Detonační motor MK17
Re: Detonační motor MK17
Pánové, souhlasím s váma všema, je to paráááda 
Re: Detonační motor MK17
von boberov, jaké těsnění u MK 17 máš na mysli? Já jsem rozebral dva motory, ale žádné těsnění jsem na nich nenašel. Můžeš to upřesnit. Jinak pěkná výbava.
Dík za odpověď.
Dík za odpověď.
-
von boberov
- Příspěvky: 1096
- Registrován: pát 30.07.2010 0:00
- Bydliště: vesničan v okr.ZR
Re: Detonační motor MK17
Nemůžu se hádat že to tak bylo origo, sic ten motor mám od nova, ale nějakej pátek to už je.
Jedno těsnění pod zadním víkem klikové skříně-je to sání motoru, tam to musí těsnit.
Druhé pod přírubou válce, která dosedá na klikovou skříň-zase, při pohybu pístu nahoru vzniká u klikovky podtlak a až šoupátko otevře díru difuzoru tak tam vlétne vzduch s palivem.
Když to bude na těchto dvou spojích přisávat vzduch, zhorší se sací schopnost motoru.
Těsnění byly tenké, stříhal jsem je z listu školního sešitu, pokápl olejem a motor složil. Možná to je špatně, ale vrčí to.
Jen poznámka- výkon žhavící verze šel do kopru. Detoňák máchal vrtulí pr.180mm, žhavík utočil pouze pr.150mm.
Našel jsem na netu nějakej obrázek:
http://fc05.deviantart.net/fs45/f/2009/ ... ominus.jpg
Jedno těsnění pod zadním víkem klikové skříně-je to sání motoru, tam to musí těsnit.
Druhé pod přírubou válce, která dosedá na klikovou skříň-zase, při pohybu pístu nahoru vzniká u klikovky podtlak a až šoupátko otevře díru difuzoru tak tam vlétne vzduch s palivem.
Když to bude na těchto dvou spojích přisávat vzduch, zhorší se sací schopnost motoru.
Těsnění byly tenké, stříhal jsem je z listu školního sešitu, pokápl olejem a motor složil. Možná to je špatně, ale vrčí to.
Jen poznámka- výkon žhavící verze šel do kopru. Detoňák máchal vrtulí pr.180mm, žhavík utočil pouze pr.150mm.
Našel jsem na netu nějakej obrázek:
http://fc05.deviantart.net/fs45/f/2009/ ... ominus.jpg
Re: Detonační motor MK17
Motor jsem rozebíral a těsnění jsem tam měl obě, jak píše von boberov. Rozborku skutečně nepřežila. Nové jsem vystříhal z papíru na pečení, snad to bude stačit.
Re: Detonační motor MK17
Manny píše:Motor jsem rozebíral a těsnění jsem tam měl obě, jak píše von boberov. Rozborku skutečně nepřežila. Nové jsem vystříhal z papíru na pečení, snad to bude stačit.
Ten je asi trochu tenký. Já bych doporučoval spíš nějaký v gramáži cca 200g/m2 (tenčí čtvrtka, dobré jsou například z těch silnějších obalů sešitů). Nebo taky jsou použitelné z těch špalíčků lístků na odkazy, ty jsou taky o něco silnější než stránky sešitu.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Detonační motor MK17
von boberov píše:...
Těsnění byly tenké, stříhal jsem je z listu školního sešitu, pokápl olejem a motor složil. Možná to je špatně, ale vrčí to.
Určitě je to v pořádku, i když já bych tam dal ten papír trochu silnější.
von boberov píše: Jen poznámka- výkon žhavící verze šel do kopru. Detoňák máchal vrtulí pr.180mm, žhavík utočil pouze pr.150mm.
...
Nejsi první ani poslední, kdo to zjistil. Detoňáky mají prostě z principu větší kroutící moment při nižších otáčkách (podobné je to i když porovnáš benzínové a dieselové automobilové motory). Ono stejně tak se chovaly i žhavící verze jedenapůlek MVVS. Ale vůbec to neznamená, že by ten výkon musel být menší. Kdyby byl motor schopen dosahovat vyšší otáčky, tak by se z něj v žhávící verzi možná dalo vyždímat i víc. Například s vrtulí 180/100 MK-17 byla schopna točit nejvíc 12 000 ot/min Pokud by s tou 150 točila mnohem víc (dejme tomu 17 tisíc), tak ten výkon vyjde vyšší, přinejhorším nastejno. Jenže ty velkosériové MK-17 neměly dostatečně zušlechtěný čep kliky, ani bronzové pouzdro v dolním oku ojnice, takže příliš velké točky by asi nepřežily.
Aby ho bylo možno vytočit, tak se musí udělat 4 úpravy:
1. zušlechtit povrch ojničního čepu a to, nitridováním, cementováním (nové neopotřebované kliky), nebo pomocí práškové metalurgie nanesením vrstvy tvrdého materiálu (například molybdénu) - to má smysl zejména u starých klikovek se značně opotřebovanými čepy;
2. Vyrobit novou ojnici, nebo upravit původní, s vypuzdřením aspoň dolního oka bronzovým pouzdrem;
3. Nahradit původní duralové kotoučové sací šoupátko novým z pertinaxu a nastavit jeho vůli vůči zadnímu víku na cca 0,1mm (na to je dobrý ten šroubek, kterým se zajišťuje jeho čep). Šoupátko nesmí jít ani přílš ztuha, ani volně, ale tak akorát. Radši spíš trochu volněji.
4. Píst doplnit dvěma mazacími drážkami (MK-16 je například od výroby měly, u sedmnáctek asi z důvodu šetření je přestali na tom pístu dělat)
Jinak ono je to velice podobné i u dvaapůlek MVVS. Byly jak detonační tak žhavící a ty detonační většinou v upoutancích dobře tahaly i s vrtulí 220/100, zatím co žhavící maximálně 200/100. A ty se zadním sáním (třeba 2,5GRR) nejlépe šlapou se 180/100 (7/4") nebo dokonce i na 7/3" - ale to už točí hodně přes 20 tisíc. Ovšem na rozdíl od MK-17 jsou na ty točky stavěny.
Je ale opravdu na zamyšlenou, zda stojí za to se tomu motoru tolik věnovat a takhle ho forsírovat.
Mne to baví
Naposledy upravil(a) VTjr dne pon 24.02.2014 10:36, celkem upraveno 1 x.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Detonační motor MK17
BUBI píše:Ano, von boberov, kravál a umastený model. To je pre mňa to pravé orechové. Navraviac o tej krásnej aróme paliva.
von boberov píše:Já to mám taky rád, a ta radost když to chytne- no jéje.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Detonační motor MK17
Dobrý den.
Pánové, je mi schopný někdo poradit, jak stáhnout na MK-17 unašeč vrtule? Respektive mi napsat, jakým způsobem je na klikovce uchycený?
Díky za tipy a rady
Pánové, je mi schopný někdo poradit, jak stáhnout na MK-17 unašeč vrtule? Respektive mi napsat, jakým způsobem je na klikovce uchycený?
Díky za tipy a rady
Re: Detonační motor MK17
Je to na "klínek" . Nahřej a lehce ťukni, většinou to stačí.
Hitec Aurora 9X
Re: Detonační motor MK17
Ale předtím odmontuj zadní víko a hlavu válce, vyndej vložku a sundej píst s ojnicí z klikovky. Pak to postav na zadní čelo na nějakou dřevěnou podložku a na konec klikovky našroubuj matku M5, abys při poklepávání na klikovku nepoškodil závit.
Unašeč vrtule není na klínku, ale na zvěrném kuželu, proto se před poklepáváním musí do mezery mezi přední ložisko a unašeč vložit z obou stran 2 kousky plechu (nejlépe aby tam šly těsně) pak to poklepáváním povolí. Pokud je tam nedáš, tak budeš vyrážet klikovku ze sevřeného kuželu a to může dopadnout špatně.
Podívej se do originálního návodu k motoru (pokud nemáš, určitě najdeš na webu), kde je rozkreslen řez motorem a z toho pochopíš jak je to konstruováno.
Protože pozor
MK-17 nemají kliku kalenou a může se dost snadno ohnout, poškodit závit a pod
Tedy aspoň ty MK-17 co jsem měl já a to jich bylo! A taky je. 
A ještě něco.
Na klepání je nejlépe použít hliníkové nebo měděné kladivo/váleček. Nejlepší by byl nějaký stahovák, ale musel by být malý na míru, velké stahováky se tam nedají založit.
Unašeč vrtule není na klínku, ale na zvěrném kuželu, proto se před poklepáváním musí do mezery mezi přední ložisko a unašeč vložit z obou stran 2 kousky plechu (nejlépe aby tam šly těsně) pak to poklepáváním povolí. Pokud je tam nedáš, tak budeš vyrážet klikovku ze sevřeného kuželu a to může dopadnout špatně.
Podívej se do originálního návodu k motoru (pokud nemáš, určitě najdeš na webu), kde je rozkreslen řez motorem a z toho pochopíš jak je to konstruováno.
Protože pozor
MK-17 nemají kliku kalenou a může se dost snadno ohnout, poškodit závit a pod
A ještě něco.
Na klepání je nejlépe použít hliníkové nebo měděné kladivo/váleček. Nejlepší by byl nějaký stahovák, ale musel by být malý na míru, velké stahováky se tam nedají založit.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Detonační motor MK17
Tady je příslušný obrázek z návodu: 
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Detonační motor MK17
...tak už je to v pohodě venku, chtělo to jen trochu "fištróna" 
Re: Detonační motor MK17
A kvůli čemu jsi to sundával? 
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)