DJI NAZA pokračování

Řídící desky, updaty FW, GPS, přenos dat souvisejících s copterami
Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
celestyn
Příspěvky: 129
Registrován: čtv 14.04.2011 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI NAZA pokračování

#946 Příspěvek od celestyn »

Tak jsem vyzkousel standardni setovou F450 s letovou hmotnosti 1640g (gimbal, kamera, siroky podvozek). Pohon E300 a 4S 4000mAh.
Trochu jsem stahnul gain, ale jinak se to chova pekne a pomerne svizne to stoupa. Prumerny odber je podle vypoctu zbyle kapacity cca 6A na motor.
Ovsem cca po 7min letu jsou samotne motory na prvni omak sice pouze teple, ale ta statorova cast, za kterou je to prisroubovane, je pekne horka. Neni to tedy asi uplne idealni pri tehle vaze.

Zvazuji, ze bych celou konfiguraci nechal, ale motory nahradil Sunnysky V2216 650KV s vrtulemi 10x4.5 / pripadne Sunnysky V2216 800KV a litat na 3S. Regulatory snesou 15A a podle mereni bych mel mit celkem rezervu i pri plnem plynu.

Druhou variantou by bylo konvertovat na hexa, tj.poridit treba HK kopii ramu a prikoupit regly a motory.
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
Oldass
Příspěvky: 81
Registrován: stř 28.05.2014 8:53
Bydliště: okr. Praha-Východ

Re: DJI NAZA pokračování

#947 Příspěvek od Oldass »

kulhyc31 píše:No jo ale já měl za to, že když tu ochranu napětí úplně vypnu, tak copter poletí, dokud si nezničím baterku furt stejně? Nebo to tak není? Do teď létám tak, že jakmile se hodnota přiblíží k 10,7 - sedám.

Jaké prosím používáte baterky? Popřípadě poprosím o doporučení. (mám takový pocit, že pokles coptera po pár minutách letu mají na svědomí ony - momentálně používám FOXY 3S 5000mAh)


Foxy jsem měl než jsem přešel na 4S a nikdy jsem podobný problém co popisuješ neměl, pokud jsem správně nastavil Voltage Warning. Volba Off ... je otázka, zdali skutečně funguje. Nezkoušel jsem.
Oldass
Příspěvky: 81
Registrován: stř 28.05.2014 8:53
Bydliště: okr. Praha-Východ

Re: DJI NAZA pokračování

#948 Příspěvek od Oldass »

celestyn píše:Tak jsem vyzkousel standardni setovou F450 s letovou hmotnosti 1640g (gimbal, kamera, siroky podvozek). Pohon E300 a 4S 4000mAh.
po 7min letu jsou samotne motory na prvni omak sice pouze teple, ale ta statorova cast, za kterou je to prisroubovane, je pekne horka. Neni to tedy asi uplne idealni pri tehle vaze.


F450 Take off Weight: 800g to 1,600g
Jsi na horní hranici, ale nebál bych se toho. Vrtule máš jaké?
Uživatelský avatar
celestyn
Příspěvky: 129
Registrován: čtv 14.04.2011 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI NAZA pokračování

#949 Příspěvek od celestyn »

Mam tam ty originalni ze setu E300.
Podoba se to APC SF , ale u korene jsou siroke.
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
Oldass
Příspěvky: 81
Registrován: stř 28.05.2014 8:53
Bydliště: okr. Praha-Východ

Re: DJI NAZA pokračování

#950 Příspěvek od Oldass »

Ty jsou hodně měkké, při zátěži se již deformují, asi bych je vyměnil za jiné.
Uživatelský avatar
celestyn
Příspěvky: 129
Registrován: čtv 14.04.2011 0:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI NAZA pokračování

#951 Příspěvek od celestyn »

Jo jsou fakt hodne pruzne a pro tomhle zatizeni uz je to takovy jiny zvuk. Tvrdi se, ze NAZA ma rada vysoke otacky a pruzne vrtule.
Me osobne se libi laminatove Graupnery a asi to zkusim.
Jak uz jsem uvedl, letelo to v pohode, ale motory se zahraly - ovsem nutno dodat, ze bylo dneska prez 30 stC.
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI NAZA pokračování

#952 Příspěvek od gardenroute »

E300 jsou velmi výborne a ucinne vrtule, ze jsou pružné neni na závadu, jsou urceny pro NAZA, a ta je skutečně optimalizována pro měkčí vrtule.
Nyní jsou nove v E300 distribuovány nové 9450 vrtule, ještě účinnější a výkonnější než rada 9443. Píšu o nich v samostatném vlakne o vrtulich 9450.
Osobní zkušenost s E-prop od Graupnera s použitím u NAZA nic moc :-(
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Oldass
Příspěvky: 81
Registrován: stř 28.05.2014 8:53
Bydliště: okr. Praha-Východ

Re: DJI NAZA pokračování

#953 Příspěvek od Oldass »

Vrtule z E300 dobré jsou, ale při nízké vzletové hmotnosti. U mě Graupnery fungovaly velmi dobře.
kulhyc31
Příspěvky: 23
Registrován: pon 24.02.2014 21:27

Re: DJI NAZA pokračování

#954 Příspěvek od kulhyc31 »

Opět otravuju :) Můj problém přetrvává. Copter jsem zkoušel s vypnutým Power first level a second level, různě nastaveným a furt nic.

Koptéra začne po cca 2-3 minutách letu ztrácet sílu, LED (při různých nastaveních) ani jednou nepoblikne červeně.. když koptéra začne klesat, mám na iOSD 12,1 V někdy 11,7.. Je ale vidět, že koptéra se nesnaží sednout sama, jen prostě ztrácí výšku. Bojím se s ní létat daleko nebo nad různé objekty, jelikož nevím kdy jí to popadne :) Prosím, už asi po třetí:D pomozte mi nějakým odkazem kamkoliv (nemusí být český) videem, radou... Doopravdy už nevím co dál. O víkendu budu testovat Gens Ace TATTU 8000mAh 3S, ale tuším stejný problém, jen možná o něco oddálený. Asi dělám něco špatně, jen nevím co.

Copter: Nová F550 sE300 NAZA V2 GPS, H3-3D, Datalink, iOSD MARKII, Podvozek 2xFOXY 3S 5000mAh

Stejný problém má i můj otec který používá to samé, jen se starším typem motorů s 30A ESC (začalo mu to dělat po tom, co si nakoupil nové Gens Ace Tattu) - jak říkám, něco dělám špatně, jen nevím co :(
Oldass
Příspěvky: 81
Registrován: stř 28.05.2014 8:53
Bydliště: okr. Praha-Východ

Re: DJI NAZA pokračování

#955 Příspěvek od Oldass »

Uživatelský avatar
Troll
Příspěvky: 2999
Registrován: ned 04.05.2008 0:00
Bydliště: Prostějov

Re: DJI NAZA pokračování

#956 Příspěvek od Troll »

gardenroute píše:E300 jsou velmi výborne a ucinne vrtule, ze jsou pružné neni na závadu, jsou urceny pro NAZA, a ta je skutečně optimalizována pro měkčí vrtule.

Tomu nerozumím, mohl bys mi prosím objasnit proč jsou měkké vrtule pro NAZU lepší? Že jsou lepší, to Ti samozřejmě věřím, ale proč, to je mi nejasné. Obvykle jsou lepší spíš tuhé vrtule, protože u vyšších zatížení měkké vrtule způsobují vibrace. A jak se dá udělat optimalizace na měkké vrtule? Ten proces mne vážně zajímá.
Děkuji. Honza
Uživatelský avatar
zskal
Příspěvky: 954
Registrován: úte 07.02.2012 22:35
Bydliště: Holešov
Kontaktovat uživatele:

Re: DJI NAZA pokračování

#957 Příspěvek od zskal »

Troll píše:Tomu nerozumím, mohl bys mi prosím objasnit proč jsou měkké vrtule pro NAZU lepší?...

Tohle jsem už taky dost často četl a nechápu to...Zkoušel jsem na Naze spousty vrtulí, ale ty měkké, jako např. APC byly téměř nepoužitelné. Nejlepší výsledky jsem dosáhl s Graupner e-prop a s těmi nemám dodnes při plné váze 1800g žádné problémy. XOAR by možná byly ještě lepší, ale nemám to odzkoušené. Myslím že jaké vrtule jsou vhodnější a jaké méně vhodné není ani tak o Naze, jako spíš o letové váze koptery.
Phantom 4 + Nvidia Shield K1
http://www.youtube.com/user/zskalfpv
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI NAZA pokračování

#958 Příspěvek od gardenroute »

Donedávna jsem létal s tuhými CF vrtulemi, žádný problém, ačkoliv ma DJI na spoustě místech upozornění, ze algoritmy v NAZA jsou optimalizovány pro jejich měkčí vrtule. Jakmile se na trhu objevily jejich nové 9443 (E300), kupodivu to znamenalo např. u me prodloužení letového času z cca 5-6 min. na 7-8 min. (AUW 1250 g, 2200 mAh), to je pro výrazně lepší výsledek, než s CF vrtuli stejně velikosti, např. od T-motors (a to mám Antigravity motory) na takový výsledek není šance. Nyní jsou nahrazeny ještě výkonnějším designem 9450.
Otázkou bude samozřejmě, co pro koho znamená 'lepší' vrtule, některé poskytují vyšší stabilitu s kratším letovým časem, některé větší výkon ve výtahu, pro me je důležitý ten letový čas, samozřejmě i s dobrou stabilitou a výkonem. Mimoch. donedávna jsem létal jen s CF vrtulemi, a ty Graupnerovi E-prop (které jsem někdy před 1.5 rokem tak těžce sháněl po cele Evropě) me na mém stroji zcela zklamaly, zejména mizerný výtah a pomalá reakce. To už byly lepší staré DJI plastaky dodané se strojem.
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Uživatelský avatar
Troll
Příspěvky: 2999
Registrován: ned 04.05.2008 0:00
Bydliště: Prostějov

Re: DJI NAZA pokračování

#959 Příspěvek od Troll »

Pro mne jsou nejlepší vrtule ty, které mají vysokou účinnost, malý moment setrvačnosti a dostatečnou tuhost. A ještě k tomu jsou levné . S takovými vrtulemi to dlouho letí, je to výkonné a taky stabilní a ještě k tomu to nevibruje. Stále ale nechápu tohle : proč se NAZA vydala nestandardní cestou měkkých vrtulí? Vlastně, jedno vysvětlení mne napadá - aby to dobře létalo musí se kupovat jejich vrtule . To je dost silný argument . :lol: Dík za odpověď.
Uživatelský avatar
gardenroute
Příspěvky: 4185
Registrován: úte 23.04.2013 18:00
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...

Re: DJI NAZA pokračování

#960 Příspěvek od gardenroute »

Myslím, ze vůbec ne, já létal cca rok s CF vrtulemi z eBay, a létalo to velmi dobře, ale prostě ten novy design přinesl zásadní prodloužení letového času, což byl dost velký argument. Klony tohoto designu z CF, dostupné na eBay takové letové časy nedosahují, ani velmi podobne CF vrtule od T-motors. Jsou stabilní, výkonné, ale ten letový cas nemaji. A pro toho, kdo filmuje a normálně létá kolem 5-6 minut je takové prodloužení o další 2 minuty zcela zásadní.
Mj. celou Afriku (viz muj blog zde) jsem v pohode odlétal na neznackovych CF vrtulich, ty 9443 jeste nebyly k dispozici.
Na RCG běží samostatné vlákno Propulsion Set E..., kde insider Dr. Turbo (jejich hlavni vrtulový vývojář) pravidelně vysvetluje jak a proč kolem tech novych vrtuli....A proc měkké, myslím, ze jsem již několikrát psal, ze NAZA je optimalizována pro použití měkkých vrtuli, tak to tvrdi DJI. Ale s pevnými CF to létá také dobře...
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
Zamčeno

Zpět na „Coptery - elektronika“