DJI NAZA pokračování
Re: DJI NAZA pokračování
Tak jsem vyzkousel standardni setovou F450 s letovou hmotnosti 1640g (gimbal, kamera, siroky podvozek). Pohon E300 a 4S 4000mAh.
Trochu jsem stahnul gain, ale jinak se to chova pekne a pomerne svizne to stoupa. Prumerny odber je podle vypoctu zbyle kapacity cca 6A na motor.
Ovsem cca po 7min letu jsou samotne motory na prvni omak sice pouze teple, ale ta statorova cast, za kterou je to prisroubovane, je pekne horka. Neni to tedy asi uplne idealni pri tehle vaze.
Zvazuji, ze bych celou konfiguraci nechal, ale motory nahradil Sunnysky V2216 650KV s vrtulemi 10x4.5 / pripadne Sunnysky V2216 800KV a litat na 3S. Regulatory snesou 15A a podle mereni bych mel mit celkem rezervu i pri plnem plynu.
Druhou variantou by bylo konvertovat na hexa, tj.poridit treba HK kopii ramu a prikoupit regly a motory.
Trochu jsem stahnul gain, ale jinak se to chova pekne a pomerne svizne to stoupa. Prumerny odber je podle vypoctu zbyle kapacity cca 6A na motor.
Ovsem cca po 7min letu jsou samotne motory na prvni omak sice pouze teple, ale ta statorova cast, za kterou je to prisroubovane, je pekne horka. Neni to tedy asi uplne idealni pri tehle vaze.
Zvazuji, ze bych celou konfiguraci nechal, ale motory nahradil Sunnysky V2216 650KV s vrtulemi 10x4.5 / pripadne Sunnysky V2216 800KV a litat na 3S. Regulatory snesou 15A a podle mereni bych mel mit celkem rezervu i pri plnem plynu.
Druhou variantou by bylo konvertovat na hexa, tj.poridit treba HK kopii ramu a prikoupit regly a motory.
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
Re: DJI NAZA pokračování
kulhyc31 píše:No jo ale já měl za to, že když tu ochranu napětí úplně vypnu, tak copter poletí, dokud si nezničím baterku furt stejně? Nebo to tak není? Do teď létám tak, že jakmile se hodnota přiblíží k 10,7 - sedám.
Jaké prosím používáte baterky? Popřípadě poprosím o doporučení. (mám takový pocit, že pokles coptera po pár minutách letu mají na svědomí ony - momentálně používám FOXY 3S 5000mAh)
Foxy jsem měl než jsem přešel na 4S a nikdy jsem podobný problém co popisuješ neměl, pokud jsem správně nastavil Voltage Warning. Volba Off ... je otázka, zdali skutečně funguje. Nezkoušel jsem.
Re: DJI NAZA pokračování
celestyn píše:Tak jsem vyzkousel standardni setovou F450 s letovou hmotnosti 1640g (gimbal, kamera, siroky podvozek). Pohon E300 a 4S 4000mAh.
po 7min letu jsou samotne motory na prvni omak sice pouze teple, ale ta statorova cast, za kterou je to prisroubovane, je pekne horka. Neni to tedy asi uplne idealni pri tehle vaze.
F450 Take off Weight: 800g to 1,600g
Jsi na horní hranici, ale nebál bych se toho. Vrtule máš jaké?
Re: DJI NAZA pokračování
Mam tam ty originalni ze setu E300.
Podoba se to APC SF , ale u korene jsou siroke.
Podoba se to APC SF , ale u korene jsou siroke.
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
Re: DJI NAZA pokračování
Ty jsou hodně měkké, při zátěži se již deformují, asi bych je vyměnil za jiné.
Re: DJI NAZA pokračování
Jo jsou fakt hodne pruzne a pro tomhle zatizeni uz je to takovy jiny zvuk. Tvrdi se, ze NAZA ma rada vysoke otacky a pruzne vrtule.
Me osobne se libi laminatove Graupnery a asi to zkusim.
Jak uz jsem uvedl, letelo to v pohode, ale motory se zahraly - ovsem nutno dodat, ze bylo dneska prez 30 stC.
Me osobne se libi laminatove Graupnery a asi to zkusim.
Jak uz jsem uvedl, letelo to v pohode, ale motory se zahraly - ovsem nutno dodat, ze bylo dneska prez 30 stC.
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI NAZA pokračování
E300 jsou velmi výborne a ucinne vrtule, ze jsou pružné neni na závadu, jsou urceny pro NAZA, a ta je skutečně optimalizována pro měkčí vrtule.
Nyní jsou nove v E300 distribuovány nové 9450 vrtule, ještě účinnější a výkonnější než rada 9443. Píšu o nich v samostatném vlakne o vrtulich 9450.
Osobní zkušenost s E-prop od Graupnera s použitím u NAZA nic moc
Nyní jsou nove v E300 distribuovány nové 9450 vrtule, ještě účinnější a výkonnější než rada 9443. Píšu o nich v samostatném vlakne o vrtulich 9450.
Osobní zkušenost s E-prop od Graupnera s použitím u NAZA nic moc
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: DJI NAZA pokračování
Vrtule z E300 dobré jsou, ale při nízké vzletové hmotnosti. U mě Graupnery fungovaly velmi dobře.
Re: DJI NAZA pokračování
Opět otravuju
Můj problém přetrvává. Copter jsem zkoušel s vypnutým Power first level a second level, různě nastaveným a furt nic.
Koptéra začne po cca 2-3 minutách letu ztrácet sílu, LED (při různých nastaveních) ani jednou nepoblikne červeně.. když koptéra začne klesat, mám na iOSD 12,1 V někdy 11,7.. Je ale vidět, že koptéra se nesnaží sednout sama, jen prostě ztrácí výšku. Bojím se s ní létat daleko nebo nad různé objekty, jelikož nevím kdy jí to popadne
Prosím, už asi po třetí:D pomozte mi nějakým odkazem kamkoliv (nemusí být český) videem, radou... Doopravdy už nevím co dál. O víkendu budu testovat Gens Ace TATTU 8000mAh 3S, ale tuším stejný problém, jen možná o něco oddálený. Asi dělám něco špatně, jen nevím co.
Copter: Nová F550 sE300 NAZA V2 GPS, H3-3D, Datalink, iOSD MARKII, Podvozek 2xFOXY 3S 5000mAh
Stejný problém má i můj otec který používá to samé, jen se starším typem motorů s 30A ESC (začalo mu to dělat po tom, co si nakoupil nové Gens Ace Tattu) - jak říkám, něco dělám špatně, jen nevím co
Koptéra začne po cca 2-3 minutách letu ztrácet sílu, LED (při různých nastaveních) ani jednou nepoblikne červeně.. když koptéra začne klesat, mám na iOSD 12,1 V někdy 11,7.. Je ale vidět, že koptéra se nesnaží sednout sama, jen prostě ztrácí výšku. Bojím se s ní létat daleko nebo nad různé objekty, jelikož nevím kdy jí to popadne
Copter: Nová F550 sE300 NAZA V2 GPS, H3-3D, Datalink, iOSD MARKII, Podvozek 2xFOXY 3S 5000mAh
Stejný problém má i můj otec který používá to samé, jen se starším typem motorů s 30A ESC (začalo mu to dělat po tom, co si nakoupil nové Gens Ace Tattu) - jak říkám, něco dělám špatně, jen nevím co
Re: DJI NAZA pokračování
gardenroute píše:E300 jsou velmi výborne a ucinne vrtule, ze jsou pružné neni na závadu, jsou urceny pro NAZA, a ta je skutečně optimalizována pro měkčí vrtule.
Tomu nerozumím, mohl bys mi prosím objasnit proč jsou měkké vrtule pro NAZU lepší? Že jsou lepší, to Ti samozřejmě věřím, ale proč, to je mi nejasné. Obvykle jsou lepší spíš tuhé vrtule, protože u vyšších zatížení měkké vrtule způsobují vibrace. A jak se dá udělat optimalizace na měkké vrtule? Ten proces mne vážně zajímá.
Děkuji. Honza
Re: DJI NAZA pokračování
Troll píše:Tomu nerozumím, mohl bys mi prosím objasnit proč jsou měkké vrtule pro NAZU lepší?...
Tohle jsem už taky dost často četl a nechápu to...Zkoušel jsem na Naze spousty vrtulí, ale ty měkké, jako např. APC byly téměř nepoužitelné. Nejlepší výsledky jsem dosáhl s Graupner e-prop a s těmi nemám dodnes při plné váze 1800g žádné problémy. XOAR by možná byly ještě lepší, ale nemám to odzkoušené. Myslím že jaké vrtule jsou vhodnější a jaké méně vhodné není ani tak o Naze, jako spíš o letové váze koptery.
Phantom 4 + Nvidia Shield K1
http://www.youtube.com/user/zskalfpv
http://www.youtube.com/user/zskalfpv
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI NAZA pokračování
Donedávna jsem létal s tuhými CF vrtulemi, žádný problém, ačkoliv ma DJI na spoustě místech upozornění, ze algoritmy v NAZA jsou optimalizovány pro jejich měkčí vrtule. Jakmile se na trhu objevily jejich nové 9443 (E300), kupodivu to znamenalo např. u me prodloužení letového času z cca 5-6 min. na 7-8 min. (AUW 1250 g, 2200 mAh), to je pro výrazně lepší výsledek, než s CF vrtuli stejně velikosti, např. od T-motors (a to mám Antigravity motory) na takový výsledek není šance. Nyní jsou nahrazeny ještě výkonnějším designem 9450.
Otázkou bude samozřejmě, co pro koho znamená 'lepší' vrtule, některé poskytují vyšší stabilitu s kratším letovým časem, některé větší výkon ve výtahu, pro me je důležitý ten letový čas, samozřejmě i s dobrou stabilitou a výkonem. Mimoch. donedávna jsem létal jen s CF vrtulemi, a ty Graupnerovi E-prop (které jsem někdy před 1.5 rokem tak těžce sháněl po cele Evropě) me na mém stroji zcela zklamaly, zejména mizerný výtah a pomalá reakce. To už byly lepší staré DJI plastaky dodané se strojem.
Otázkou bude samozřejmě, co pro koho znamená 'lepší' vrtule, některé poskytují vyšší stabilitu s kratším letovým časem, některé větší výkon ve výtahu, pro me je důležitý ten letový čas, samozřejmě i s dobrou stabilitou a výkonem. Mimoch. donedávna jsem létal jen s CF vrtulemi, a ty Graupnerovi E-prop (které jsem někdy před 1.5 rokem tak těžce sháněl po cele Evropě) me na mém stroji zcela zklamaly, zejména mizerný výtah a pomalá reakce. To už byly lepší staré DJI plastaky dodané se strojem.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Re: DJI NAZA pokračování
Pro mne jsou nejlepší vrtule ty, které mají vysokou účinnost, malý moment setrvačnosti a dostatečnou tuhost. A ještě k tomu jsou levné . S takovými vrtulemi to dlouho letí, je to výkonné a taky stabilní a ještě k tomu to nevibruje. Stále ale nechápu tohle : proč se NAZA vydala nestandardní cestou měkkých vrtulí? Vlastně, jedno vysvětlení mne napadá - aby to dobře létalo musí se kupovat jejich vrtule . To je dost silný argument .
Dík za odpověď.
- gardenroute
- Příspěvky: 4185
- Registrován: úte 23.04.2013 18:00
- Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Re: DJI NAZA pokračování
Myslím, ze vůbec ne, já létal cca rok s CF vrtulemi z eBay, a létalo to velmi dobře, ale prostě ten novy design přinesl zásadní prodloužení letového času, což byl dost velký argument. Klony tohoto designu z CF, dostupné na eBay takové letové časy nedosahují, ani velmi podobne CF vrtule od T-motors. Jsou stabilní, výkonné, ale ten letový cas nemaji. A pro toho, kdo filmuje a normálně létá kolem 5-6 minut je takové prodloužení o další 2 minuty zcela zásadní.
Mj. celou Afriku (viz muj blog zde) jsem v pohode odlétal na neznackovych CF vrtulich, ty 9443 jeste nebyly k dispozici.
Na RCG běží samostatné vlákno Propulsion Set E..., kde insider Dr. Turbo (jejich hlavni vrtulový vývojář) pravidelně vysvetluje jak a proč kolem tech novych vrtuli....A proc měkké, myslím, ze jsem již několikrát psal, ze NAZA je optimalizována pro použití měkkých vrtuli, tak to tvrdi DJI. Ale s pevnými CF to létá také dobře...
Mj. celou Afriku (viz muj blog zde) jsem v pohode odlétal na neznackovych CF vrtulich, ty 9443 jeste nebyly k dispozici.
Na RCG běží samostatné vlákno Propulsion Set E..., kde insider Dr. Turbo (jejich hlavni vrtulový vývojář) pravidelně vysvetluje jak a proč kolem tech novych vrtuli....A proc měkké, myslím, ze jsem již několikrát psal, ze NAZA je optimalizována pro použití měkkých vrtuli, tak to tvrdi DJI. Ale s pevnými CF to létá také dobře...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |