Zdravim,
Jelikož se blíží vánoce, chtěl bych si nadělit pod stromeček nové letadlo. Máte někdo zkušenosti s tímto letadlem? Zatím jsem létal jen elektromodely /Alpha-1500, FunCub, Acromaster/, ale chtěl bych vyzkouset nejakého "smraďocha".
SIG Four Star 60 1803mm stavebnice
Re: SIG Four Star 60 1803mm stavebnice
Toto letadlo jsem měl a mohu doporučit. Stavebnice je dobře zpracovaná a materiál kvalitní. Jen jsem vyměnil všechny původní americké šrouby za metrické. Létá nezáludně a zvládne běžnou akrobacii. Měl jsem ho osazený ASP 91 AR (čtyřtakt). Bohužel jsem ho letos rozbil ( pilotní chyba), ale stavím ho znovu, protože jsem s ním byl hodně spokojený. Teď mám do něj připravený benzín RCGF 15ccm. Jen u stavebnice není podrobný český návod, ale anglický originál je vybaven spousty obrázků a dá se překlad vygooglit. Také na youtube je hodně videí ze stavby.
Re: SIG Four Star 60 1803mm stavebnice
Tak jsem se konečně pustil do stavby. Díly jsou vyřezány velmi dobře, vše hezky pasuje do sebe.
Jen jsem celkem udiven že komlet cele křídlo je z balzy? Nejsou ani žebra z překližky, není žádný smrkový nosník, ani cele křídlo není potažené balsou /jen kousek u trupu/. Je to u takhle velkého letadla normalní? Mám celkem obavu o pevnost..
Jen jsem celkem udiven že komlet cele křídlo je z balzy? Nejsou ani žebra z překližky, není žádný smrkový nosník, ani cele křídlo není potažené balsou /jen kousek u trupu/. Je to u takhle velkého letadla normalní? Mám celkem obavu o pevnost..
Re: SIG Four Star 60 1803mm stavebnice
Křídlo je pevné. Je třeba ho postavit přesně dle návodu. Koncové díly má překližkové. Měl jsem havárku kdy jsem před přistáním v cca 5metrech točil zatáčku při nízké rychlosti a po pádu bylo křídlo skoro bez poškození. Vytrhlo se ze šroubů a protrhl se potah a poškozen jsem měl jen koncový díl. Opraveno během chvilky. Trup dopadl hůře, musel jsem ho dělat celý znova. Dnes už sestaveno a připraveno k záletu.
Re: SIG Four Star 60 1803mm stavebnice
Tak trvalo to sice dlouho, ale konečně jsem ve finále ). až na nějaké drobnosti na dodělání.


Už jsem o víkendu i úspěšně zalétnul.
Hned při prvním letu upadl originál držák táhla plynu k páce karburátoru /byl uchycen jen nějakým předpruženým plíškem/. Nezdál se mi hned když jsem ho tam dával, nechápu proč jsem ho tam nechal a nepoužil jiné uchycení. Hezky jsem se klepal, když mi po dvou minutách letu přestal plyn reagovat otevřený asi na 75%. Naštěstí se mi po cca minutě podařilo při neustálém zkoušení páky plynu chcípnout motor a přistát, tak jsem nemusel kroužit než dojde nádrž.


Už jsem o víkendu i úspěšně zalétnul.
Hned při prvním letu upadl originál držák táhla plynu k páce karburátoru /byl uchycen jen nějakým předpruženým plíškem/. Nezdál se mi hned když jsem ho tam dával, nechápu proč jsem ho tam nechal a nepoužil jiné uchycení. Hezky jsem se klepal, když mi po dvou minutách letu přestal plyn reagovat otevřený asi na 75%. Naštěstí se mi po cca minutě podařilo při neustálém zkoušení páky plynu chcípnout motor a přistát, tak jsem nemusel kroužit než dojde nádrž.