DJI NAZA pokračování
Re: DJI NAZA pokračování
Mám také Naza Lite, 26X přepínat nemusím, stačí 10x, ale skončit v Manual musím
.
Re: DJI NAZA pokračování
Zdar, chci se zeptat, jestli někdo zkoušel Nazu do vrtulníku. Zda se to chová podobně jako koptéra. A hlavně když v letu nějak zaváhám a zapnu Atti mod a jsem dostatečně vysoko, zda je vrtulník schopen vyrovnat do visu nebo prostě sebou sekne o zem.
Re: DJI NAZA pokračování
Nelítal jsme ji, ale tipnul bych si že letový projev bude obdobný jako u jiných bezpádlových jednotek, pokud budeš v dostatečné výšce nad zemí a budeš mít v hlavě zažité zmáčknout v čas ATTI, bude vše v pohodě a helina se ti srovná defakto okamžitě, stejně jako ostatní bezpádla co mají "mod záchrany".
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
Re: DJI NAZA pokračování
seltino píše:video z letu bez gimbalu mám jedno,ale není nic moc
To mi přijde v pohodě. Pokud byla ta kamera fakt natvrdo na rámu a nepoužil jsi žádnou dodatečnou stabilizaci obrazu (softwarově), tak výsledek je dost dobrý. Ta zámecká zahrada je taky víceméně v pořádku (stále se bavím o stabilitě obrazu). Jako problémový vidím jenom ten průlet nad tou vodou. Skoro to vypadá, jako by v tom případě gimbal nestíhal proudící vzduch kolem kamery (koptéra jede slušnou rychlostí dopředu). Dají se ladit zisky na gimbalu?
Re: DJI NAZA pokračování
popravdě řečeno netuším, firmware přehrávat lze, tak možná i ten gimbal půjde nějak poladit, po tom jsem ale nepátral, jelikož nemám ten kaabel na propojení s PC 
On ten let nad přehradou je trošku svižnější, ale umí to lítat podstatně rychleji 3x určitě , právě proto jsem se ptal jestli nemůže být problém v přemotorování coptery. Když jsem citlivý na kniply, tak si myslím že ten obraz a třepání v něm je na velice solidní úrovni:
podle mě ten gimbal chodí celkem pěkně, v čase cca 1:55-2:00 třepu s copterou přes křidýlka doraz doraz a gimbal drží pěkně
http://www.youtube.com/watch?v=vWU4y6LDyvo&hd=1
to video před tím: kamera je natvrdo ale na plátě nesoucí baterii, to je připevněné přes 4 silentbloky ke zbytku coptery. Jak moc toto uchycení tlumí vibrace nevím....
On ten let nad přehradou je trošku svižnější, ale umí to lítat podstatně rychleji 3x určitě , právě proto jsem se ptal jestli nemůže být problém v přemotorování coptery. Když jsem citlivý na kniply, tak si myslím že ten obraz a třepání v něm je na velice solidní úrovni:
podle mě ten gimbal chodí celkem pěkně, v čase cca 1:55-2:00 třepu s copterou přes křidýlka doraz doraz a gimbal drží pěkně
http://www.youtube.com/watch?v=vWU4y6LDyvo&hd=1
to video před tím: kamera je natvrdo ale na plátě nesoucí baterii, to je připevněné přes 4 silentbloky ke zbytku coptery. Jak moc toto uchycení tlumí vibrace nevím....
MiniP, Protos,Goblin500,Agile 5.5,Sky Hero Spy,KDS Chase 360,Logo480XX,Devil420,HD502,OMP M2,OXY5meg
Re: DJI NAZA pokračování
Dekuju vsem za rady ohledne vstupu do kalibracniho rezimu.
Nakonec jsem zjistil, ze s tim prepinacem mydlim moc zbesile, Staci presne 7x tam a zpatky a zluta se konecne rozsviti (a to pokazde). Takze jako salamander, 7micka je magicke cislo, treba tahle zkusenost nekomu pomuze.
Nakonec jsem zjistil, ze s tim prepinacem mydlim moc zbesile, Staci presne 7x tam a zpatky a zluta se konecne rozsviti (a to pokazde). Takze jako salamander, 7micka je magicke cislo, treba tahle zkusenost nekomu pomuze.
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
-
salamander
- Příspěvky: 705
- Registrován: pát 15.07.2011 0:00
- Bydliště: okr. Prievidza
Re: DJI NAZA pokračování
celestyn : Nie,nie, 7 nie je magické číslo , je to Božie číslo a je to číslo plnosti.
S týmto a tu , to nemá nič spoločné.
S týmto a tu , to nemá nič spoločné.
Re: DJI NAZA pokračování
Nepomohli by ste mi troska s nazou v2, ,no nejak som dalej nepokrocil.Uz dlho sa trapim s nastavenim 3polohoveho prepinaca, cize U.
Pouzivam turnigy 9Xr so systemom ER9X..Cize cele to vyzera nejak takto:
http://nahraj.to/G1f akurat tie cisla su ine..
Nastavim si napr manual na 1 polohe zmenou cisla na TX.Manual svieti.
Prepnem na strednu polohu ze si idem nastavit atti rezim,zmenim cislo na TX ostane tam Atti.
No lenze prepnem spat na 1 polohu akoze na manual a cele sa to niekam doprdele posunie na failsave obycajne..Uz nevim co s tym..
Na coptere s multiwii alebo na OSD cyclop storm nemam s tymto nastavenim prepinaca ziadny problem.
Spominalo sa tam na fore,ze ci som to ulozil, no nevim kde sa to uklada.Alebo nejaka skratka CSC.
No mam len anglicky navod a som z toho uplne mimo.Nejaky slovensky nieje k dispozicii??
Dnes som nad tym zabil 3 hodiny a nepohol som sa nikde dalej.
Nasiel by si niekto na mna chvilku??
Pouzivam turnigy 9Xr so systemom ER9X..Cize cele to vyzera nejak takto:
http://nahraj.to/G1f akurat tie cisla su ine..
Nastavim si napr manual na 1 polohe zmenou cisla na TX.Manual svieti.
Prepnem na strednu polohu ze si idem nastavit atti rezim,zmenim cislo na TX ostane tam Atti.
No lenze prepnem spat na 1 polohu akoze na manual a cele sa to niekam doprdele posunie na failsave obycajne..Uz nevim co s tym..
Na coptere s multiwii alebo na OSD cyclop storm nemam s tymto nastavenim prepinaca ziadny problem.
Spominalo sa tam na fore,ze ci som to ulozil, no nevim kde sa to uklada.Alebo nejaka skratka CSC.
No mam len anglicky navod a som z toho uplne mimo.Nejaky slovensky nieje k dispozicii??
Dnes som nad tym zabil 3 hodiny a nepohol som sa nikde dalej.
Nasiel by si niekto na mna chvilku??
Re: DJI NAZA pokračování
salamander píše:celestyn : Nie,nie, 7 nie je magické číslo , je to Božie číslo a je to číslo plnosti.
S týmto a tu , to nemá nič spoločné.
Kazdopadne pomohlo to, protoze bez kalibrace bych si netroufl odstartovat. Vcera jsem konecne provedl nejprve tanec a pak prvni let. Za pomerne silneho vetru, a dokonce jsem se odvazil vytahnout mobil z kapsy a projit se kolem visici NAZy, abych tento okamzik zvecnil
http://youtu.be/UWFG5AddT-k
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
Re: DJI NAZA pokračování
johny107: Sice neznám 9XR, ale podle toho snímku tipuju, že máš ten přepínač nastavený na -125%..0..+125%. Ale to je blbě. Je třeba ho nastavit tak, aby se ukazatel v Naza Assistent v poli Control Mode Switch posunoval někam doprostřed těch volených režimů. Takže třeba -85%..0..+85%. Cokoliv mimo ta pole je Failsafe, tzn. včetně pozic 100% a víc.
Naposledy upravil(a) dt dne pát 20.06.2014 12:36, celkem upraveno 2 x.
Re: DJI NAZA pokračování
celestyn píše:dokonce jsem se odvazil vytahnout mobil z kapsy a projit se kolem visici NAZy, abych tento okamzik zvecnil
Máš víc štěstí než rozumu.
Re: DJI NAZA pokračování
Mam tady spise takovou otazku z teorie - NAZA a nastaveni polohy GPS modulu (x,y,z), proc se to vlastne dela?
Nastavil jsem spravne pozici GPS modulu vuci tezisti koptery. Ale muze mi nekdo osvetlit duvod, proc se tohle vlastne musi delat? Vzdyt informace o tom, ze GPS modul je nekolik centimetru vzdalen od teziste nemuze mit pro rizeni polohy vyrazny vyznam. Muze mi to nekdo "vedecky" vysvetlit, nebo zkusil nekdo zadat nesmyslne hodnoty a jak se projevily v chovani ?
Nastavil jsem spravne pozici GPS modulu vuci tezisti koptery. Ale muze mi nekdo osvetlit duvod, proc se tohle vlastne musi delat? Vzdyt informace o tom, ze GPS modul je nekolik centimetru vzdalen od teziste nemuze mit pro rizeni polohy vyrazny vyznam. Muze mi to nekdo "vedecky" vysvetlit, nebo zkusil nekdo zadat nesmyslne hodnoty a jak se projevily v chovani ?
Fascination, Rytmus mini, Fokker DVII, Wing-E, T-Rex450SE V2, Spitfire, NAZA M-LITE F550, MAVIC Pro
- SAT-HOFMAN
- Příspěvky: 221
- Registrován: čtv 22.04.2010 0:00
- Bydliště: Svoboda nad Úpou
- Kontaktovat uživatele:
Re: DJI NAZA pokračování
celestyn píše: ....Vzdyt informace o tom, ze GPS modul je nekolik centimetru vzdalen od teziste nemuze mit pro rizeni polohy vyrazny vyznam....
Nemá to vliv na GPS přijímač, ale na magnetometr (kompas).
DJI NAZA F-550, YAK 54 CARBON-Z, HOTLINER RAY, QAV250 NAZE32acro
Re: DJI NAZA pokračování
SAT-HOFMAN píše:Nemá to vliv na GPS přijímač, ale na magnetometr (kompas).
Při vší úctě, jaký? Kompas reaguje pouze na otáčení stroje, a to je stejné bez ohledu na umístění kompasu.
Ty instalační souřadnice puku používá řídící jednotka k upřesnění své GPS polohy v závislosti na aktuálním headingu. Je jasné, že pokud je puk instalovaný pár cm od těžíště, tak to moc význam nemá. Ale je třeba myslet na to, že Naza se používá třeba i na vrtulnících (Naza-H) a navigační soft tam je prakticky totožný, jiné je pouze řízení a jeho naladění. A na vrtulnících je puk zpravidla na ocasní trubce, takže na větších strojích klidně i pár desítek cm od těžiště. A to už se při otáčení kolem svislé osy pozná. Kdyby jednotka ty souřadnice nekompenzovala, tak by při otáčení kolem svislé osy stroj uhýbal ve vodorovné rovině (měl by snahu rotovat kolem puku místo kolem těžiště).
Re: DJI NAZA pokračování
Kolegové, prosím o názor, zda-li je tato situace v normálu.
Zkouším Naza-V2 v quadrocoptéru Tarot 650, prozatím je coptéra pevně ukotvena k zemi aby neulétla:
# manuál - zde nevidím žádný problém, coptéra reaguje normálně na plyn
# atti - otáčky naskočí až když je knipl ve středu /což by asi mělo být v pořádku/, potom přidám na cca 70% a otáčky samy od sebe se začnou zvyšovat, po chvilce zase sami klesnou. Je to tak v pořádku?
Coptéra na Atti chce letět, ale když nemůže tak si sama přidá otáčky, když zjistí, že se stejně nezvedá, tak otáčky zase zvolní ........ je to správná teorie, nebo jsem úplně mimo mísu?
Díky
Zkouším Naza-V2 v quadrocoptéru Tarot 650, prozatím je coptéra pevně ukotvena k zemi aby neulétla:
# manuál - zde nevidím žádný problém, coptéra reaguje normálně na plyn
# atti - otáčky naskočí až když je knipl ve středu /což by asi mělo být v pořádku/, potom přidám na cca 70% a otáčky samy od sebe se začnou zvyšovat, po chvilce zase sami klesnou. Je to tak v pořádku?
Coptéra na Atti chce letět, ale když nemůže tak si sama přidá otáčky, když zjistí, že se stejně nezvedá, tak otáčky zase zvolní ........ je to správná teorie, nebo jsem úplně mimo mísu?
Díky