DLE 30
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Hlavně pak nezapomeň dát do přívodu k nádrži, nějaký zpětný ventil, aby se ti nevracel tlak zpátky z nádrže kouření do motoru. To by mu asi taky nechutnalo 
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Jo zpětný ventil tam bude dobrý. Našel jsem ještě elegantnější řešení s palivovým čerpadlem http://www.modelflight.regheath.com/mf043/airspace.htm. Jen je otázka jak to regulovat. Jestli dát ventil ovládaný servem mezi čerpadlo a výfuk jak to má ten maník nebo mezi motor a čerpadlo.
Pat
Pat
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
A proč nepoužiješ tohle:
http://www.krill.cz/katalog/bizuterie/nadrze-hadice/kourovy-system/kourovy-system-skywriter-s753.html
Nemusíš nic vrtat do motoru a máš všechno hotové, včetně ovládání společně s plynem.
http://www.krill.cz/katalog/bizuterie/nadrze-hadice/kourovy-system/kourovy-system-skywriter-s753.html
Nemusíš nic vrtat do motoru a máš všechno hotové, včetně ovládání společně s plynem.
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Lark píše:A proč nepoužiješ tohle:
http://www.krill.cz/katalog/bizuterie/nadrze-hadice/kourovy-system/kourovy-system-skywriter-s753.html
Nemusíš nic vrtat do motoru a máš všechno hotové, včetně ovládání společně s plynem.
To je zbytečně těžké a nic to nevydrží (dost negativních referencí na HC) a navíc další baterka a kabeláž do letadla.
Pat
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Do jakého modelu to budeš montovat, že nějakých 300g až 400g i s baterkou hraje takovou roli při 30 motoru? Kolik bude vážit nádrž s kouřovou směsí? S tou spolehlivostí by mě to hodně zajímalo, protože o tom uvažuju. Máš nějaké odkazy, kde bych se něco dozvěděl?
- Celeron
- Příspěvky: 10859
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Dávat kouření k motoru 30 kubíků je nesmysl. Já měl Sulivan hulení na Extře 2,2m na Roto 35 s mufflerem a když konečně dostatečně hulilo, zase se nafta vracela do motoru a dusila ho. Na Akrofóru mě rovnou pár lidí napsalo, že na 2,2m je váha hulení moc velká /skoro kilo čerpadlo a nádrž a spolehlivě maká až od cca 50 kubíků nahoru.
Jirka
Jirka
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Celeron píše:Dávat kouření k motoru 30 kubíků je nesmysl. Já měl Sulivan hulení na Extře 2,2m na Roto 35 s mufflerem a když konečně dostatečně hulilo, zase se nafta vracela do motoru a dusila ho. Na Akrofóru mě rovnou pár lidí napsalo, že na 2,2m je váha hulení moc velká /skoro kilo čerpadlo a nádrž a spolehlivě maká až od cca 50 kubíků nahoru.
Jirka
Aha. To je zajímavé. Na fórech jsem četl, že na 30ccm je to v pohodě. Samo, nesmí jít směsi do výfuku moc aby ho to neochlazovalo. Váha je problém a proto jsem elektrické čerpadlo vyloučil. Je fakt, že tohle téma není ani na rcgroups moc diskutované. Pro mě není kouření zásadní, ale rád bych to vyzkoušel.
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Lark píše:Do jakého modelu to budeš montovat, že nějakých 300g až 400g i s baterkou hraje takovou roli při 30 motoru? Kolik bude vážit nádrž s kouřovou směsí? S tou spolehlivostí by mě to hodně zajímalo, protože o tom uvažuju. Máš nějaké odkazy, kde bych se něco dozvěděl?
Je to toto http://www.pelikandaniel.com/?sec=product&id=41666. Lítá krásně a tak bych chtěl dokreslit letový projev kouřem. Nechci ale pořád tahat mrtvou váhu v podobě čerpadla a baterky. Sulivana jsem měl v ruce, a největší váhu představuje ten nesmyslný hliníkový kryt.
Zkušenosti najdeš např. tady. http://hobbyking.com/hobbyking/store/__7324__Sullivan_Onboard_Smoke_Pump_6_12v_w_ESC.html.
Pat
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
to Celeron: Nemáš nějaký obrázek, kde je vidět umístění trisky na tom muffleru? Chci to dávat právě na Roto 35. Uvažoval jsem o tom to vyústění dát právě dál od výfukového kanálu, ale přímo ped kanálem udělat z té trubičky spirálu, aby se ta nafta předehřívala. Viděl jsem i trubku omotanou zvenku a obalenou tepelnou izolací. Jde mi právě o to, aby se nafta nedostávala zpátky do motoru.
- doubravka
- Příspěvky: 1471
- Registrován: pon 09.01.2012 7:58
- Bydliště: Rakovník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
kamarad pouziva nejaky cerpadlo od hnizdila. je to nejaka cina za par korun a funguje. co se mi nelibi,tak si to bere elektriku z prijimacovek.. ja jsem zkusil sullivana do 2m mezka s MVVS 35 a coudi to pekne,narust vahy max pul kila,ale je to na nem uz znat ze je pretizenej ( opravenej po 2 totalkach ma ted cca 11kg.
lítat neumim,ale o to víc mě to baví. :-)
- Celeron
- Příspěvky: 10859
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Ze Sulivana jsem ten šílenej dekl hned sundal, místo něj je tam 1,5 mm cuprextit. Je to asi o 1/3 lehčí. Jenže, ten DC regl v Sulivanu je taky dost šílenej, na páce 15 stupňů byl rozdíl stojí, plný točky. Dal jsem tam DC od Jeti asi 6A a jiná káva. A vešel se.
Na fotkách je instalace v Extře s Roto 35 a Břečkou. Protože to čerpadlo dává moc, řešil jsem bypass s škrcením, takže část hulení se vrací do nádrže. Na rádiu mám mix hulení svázaný s plynem, samozřejmě vypínatelný a hlavně nastavitelný poměr mixu plyn/hulení. Chodilo to dobře ale jak jsem již psal, při plným plynu hulení dusilo motor.
Možná že to opravdu chtělo předehřev před vstříknutím, měl jsem pouze trysku zbroušenou na 45 st po směru spalin a sklepnutou tak, že dělala plochej rozprsk. Ale nepomohlo, muffler prostě pokud jede jak má, přeplňuje z výfuku zpět do válce a to je ten problém.
Jednosměrky jsou z ostřikovače škodovky, musí se ale rozdělat a gumičku nahradit 1-1,5 mm destičkou z cuprextitu. Sulivana jsem poháněl z letových baterek ale přes pojistku 1A. Žádnej problém s rušením a kapacitou. Po 4 letech cca 9 minut měly 1900 Cadnica ještě 60% náboje. Jo a na 0,5l benzínu je potřeba asi 2 litry hulení.
Jirka
Na fotkách je instalace v Extře s Roto 35 a Břečkou. Protože to čerpadlo dává moc, řešil jsem bypass s škrcením, takže část hulení se vrací do nádrže. Na rádiu mám mix hulení svázaný s plynem, samozřejmě vypínatelný a hlavně nastavitelný poměr mixu plyn/hulení. Chodilo to dobře ale jak jsem již psal, při plným plynu hulení dusilo motor.
Možná že to opravdu chtělo předehřev před vstříknutím, měl jsem pouze trysku zbroušenou na 45 st po směru spalin a sklepnutou tak, že dělala plochej rozprsk. Ale nepomohlo, muffler prostě pokud jede jak má, přeplňuje z výfuku zpět do válce a to je ten problém.
Jednosměrky jsou z ostřikovače škodovky, musí se ale rozdělat a gumičku nahradit 1-1,5 mm destičkou z cuprextitu. Sulivana jsem poháněl z letových baterek ale přes pojistku 1A. Žádnej problém s rušením a kapacitou. Po 4 letech cca 9 minut měly 1900 Cadnica ještě 60% náboje. Jo a na 0,5l benzínu je potřeba asi 2 litry hulení.
Jirka
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Jirko, díky za konečně konkrétní informace. Já o tom pořád jen uvažuju, ale jak to tak sleduju a čet jsem ty reakce na HC, tak to vypadá, asi zkusím sehnat nějaký čerpadýlko a udělat to sám. S tím vstřikem jsem právě uvažoval, ho dát co nejdál od výfukového kanálu, ale udelat to spirálovým vedením, které by bylo přímo před výfukovým kanálem a to vyústění odladit, aby pořádně rozprašovalo. Uvidím časem, napřed musím dodělat éro
Díky
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Díky za skvělý popis. Tak to vypadá, že sis s tím pěkně pohrál než jsi to odladil
.
Já se pořád kloním k čerpadlu poháněném z karteru motoru. Dá se použít palivové čerpadlo do sekaček nebo od Perryho i s regulací výkonu. Největší vrásky mi dělá to nasávání kouřící směsi do motoru. Mám taky canister od AMT.
Pat
Já se pořád kloním k čerpadlu poháněném z karteru motoru. Dá se použít palivové čerpadlo do sekaček nebo od Perryho i s regulací výkonu. Největší vrásky mi dělá to nasávání kouřící směsi do motoru. Mám taky canister od AMT.
Pat
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
- Celeron
- Příspěvky: 10859
- Registrován: pát 23.04.2010 0:00
- Bydliště: Nový Bydžov ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Já si tím procesem od toho tlakování z karteru taky prošel. Něco jsem o tom našel na stránkách ing. Kamínka maxi modely nebo tak nějak, nevím, jestli to ještě existuje. Taky tam byl odkaz na regulaci Perry. pro hulení, nějakej průtokovej ventil na servo. I toho americkýho zástupce jsem oslovil, ale když zjistil kam to má poslat se na mě vybodl a už nereagoval. Zkoušel jsem ten ventil s excentrem co mačká hadičku udělat a narazil jsem na problém hadiček. Moc tvrdý a měkký se zase rozežírají. Myslím, že tudy cesta nevede.
Jirka
Jirka
Re: Výstup z karteru pro tlakování kouření DLE 30
Celeron píše:Já si tím procesem od toho tlakování z karteru taky prošel. Něco jsem o tom našel na stránkách ing. Kamínka maxi modely nebo tak nějak, nevím, jestli to ještě existuje. Taky tam byl odkaz na regulaci Perry. pro hulení, nějakej průtokovej ventil na servo. I toho americkýho zástupce jsem oslovil, ale když zjistil kam to má poslat se na mě vybodl a už nereagoval. Zkoušel jsem ten ventil s excentrem co mačká hadičku udělat a narazil jsem na problém hadiček. Moc tvrdý a měkký se zase rozežírají. Myslím, že tudy cesta nevede.
Jirka
Teď není problém čerpadlo Perry i průtokový ventil ovládaný servem koupit.
http://www.ebay.com/itm/Perry-Pumps-VP40SG-Regulating-Pump-Gas-Smoke-/131199587532?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1e8c1ad4cc
http://www.modelarstvoimi.sk/ovladaci-ventil-vp-rsv-04-remote-smoke-valve/produkt/5345/135
Máš pravdu, ten Graupnerův výmysl - excentr mačkající hadičku je pro benzín nevhodný.
Pat
Futaba T14SG
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke
Velox II, Piper clipped w., Bücker 133 Jungmeister, Slow Poke