ivo1986 píše:Zatim bych se priklanel mu vzit tu stejnosmernou verzi at se nauci to ovladat a casem bych dokoupil nejaky stridavy set. Nebo mam vzit rovnou tu stridavou verzi? (cenove to prave vychazi ta stridava lepe)
Resil jsem naprosto stejnou situaci jako ty

a rozhodl jsem se pro stejnosmernou verzi.
K dodavane NiMH baterce jsem prikoupil dve 5Ah LiPolky, aby auto jezdilo dele - chci prece aby si kluk uzil, ne? Po trech baterkach motor shorel. Pak jsem dokoupil stridavy set:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=36499 a
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=33390, oboje z EU skladu. Schvalne jsem zvolil motor s nizsim kV (2400), origo stridavy Zenit ma totiz kV 3100 a udavanou max rychlost az 70 km/h. Chtel jsem proste auto zpomalit a motoru trochu ulevit. Funguje to paradne. Tentokrat uz ale vice hlidam teplotu motoru. Vetracek z regulatoru jsem sundal, naopak pro motor jsem jeden priobjednal:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=42743 (zatim nevyzkouseno, jeste nedorazil).
Podle me je nejvetsi problem sebeovladani ridice. Muj sestilety syn, kdyz vidi ten brutalni vykon, jak to hrabe na sotoline, tak se proste neudrzi a dava tomu autu poradne pokourit. A chce samozrejme jezdit co nejdele. Takze ted resim jak modelu co nejvice prodlouzit zivot. Krome toho vetraku na motor jeste planuju pohrat si s nastavenim regulatoru, mohla by pomoct uprava casovani motoru (pry zvysi efektivitu a snizi vykon) a funkce "punch control", tj. omezeni akcelerace. Ani jedno jsem zatim jeste nezkousel.
Jo a bacha na prevody. Nejsou poradne zakrytovane zepredu kolem spojky, doporucuju dukladne zalepit silikonem (pozor, je to fakt blbe videt, jsou tam otvory tak 4x4 mm). Stejnosmerny set je dodavany s plastovym pastorkem. Bez zakrytovanych prevodu odesel na sotoline po peti minutach. Mosazne pastorky taky bohuzel doslova mizi pred ocima. Proto uz jsem si objednal ocelove tady:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAGWA&P=7. Tak jsem zvedav.
Krome toho mi odeslo lozisko hned vedle spojky, zrejme dusledek prachu a neuvazene prace s plynem.
Doporucuju po kazdem jezdeni aspon mrknout na prevody a vubec sledovat stav auta prubezne a rovnou doobjednavat dily

. Jinak auto jezdi pekne, kluk je nadseny. Neprijemny je jen ten servis, je tam dost sroubku, vymena toho loziska u spojky bude porod. Proto pokukuju po necem lepsim, kde jsou jednotlive prvky snadneji pristupne. Zatim me zaujal HPI Bullet. Ale to uz je jine tema a taky jina cenova kategorie...
Takze pokud to chces jako hracku pro dite, za sebe doporucuju stejnosmernou verzi, ovsem zaroven s ni rovnou objednat stridavy set s nizsim kV, vetrak na motor, poradne LiPolky (ja mam
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=38293, akorat jsem musel do podvozku malinko vybrousit drazku kvuli kabelum) a taky pipak (mam tenhle
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18987). Cenove se sice dostanes skoro na cenu te stridave verze, ale budes mit vhodneji zprevodovany pohon. Predpokladam ze nabijecku na LiPol uz mas.