YEP 45A
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: YEP 45A
Ano, druhý kábl je pro nastavování bez odpojení z přijímače.
To delay funguje jako malá šikmá křivka při přepnutí plynu.
Místo, aby to skokově skočilo z 50% na 60%, zvedá se ta hodnota v závislosti, jak moc velké zpoždění nastavíš. Třeba za 3s, nebo za 0,5s, ...
Jde nastavit pro každé přepnutí letového režimu zvlášť a také pro každý kanál zvlášť.
Příklad:
Cvakneš z HOLD na NORMAL a máš nastavené zpoždění 1s pro plyn, na IDLE1 máš 1s rpo plyn a pro kolektiv, zpět na HOLD je zpoždění 0s.
Plyn a kolektiv nastavuju proto, že při nárůstu otáček se ti zmenšuje potřebný úhel náběhu pro vis. Zpoždění mi umožní to korigovat, aby heli neposkočila nahoru, nebo ještě hůř, nepropadla se když cvaknu zpět z IDLE1 na NORMAL.
To delay funguje jako malá šikmá křivka při přepnutí plynu.
Místo, aby to skokově skočilo z 50% na 60%, zvedá se ta hodnota v závislosti, jak moc velké zpoždění nastavíš. Třeba za 3s, nebo za 0,5s, ...
Jde nastavit pro každé přepnutí letového režimu zvlášť a také pro každý kanál zvlášť.
Příklad:
Cvakneš z HOLD na NORMAL a máš nastavené zpoždění 1s pro plyn, na IDLE1 máš 1s rpo plyn a pro kolektiv, zpět na HOLD je zpoždění 0s.
Plyn a kolektiv nastavuju proto, že při nárůstu otáček se ti zmenšuje potřebný úhel náběhu pro vis. Zpoždění mi umožní to korigovat, aby heli neposkočila nahoru, nebo ještě hůř, nepropadla se když cvaknu zpět z IDLE1 na NORMAL.
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: YEP 45A
bonis píše:Ano, druhý kábl je pro nastavování bez odpojení z přijímače
Tak to je dobrá zpráva. Zkrátím ho na pár cm, a přilepím na bok heliny jako "servisní konektor č.2". Už takto mám "Servisní konektor č.1" vyvedený z hádej čeho? Přeci ze Spirita
Dneska je to normální, má to každý auto
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: YEP 45A
bonis píše:Ano, druhý kábl je pro nastavování bez odpojení z přijímače.
To delay funguje jako malá šikmá křivka při přepnutí plynu.
Místo, aby to skokově skočilo z 50% na 60%, zvedá se ta hodnota v závislosti, jak moc velké zpoždění nastavíš. Třeba za 3s, nebo za 0,5s, ...
Jde nastavit pro každé přepnutí letového režimu zvlášť a také pro každý kanál zvlášť.
Příklad:
Cvakneš z HOLD na NORMAL a máš nastavené zpoždění 1s pro plyn, na IDLE1 máš 1s rpo plyn a pro kolektiv, zpět na HOLD je zpoždění 0s.
Plyn a kolektiv nastavuju proto, že při nárůstu otáček se ti zmenšuje potřebný úhel náběhu pro vis. Zpoždění mi umožní to korigovat, aby heli neposkočila nahoru, nebo ještě hůř, nepropadla se když cvaknu zpět z IDLE1 na NORMAL.
Dik za vysvetleni. Postupne se zacinam koukat jaky vysilac poridit k budousimu Logu 600. V navodu k Futabe jsem to spozdeni zaregistroval ale z popisu nevyplyvalo, ze se hodnota v danem kanalu meni plynule. Ja to na mem Spektru DX6i nemam a prave pri prechodu z normal na idle musim davat pozor
TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
Re: YEP 45A
Asi jsi dal omylem dvakrát stejný odkaz na v.1, nemáš odkaz da tu dvojku?
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- pkotatko
- Příspěvky: 6687
- Registrován: sob 13.01.2007 0:00
- Bydliště: Berounsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: YEP 45A
Prepinani letovych rezimu se zpozdenim... Pozor na to. Nektere regly to nemaji radi.
Treba Roxxy. Urcite to nejdrive vyzkousejte na stole bez listu.
Treba Roxxy. Urcite to nejdrive vyzkousejte na stole bez listu.
Bell 206, Mi-8, nejaka letadla, Jeti DS-16
Re: YEP 45A
No jo, máš pravdu. Upravil jsem odkaz v původním příspěvku.
TDF, TDR, Logo 600SX, Oxy 4 Max @ 3Digi, VBar Neo, Spirit, Grapuner mz-32, mx-20
Re: YEP 45A
TomasN píše:...Upravil jsem odkaz v původním příspěvku.
Dík to je ono! Vůbec jsem při objednání netušil, že objednávám nějakou verzi 2, to jsem přehlídnul. Doufám že jsem neudělal chybu.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: YEP 45A
pkotatko píše:Prepinani letovych rezimu se zpozdenim... Pozor na to. Nektere regly to nemaji radi.
Treba Roxxy. Urcite to nejdrive vyzkousejte na stole bez listu.
Roxxy jsem nikdy nemel.
Dela to problem jeste nejakym?
Co se tyce YEPu, je to kopie YEGu a u toho to funguje bezproblemu.
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: YEP 45A
Tak hlásím, že Governor je nastaven. Velice děkuji Nakadahovi za jeho návod (na který výše dával odkaz TomasN). Ono je to sice jasné, ale Nak napsal návod, který je velice jasný, stručný a hlavně má ČÍSLOVANÉ body. To je super. Postupoval jsem bod po bodu, mezi bodem 6 a 7 jsem dal dobít bateku na 12,0V a tehdy jsem ocenil to číslování, pamatoval jsem si že budu pokračovat bodem č.7.
Myslím že rotor by se mohl roztáčet ještě pomaleji (dal jsem nejpomalejší možnosti, Startup power 2% a Startup speed Heli slow), mě by se líbilo delší maketové roztáčení, třeba 20 vteřin.
Maká to dobře, udělal jsem si 3 režimy s různě vysokou vodorovnou křivkou plynu, zkoušel jsem mezi nimi přepínat a asi nebude třeba dělat to zpomalení, ten přechod otáček je od přírody plynulý. Uvidím za letu, zatím jsem odzkoušel jen v obýváku.
Jelikož mám (náhodou) tu verzi 2 (tedy se dvěma kablíky), tak jsem si nalepil na bok heliny "servisní konektor" pro připojení prog. karty, je to ten druhý kablík a nakrimpoval jsem si na něj servokabelového samečka. Je to fajn, pro změnu parametrů programovací kartou se nemusí odpojovat kablík z přijímače, tento je vždy připraven a neobsazen... Na druhé straně heliny mám druhý podobný servisní konektor od bezpádlové jednotky Spirit.
... a děkuji i všem ostatním, z každého příspěvku jsem si něco vzal, díky diskusi jsem neměl problém. S governorem nemám dosud žádné zkušenosti, a po probrání zde na fóru jsem do problematiky bezproblémově zaklouznul
Myslím že rotor by se mohl roztáčet ještě pomaleji (dal jsem nejpomalejší možnosti, Startup power 2% a Startup speed Heli slow), mě by se líbilo delší maketové roztáčení, třeba 20 vteřin.
Maká to dobře, udělal jsem si 3 režimy s různě vysokou vodorovnou křivkou plynu, zkoušel jsem mezi nimi přepínat a asi nebude třeba dělat to zpomalení, ten přechod otáček je od přírody plynulý. Uvidím za letu, zatím jsem odzkoušel jen v obýváku.
Jelikož mám (náhodou) tu verzi 2 (tedy se dvěma kablíky), tak jsem si nalepil na bok heliny "servisní konektor" pro připojení prog. karty, je to ten druhý kablík a nakrimpoval jsem si na něj servokabelového samečka. Je to fajn, pro změnu parametrů programovací kartou se nemusí odpojovat kablík z přijímače, tento je vždy připraven a neobsazen... Na druhé straně heliny mám druhý podobný servisní konektor od bezpádlové jednotky Spirit.
... a děkuji i všem ostatním, z každého příspěvku jsem si něco vzal, díky diskusi jsem neměl problém. S governorem nemám dosud žádné zkušenosti, a po probrání zde na fóru jsem do problematiky bezproblémově zaklouznul
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: YEP 45A
Kdo tento regl máte, tak asi má cenu governor (GovStore, samozřejmě
) nastavit, když už je ta možnost
.
Výhodu governoru vidím (snad kromě dobrých letových vlastností) ještě v tom, že se člověk naučí opravdu vypínat motor přepínačem ThrHold (alias Autorotace), a tedy při případném problému bude automaticky tento přepínač cvakat, protože ho použije při každém startu a při každém přistání. Už jsem si přistávání autorotací vyzkoušel a je to opravdu fajn, jako na padáku.
Když se létá na křivky, tak přepínač autorotace se vlastně nepoužívá, a v případě nouzového přistání je problém ho použít.
Governor si používání toho přepínače od přírody vynutí.
Navíc nastavování chování s governorem bude podstatně snazší nežli ladění křivek, ta vodorovná křivka se velice snadno přenastaví ve vysílačce.
Schválně, číhněte na toto video, jak ten borec elegantně přistává
Výhodu governoru vidím (snad kromě dobrých letových vlastností) ještě v tom, že se člověk naučí opravdu vypínat motor přepínačem ThrHold (alias Autorotace), a tedy při případném problému bude automaticky tento přepínač cvakat, protože ho použije při každém startu a při každém přistání. Už jsem si přistávání autorotací vyzkoušel a je to opravdu fajn, jako na padáku.
Když se létá na křivky, tak přepínač autorotace se vlastně nepoužívá, a v případě nouzového přistání je problém ho použít.
Governor si používání toho přepínače od přírody vynutí.
Navíc nastavování chování s governorem bude podstatně snazší nežli ladění křivek, ta vodorovná křivka se velice snadno přenastaví ve vysílačce.
Schválně, číhněte na toto video, jak ten borec elegantně přistává
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- bonis
- Příspěvky: 1215
- Registrován: čtv 01.05.2003 0:00
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: YEP 45A
Zkoušel jsi s listama, nebo bez?
Je v tom trochu rozdíl.
Já mám na Miniprotosovi asi tak těch 20s.
Je v tom trochu rozdíl.
Já mám na Miniprotosovi asi tak těch 20s.
LA700, Logo 550SX, MiniProtos 4S, Gaui NX4, Ricco, miniHquad
Futaba, Spirit, iCharger
Futaba, Spirit, iCharger
Re: YEP 45A
Zatím bez listů, tak se těším že se to s nimi zpomalí.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: YEP 45A
Woita píše:Tak hlásím, že Governor je nastaven. Velice děkuji Nakadahovi za jeho návod (na který výše dával odkaz TomasN). Ono je to sice jasné, ale Nak napsal návod, který je velice jasný, stručný a hlavně má ČÍSLOVANÉ body. To je super. Postupoval jsem bod po bodu, mezi bodem 6 a 7 jsem dal dobít bateku na 12,0V a tehdy jsem ocenil to číslování, pamatoval jsem si že budu pokračovat bodem č.7.
Myslím že rotor by se mohl roztáčet ještě pomaleji (dal jsem nejpomalejší možnosti, Startup power 2% a Startup speed Heli slow), mě by se líbilo delší maketové roztáčení, třeba 20 vteřin.
Maká to dobře, udělal jsem si 3 režimy s různě vysokou vodorovnou křivkou plynu, zkoušel jsem mezi nimi přepínat a asi nebude třeba dělat to zpomalení, ten přechod otáček je od přírody plynulý. Uvidím za letu, zatím jsem odzkoušel jen v býváku.
Ahoj, nevim jestli se mi to nezda, ale mas spatne usazene voditko vyskovky, bacha na to, aby se ti to nejak nehejbalo pod FBL![]()
Jelikož mám (náhodou) tu verzi 2 (tedy se dvěma kablíky), tak jsem si nalepil na bok heliny "servisní konektor" pro připojení prog. karty, je to ten druhý kablík a nakrimpoval jsem si na něj servokabelového samečka. Je to fajn, pro změnu parametrů programovací kartou se nemusí odpojovat kablík z přijímače, tento je vždy připraven a neobsazen... Na druhé straně heliny mám druhý podobný servisní konektor od bezpádlové jednotky Spirit.
... a děkuji i všem ostatním, z každého příspěvku jsem si něco vzal, díky diskusi jsem neměl problém. S governorem nemám dosud žádné zkušenosti, a po probrání zde na fóru jsem do problematiky bezproblémově zaklouznul
Jeti DC-16, Trex 450PRO, Logo 550, Kasama Srimok FAIFA, Goblin 700
Re: YEP 45A
Ahoj, zda se mi, ze mas spatne usazeny drzak vyskovky na kterem mas FBL jednotku.
Jeti DC-16, Trex 450PRO, Logo 550, Kasama Srimok FAIFA, Goblin 700
Re: YEP 45A
mikipike: Máš pravdu, fotku jsem dával kvůli tomu servisnímu konektoru, ještě jsem neměl přitažené šroubky v zadní části rámu, měnil jsem ložiska u kuželových kol.
Ale máš postřeh! To je dobře, žes upozornil, děkuju!.
Ale máš postřeh! To je dobře, žes upozornil, děkuju!.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz