Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

Nakupujete na internetu, hledáte radu jak zaplatit, co a kde koupit nebo schánice něco v modelářských kamenných prodejnách?
Odpovědět
Zpráva
Autor
lesapan79
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04.05.2014 9:18

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 45 dnů

#76 Příspěvek od lesapan79 »

Zdravím, mám takový problém. Nedošel mi balíček, vyvolal jsem spor, a čekal těch 20dní, prodejce nereagoval a paypal spor uzavřel. Bohužel jsem za tu dobu 20ti dnu nic nenastavoval v paypalu tak bych se chtěl zeptat co ted?
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 45 dnů

#77 Příspěvek od Drondys »

lesapan79 píše:Zdravím, mám takový problém. Nedošel mi balíček, vyvolal jsem spor, a čekal těch 20dní, prodejce nereagoval a paypal spor uzavřel. Bohužel jsem za tu dobu 20ti dnu nic nenastavoval v paypalu tak bych se chtěl zeptat co ted?

Před uplynutím 20. dne od otevření toho sporu jsi měl ten spor nastavit do režimu eskalace. Je to jasně uvedeno v úvodním příspěvku tohoto tématu dokonce červeně zvýrazněným písmem. Tím, že jsi to neudělal byl spor na Paypalu automaticky uzavřen bez rozhodnutí jelikož z pohledu Paypalu nebylo z tvé strany požadováno rozhodnutí (spor nebyl eskalován) a nyní už spor pro tu platbu nelze znovu otevřít. Teď už o tom Paypal rozhodovat nebude.

Jediné co ti nyní zbývá je pokusit se dohodnout na řešení s prodejcem tj. znovu ho kontaktovat a požádat buď o vrácení peněz nebo o zaslání zboží znovu. Bude samozřejmě záležet jen na prodejci kdy a zda vůbec ti vyjde vstříc. Díky tomu, žes to na Paypalu propásl už v podstatě jiné páky nemáš tj. zbývá ti jen spoléhat na dohodu s prodejcem.
lesapan79
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04.05.2014 9:18

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 45 dnů

#78 Příspěvek od lesapan79 »

To jsem to pěkně projel. Je to i má chyba 120dolaru v pr... Už nikdy nic objednávat z číny nebudu!!!!! Je jasný že prodejce na mě hodí bobek když do ted nereagoval a na balík čekám pomalu dva měsíce.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 45 dnů

#79 Příspěvek od Drondys »

lesapan79 píše:To jsem to pěkně projel. Je to i má chyba 120dolaru v pr... Už nikdy nic objednávat z číny nebudu!!!!! Je jasný že prodejce na mě hodí bobek když do ted nereagoval a na balík čekám pomalu dva měsíce.

Neházel bych flintu do žita. Prostě toho prodejce zkus znovu kontaktovat třeba i opakovaně. Znám případy kdy se to různým lidem nakonec podařilo a dostali peníze zpět i když to někdy trvalo třeba i půl roku nebo i déle. Totéž se stává i u balíků, které se někdy zatoulají a nakonec třeba přece jen dojdou i po více než třech měsících. Takže se může stát i to, že ti za pár měsíců třeba ten balík nakonec přijde.

Obecně není nutné zcela zavrhovat nákupy z Číny. Jen je potřeba si dávat větší pozor a v případě platby přes Paypal si lépe hlídat ty termíny. V úvodním příspěvku tohoto tématu viz tento odkaz je k tomu docela podrobný popis jak postupovat a na co si dávat pozor. I když se někdy stane, že Paypal ne vždy rozhodne ve prospěch kupujícího, tak ve většině případů se obvykle dá s prodejcem dohodnout a někdy zas i hodně opožděný balík nakonec přijde.
lesapan79
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04.05.2014 9:18

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 45 dnů

#80 Příspěvek od lesapan79 »

Neni nějaká možnost jak ten paypal kontaktovat a zkusit to ještě tam? Je to dva dny po uzavření.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 45 dnů

#81 Příspěvek od Drondys »

lesapan79 píše:Neni nějaká možnost jak ten paypal kontaktovat a zkusit to ještě tam? Je to dva dny po uzavření.

Po přihlášení ke svému účtu na Paypalu jim můžeš napsat přes webový formulář viz tento odkaz. V horním políčku zvol jako téma "Disputes" a níže pak jako podtéma zkus použít "Respond to/Status of Buyer Dispute or Claim". V editačním políčku pod tím pak popiš svůj problém a nakonec klikni níže v tom webovém formuláři na tlačítku "Send". Případnou odpověď ti pak Paypal zašle na email, který máš zaregistrovaný ke svému Paypal účtu.

Podle mého názoru je ovšem velmi málo pravděpodobné, že ti vyhoví. V minulosti to už pár lidí zkoušelo, ale byli odmítnuti z důvodu prošlého termínu byť třeba jen o den.
lesapan79
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04.05.2014 9:18

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 45 dnů

#82 Příspěvek od lesapan79 »

Za pokus to stojí, každopádně děkuju za vysvětlení a za cenné rady.
Uživatelský avatar
cdman
Příspěvky: 27
Registrován: ned 30.09.2012 21:43
Bydliště: Praha východ

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#83 Příspěvek od cdman »

Ahoj ,mam dotaz ohledně těch 180 dnů ,teď jsem řešil zboží které nedošlo a v klidu po 57 dnech od zaplacení že funguje 180 dní ,ale paypal mě tak nějak poslal někam že už je po 45 dnech a že mam smolíka ,moje otázka jak to tedy je ? Má někdo nějakou zkušenost jak to vlastně je?Díky
T-rex 550X, MZ-24pro
Uživatelský avatar
danidani
Příspěvky: 509
Registrován: čtv 06.01.2011 0:00
Bydliště: Cerhovice, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#84 Příspěvek od danidani »

V detailech transakce je lhůta napsaná, dříve tam bylo 45 dnů, nyní 180. Už mám obrázek jen těch 180, ale v přechodovém období byl u různých transakcí různý limit.
2015-03-17.png
2015-03-17.png (8.96 KiB) Zobrazeno 2397 x
Uživatelský avatar
cdman
Příspěvky: 27
Registrován: ned 30.09.2012 21:43
Bydliště: Praha východ

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#85 Příspěvek od cdman »

jasný ,ale po zadání to hned skočilo do uzavřenejch ,jen jsem se chtěl zeptat zda to už někdo zkoušel nad těch 45 dní

Obrázek
T-rex 550X, MZ-24pro
Uživatelský avatar
danidani
Příspěvky: 509
Registrován: čtv 06.01.2011 0:00
Bydliště: Cerhovice, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#86 Příspěvek od danidani »

Aha, no tak naštěstí jsem ještě neměl potřebu dle nových lhůt. Napiš na support PP, když deklarují 180 dnů, mělo by to jít.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#87 Příspěvek od Drondys »

danidani píše:V detailech transakce je lhůta napsaná, dříve tam bylo 45 dnů, nyní 180. Už mám obrázek jen těch 180, ale v přechodovém období byl u různých transakcí různý limit.

Je to uvedeno v úvodu a stále v nápovědě Paypalu viz tento odkaz a viz citace.

Dispute through the Resolution Center on http://www.paypal.com

If your purchase was made on or after 11/18/14, you’ll need to open a dispute with PayPal within 180 days of the purchase or payment in dispute to initiate the Purchase Protection process. If your purchase was made on or before 11/17/14, you’ll need to open a dispute with PayPal within 45 days of the purchase or payment.


U plateb zrealizovaných do 17. listopadu 2014 včetně platí stále jen 45 dnů. Pouze platby provedené od 18. listopadu 2014 do současnosti mají těch 180 dnů.

Takže ten kdo něco platil do 17. listopadu 2014 a teď by chtěl reklamovat nedoručení apod. tak má smůlu.

Pokud se někomu stane, že u platby provedené od 18. listopadu 2014 do současnosti nelze spor otevřít a nebo je Paypalem hned uzavřen je potřeba kontaktovat podporu Paypalu a zjistit příčinu a prodiskutovat s nimi proč byl spor uzavřen jelikož příčina uzavření sporu ze strany Paypalu může být jiná. Může to být specifická individuální záležitost a je to tedy potřeba řešit individuálně přímo s podporou Paypalu.
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#88 Příspěvek od Drondys »

cdman píše:jasný ,ale po zadání to hned skočilo do uzavřenejch ,jen jsem se chtěl zeptat zda to už někdo zkoušel nad těch 45 dní

Zatím nevím o nikom kdo by to od doby co je to takto rozšířeno uplatnil nad těch 45 dnů. Z toho obrázku co jsi sem přiložil je patrné, že ta platba byla provedena 19.1.2015 tj. v době, na kterou už platí termín 180 dnů. V tom popisu zdůvodnění je ovšem uvedeno, že to uzavření může být i z jiných příčin viz "or did not meet other filing criteria". Kontaktuj podporu Paypalu a poptej se na přesnější důvod uzavření toho sporu a pokud by potvrdili jako důvod jen těch 45 dnů tak se poptej proč ve tvém případě nelze uplatnit 180 dnů když tvoje platba spadá do období v němž to podle jejich nápovědy uplatnit lze. Nelze vyloučit, že došlo k nějaké chybě na straně Paypalu a pokud ano pak by to měli napravit a umožnit ti otevření sporu.
Uživatelský avatar
danidani
Příspěvky: 509
Registrován: čtv 06.01.2011 0:00
Bydliště: Cerhovice, ČR
Kontaktovat uživatele:

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#89 Příspěvek od danidani »

Drondys píše:

U plateb zrealizovaných do 17. listopadu 2014 včetně platí stále jen 45 dnů. Pouze platby provedené od 18. listopadu 2014 do současnosti mají těch 180 dnů.

Takže ten kdo něco platil do 17. listopadu 2014 a teď by chtěl reklamovat nedoručení apod. tak má smůlu.

To je sice hezké, ale obávám se, že v praxi to pravda nebude. Platil jsem 29/12/2014 na Banggood a lhůta byla 45 dnů (vím to, protože jsem transakci reklamoval a těch 45 dnů jsem viděl - viz obrázek výše se 180 dny). Další nákup mám u DX z ledna a už se také nenabízí možnost reklamace. U jiných nákupů je ale napsáno 180 dnů. Dle mého názoru záleží, jak se podařilo PP dojednat nové podmínky s obchodníkem, a 180 dnů od 18/11/2014 automaticky neplatí. Bylo by ovšem zajímavé zjistit, jak se k tomu PP postaví (tedy zjistit to skutečně na konkrétním případu, ne to vyčíst z jejich stránek nebo googlu).
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Hlídejte si na PayPalu časový limit 180 dnů

#90 Příspěvek od Drondys »

danidani píše:To je sice hezké, ale obávám se, že v praxi to pravda nebude. Platil jsem 29/12/2014 na Banggood a lhůta byla 45 dnů (vím to, protože jsem transakci reklamoval a těch 45 dnů jsem viděl - viz obrázek výše se 180 dny). Další nákup mám u DX z ledna a už se také nenabízí možnost reklamace. U jiných nákupů je ale napsáno 180 dnů. Dle mého názoru záleží, jak se podařilo PP dojednat nové podmínky s obchodníkem, a 180 dnů od 18/11/2014 automaticky neplatí. Bylo by ovšem zajímavé zjistit, jak se k tomu PP postaví (tedy zjistit to skutečně na konkrétním případu, ne to vyčíst z jejich stránek nebo googlu).

Nedělal bych žádné předčasné závěry dokud nejsou známy podrobnosti ke konkrétnímu případu ze strany Paypalu.

Jak už jsem psal ten komu se to stalo nebo stane by měl oslovit s konkrétním případem Paypal a vyjasnit k tomu podrobnosti z jakých důvodů byl spor uzavřen nebo proč nelze uplatnit těch 180 dnů. Teprve pokud Paypal potvrdí to, že neplatí to co je k tomu uvedeno přímo v jeho nápovědě.

Pak je teprve potřeba Paypal upozornit na tuto chybu v nápovědě s tím, že by tam měli doplnit třeba zmínku o tom, že to případ od případu záleží jak se dohodli s tím či oním obchodníkem, ale dle mého názoru tomu tak není a spíš bych to viděl na to, že mají v systému nějakou chybu, která způsobuje, že to v tom či onom případě prostě nefunguje správně jak by mělo.

Cdmanovi to ovšem těch 180 dnů původně zobrazilo a měl přístup i k otevření sporu, ale ten byl vzápětí uzavřen. Nicméně pokud by se to chovalo jak zmiňuješ ty tak by mu to nemělo vůbec nabídnout možnost otevření sporu jelikož by systém věděl, že to v daném případě není možné, ale to se nestalo.

Takže to vypadá spíš na nějaké chyby v systému Paypalu. Jedná se o relativně nedávno zavedenou změnu a nejspíš to v systému ještě nemají úplně dokonalo odladěno. Nikdo není neomylný.

Pokud máš jak uvádíš platbu vůči DX z ledna a vůbec se ti nenabízí možnost reklamace tak i když třeba nechceš přímo reklamovat tak i přesto se na zdůvodnění toho proč u toho neplatí 180 dnů můžeš zeptat přímo na Paypalu a pak sem uveď jejich vyjádření. Bude-li to tak jak zmiňuješ tak je pak hned upozorni ať si to opraví i v nápovědě a nematou tím uživatele Paypalu.
Odpovědět

Zpět na „Internetové a jiné nákupy“