T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Zdravim,
Byl jsem včera otestovat Rexe a během letu jsem 2x prisel o výkon, poklesly otacky a helina zacala klesat (nevim, jestli se motor uplne zastavil, nebo to bylo jen omezeni). Naštěstí se nic nestalo.. Uz se mi to stalo 1, tak jsem helinu zkontroloval a nahodil zase do vzduchu, ale problem pretrvava.
Myslel jsem, ze to mohl byt cut-off na reglu, nicmene ten mam nastaveny na mid a je fakt, ze mam ted nove pořízené baterky nano-tech 2.25Ah, 3s, 70-130C, ale stalo se mi to i na me starsi ZOP 3000mAh 3s...
Tak netusim, dneska jsem zkusil regl překontrolovat a nastavit.
Moje konfigurace reglu:mid time, mid cut off, no brake, 5.5V bec, governor; a heliny je: beastx+satelit, ds415M na hlave, stock regl+stock motor. Btw meril jsem helinu na osciloskopu (throttle, motor a baterku), bez rotorovych listu (sice tam neni zadna zatez pro motor), ale na full head speed jsem to nechal 7min a nic... zadny pokles vykonu.. tak uvidíme...
Nemate nekdo zkusenost s poklesy vykonu?
Byl jsem včera otestovat Rexe a během letu jsem 2x prisel o výkon, poklesly otacky a helina zacala klesat (nevim, jestli se motor uplne zastavil, nebo to bylo jen omezeni). Naštěstí se nic nestalo.. Uz se mi to stalo 1, tak jsem helinu zkontroloval a nahodil zase do vzduchu, ale problem pretrvava.
Myslel jsem, ze to mohl byt cut-off na reglu, nicmene ten mam nastaveny na mid a je fakt, ze mam ted nove pořízené baterky nano-tech 2.25Ah, 3s, 70-130C, ale stalo se mi to i na me starsi ZOP 3000mAh 3s...
Tak netusim, dneska jsem zkusil regl překontrolovat a nastavit.
Moje konfigurace reglu:mid time, mid cut off, no brake, 5.5V bec, governor; a heliny je: beastx+satelit, ds415M na hlave, stock regl+stock motor. Btw meril jsem helinu na osciloskopu (throttle, motor a baterku), bez rotorovych listu (sice tam neni zadna zatez pro motor), ale na full head speed jsem to nechal 7min a nic... zadny pokles vykonu.. tak uvidíme...
Nemate nekdo zkusenost s poklesy vykonu?
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Samozrejme mozem iba hadat, ale pokial islo naozaj iba o pokles vykonu a nie o uplne vypnutie, tak sa s najvacsou pravepodobnostou jednalo o ten CUTOFF. Osobne si myslim, ze keby to bolo uplne vypnutie motoru, tak by si to na 100% poznal, lebo 450ka by isla okamzite k zemi ako kamen 
O dovodoch aktivovania toho CUTOFF mozem akurat spekulovat. Za predpokladu, ze baterky boli v poriadku a riadne nabite, tak ma napada iba studeny spoj v kabloch medzi AKU a regulatorom (zle napajkovany konektor).
O dovodoch aktivovania toho CUTOFF mozem akurat spekulovat. Za predpokladu, ze baterky boli v poriadku a riadne nabite, tak ma napada iba studeny spoj v kabloch medzi AKU a regulatorom (zle napajkovany konektor).
KASAMA Srimok 90N CYBERHEAD + SPIRIT
TREX 450PRO + Beast
Futaba T14SG 2,4GHz
TREX 450PRO + Beast
Futaba T14SG 2,4GHz
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Ahoj
chci se zeptat měl jsem lehký pád a mírně jsem ohnul drát pádel srovnal jsem co se dalo a jen jsem to zkusil natočit a děje se to že v momentě kdy zvýším úhel náběhu těsně před odlepením začne celá heli vibrovat a kmitat ocasem jak když je moc zisku na gyru což ale není. Může to byt způsobeno tím drátem pádel?
Díky za odpovědi a předem podotýkám že jsem úplný začátečník
chci se zeptat měl jsem lehký pád a mírně jsem ohnul drát pádel srovnal jsem co se dalo a jen jsem to zkusil natočit a děje se to že v momentě kdy zvýším úhel náběhu těsně před odlepením začne celá heli vibrovat a kmitat ocasem jak když je moc zisku na gyru což ale není. Může to byt způsobeno tím drátem pádel?
Díky za odpovědi a předem podotýkám že jsem úplný začátečník
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Běžně jsem srovnával pádla, jsi si jistý že se ti drát nepohnul ze středu nebo nepootočilo pádlo?
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
pádlo se nehnulo a drát je taky stejně dlouhý ale není úplně rovný
stejně tam dám asi novej spíš mě zajímá jestli to kmitání může být od toho a nebo jestli mám hledat ještě někde jinde
stejně tam dám asi novej spíš mě zajímá jestli to kmitání může být od toho a nebo jestli mám hledat ještě někde jinde
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Align governor zkušenosti.
Tak jak jsem si teď v poslední době hrál a testoval governor v Align regulátoru, tak se mi podařilo vyvolat jeho selhání
(naštšstí bezeškod).
Možná to bylo způsobeno křivkou na normal letovém módu - měl jsem ji nastavenu na: 0-40-49-65-75. Přišlo mi, že motor měl ale divný zvuk už při prvním roztáčení (a i malé otáčky).
Pokud jsem roztáčel vrtulník na IDLE 1, tak to bylo vše v pohodě. Včetně přepínání módů během letu (70% IDLE1, 80% IDLE2)
Po vypnutí a zapnutí to bylo zase OK - viz zbytek videa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JbBEY9Rx0Q4[/youtube]
- v 58 sec je vidět kopnutí do ocasu, o kterém se tu zřejmě mluvilo.
- v 1:23 se zřejmě při sestupu rozsynchronizuje regl s motorem a začíná boj
- v 1:27 skoro vypnutí
- v 1:30 se na chvíli chytí
- v 1:33 vypne
- v 1:35 "dosednutí"
- v 1:39 podle přitelkyně to byl nudnej pád
- v 3:04 už zase letí
Nějaké poznatky:
Přišlo mi, že jakmile jsem v normal modu přesáhl 50%, tak se zapnul governor a i když jsem ubral pod 50, tak otáčky neklesaly (to bylo nějaké předchozí lety).
Více nežli 80% se na regle v governoru nastavit nedá (to je i logické). Přišlo mi, že regl netočí více nežli 80 -nejsou rozdíly, pokud dám 80 a 88.
Řekl bych, že regl umí 50% min 80% max.
Pokud jsem roztáčel v IDLE1 a měl plný záporný kolektiv, regl se "naučil menší otáčky" a pak netočil tolik. Roztočení přes IDLE1 v velice mírným záporu (knipl trochu pod polovinou), vše OK.
Dnes bych ještě vyzkoušel křivku normal 0-49-49-49-49.
Jinak se mi zdálo, že ten govík jakš takš funguje, ale možná jenom nemám s čím porovnat. Ale dnes mi dorazil MiniProtos s YGE60, tak uvidíme, až ho sestavím... I když 35A a 60A regl a Align a Scorpion motor mohou být veliké rozdíly
@Ezio - jestli jsi přišel o výkon a máš tam takové divné pískání jako já na videu když s tím bojuji, tak je to zřejmě rozsynchronizace motoru a reglu. Pokud to jenom netáhne a případně klesnou otáčky, tak zřejmě cut-off.
Co si o tom myslíte ostatní
?
Roman
Tak jak jsem si teď v poslední době hrál a testoval governor v Align regulátoru, tak se mi podařilo vyvolat jeho selhání
Možná to bylo způsobeno křivkou na normal letovém módu - měl jsem ji nastavenu na: 0-40-49-65-75. Přišlo mi, že motor měl ale divný zvuk už při prvním roztáčení (a i malé otáčky).
Pokud jsem roztáčel vrtulník na IDLE 1, tak to bylo vše v pohodě. Včetně přepínání módů během letu (70% IDLE1, 80% IDLE2)
Po vypnutí a zapnutí to bylo zase OK - viz zbytek videa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JbBEY9Rx0Q4[/youtube]
- v 58 sec je vidět kopnutí do ocasu, o kterém se tu zřejmě mluvilo.
- v 1:23 se zřejmě při sestupu rozsynchronizuje regl s motorem a začíná boj
- v 1:27 skoro vypnutí
- v 1:30 se na chvíli chytí
- v 1:33 vypne
- v 1:35 "dosednutí"
- v 1:39 podle přitelkyně to byl nudnej pád
- v 3:04 už zase letí
Nějaké poznatky:
Přišlo mi, že jakmile jsem v normal modu přesáhl 50%, tak se zapnul governor a i když jsem ubral pod 50, tak otáčky neklesaly (to bylo nějaké předchozí lety).
Více nežli 80% se na regle v governoru nastavit nedá (to je i logické). Přišlo mi, že regl netočí více nežli 80 -nejsou rozdíly, pokud dám 80 a 88.
Řekl bych, že regl umí 50% min 80% max.
Pokud jsem roztáčel v IDLE1 a měl plný záporný kolektiv, regl se "naučil menší otáčky" a pak netočil tolik. Roztočení přes IDLE1 v velice mírným záporu (knipl trochu pod polovinou), vše OK.
Dnes bych ještě vyzkoušel křivku normal 0-49-49-49-49.
Jinak se mi zdálo, že ten govík jakš takš funguje, ale možná jenom nemám s čím porovnat. Ale dnes mi dorazil MiniProtos s YGE60, tak uvidíme, až ho sestavím... I když 35A a 60A regl a Align a Scorpion motor mohou být veliké rozdíly
@Ezio - jestli jsi přišel o výkon a máš tam takové divné pískání jako já na videu když s tím bojuji, tak je to zřejmě rozsynchronizace motoru a reglu. Pokud to jenom netáhne a případně klesnou otáčky, tak zřejmě cut-off.
Co si o tom myslíte ostatní
Roman
T-Rex 470LP; Logo 600SX; T-Rex 700 Gasser + Hanson 300
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
SlezY83 píše:Align governor zkušenosti.
@Ezio - jestli jsi přišel o výkon a máš tam takové divné pískání jako já na videu když s tím bojuji, tak je to zřejmě rozsynchronizace motoru a reglu. Pokud to jenom netáhne a případně klesnou otáčky, tak zřejmě cut-off.
Co si o tom myslíte ostatní?
Roman
Ahoj, díky za tipy.
No ja nemel behem litani zadne divne zvuky, proste z niceho nic ztratil energii a pak zas dobry.
Tak jsem ho re-programoval a v pondeli testnul - nejprve s governorem, nacez mi zacal kmitat ocas, tak jsem pristal a governor vypl.
No a potom to litalo jak za starych casu.
Tak nevim, jestli jsem mel nejake studenaky ci co...
No nicmene jsem si rexe luxusne rozstrelil, delal jsem loop, ale zapomnel jsem zapnout DR a pekne jsem ho "zaboril" - praskly ram, ohnuta hlavni hridel, praskla kabina, sjete hlavni kolo, a lyziny... dlouho se mi nic nestalo no
Ale uz ho mam zase z 65% ready.
Tady jsou nejake fotky..
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Hoj,
pokoušíš štěstí zapínat na BL35 governor, co tě k tomu vlastně vedlo?
pokoušíš štěstí zapínat na BL35 governor, co tě k tomu vlastně vedlo?
http://petsild.rajce.idnes.cz
T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109
DX7
T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109
DX7
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
petsild píše:Hoj,
pokoušíš štěstí zapínat na BL35 governor, co tě k tomu vlastně vedlo?
Ahoj,no zkoušel jsem, jak se bude vrťas chovat.... Jedni říkají, že je to paráda, jiní zase, že to je na prd, takže jsem to chtěl ověřit a zařadil jsem se mezi "na prd"...
Ono governor na nějakém lepším reglu bude asi jiná písnička, ale zkusil jsem to a dopadlo to dobře.
Havárie byla způsobena mou chybou.
Fly & land in safe.
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
DEVO 10 - Deviation4, Agile 7.2, T-REX 450L, 450 DFC, V120D02S, Cessna 400
Jaký je vhodný pastorex pro T-Rexe 450
Ahoj všichni,
s kolegou vedeme debatu, on lítá pár týdnů s T-Rexem 450, bezpádlo, zkoušel různé motory a převody atd.
Nejlíp mu vychází s motorem 3500kV pastorek s 11 zuby.
Já se právě chystám zprovoznit stejný vrtulník z torza, které mi tu leželo. Mám tam originál motor z ALign T-Rexe450pro, je to motor RCM-BL450M 3500kV a na něm je osazen pastorek se 14 zuby. Kamarád tvrdí, že je to už trochu moc, že tu bude mít moc vysoké otáčky. Podle něj na pohodové polítání je těch 11 zubů lepších.
Co vy na ty počty zubů, zdejší znalci 450tek T-Rexů?
Děkuji za názory!
s kolegou vedeme debatu, on lítá pár týdnů s T-Rexem 450, bezpádlo, zkoušel různé motory a převody atd.
Nejlíp mu vychází s motorem 3500kV pastorek s 11 zuby.
Já se právě chystám zprovoznit stejný vrtulník z torza, které mi tu leželo. Mám tam originál motor z ALign T-Rexe450pro, je to motor RCM-BL450M 3500kV a na něm je osazen pastorek se 14 zuby. Kamarád tvrdí, že je to už trochu moc, že tu bude mít moc vysoké otáčky. Podle něj na pohodové polítání je těch 11 zubů lepších.
Co vy na ty počty zubů, zdejší znalci 450tek T-Rexů?
Děkuji za názory!
Naposledy upravil(a) Woita dne stř 30.04.2014 13:30, celkem upraveno 1 x.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Záleží na tom, kolik chceš točit. Další věc je, že se dělají minimálně dvě různá hlavní kola - s rovným ozubením (150zubů) a s šikmým (121 zubů) takže podle toho se pak odvíjí potřebný počet zubů na pastorku.
Jinak nejlepší je zadat to tédle kalkulačky: http://heli.dacsa.net/calcv3/, podle toho ti vyjde nejvhodnější pastorek pro tvoje otáčky.
Jinak nejlepší je zadat to tédle kalkulačky: http://heli.dacsa.net/calcv3/, podle toho ti vyjde nejvhodnější pastorek pro tvoje otáčky.
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Díky za tu kalkulačku, to je fajn. Vychází mi v pořádku ta kámošova verze s 11 zuby. Pak vycházejí otážky 3000 - 2600 ot/min.
S mými 14 zuby mi ta kalkulačka ukazuje od 3800 do 3400 ot/min, to je asi hrůzostrašně moc, že ano?
Oba máme kolo se 150 zuby.
Je mi to ale divné, to torzo ze kterého jsem to postavil, je celé origoš a tam byl ten 14 zubový pastorek. Leda že by tam původně bylo jiné kolo, to nevylučuju, patrně by však muselo být s více zuby, ale rovnými. Je to možné?
S mými 14 zuby mi ta kalkulačka ukazuje od 3800 do 3400 ot/min, to je asi hrůzostrašně moc, že ano?
Oba máme kolo se 150 zuby.
Je mi to ale divné, to torzo ze kterého jsem to postavil, je celé origoš a tam byl ten 14 zubový pastorek. Leda že by tam původně bylo jiné kolo, to nevylučuju, patrně by však muselo být s více zuby, ale rovnými. Je to možné?
Naposledy upravil(a) Woita dne stř 30.04.2014 10:00, celkem upraveno 1 x.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
- DaveLister
- Příspěvky: 1155
- Registrován: ned 13.09.2009 0:00
- Bydliště: Kadaň/Praha
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Mě třeba vyhovuje točit na pročku 3000 RPM - není to moc a dá se s tím už litat cokoliv z akrobacie. Na tydle otáčky s governorem je těch 13-14 zubů tak akorát, 11 by bylo málo.
S 11z by to mohlo točit těch 2600RPM. To by na poletování mělo stačit, ale to fakt záleží na preferencích. Musíš si to vyzkoušet a uvidíš
S 11z by to mohlo točit těch 2600RPM. To by na poletování mělo stačit, ale to fakt záleží na preferencích. Musíš si to vyzkoušet a uvidíš
Synergy E7 | Gaui NX4 | Trex 450 PRO 6s | Futaba T14SG
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
No mě stejně teď nic jiného nezbyde, než tam nechat ten 14zub, prozatím na akrobacii nemám ambice, takže by mi asi stačilo řekněme 2600 (?), možná že to pro mě bude točit trochu moc, ale zkusím to.
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz
http://rc.ludl.cz
Re: T-rex 450 Pro - zkušenosti III.
Se 2600RPM a klasickymi 3D listy se litat da, ale je to takove tupe. Jo kdybys mel polosymetricke listy tak to jsou takove idealni otacky (2600-2750). Kdybych si je blbec neznicil, litam s nima dodnes. V dopredne rychlosti sem stahoval kolektiv skoro na nulu, ono to krasne nosilo.
Taky jsou tezsi nez nejake ty lehke 3D uhliky tak to ma vetsi gyroskopicky efekt a neni to takove "jankovite". Proste takovy pohodovy autobus co mu vitr nevadil. Nak
Taky jsou tezsi nez nejake ty lehke 3D uhliky tak to ma vetsi gyroskopicky efekt a neni to takove "jankovite". Proste takovy pohodovy autobus co mu vitr nevadil. Nak