Co největší polomaketa pro start z ruky
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
... vzdávám marný boj a děkuju všem, kteří se snažili mi svými příspěvky pomoci. Nejlíp to vystihl graup 15, když napsal :" Já už to pozoruju dlouho u nás. Polomaketu do 4m,radši nebrat...malé,těžké,nabídka modelů proporčně vhodných pro výkoné létání (tzn profil křídla,plocha,hmotnost..)tragedie...". Podepisuju ještě tučnějšími písmeny - kdyby to šlo.
Nicméně mě postupný vývoj tohoto vlákna nasměroval k rozhodnutí pokusit se najít řešení startu elektro polomakety bez ohledu na její velikost a hmotnost - ovšem stejně jako jsem psal v úvodu vlákna - pouze jednou osobou. Další kritéria, která tento úkol ku..vsky znesnadňují - ne vozík, ne pylon, ne pouze upravená plocha - mne vedou k asi jediné možnosti řešení - krátký gumicuk. Něco jsem už o něm našel ale rád bych znal i Vaše názory, eventuelně zkušenosti nebo náměty. Je potřeba k tomu zakládat raději nové vkákno ?
Nicméně mě postupný vývoj tohoto vlákna nasměroval k rozhodnutí pokusit se najít řešení startu elektro polomakety bez ohledu na její velikost a hmotnost - ovšem stejně jako jsem psal v úvodu vlákna - pouze jednou osobou. Další kritéria, která tento úkol ku..vsky znesnadňují - ne vozík, ne pylon, ne pouze upravená plocha - mne vedou k asi jediné možnosti řešení - krátký gumicuk. Něco jsem už o něm našel ale rád bych znal i Vaše názory, eventuelně zkušenosti nebo náměty. Je potřeba k tomu zakládat raději nové vkákno ?
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
děda píše:krátký gumicuk. Něco jsem už o něm našel ale rád bych znal i Vaše názory, eventuelně zkušenosti nebo náměty. Je potřeba k tomu zakládat raději nové vkákno ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tNuVyFRH4aE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=orKj5h4wr5Y[/youtube]
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
děda píše:... vzdávám marný boj a děkuju všem, kteří se snažili mi svými příspěvky pomoci. Nejlíp to vystihl graup 15, když napsal :" Já už to pozoruju dlouho u nás. Polomaketu do 4m,radši nebrat...malé,těžké,nabídka modelů proporčně vhodných pro výkoné létání (tzn profil křídla,plocha,hmotnost..)tragedie...". Podepisuju ještě tučnějšími písmeny - kdyby to šlo.
Nicméně mě postupný vývoj tohoto vlákna nasměroval k rozhodnutí pokusit se najít řešení startu elektro polomakety bez ohledu na její velikost a hmotnost - ovšem stejně jako jsem psal v úvodu vlákna - pouze jednou osobou. Další kritéria, která tento úkol ku..vsky znesnadňují - ne vozík, ne pylon, ne pouze upravená plocha - mne vedou k asi jediné možnosti řešení - krátký gumicuk. Něco jsem už o něm našel ale rád bych znal i Vaše názory, eventuelně zkušenosti nebo náměty. Je potřeba k tomu zakládat raději nové vkákno ?
Neéé ! Tak to vážně není ! Nenechte se blbnout snoby, kteří musí všude ukazovat velikost své peněženky/přirození/auta/vily/...větroně... I větroň o rozpětí 3m může létat velmi dobře - pokud je dobře navržen. Mám jednoduchého 3m Pilatuse (stavebnice), který častokrát přelétal celokompozitové pětimetrovky (těžké jako pr... ). Pokud nemá být provoz a létání otročinou - volil bych větroň do max. 4,5 kg letové váhy s hlubokým křídlem (dobře vyvinuté turbulentní obtékání) - nejlépe předlohy historického větroně. Ono jen někam tahat takový větroň je dřina ... a proč vlastně? Holky to neocení a pomlouvačných tlachalů jsou vždycky na letištích mraky. Stačí je jen ignorovat.
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
Fikus1968 - trefeno na komoru
Vzkaz pro admina : chybí mi tu tleskající smajlík nebo alespoň palec nahoru
Vzkaz pro admina : chybí mi tu tleskající smajlík nebo alespoň palec nahoru
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
Jako vtip dobrý:-)
No....když se trošku odtrhneme od púvodního tématu, vysvětlím ti jak to vidím já (a už jsem toho viděl rozhodně hodně moc)
I kompozitové makety se dají zmršit a podle mne jich je zmršená víc než polovina co existuje. Ale jednu výhodu pořád mají...letí. Ono když začne foukat vítr což je dost často,tak kysna s odporem jako vrata od stodoly,nebude to pravé ořechové.
Jak já to pozoruji a i cítím,tak by se dají piloti (a o peníze fakt nejde, lidi jsou schopni když chtějí našetřit na neuvěřitelné věci) rozdělit na skupiny.
První chce aby model v luftu ..byl ta jejich oblíbená polomaketa skutečného stroje. A třeba i historického. To,že to lítá nějak...neřeší.
Další pak mají rádi moderní orchydeje, kde je klouzavost a výkony obecně lepší (o dost), ale zase záleží jak je model navržený. Prostě mají radost,že model je výrazně pevnější než dřevěnka a můžou i zablbnout.
A pak jsou ti poslední, co přeferují maximální výkonost. Tzn no-limit ve všech směrech. Umí využít mechanizace křídla, meteorologických podmínek, prostě umí vytěžit stroj na maximum. A tam už prostě model něco stojí. To, ale neznamená,že jsou snobíci!!!!, prostě ví co chtějí. Hledají model co už nemá otrocké generátory odporu (např profily HQ), umí i taktiku létání s plně mechanizovaným křídlem (kdy 8 serv je standard...to na co čekám jich bude mít ještě o dost víc) a zvládají i taktiku létání jako celek!!
To,že jsi se trefil do stoupáku a přetočil kompozit..jednou,dvakrát znamená naprosté prd. Nic to nehovoří o tom jak dobrý byl ten pilot kompozitu a jak jeho model.
Prostě je to o tom..co doopravdy chci!! Problém lidí je,že buď nemají zkušenosti a tím de fakto neví co chtějí.
Koupí si 3m model polomakety s profilem CRD,(neb křídla dýha/PS) jsou vždy CRD
, s plochou 50dm a hmotností 4kg....výsledek je,že ...(klucí tam není termika), ale ona tam je,jen ten bazmek z ní není. Model má jen křidélka a dementní štíty (co jen mrší profil),nic víc. No s tím se dá fakl lítat termika,jen když je taková,že unese i F5B:-) Prostě chce to při výběru modelu přemýšlet...no a šetřit na ten správný!!!
No,přijeď se někdy podívat k nám,když kluci pořádají vleky. Uvidíš najednou průřez vším tím co jsem popsal. Pak ti ten můj eleborát bude hned jasnější.
No....když se trošku odtrhneme od púvodního tématu, vysvětlím ti jak to vidím já (a už jsem toho viděl rozhodně hodně moc)
I kompozitové makety se dají zmršit a podle mne jich je zmršená víc než polovina co existuje. Ale jednu výhodu pořád mají...letí. Ono když začne foukat vítr což je dost často,tak kysna s odporem jako vrata od stodoly,nebude to pravé ořechové.
Jak já to pozoruji a i cítím,tak by se dají piloti (a o peníze fakt nejde, lidi jsou schopni když chtějí našetřit na neuvěřitelné věci) rozdělit na skupiny.
První chce aby model v luftu ..byl ta jejich oblíbená polomaketa skutečného stroje. A třeba i historického. To,že to lítá nějak...neřeší.
Další pak mají rádi moderní orchydeje, kde je klouzavost a výkony obecně lepší (o dost), ale zase záleží jak je model navržený. Prostě mají radost,že model je výrazně pevnější než dřevěnka a můžou i zablbnout.
A pak jsou ti poslední, co přeferují maximální výkonost. Tzn no-limit ve všech směrech. Umí využít mechanizace křídla, meteorologických podmínek, prostě umí vytěžit stroj na maximum. A tam už prostě model něco stojí. To, ale neznamená,že jsou snobíci!!!!, prostě ví co chtějí. Hledají model co už nemá otrocké generátory odporu (např profily HQ), umí i taktiku létání s plně mechanizovaným křídlem (kdy 8 serv je standard...to na co čekám jich bude mít ještě o dost víc) a zvládají i taktiku létání jako celek!!
To,že jsi se trefil do stoupáku a přetočil kompozit..jednou,dvakrát znamená naprosté prd. Nic to nehovoří o tom jak dobrý byl ten pilot kompozitu a jak jeho model.
Prostě je to o tom..co doopravdy chci!! Problém lidí je,že buď nemají zkušenosti a tím de fakto neví co chtějí.
Koupí si 3m model polomakety s profilem CRD,(neb křídla dýha/PS) jsou vždy CRD
No,přijeď se někdy podívat k nám,když kluci pořádají vleky. Uvidíš najednou průřez vším tím co jsem popsal. Pak ti ten můj eleborát bude hned jasnější.
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
děda píše:...
pouze jednou osobou
ne vozík, ne pylon,ne pouze upravená plocha -
mne vedou k asi jediné možnosti řešení - krátký gumicuk.
Toto vlakno je pro mne osobne velmi zajimave a bedlive ho sleduji . Resi totiz to, co jsem se tady snazil vyresit pred nejakym rokem a kupodivu
Jedine co tady bylo realne v souladu s puvodnim zadaním ( pokud tedy pominu tu 3m Sagitu
No to je ale uplne bez zkusenosti , jenom se snazim posunout debatu k puvodnimu zadani.
Na kratky gumicuk s 3-5 kg erem , na rovine a v jednom, bych pri striktnim dodrzeni vsech podminek zadani zapomnel.
Naposledy upravil(a) MakoBear dne pát 10.01.2014 1:31, celkem upraveno 1 x.
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
graup15 píše: Ono když začne foukat vítr což je dost často,tak kysna s odporem jako vrata od stodoly,nebude to pravé ořechové.
4kg....výsledek je,že ...(klucí tam není termika), ale ona tam je,.
To s tím větrem , co jsem tak poznal, nebo vysledoval já , je problém opravdu historických krabicoidních modelu i opravdu skutečných překližkových větronu, tam je opravdu problém ve větru vubec někam přeletět, u těch ruzných ASW a podobných tě limituje pouze vítr odnášející bublinu--na svahu jsi s takovým větroněm do větru cca 6-8m v pohodě a hlavně na svahu tady někde v čechách tě při výraznějším větru spíš limituje terén vhodný na přistání větší makety, už ty 4 metry jsou někdy docela problém.
to, že někdo řekne--KUCÍ, TAM NENÍ TERMIKA ještě vubec nic nevypovídá o modelu, ten model si termiku sám nenajde, ani se v ní sám neustředí, navíc určitou roli hraje jak mi zcela jistě potvrdíš i výška v které s modelem létáš--ano s 8m modelem to určitě pujde i ve 2km kde to už bude asi opravdu nosit lépe, nežli v nějakých 300-600m.
Já jsem si lámal hlavu s nějakým kompozitovým maketě alespon podobným modelem jen kuli případnému létání v Alpách, páč tady u nás mi opravdu vcelku dobře slouží i ty dýhopolyšové modely, z čisté termiky těch příležitostí tady u nás nějak mrhat výškou akrobacií moc ročně není, na svahu za větru se v pohodě udrží i 2-3m maketa, s kterou se pak vzhledem k velikosti lépe přistává na nějaký plácek a když mám joo potřebu v nuzném počasí blbnout,někde na rovině, tak mi stačí trochu víc sportovně namotorovaná dýhopolyšová maketka 2,2m Foxe.
Ano, je pravda, že když se sotva ve vzduchu udrží kompozitové béčko, tak si s maketou asi ani neškrtnu, pak tedy létám také třeba s tím béčkem a maketu vytáhnu až pokud se podmínky zlepší, prostě nevidím problém v tom, že mi 4m maketa neslouží jako ero pro každý den a do všech podmínek, beru ty větroně jako golfové hole, něco je dobré na to, jiné na něco jiného.
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
MakoBear píše: nesdilim tak zcela nazor , ze je " blbost nutnost po startu hned hrabnout na kniply" ( ano z 9 pripadu z 10 ne , ale co ten desaty .....).
pokud chceš svuj model házet sám z ruky, tak to stejně jinak nevyřešíš, minimálně jednou rukou musíš ten model prostě držet
tak trochu mi to celé přijde, jako kdyby si chtěl někdo koupit jachtu na vesnický kačák a řešil, že se stěžen nevejde pod ohnuté vrby a kýlem drhne navíc ta plachetnice o dno--není problém v té jachtě, je problém v tom kačáku 3,5m 2,5 kg F5J hodí v pohodě i po větru.Nic zázračného nevymyslíte 2kw a větší pohon je zbran, pomocný motor to z roviny nezvládne.
Aerovleky, svah, rovná plocha a vozejk, nic víc nevymyslíte.U normálního modelu navíc zustane v případě střílení gumou asi v ruce už urvaná směrovka, jak bude tu gumu napínat, páč na 4 a víc kilo, musí být opravdu napnutá, jinak to po uvolnění jenom padne na zem a pomlátí se to, jak ta guma potáhne nakonec model po zemi.
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
děda píše:to: kocour i MakoBear
Velice dobře vím o čem oba mluvíte. Do svatby - a to už je víc jak 35 let, jsem daleko víc času stavěl, než létal. zůstalo u plastových dvaasedmdesátek z druhé války.
A spolu s konečně vlastním bytem skončilo paradoxně modelaření.
teď trávím čas od nevidím do nevidím ve firmě, koníček se stal džobem a přestal být koníčkem a návrat k lítání mě zřejmě uchránil před ordinací přinejmenším psychouše.
Nic mě tak nevyčistí hlavu, jako čas, strávený s letadlem v luftě. Neznám senzačnější relax !
Záměrně píšu o lítání, ne o modelaření, protože jsem opravdu "jen" lítač, ne stavěč.
Na stavění není čas a asi už nikdy nebude ale na lítání čas najdu vždycky .
dědo, určitě by bylo dobré ještě hlavně doplnit, s čím, že to tedy ted vubec létáš, páč pokud se považuješ za svátečního pilota, navíc nechceš trávit čas v dílně s lepidlem, ale především si jen vyčistit hlavu někde na louce s erem nad hlavou, když je pěkné počasí a nefuní moc vítr, tak by tvé zadání, aby to bylo co největší, vypadalo to alespon trochu jako letadlo a šlo to v pohodě hodit z ruky možná by byl nejvhodnější Culáris, je to sice z bublinek-elapor, ale tvary větroně to vcelku má, křídlo je 4 servové, takže se na tom naučíš nějaké ovládání a nastavení, při váze cca 1700g není opravdu problém jak start, tak i přistání, konstrukčně to zvládne i nějaké zmatečné řízení a v případě horšího přistání spíš budou problémy s nějakým otukáním, nikoli hned polámaným trupem, zlomeným křídlem, já si ho koupil před lety jen ze zajímavosti, konce křídel jsem na rozdíl od originálu upravil nástavci z obyčejného naohýbaného depronu do tvaru podobnějšího maketovému větroni--výkonnost to podle mého nezvýšilo, jde pouze o estetickou upravu--aby to vypadalo víc, jako větron, samozřejmě to má vzhledem k použitému materiálu letové limity především ve větru, ale je to koncepcí model, se kterým si právě také chodím-jezdím na nějaký obyč plácek vyčistit hlavu.Kdyby to zadání--v pohodě hodit z ruky, v pohodě a kdekoli přistát splnovala nějaká dýhopolyšová--kompozitová maketa, tak už bych Culáris dávno neměl, jen mám občas takové záchvaty, že ho prodám a místo něj pořídím větší učelovku koště tak do váhy max 2,5kg, jenže to zase vždy zkončím právě u toho, že budu koukat ve vzduchu na koště a páč stejně chodím létat většinou sám, tak stejně nemám tu přímou odezvu vuči jinému výkonostnějšímu modelu kolegu, že by to mě nelítalo a jim ano---v praxi v kapse tři baterky 3čl 2200ma a nepamatuju si, že bych je někdy vylétal všechny a odcházel domu nespokojený, že jsem se dostatečně nevyblbnul.
to ero tě komplet osázené vyjde do 10k, budeš mít s čím létat, trochu víc si ujasníš v reálu, co 3m obnáší a mužeš po nějaké plnohodnotné maketě pátrat dál, až nějakou vypátráš a rozebereš ji jednou někde o zem, budeš nakonec nejspíš rád, že máš něco v záloze.
než sem někdo napíše, že je Culáris na nic, měl by sem nejdřív dát teda konkrétní odkaz na konkrétní model, který by splnoval zadání makety pro bezpečný start z ruky.
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
Pepine Jarda (totiž děda) ma docela naletano s Proximou, trimetrovka neni zas o tolik vic a do bublin bych ho uz netlacil.
Spis to vidim, ze ho ukecame na kompromis. Na letiste bude vozit velky ero s vozikem (nebo me donuti postavit tu vlecnou co mam v planu) a na louku za barak mu bude stacit Proxima.
Spis to vidim, ze ho ukecame na kompromis. Na letiste bude vozit velky ero s vozikem (nebo me donuti postavit tu vlecnou co mam v planu) a na louku za barak mu bude stacit Proxima.
OK2WY
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
JirkaA píše: Na letiste bude vozit velky ero s vozikem (nebo me donuti postavit tu vlecnou co mam v planu) a na louku za barak mu bude stacit Proxima.
takže vlastně jen vymejšlí blbosti
- JirkaA
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 17.08.2008 0:00
- Bydliště: Moravský kras ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
to bych az tak nerekl
.
Zatim se mu touto debatou podarilo vyprovokovat me k necemu podobnymu, mam u Veky domluvenej trup na ASW 15
Zatim se mu touto debatou podarilo vyprovokovat me k necemu podobnymu, mam u Veky domluvenej trup na ASW 15
OK2WY
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
JirkaA píše:Zatim se mu touto debatou podarilo vyprovokovat me k necemu podobnymu, mam u Veky domluvenej trup na ASW 15
to už je pěknej kus era, kluci co jezdíme na Ranou je mají taky 2, nebo 3, já zatím viděl v létě létat jen to žlutý a dobrý
ale já se bloknul, že přez 5kg a cca 4m zatím nepujdu, na aerovleky větší dobrý, ale na svah bych to už vláčet nechtěl a na boule kam dojedu autem už mi přijde zbytečné tahat i tu 4m, ale kus pěknýho era to je, o tom žádná.
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
JirkaA píše: Na letiste bude vozit velky ero s vozikem (nebo me donuti postavit tu vlecnou co mam v planu) a na louku za barak mu bude stacit Proxima.
Hle - nic noveho nevymyslis
To co pise pepin o kratkem gumiciku je bez debat - jima mne hruza predstavou ze bych nekde sponoval 5 kg na gume za smerovku a za bachraty trup polomakety pod kridlem ja takto tezke ero neudrzim
Re: Co největší polomaketa pro start z ruky
MakoBear píše:[ ja takto tezke ero neudrzim
no, mě stačilo, když kluci blbnuli s vystřelováním kompozitových B-F modelu, když ještě nebylo běžné osazování elektromotory a museli to nějak dostat blíž k termice, koncert neuvěřitelněj a neustále se modlíš, aby ti nevyrazil kolík ukotvení v zemi naproti, já osobně tento zpusob startu považuji za nejdebilnější zpusob, jak odejít z tohoto světa