Hitec Optic 6 sport

Všechno co souvisí s modelářskými vysílači, výběr, programování, napájení
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Vašek1948
Příspěvky: 180
Registrován: úte 06.10.2009 0:00
Bydliště: Třeboňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Optic 6 Sport 35Mhz + 2,4Ghz FRSKY

#136 Příspěvek od Vašek1948 »

Nick píše:I've got the optic 6, and I bought this module and it works. However, the channels are different compared to the hitec 2.4ghz module, and I don't think that the optic has channel remapping. Which means that it cannot be used with any micro aircraft that you can't swap the servo leads around on...

Drondys píše:Volně přeloženo to znamená, že má Optic 6, koupil si zmíněný modul Orange a funguje mu. Nicméně rozložení kanálů je u toho Orange modulu odlišné ve srovnání s originálním Hitec 2.4GHz modulem a jak zmiňuje neví o tom, že by Optic umožňoval přemapování kanálů. Což by znamenalo, že je to implicitně nevhodné pro různé mikro modely, u kterých jsou přijímače integrované v rámci různých řídicích jednotek a které očekávají rozložení kanálů odpovídající modulu Hitec.

Nicméně k tomu Orange modulu se dá dokoupit USB rozhraní viz tento odkaz jehož prostřednictvím lze aktualizovat firmware v tom Orange modulu tak, aby rozložení kanálů odpovídalo modulu Hitec a tím by tedy snad mělo jít vyřešit onen zmíněný problém.

Ano to jsem také četl, ale jelikož jsem důchodce a do tohoto oboru vůbec nevidím, tak musím hledat něco co je 100% ověřeno a bude to pouze výměnou modulu a přijímačů (cenově přístupných).
Uživatelský avatar
Drondys
Příspěvky: 11876
Registrován: pon 22.02.2010 0:00
Bydliště: ČR

Re: Optic 6 Sport 35Mhz + 2,4Ghz FRSKY

#137 Příspěvek od Drondys »

Vašek1948 píše:Ano to jsem také četl, ale jelikož jsem důchodce a do tohoto oboru vůbec nevidím, tak musím hledat něco co je 100% ověřeno a bude to pouze výměnou modulu a přijímačů (cenově přístupných).

Spolehlivý dobou prověřený systém, který má cenově celkem přístupné přijímače je Frsky.


VF modul

Samotný Frsky modul pro Optic 6 vyjde včetně poštovného do ČR cca 650 Kč (je to nákup z Anglického eshopu v rámci EU, který je bez celních formalit a nic jiného než to co se zaplatí v rámci eshopu se již neplatí). Tento modul stačí zasunout do slotu. K tomu modulu stačí použít některé z přijímačů bez telemetrie, které jsou o něco levnější než telemetrické. Nejlevněji vyjdou asi z Hobbykingu viz níže.


Přijímače

Čtyřkanál bez telemetrie FrSky V8R4-II s plným dosahem (cca 1km) vyjde při samostatném nákupu toho přijímače z centrály Hobbykigingu v Hongkongu cca 300 Kč včetně poštovného do ČR (cena přijímače je pod limitem DPH tj. je to bez DPH a s vysokou pravděpodobností i bez výpalného České pošty).

Miniaturní pětikanál bez telemetrie FrSky VD5M se zkráceným dosahem vhodný spíš pro halovky vyjde při samostatném nákupu toho přijímače z centrály Hobbykigingu v Hongkongu cca 250 Kč včetně poštovného do ČR (cena přijímače je pod limitem DPH tj. je to bez DPH a s vysokou pravděpodobností i bez výpalného České pošty).

Sedmikanál bez telemetrie FrSky V8R7-II s plným dosahem (cca 1km a někdy i více) vyjde při samostatném nákupu toho přijímače z centrály Hobbykigingu v Hongkongu cca 400 Kč včetně poštovného do ČR (cena přijímače je pod limitem DPH tj. je to bez DPH a s vysokou pravděpodobností i bez výpalného České pošty).
vojta mansfeld
Příspěvky: 847
Registrován: sob 01.09.2012 14:02
Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
Kontaktovat uživatele:

Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#138 Příspěvek od vojta mansfeld »

Ahoj, kámoš se rozhoduje jestli koupit klasický O6 nebo Sport (oba z bazaru) a ten Sport je po všech stránkách z našich požadavků lepší, krom jednoho, land konfigurace, dá se to nějak obejít? Měl by tam být nějaký volně programovatelný mix, šlo by to z něj? Vyklopit křidélka na max a k tomu vop... Ta land konfigurace je pro jeho potřeby téměř nutná. Díky za rady.
PS: kamarád tu do mě přes rameno hustí ať se ještě zeptám jestli to má zámek plynu... Ve specifikacích to není... Díky.
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
Uživatelský avatar
BambiSpP
Příspěvky: 305
Registrován: čtv 09.12.2010 0:00
Bydliště: Spálené Poříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#139 Příspěvek od BambiSpP »

Uz jse tady na to ptalo hodne lidi,stacilo by prohledat vlakna,osobne neznám ani jedno radio ale vim ze ti vsichni napisi kup optic. sport nebrat
Futaba T8FG/ABSOLUTION/Rytmus mini VH model/Excel 2000+Asp 7,5/Easy star II
RedAce
Příspěvky: 709
Registrován: pon 03.09.2012 13:07

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#140 Příspěvek od RedAce »

Zámek plynu má, crow mix taky.
vojta mansfeld
Příspěvky: 847
Registrován: sob 01.09.2012 14:02
Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
Kontaktovat uživatele:

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#141 Příspěvek od vojta mansfeld »

BambiSpP píše:Uz jse tady na to ptalo hodne lidi,stacilo by prohledat vlakna,osobne neznám ani jedno radio ale vim ze ti vsichni napisi kup optic. sport nebrat

Ono se to mezi tisícema příspěvků hledá blbě...
Jemu je 14 a když jedno rádio stojí 2,5 a druhý 1,5 tak už to stojí za zvážení...
Crow mix je vyklopení křidélek současně? Já to pod tímhle názvem neznám tak nevím, ale ta výškovka do toho už zapojovat nejde že? Nebo by do toho i výškovka zapojit šla?
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
RedAce
Příspěvky: 709
Registrován: pon 03.09.2012 13:07

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#142 Příspěvek od RedAce »

Crow mix jsou křidélka nahoru a klapky dolů. Jestli do toho na Opticu jde přidat výškovka nevím, ale předpokládám, že jde. Na fóru se to možná blbě hledá, ale stáhnout si manuály obou vysílaček by problém být neměl, ne?
vojta mansfeld
Příspěvky: 847
Registrován: sob 01.09.2012 14:02
Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
Kontaktovat uživatele:

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#143 Příspěvek od vojta mansfeld »

Tam to není takhle popsaný, je tam jen že land konfigurace nejde a klapky on mít nebude, jde prostě o to vyklopit křidélka nahoru a vop taky a ty křidélka u toho současně ještě ovládat což je teda ta land konfigurace a o té píšou že nejde. To jak to obejít jsem nikde nenašel tak se ptám lidí co ho třeba mají...
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
RedAce
Příspěvky: 709
Registrován: pon 03.09.2012 13:07

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#144 Příspěvek od RedAce »

Spoilerony/Flapperony? A VOP si holt bude muset odřídit sám.
zdekar
Příspěvky: 2204
Registrován: pon 21.04.2008 0:00
Bydliště: Královéhradecký kraj

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#145 Příspěvek od zdekar »

Za zvážení i stojí jestli si chvilku nepočkat a tu 1000,- si došetřit :) Můžete pak zjistit, že jste sice ušetřili, ale za cenu velkých omezení. Na Opticu standard funkce land je, já to tedy používám na větroni jen k přitažení výškovky (jak je to s klapkami bych se musel podívat na rádio). Každopádně tam máš 2 volné mixy narozdíl od 1 u Sportu a tak je možné kdyžtak nějakou funkci lépe "doprogramovat".
OPTIC 6 2,4Ghz Assan
Uživatelský avatar
petan64
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 02.02.2009 0:00
Bydliště: Havířov

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#146 Příspěvek od petan64 »

Optic umí pomocí CROW mixu použít křidélka i klapky jako aerodynamické brzdy. Korekce výškovkou je v mixu nutná a OPTIC ji tam samozřejmě má! Dokonce to umí ovládat pákou plynu místo motoru. Bohužel to v manuálu není přesně popsáno a já na to kdysi přišel jenom náhodou... :) Nejsou na to nutné žádné volné mixy, ty využijete k jiným účelům, například pro korekci výškovky v motorovém letu.

Pokud máš nastaveno ovládání motoru kniplem, slouží pro ovládání CROW mixu jen boční ovladače. Problém je, že takovým způsobem se to nedá ovládat dostatečně rychle ani citlivě. Ale pokud je to na větroni, stačí ovládat motor pouze přepínačem a potom se ovládání brzdy automaticky přesune na páku plynu. Takové ovládání se běžně používá u větroňů a umožňuje brzdu ovládat rychle, citlivě a plynule.

Zapnutí funkce CROW vlastně zapíná režim větroně. Stejně i funkce ADIF. V raxi to znamená, že křidélka jsou na kanálech 1 a 5, klapky na kanálu č.6! Jiné zapojení se použít nedá! Pokud tedy klapky nejsou osazené, bude kanál 6 volný!

V každém případě berte raději plný OPTIC6! Verze Sport je v mnoha funkcích docela omezená...
"Rozum, který zůstává stát, je v pořádku – jen si nesmí lehnout." J. Werich
Uživatelský avatar
petan64
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 02.02.2009 0:00
Bydliště: Havířov

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#147 Příspěvek od petan64 »

Funkce LAND a CAMBER slouží v podstatě pouze ke změně zakřivení profilu. LAND mix je určen pro zpomalení před přistáním, ale oba mixy se mohou použít jako jednoduché "letové režimy". Uvozovky jsou na místě, protože na rozdíl od skutečných letových režimů u jiných vysílačů, neumí OPTIC samostatné nastavení celého letadla! Přepínačem se tady zapne zvolený mix, ale jeho funkce jsou vždy ovlivněny celkovým natrimováním modelu.
"Rozum, který zůstává stát, je v pořádku – jen si nesmí lehnout." J. Werich
vojta mansfeld
Příspěvky: 847
Registrován: sob 01.09.2012 14:02
Bydliště: Křovice, Dobruška (Královehradecký kraj)
Kontaktovat uživatele:

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#148 Příspěvek od vojta mansfeld »

Já jsem mu říkal ať si připlatí ale tohle si každý musí zažít sám. (i já to už zažil, vím že neplácáte blbosti) Každopádně u Sportu teda nejde ke křidélků nějak dát výškovka automaticky? Nemá nějaké letové režimy na který bych dal dva mixy naráz? On nějaké pokročilé větroně zatím létat nebude ale i já mám modely z epp se kterými by se bez brzd přistávalo fakt špatně... Bral by ho asi i za cenu kdyby se jedním přepínačem vyklopily křidélka a druhým vop ale přistávat a řídit u toho výškovku mi nepřijde dobré. Navíc když on tepv začíná...
Pioneer,Superzoom XL,Rally XP,F3K Manta,E-Hawk 1500,FPV MaxiSwift,MiniExtra 330,Quad500,FPV Swift2.
RedAce
Příspěvky: 709
Registrován: pon 03.09.2012 13:07

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#149 Příspěvek od RedAce »

Tu výškovku stejně bude muset řídit - není to autopilot. Taky by mě zajímalo, jaký začátečnický EPP větroň nedokáže přistávat bez brzd.
Uživatelský avatar
petan64
Příspěvky: 1248
Registrován: pon 02.02.2009 0:00
Bydliště: Havířov

Re: Optic 6 Sport a LAND konfigurace

#150 Příspěvek od petan64 »

vojta mansfeld píše:Já jsem mu říkal ať si připlatí ale tohle si každý musí zažít sám. (i já to už zažil, vím že neplácáte blbosti) Každopádně u Sportu teda nejde ke křidélků nějak dát výškovka automaticky? Nemá nějaké letové režimy na který bych dal dva mixy naráz? On nějaké pokročilé větroně zatím létat nebude ale i já mám modely z epp se kterými by se bez brzd přistávalo fakt špatně... Bral by ho asi i za cenu kdyby se jedním přepínačem vyklopily křidélka a druhým vop ale přistávat a řídit u toho výškovku mi nepřijde dobré. Navíc když on tepv začíná...


Protože mám jen Optic, koukl jsem do manuálu - Sport umí CROW mix stejně jako Optic (popis nastavení na str.45). Doporučuji ale pozorně projít celé nastavení modelu. Je tam mimo jiné upozornění, že pro aktivaci některých mixů určených pro větroně (tedy i CROW) je nutné zapnout nejprve funkci ADIF! Tím se nastaví křidélka na kanály 1 a 5. To je proti Opticu trochu změna, tam stačí prostě zapnout CROW a celé se to přestaví samo...

Při volbě vysílače jde o to, jaké další funkce bude potřebovat později. Pokud opravdu neplánuje žádné složitější modely, může mu stačit Sport. Ten má ale pevně instalovaný VF díl, takže bude muset používat jen přijímače kompatibilní s Hitec AFHSS. Optic má VF díl vyměnitelný a to mu dovolí použít například FrSky, nebo ASSAN, které mají přijímače o hodně levnější.
"Rozum, který zůstává stát, je v pořádku – jen si nesmí lehnout." J. Werich
Odpovědět

Zpět na „Vysílače“