add ENDY: ano to bych také potřeboval, a nevíš kde se dá ten převodník sehnat, toto je pro mne opravdu španělská víska
F45 - Vše o tomto vrtulníčku
-
allas
- Příspěvky: 41
- Registrován: stř 15.01.2014 22:57
- Bydliště: Bojov, Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
No ono to záleží od toho, jak to máš ostřídákované. Originál nemá v řídicí jednotce zastrčený konektor na plyn, bere si signál se stejnosměrného proudu. A ti kdo si to dělali sami, tak mají regulátor připojený na zbývající konektor vedle serv. Takže pokud máš origo, tak tam nemáš zapojeno nic, regulátor je přípojený s konektoru na stejnosměrný proud(dva kabely které jdou do regulátoru dole pod řídící deskou). S tím vypínáním nevím, originál regulátory pry za moc nestojí a pravděpodobně to dělá on, nejlepší je to reklamovat, já jsem si to dělal sám, mám régl turnigy a úplně v poho.
add ENDY: ano to bych také potřeboval, a nevíš kde se dá ten převodník sehnat, toto je pro mne opravdu španělská víska
proto vážně uvažuji o tom střídavém upragu, jen 140 doláčů to je nátěr. Ještě jsem koukal na foto a oni ten zadní motor mají vytažený s toho jejich réglu, tak jestli by to nešlo s toho jen na přední motor, místo předního zapojit zadní a mít dva regulátory. jen zrovna nahoře píši o jeho kvalitě, takže....
add ENDY: ano to bych také potřeboval, a nevíš kde se dá ten převodník sehnat, toto je pro mne opravdu španělská víska
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
allas píše:add ENDY: ano to bych také potřeboval, a nevíš kde se dá ten převodník sehnat, toto je pro mne opravdu španělská vískaproto vážně uvažuji o tom střídavém upragu, jen 140 doláčů to je nátěr. Ještě jsem koukal na foto a oni ten zadní motor mají vytažený s toho jejich réglu, tak jestli by to nešlo s toho jen na přední motor, místo předního zapojit zadní a mít dva regulátory. jen zrovna nahoře píši o jeho kvalitě, takže....
Zadek bez flashnutyho reglu nikdy nebude dobrej .. bohuzel... a ten ten prevodnik nepotrebuje ...takze bud objednat usb kouzelnou vecicku a s tou regler prepalit, nebo me pekne poprosit a doufat ze budu mit naladu a cas a ze sem to nezapomel
Pouziti prevodniku s atmelackym regulatorem kterej i kdyz je flashnutej neumi PWM je proste takova zkratka - teda jako horsi, ale zato delsi a drazsi cesta
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
To srabsrab:
Takže kdyby jsme si koupili regl Turnigy Plush 10A, pěkně tě poprosili, poslali poštou do obálky přibalili třeba Amose Komenského (na poštu zpět a za práci) tak by jsi to pro nás udělal ?
Jako mohl bych si koupit jak říkáš "kouzelnou USB věcičku" ale na co mi bude, když s ní neumím kouzlit 
Takto upravený regl se pak už jen připojí na výstup z desky pro SS ocasní motor, regl na baterku a zbylé káble na motorek střídavý a už to funguje ?
Takže kdyby jsme si koupili regl Turnigy Plush 10A, pěkně tě poprosili, poslali poštou do obálky přibalili třeba Amose Komenského (na poštu zpět a za práci) tak by jsi to pro nás udělal ?
Takto upravený regl se pak už jen připojí na výstup z desky pro SS ocasní motor, regl na baterku a zbylé káble na motorek střídavý a už to funguje ?
-
allas
- Příspěvky: 41
- Registrován: stř 15.01.2014 22:57
- Bydliště: Bojov, Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Kdybych se k tomu prosení a posílání mohl připojit tak to velmi rád udělám. Jak píše Endy, koupit si mohu co chci, ale stejně se na to jen budu koukat, takže tohle by byla velmi schůdná cesta. Takže jestli tě tím nebudeme moc obtěžovat a zatěžovat, tak za sebe a myslím i za Endyho prosím, prosím...

-
hafieror
- Příspěvky: 34
- Registrován: stř 15.01.2014 19:09
- Bydliště: Křelovice u Pelhřimov, Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Taky bych se zařadil do fronty, když už to bude jednou rozložený a tak prosím prosím za ostatní. S komenským taky nemám problém.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Zdá se, že máme stejný problém
Ono se to dá vyřešit převodníkem PWM signálu na PPM - pak už jedeš tak jako u hlavního... Kéž by nám někdo řekl kup to a to a zapoj to tam a tam
[/quote]
Jestli chceš tak vše popíši pro přestavbu na zadní AC motor s převodníkem.
Jestli chceš tak vše popíši pro přestavbu na zadní AC motor s převodníkem.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
K prosbě bych se taky určitě připojil a nemám ani problém v tom, poslat nějakou tu korunu. Ono tu v podstatě všechno je, ale je to rozkouskované bylo by fajn mít informace na jednom místě.
Mě konkrétně by zajímalo, co je potřeba pro kompletní převod vrtulníku na brushless motory, zhruba jsem tak pochopil, co je potřeba za součástky, nějaké to pájení taky zvládnu, ale nejde mi pár věcí do hlavy.
Např. co je ESC (to jsem tak nějak vyčetl) a zda je potřeba k přestavbě F-45 na brushless pohon (v té oficiální sadě ESC je, ale není pravdou, že bych viděl pojem ESC i v ostatních návodech na "vlastní" vylepšení).
Samozřejmě se snažím nezatěžovat úplně laickými dotazy a hledat, hledat, hledat, ale toto mi pořád nějak vrtá hlavou. Díky moc za případnou odpověď, co a jak
Mě konkrétně by zajímalo, co je potřeba pro kompletní převod vrtulníku na brushless motory, zhruba jsem tak pochopil, co je potřeba za součástky, nějaké to pájení taky zvládnu, ale nejde mi pár věcí do hlavy.
Např. co je ESC (to jsem tak nějak vyčetl) a zda je potřeba k přestavbě F-45 na brushless pohon (v té oficiální sadě ESC je, ale není pravdou, že bych viděl pojem ESC i v ostatních návodech na "vlastní" vylepšení).
Samozřejmě se snažím nezatěžovat úplně laickými dotazy a hledat, hledat, hledat, ale toto mi pořád nějak vrtá hlavou. Díky moc za případnou odpověď, co a jak
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Bacon píše:K prosbě bych se taky určitě připojil a nemám ani problém v tom, poslat nějakou tu korunu. Ono tu v podstatě všechno je, ale je to rozkouskované bylo by fajn mít informace na jednom místě.
Mě konkrétně by zajímalo, co je potřeba pro kompletní převod vrtulníku na brushless motory, zhruba jsem tak pochopil, co je potřeba za součástky, nějaké to pájení taky zvládnu, ale nejde mi pár věcí do hlavy.
Např. co je ESC (to jsem tak nějak vyčetl) a zda je potřeba k přestavbě F-45 na brushless pohon (v té oficiální sadě ESC je, ale není pravdou, že bych viděl pojem ESC i v ostatních návodech na "vlastní" vylepšení).
Samozřejmě se snažím nezatěžovat úplně laickými dotazy a hledat, hledat, hledat, ale toto mi pořád nějak vrtá hlavou. Díky moc za případnou odpověď, co a jak
ESC je regulátor.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Reostat:
Jo, to bys mohl, alespoň budeme i my nezasvěcení trošku v obraze a vybereme si způsob který zvládneme udělat
Jo a ještě něco, hlavní motor používáš ADH 300XL jak doporučuje Ital ? - mám s toho trochu vítr aby mi to "neurvalo ruky"
Jo, to bys mohl, alespoň budeme i my nezasvěcení trošku v obraze a vybereme si způsob který zvládneme udělat
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
PROTOS 500 karbon FBL + Mini V-Bar, HK500-TT + KDS FlyMentor, DX7s
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Spíš mám pocit, že za cenu kvalitního regulátoru vás to pouze znechutí.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Už se opakuji, že stávající vrtule je to nejhorší na zadek, co mohl výrobce vymyslet. nyní vám to doložím měřením.
Na stávajícím ss zadku bere při 7 V 3A. po nakroucení konců listů do klasického stoupání klesne proud na 2 A a zvýší se tah, což může značně prodloužit životnost motorku. Pro střídavé motory Turnigy 2211/2300ot/V jsem naměřil tyto hodnoty též při 7.V:
vrtule proud tah
3x 5/3" 4A 100gr
6/3" 4.4A 120gr
7/3.5" 6.2A 200gr
upravená orig. 5.8A 160gr
org. vrtule MJX 8.8A 150gr
Takže je na vaší úvaze, co tam použít, já používám 3. listou 5/3 a bohatě zvládá i motor ADH300XL, stejně jako vrtule dvoulistá 6/3. Na střídavý zadek dát původní vrtuli je nesmysl, který dost zkrátí dobu letu. Pro ss zadek bych asi experimentoval s vrtulí 7/3.5, ale nevím, jak by se chovala po zkrácení listů, aby necvrnkala o zem. Je ze všech nejúčinnější. Pokud to má někdo na ochranném kříži zvýšené, bylo by to ideální, ale do podvozku se dají místo lyžin strčit 4.5 pletací dráty a na ně dřevěné kuličky z galanterie, mají je tam v různých průměrech.
Na stávajícím ss zadku bere při 7 V 3A. po nakroucení konců listů do klasického stoupání klesne proud na 2 A a zvýší se tah, což může značně prodloužit životnost motorku. Pro střídavé motory Turnigy 2211/2300ot/V jsem naměřil tyto hodnoty též při 7.V:
vrtule proud tah
3x 5/3" 4A 100gr
6/3" 4.4A 120gr
7/3.5" 6.2A 200gr
upravená orig. 5.8A 160gr
org. vrtule MJX 8.8A 150gr
Takže je na vaší úvaze, co tam použít, já používám 3. listou 5/3 a bohatě zvládá i motor ADH300XL, stejně jako vrtule dvoulistá 6/3. Na střídavý zadek dát původní vrtuli je nesmysl, který dost zkrátí dobu letu. Pro ss zadek bych asi experimentoval s vrtulí 7/3.5, ale nevím, jak by se chovala po zkrácení listů, aby necvrnkala o zem. Je ze všech nejúčinnější. Pokud to má někdo na ochranném kříži zvýšené, bylo by to ideální, ale do podvozku se dají místo lyžin strčit 4.5 pletací dráty a na ně dřevěné kuličky z galanterie, mají je tam v různých průměrech.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Ital píše:...... po nakroucení konců listů do klasického stoupání klesne proud na 2 A a zvýší se tah, což může značně prodloužit životnost motorku......
Co takhle dat nejakou fotku, jak moc se to ma nakroutit
Stránky o elektro bastlení a digitální modelové železnici - http://www.dccmm.cz
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Pokud to chceš vysvětlit technicky, namaluj si na vrtuli fixem čárky po 1. cm od osy, změř si přesně průměry, pro které si spočítáš obvod, tj vzdálenost, kterou urazí za 1. otáčku, pod každou čárkou si změříš úhel sklonu listu a u dobré vrtule se musí dostat obvod vrtule v daném bodě pod úhlem v daném bodě do stejné vzdálenosti, které se říká stoupání vrtule, to zajistí, že na různých průměrech vrtule se vytváří stejná rychlost proudu vzduchu, za vrtulí se nedělají víry, které tah vrtule znehodnocují indukovaným odporem. Tak zní teorie i praxe. Orig. vrtule MJX má po celém průměru stejný úhel náběhu, takže pořádně nemůže fungovat.
Teď prakticky-najdi si nějaký válec o průměru zhruba 80mm, tubus od koberců, válcovou láhev nebo něco podobného, přitiskni na něj jeden list vrtule, měl by přesně sednout na radius, osičku vrtule nech přečnívat vespod. Zjistíš, že sedne přesně náběžnou hranou vodorovně s osou válce. Ty musíš upravit překroucení listu, aby osa náběžné hrany byla přibližně 12° doprava, pokud to máš dnem a osičkou k sobě. Takto se za mých mladých let tvarovaly vrtule na gumou poháněné modely, funguje to perfektně. Jen si vymysli technologii, jak to provedeš, jde to překroutit nad teplem, ale těžko se odhaduje teplota, kdy vrtule změní tvar, pokud jí přehřeješ, šíleně zkrablovatí, bez tepla jsem jí znásilnit nezkoušel, ale možná by to šlo také. Přeji mnoho zdaru a pokud by si někdo troufl dokopat výrobce ke změně tvaru vrtule, fandil bych mu. Je fakt, že by pak nešly tak na odbyt zadní motorky.
Teď prakticky-najdi si nějaký válec o průměru zhruba 80mm, tubus od koberců, válcovou láhev nebo něco podobného, přitiskni na něj jeden list vrtule, měl by přesně sednout na radius, osičku vrtule nech přečnívat vespod. Zjistíš, že sedne přesně náběžnou hranou vodorovně s osou válce. Ty musíš upravit překroucení listu, aby osa náběžné hrany byla přibližně 12° doprava, pokud to máš dnem a osičkou k sobě. Takto se za mých mladých let tvarovaly vrtule na gumou poháněné modely, funguje to perfektně. Jen si vymysli technologii, jak to provedeš, jde to překroutit nad teplem, ale těžko se odhaduje teplota, kdy vrtule změní tvar, pokud jí přehřeješ, šíleně zkrablovatí, bez tepla jsem jí znásilnit nezkoušel, ale možná by to šlo také. Přeji mnoho zdaru a pokud by si někdo troufl dokopat výrobce ke změně tvaru vrtule, fandil bych mu. Je fakt, že by pak nešly tak na odbyt zadní motorky.
Re: F45 - Vše o tomto vrtulníčku
Zdravím,
tak jsem byl spáchat první pokusy s touhle "kobrou". Nevím jak to, ale po zvednutí ze země jde prudce dozadu a doleva, vůbec se nedá ovládat dopředu / dozadu, pouze otáčet kolem osy.
Nenapadá někoho, čím by to mohlo být?
Každopádně první pokus o let dopadl rozbitou ocasní vrtulí, přitom jsem nehavaroval, jen jedno tvrdší přistání na nerovném povrchu, to bylo zřejmě tím.
tak jsem byl spáchat první pokusy s touhle "kobrou". Nevím jak to, ale po zvednutí ze země jde prudce dozadu a doleva, vůbec se nedá ovládat dopředu / dozadu, pouze otáčet kolem osy.
Nenapadá někoho, čím by to mohlo být?
Každopádně první pokus o let dopadl rozbitou ocasní vrtulí, přitom jsem nehavaroval, jen jedno tvrdší přistání na nerovném povrchu, to bylo zřejmě tím.