cervenu alebo plny signal.
Modelár, ktorý lieta bez nehody, lieta pod svoje možnosti... :-D
Zamčeno

Zpět na „Coptery - elektronika“