Heli HK-450 z HC III.
Re: Heli HK-450 z HC III.
Kazdopadne.
HK z krabice nelita ani nahodou a uz musis neco o tom vedet. Jinak jako zacatecnikovi ti doporucim, pokud chces sroubkovat tak si ho sestav a potom ho nech zkontrolovat a zalitnou nekym kdo to umi. Ono je nastavit vrtulnik docela pakarna, aby lital jak chces ty a ne jak chce on.
Pokud do ted litas pouze max 4CH tak radeji porid simulator a litej. Ridit 6CH je uplne neco jineho nez 4CH kde pustis packy a on se srovna. 6CH musis porad ridit. Ono se rika ze vrtulnik lita protoze je tak hnusny ze jej zeme odpuzuje.
Ja nez vzal do visu prvni 6CH tak jsem rok lital na simu a potom skoro rok pouze visel v realu ocasem k sobe nez jsem se odvazil to otocit o 90°. Poletovani po obloze a lehoucka akrobacie potom prisla behem roku tak nejak sama.
HK z krabice nelita ani nahodou a uz musis neco o tom vedet. Jinak jako zacatecnikovi ti doporucim, pokud chces sroubkovat tak si ho sestav a potom ho nech zkontrolovat a zalitnou nekym kdo to umi. Ono je nastavit vrtulnik docela pakarna, aby lital jak chces ty a ne jak chce on.
Pokud do ted litas pouze max 4CH tak radeji porid simulator a litej. Ridit 6CH je uplne neco jineho nez 4CH kde pustis packy a on se srovna. 6CH musis porad ridit. Ono se rika ze vrtulnik lita protoze je tak hnusny ze jej zeme odpuzuje.
Ja nez vzal do visu prvni 6CH tak jsem rok lital na simu a potom skoro rok pouze visel v realu ocasem k sobe nez jsem se odvazil to otocit o 90°. Poletovani po obloze a lehoucka akrobacie potom prisla behem roku tak nejak sama.
-
silvestr10
- Příspěvky: 102
- Registrován: stř 07.05.2014 16:23
Re: Heli HK-450 z HC III.
Dobře, děkuji za rady 
Re: Heli HK-450 z HC III.
Dobrý den, muže mi někdo poradit z jakého T-rexe lze použít hlavní hřídel na HK 450 V2 ? Nikde jsem to nemohl najít. Díky všem.
Re: Heli HK-450 z HC III.
HS1280 nebo uhlikatá HS1217
Re: Heli HK-450 z HC III.
A mohu použít i AHS1280T ?
Re: Heli HK-450 z HC III.
Tak dnes konečně den D. Kamarád mi doporučil komponenty, ty jsem objednal (GT kit, digi serva, Typhoon motor) a sám poskládal. Cena bez přijímače a i poštovným cca 145 dolarů. Není to zas až taková věda, pokud si to člověk vše dopředu nastuduje. Poměrně dobře jsem si nastavil vše sám, jen stopa listů byla rozhozená, přestože jsem vše nastavil posuvkou co nejpřesněji to šlo. Nejdéle trvalo seřídit ocas, protože má jinou vysílačku, než já, ale nakonec se povedlo to seřídit a lítalo fakt hodně slušně (já vím, HKčko slušně lítat nedovede, tak aspoň dobře). Stihnul jsem ještě za světla na place si trochu zalítat. Kluci co tam byli docela koukali, protože si mysleli, že to na první pokus rozbiju, ale na svou první baterku jsem kolečka a osmičky jakž takž dal. Ovšem bez občasného cvičení na simu by to takhle dobře určitě nedopadlo. Snad nebude platit, že první vyhrání z kola vyhání a příště to neponesu v tašce na kousky...
Re: Heli HK-450 z HC III.
Tak zatím bez pádu. Odlítáno odhadem ke 40 baterkám (bohužel si to nepíšu). Jen včera jsem jich dal 10. Zatím jen ty osmičky a nějaké kravinky, ale invert na rozdíl od simu zatím ne. Díky Tsistersovi za nějaké rady a triky přes SZ. Zeptám se i ostatních.
Sám jsem si to celé složil (podle videonávodů a manuálů) a kamarád zalítával. Problém byl v tom, že mou vysílačku nezná a byl to trochu porod. Tím to nastavil vše od oka (nepoužívá ani měrku úhlu náběhu listů, ani otáčkoměr...), že to docela dobře lítalo, ale ne úplně podle představ. Tím, že jsme dobře nenastavili hned na začátku swashmix a tedy úhly listů, tak jsem musel zkracovat ta nejhornější táhla, protože to viselo až nad půlkou plynu. Před víkendem jsem se v tom vrtal a od oka si to nastavil sám, takže jsem musel znova přizpůsobovat křivky plynu a pitch zrovna v pátek, kdy u nás fest foukalo. Nicméně se to povedlo a včera jsem zas blbnul. Co mě trápí je to, že kamarád taky nedávno s tímto poletovadlem začal a ten samý kamarád co mě mu to taky seřizoval. Jenže on lítá až 9 - 10 minutám, zatímco já maximálně 6,5 minuty. Mám ten samý pastorek, jako on (13z, ale už jsem objednal 11z). Co jsem si ale všiml, lítá na menší otáčky. Já startuju na křivce 1 (při startu OK, na konci baterky se vrťas chvěje) a na křivce 2 mám rovnou křivku na 55% (regl má governor), kde už to točí poměrně dost. Celý problém bude asi v reglu (na doporučení jsem vzal 50A), protože jsem se dočetl, že optimálně využitý jede na cca 80%. Jenže to by se mi to asi rozlítlo. Po letu jsou regl s motorem jen malinko vlažné, zatímco baterky některé až opravdu dost horké. Používím jen 20 - 25C (z koptéry). Motor mám https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... ouse_.html a regl https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... ouse_.html
Je to špatně, lítat jen na 55% otevření reglu a pomůže mi menší pastorek, abych mohl přidat na křivkách plynu, a nebo je ten regl opravdu zbytečně silný a stačil doporučovaný 40A? Sorry za začátečnické dotazy. Snad mi tu někdo odpoví.
Sám jsem si to celé složil (podle videonávodů a manuálů) a kamarád zalítával. Problém byl v tom, že mou vysílačku nezná a byl to trochu porod. Tím to nastavil vše od oka (nepoužívá ani měrku úhlu náběhu listů, ani otáčkoměr...), že to docela dobře lítalo, ale ne úplně podle představ. Tím, že jsme dobře nenastavili hned na začátku swashmix a tedy úhly listů, tak jsem musel zkracovat ta nejhornější táhla, protože to viselo až nad půlkou plynu. Před víkendem jsem se v tom vrtal a od oka si to nastavil sám, takže jsem musel znova přizpůsobovat křivky plynu a pitch zrovna v pátek, kdy u nás fest foukalo. Nicméně se to povedlo a včera jsem zas blbnul. Co mě trápí je to, že kamarád taky nedávno s tímto poletovadlem začal a ten samý kamarád co mě mu to taky seřizoval. Jenže on lítá až 9 - 10 minutám, zatímco já maximálně 6,5 minuty. Mám ten samý pastorek, jako on (13z, ale už jsem objednal 11z). Co jsem si ale všiml, lítá na menší otáčky. Já startuju na křivce 1 (při startu OK, na konci baterky se vrťas chvěje) a na křivce 2 mám rovnou křivku na 55% (regl má governor), kde už to točí poměrně dost. Celý problém bude asi v reglu (na doporučení jsem vzal 50A), protože jsem se dočetl, že optimálně využitý jede na cca 80%. Jenže to by se mi to asi rozlítlo. Po letu jsou regl s motorem jen malinko vlažné, zatímco baterky některé až opravdu dost horké. Používím jen 20 - 25C (z koptéry). Motor mám https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... ouse_.html a regl https://www.hobbyking.com/hobbyking/sto ... ouse_.html
Je to špatně, lítat jen na 55% otevření reglu a pomůže mi menší pastorek, abych mohl přidat na křivkách plynu, a nebo je ten regl opravdu zbytečně silný a stačil doporučovaný 40A? Sorry za začátečnické dotazy. Snad mi tu někdo odpoví.
- OPR
- Příspěvky: 5682
- Registrován: stř 21.07.2010 0:00
- Bydliště: Kamenice - Praha východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli HK-450 z HC III.
Ahoj
Opravdu je výhodné mít otevřený regl někde třeba mezi 80% -100% .... a na požadované otáčky se dostat pastorkem. Pamatuj, že jedinou přípustnou proměnou v transmisi vrtulníku je právě pastorek.
Kdybys měl nějakej jinej reglátor, tak ten by Ti dovolil jej otevřít i třeba jen na 30% . Jenže kontronik gegulátory nejsou nic levnýho. Tak holt zbývá jen ten pastorek.
Opravdu je výhodné mít otevřený regl někde třeba mezi 80% -100% .... a na požadované otáčky se dostat pastorkem. Pamatuj, že jedinou přípustnou proměnou v transmisi vrtulníku je právě pastorek.
Kdybys měl nějakej jinej reglátor, tak ten by Ti dovolil jej otevřít i třeba jen na 30% . Jenže kontronik gegulátory nejsou nic levnýho. Tak holt zbývá jen ten pastorek.
Re: Heli HK-450 z HC III.
Moc díky za odpověď a radu. Dejme tomu, že tedy místo 13z pastorku bude 11z, tak na stejné otáčky bych se měl dostat z původně 55% křivky plynu posunutím na cca 65%. A když tak trochu ještě přidám. A proč je výhodné mít regl otevřený víc? To se ta zbylá energie ztratí v něm, když jede na míň %? Měl jsem vzít ten 40A 
HK-450 V2 stopa listů
Ahoj, potřeboval bych radu. Po půl roce jsem zase začal létat s vrtulníkem, dal jsem dohromady HKčko, ale zaboha nemohu seřídit stopu listů, při různých otáčkách se mění a nedá se to prostě seřídit. Desku cykliky mam v rovině, vše je nastaveno "snad" dobře. Listy mam laminátové, které jsem musel teda dost brutálně dovažovat. Budu rád za každou radu.
Somethin Extra, Multiplex Extra 330, SU-29 - 2,2m, F3K ISIS
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: HK-450 V2 stopa listů
Filot píše:Ahoj, potřeboval bych radu. Po půl roce jsem zase začal létat s vrtulníkem, dal jsem dohromady HKčko, ale zaboha nemohu seřídit stopu listů, při různých otáčkách se mění a nedá se to prostě seřídit. Desku cykliky mam v rovině, vše je nastaveno "snad" dobře. Listy mam laminátové, které jsem musel teda dost brutálně dovažovat. Budu rád za každou radu.
Vymen listy. Ty tvoje mohou byt kazdy jinak tuhy. Zkus si treba od nekoho pujcit nejake znackove, slusne a uvidis jestli se ti podari stopu srovnat.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli HK-450 z HC III.
Marek_Km píše:Moc díky za odpověď a radu. Dejme tomu, že tedy místo 13z pastorku bude 11z, tak na stejné otáčky bych se měl dostat z původně 55% křivky plynu posunutím na cca 65%. A když tak trochu ještě přidám. A proč je výhodné mít regl otevřený víc? To se ta zbylá energie ztratí v něm, když jede na míň %? Měl jsem vzít ten 40A
To na kolik A je regl nema zadny vliv. Stejne by to bylo i s reglem na 100A. Ideal je mit regl otevren, pri pouziti governoru, na neco okolo 70-80%. Pak je slusna ucinnost, regl nehreje a stale ma kam sahnout v pripade vetsiho naroku na vykon. Takze je dobre si otacky zmerit, ujasnit si kolik tak asi chces tocit a pak si zpocitat odpovidajici prevodovy pomer.
Letovy cas je primo umerny otackam rotoru. Letat vysoke otacky, ktere nejsi zatim schopen vyuzit je nesmysl.
Helina ma viset nad pulkou drahy kniplu. To je v poradku. V pulce budes mit nejspise nulovy nabeh. Pro vis potrebujes cca 5 stupnu, tak si promitni kolik mas nastavem maximalni uhel a z toho ti vyjde, pri jake poloze budes priblizne viset.
Pro let ti pak staci i men si nabeh protoze cast vztlaku je produkovna doprednou rychlosti.
Kolik ti po doletani zbyva v baterkach ? Pokud je vybijis moc, mohla by to byt pricina jejich ohrivani. Melo by v nich zbyvat po doletani cca 20% kapacity. Jinak je dost nicis.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: HK-450 V2 stopa listů
Filot píše:Ahoj, potřeboval bych radu. Po půl roce jsem zase začal létat s vrtulníkem, dal jsem dohromady HKčko, ale zaboha nemohu seřídit stopu listů, při různých otáčkách se mění a nedá se to prostě seřídit. Desku cykliky mam v rovině, vše je nastaveno "snad" dobře. Listy mam laminátové, které jsem musel teda dost brutálně dovažovat. Budu rád za každou radu.
Mrkni sem: viewtopic.php?f=107&t=68476 - je tam prima trik se dvěma šroubováky. Pointa je v tom, že i když budeš mít desku cykliky v rovině, můžeš mít klidně trošku rozhozené délky táhel po cestě mezi cyklikou a gripy.
A jak už psal pkotatko, zkus si aspoň si půjčit nějaké listy kterým se dá věřit.
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Heli HK-450 z HC III.
Pokud pri roztoceni s nulovym nabehem je stopa v poradku a meni se treba ve visu, tak je to listy. Jednoznacne.
Kazdy list je jinak tuhy a v zatezi se jinak prohne. Uz to, ze jsi je musel hodne dovazovat neni uplne dobre. Predpokladam, ze jsi je dovazoval jak se ma. Najit teziste listu, dovazit aby oba listy mely teziste stejne daleko a pak dovazit oba listy stejne uz jen pridavanim vahy do teziste.
Kazdy list je jinak tuhy a v zatezi se jinak prohne. Uz to, ze jsi je musel hodne dovazovat neni uplne dobre. Predpokladam, ze jsi je dovazoval jak se ma. Najit teziste listu, dovazit aby oba listy mely teziste stejne daleko a pak dovazit oba listy stejne uz jen pridavanim vahy do teziste.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16