saito FG 21

Jednou je možná elektrika nahradí, do té doby ale ještě budeme s nimi mít plno problémů. Tady nám třeba někdo poradí.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
amos.yk
Příspěvky: 44
Registrován: pon 20.06.2011 0:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

saito FG 21

#1 Příspěvek od amos.yk »

už ho někdo máte doma???mněla by to být náhrada za 125 4T nitro......koukal jsem na cenovky ......tak na Slovensku je za krásných 430 eur
má trochu poladěný karurátor......tak by mněly odpadnout ty potíže jako u FG 20
má take jiný snímač otáček......je menší než u FG 20
Uživatelský avatar
amos.yk
Příspěvky: 44
Registrován: pon 20.06.2011 0:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: saito FG 21

#2 Příspěvek od amos.yk »

tady jsou oba motory pro porovnání toho snímače
Přílohy
saito-fg21ge.jpg
fg-20_cutout.jpg
Uživatelský avatar
mnov
Příspěvky: 2105
Registrován: stř 08.11.2006 0:00
Bydliště: Ďáblice

Re: saito FG 21

#3 Příspěvek od mnov »

Uvedený motor sice nemám, ale provozuji Saito FG-14B, což je také úprava původního bez B. Zatím jsem s ním spokojen. Chodí perfektně, ale problémem je první nastartování po delší pauze. To musím dělat pomocí startéru. Pak už chytá krásně rukou. Nemám ho však moc dlouho, tak jsem možná jen nepřišel na to jak na něj. Za letu mi nikdy nechcípl a běží spolehlivě i v různých polohách. Nic to nežere, protože stále létám na 1l paliva namíchaný při záletu. Dnes jsem s tím byl zrovna polétat a táta zkoušel nový foťák tak tady je krátká ukázka:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HJyDFW7ypU4[/youtube]
Uživatelský avatar
amos.yk
Příspěvky: 44
Registrován: pon 20.06.2011 0:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: saito FG 21

#4 Příspěvek od amos.yk »

no každopádně je s podivem co utáhne ta FG 20.......když jsem koukal na youtube a tam tahá Pipera od Hangar 9 s rozpětím 2690mm a váhou kolem 7 kg.......
bohatě to stačí na takove to realistické lecání......
Uživatelský avatar
amos.yk
Příspěvky: 44
Registrován: pon 20.06.2011 0:00
Bydliště: Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: saito FG 21

#5 Příspěvek od amos.yk »

take jsem na ruzných forech postřehl informaci že se někdo snažil udělat konverzi na Walbrový karburátor......uvidíme jestli se k těm motorum tady někdo vyjádří.......neboť dotazy směrovane na českobudějovickeho prodejce jsou zatím bez reakce.... :?:
Uživatelský avatar
Bonny_boy
Příspěvky: 28
Registrován: úte 12.02.2008 0:00

Re: saito FG 21

#6 Příspěvek od Bonny_boy »

Prosím pěkně mam vyhlídnutý Saito FG-21 4 takt ale nevím zda uveze tento model ma 5 kg http://www.astramodel.cz/cz/katalog/han ... 28599.html
moc prosím o radu a pomoc
Uživatelský avatar
bronco73
Příspěvky: 32
Registrován: čtv 01.11.2007 0:00

Re: saito FG 21

#7 Příspěvek od bronco73 »

samozrejme,ja mám FG-20 v cessna 177 2,1m, 6kg s plavákmi-vobec nie je podmotorovaná. .
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: saito FG 21

#8 Příspěvek od TERAZKY »

Max. akú drevenú vrtuľu ešte utiahne :?: A ako je na tom so spoľahlivosťou :?: Narážam na karburátor, lebo táto kubatúra nemá Walbro. Dík za info.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: saito FG 21

#9 Příspěvek od TERAZKY »

Ahoj, Saito je doma. Ak chytí ide krásne. Problém sú štarty. Pri vypnutom zapaľovaní a zavretom karburátore pretočíme pár krát vrtuľou,až nasaje palivo. Potom zapneme zapaľovanie a štartujeme pri mierne pootvorenom karb.

A teraz to hlavné. Najmenej cca 30x motor iba kašle, resp. blafne a hneď zdochne. Akku je úplne nabitá. Motor je inštalovaný valcom dolu.

Mám sa sústrediť na predzápal, alebo bohatosť zmesi? Kde môže byť problém?

Dík za info.
Naposledy upravil(a) TERAZKY dne úte 28.04.2015 6:17, celkem upraveno 1 x.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: saito FG 21

#10 Příspěvek od arkudo »

Mam FG-20. Bohuzel starty to same. S origo zapalovanim hodne kopal. Dal jsem novejsi s Hall sondou a uz nekope ale ty starty.... Chce to poradny svih zadne protaceni. Me spis jakoby prskal do karbecu. Zkus poladit malinko predstih, tedy ho zvysit posunutim sondy proti smeru otaceni. Tedy pokud to na fg21 lze. Dalsi je spravne nastaveni. To co je dobre na stolici pri vyrobe se mi neosvedcilo pro let. Posledni vec na co si dej VELKYHO majzla je preplaveni karburatoru. Tim ze ho mas valcem dolu tak jako ja obcas se stane ze mi normalne palivo vtece do sani. Kdyz budes mit otevreny saci ventil pujde to do valce a hrozi destrukce pri protoceni. Tankuj tedy vzdy s tim ze zkontrolujes uvolnene odvzdusneni nadrze a uplne zavreny karb. A po kazde nez budes startovat tak zlehka zkus pomalu otacet a teprve pak muzes mlatit.
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: saito FG 21

#11 Příspěvek od TERAZKY »

To naozaj veľké prskanie do karburátora pri štarte pozorujem i ja. Neskúšal si meniť bohatosť zmesi :?:

Stretol sa ešte niekto s podobným problémom :?:

Zvláštne je, že ak chytí ide nádherne a to i v lufte.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: saito FG 21

#12 Příspěvek od arkudo »

No je pravda ze ted mam bohatsi smes a i vic otevreny karb. Kdyz byla chudsi tak to tak neprskalo a startoval jsem s vic privrenym karb.
Tenhle motor bych si znovu neporidil kvuli tomu karburatoru. Nejak mi ty jeho vrtochy nesedly.
arkudo
Příspěvky: 420
Registrován: čtv 01.08.2013 21:42

Re: saito FG 21

#13 Příspěvek od arkudo »

Ale startovat i tak to slo blbe.
TERAZKY
Příspěvky: 2559
Registrován: pon 02.06.2008 0:00
Bydliště: Hlohovec, Člen RCMK Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: saito FG 21

#14 Příspěvek od TERAZKY »

Motor štartuje už OK. Poladili sme predzápal.
... čo purex spojil, človek nerozdeľuj...
zdenek282
Příspěvky: 12
Registrován: ned 29.01.2012 18:27

Re: saito FG 21

#15 Příspěvek od zdenek282 »

zakoupil jsem Saito FG 17 a mám stejný problém s ručním startováním Můžete mi prozradit provedené úpravy pro zlepšení startování.
Předem děkuji za ochotu.
Odpovědět

Zpět na „Spalovací motory“