FrSKy Taranis
Re: FrSKy Taranis
Co vyčtete ze sériového a výrobního čísla Taranisu
Např. nálepka s výrobním číslem v šachtě externího modulu s označením "B01 GB GS 29/07" znamená:
B01 = EVROPA
GB. = GREAT BRITAIN
GS. = GIANT SHARK
29/07. = VYROBENO 29. ČERVENCE
Nálepka s označením "C02 HK HK 04/11/2013 znamená:
C02 = Něco jako ASIE/ČÍNA
HK. = HONG KONG
HK = HOBBY KING
04/11/ 2013. = 4. LISTOPAD 2013
B na třetím místě od konce sériového čísla, které je nalepeno na krytu šachty modulu znamená, že už máte verzi B.
-------------
P.S. Ve verzi A mně pomohlo výrazně a hlavně bezpracně snížit brum otočit anténu doprava. Molitan v kufru jsem stranově převrátil a je to. Asi časem provedu ještě odstínění plechem, které tu bylo popsáno, ale už to skoro není nutné.
UPOZORNĚNÍ pro ty, co mají verzi B a Taranis jim bručí. Návod na přidání kondíků, změnu odporů atd. se nedá bezmyšlenkovitě okopírovat, protože plošňák je jiný.
Např. nálepka s výrobním číslem v šachtě externího modulu s označením "B01 GB GS 29/07" znamená:
B01 = EVROPA
GB. = GREAT BRITAIN
GS. = GIANT SHARK
29/07. = VYROBENO 29. ČERVENCE
Nálepka s označením "C02 HK HK 04/11/2013 znamená:
C02 = Něco jako ASIE/ČÍNA
HK. = HONG KONG
HK = HOBBY KING
04/11/ 2013. = 4. LISTOPAD 2013
B na třetím místě od konce sériového čísla, které je nalepeno na krytu šachty modulu znamená, že už máte verzi B.
-------------
P.S. Ve verzi A mně pomohlo výrazně a hlavně bezpracně snížit brum otočit anténu doprava. Molitan v kufru jsem stranově převrátil a je to. Asi časem provedu ještě odstínění plechem, které tu bylo popsáno, ale už to skoro není nutné.
UPOZORNĚNÍ pro ty, co mají verzi B a Taranis jim bručí. Návod na přidání kondíků, změnu odporů atd. se nedá bezmyšlenkovitě okopírovat, protože plošňák je jiný.
FrSky Taranis E
MIG29, AlphaJet, SE5A, FW-190, DJI F450 s NAZAv2 a HERO3+, X525 s MM2.0
MIG29, AlphaJet, SE5A, FW-190, DJI F450 s NAZAv2 a HERO3+, X525 s MM2.0
Re: FrSKy Taranis
Chalani kde ste kupovali taranis?
Re: FrSKy Taranis
Nejvíc objednávek Taranisu tady bylo z T9 HobbySport (Anglie). Seznam eshopů v EU i mimo EU po světě kde lze objednat FrSky Taranis najdeš v úvodním příspěvku tohoto tématu viz tento odkaz. Nejblíž ho mamentálně mají uveden skladem ve Slovenském ehopu viz tento odkaz.
Re: FrSKy Taranis
Dá sa k Taranisu pripojiť vysielací modul FLYsky a alebo TX modul od TURNIGY?
Re: FrSKy Taranis
JurajCs píše:Dá sa k Taranisu pripojiť vysielací modul FLYsky a alebo TX modul od TURNIGY?
Ano dá. Taranis má interní pevně zabudovaný 16-ti kanálový VF modul Frsky, který se dá z menu deaktivovat a kromě toho má Taranis ještě navíc volný slot na zasunovací VF moduly ve standardním formátu JR což umožňuje do slotu zasunout jiný VF modul jako je třeba právě Flysky nebo Turnigy nebo třeba Orange DSMX/DSM2 apod. (tj. v podstatě jakýkoli VF modul ve formátu JR podporující PPM).
Obecně bych ovšem moc nedoporučoval laborovat s interní anténou Taranisu, která je napojená na interní modul. Turnigy modul nemá vlastní anténu a v Turnigy je připojen napevno. Jeho použití v Taranisu znamená udělat pro něj anténu. Lepší je použít Flysky modul, který má přímo na sobě už hotovou vlastní anténu.
Nejjednodušší je tedy použít Flysky modul FS-TM002, který stačí bez jakýchkoli HW změn jen zasunout do volného slotu v Taranisu.
Re: FrSKy Taranis
Mne modul FLYSKY nechce fungovať. Nastavenie: intrený OFF, Externý PPM, CH 1-8, 22,5ms, 300u.
Porovnával som napätia Turnigy s Taranisom. Na TG9 vývod 1=TX, 2= zem, 3=11V, 4=RX(Frsky)9V, 5= signál 4,5V. Na Taranise 1=0V, 2=zem, 3=7,5V, 4=0,63, 5=0,83.
Vložil som do Taranisa Frsky modul D8R-II plus, a ten sa spároval na externom vysielači.
Modul Flysky zase funguje vo vysielači Turnigy. Možno niektorý kontakt nedosadol dobre. Asi budem musieť merať pri otvorenom vysielacom module. V každom prípade ďakujem za pomoc. Už som sa bál, že mi Taranis mi pôjde len s modulmi Frsky a Orange.
Porovnával som napätia Turnigy s Taranisom. Na TG9 vývod 1=TX, 2= zem, 3=11V, 4=RX(Frsky)9V, 5= signál 4,5V. Na Taranise 1=0V, 2=zem, 3=7,5V, 4=0,63, 5=0,83.
Vložil som do Taranisa Frsky modul D8R-II plus, a ten sa spároval na externom vysielači.
Modul Flysky zase funguje vo vysielači Turnigy. Možno niektorý kontakt nedosadol dobre. Asi budem musieť merať pri otvorenom vysielacom module. V každom prípade ďakujem za pomoc. Už som sa bál, že mi Taranis mi pôjde len s modulmi Frsky a Orange.
Re: FrSKy Taranis
JurajCs píše:Možno niektorý kontakt nedosadol dobre.
Ano to bývá obvyklá příčina nefunkčnosti modulu. Některým Flysky VF modul s Taranisem normálně funguje. Takže nefunkčnost v ojedinělém případě je potřeba hledat ve špatném kontaktu některého z pinů.
Re: FrSKy Taranis
Taranis dnes na Hobbykingu skladem......... 
Re: FrSKy Taranis
radi5 píše:Taranis dnes na Hobbykingu skladem.........
Tak uz ani moc ne...
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
Re: FrSKy Taranis
Já tam pořád vidím v čínském skladě 10+ (mode1). Mode2 není skladem.
Re: FrSKy Taranis
Mas pravdu. Omlouvam se za mystifikaci. Nevsiml jsem si toho modu1. Není to hned pod sebou, tak jsem to prehledl.
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2
Re: FrSKy Taranis
Ja by som poprosil, či by nebol niekto ochotný vysvetliť čo je to parameter SWR, a jeho súvislosť s RSSI. Aké hodnoty nastaviť do alarmov. Ďakujem.
- ddano007
- Příspěvky: 2896
- Registrován: čtv 18.03.2010 0:00
- Bydliště: Zavar, SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: FrSKy Taranis
Chlapci, neviete niekto, ci to, co sa teraz predava na Banggood/ HK je uz verzia s odstranenym brumenim abo nie?
X9D & T16Pro & TX16S & nejaké lietadlá, heli a koptéry www.rcmodelytt.sk
Re: FrSKy Taranis
JurajCs píše:Ja by som poprosil, či by nebol niekto ochotný vysvetliť čo je to parameter SWR, a jeho súvislosť s RSSI. Aké hodnoty nastaviť do alarmov.
U Frsky starších telemetrických modulů D8 se měřily dvě hodnoty RSSI (Received Signal Strength Indication) ohledně kvality přijímaného signálu.
Jedna hodnota byla měřena na straně přijímače tj. kvalita přijímaného signálu od vysílacího modulu na straně přijímače.
Druhá hodnota byla měřena na straně vysílacího modulu tj. kvalita přijímaného signálu od přijímače na straně vysílacího modulu.
Druhá hodnota byla obecně méně významná než první jelikož v podstatě vyjadřovala jen kvalitu příjmu telemetrických dat zatímco první hodnota je kvalita příjmu řídících dat.
V rámci nového telemetrického modulu Frsky XJT včetně interního co je v Taranisu se již na straně vysílacího modulu neměří kvalita přijímaného signálu od přijímače (RSSI), ale namísto toho se používá hodnota SWR (Standing Wave Ratio).
Jen pro zajímavost obecný popis SWR je mimo jiné uveden viz tento odkaz.
Dle popisu na RC Groups viz tento odkaz je to v podstatě poměr výkonu vystupujícího z koncového stupně vysílacího modulu do výstupu pro anténu vůči výkonu, který je tzv. odražen zpět do koncového stupně. Pokud je nějaký problém s anténou pak poměr zpět odraženého výkonu začíná růst a pokud by výrazněji přesahoval anténou skutečně vyzářený výkon pak může dojít i k poškození koncového vysílacího stupně.
U Frsky je hodnota SWR přenášena jako číslo, které by mělo být menší než 51 pokud není nějaký výraznější problém s anténou nebo přenosovou cestou k anténě. Obecně čím vyšší hodnota od 0 tím horší. Pokud hodnota SWR přesáhne hodnotu 51 (tj. pevně definovaná hodnota) pak je v rámci OpenTX vyhlášen alarm jehož význam je ten, že je nějaký problém s anténou na vysílacím modulu. K tomu může dojít např. v důsledku poškození koaxiálu přívodu k anténě nebo poškození samotného konce tj. antény, poškození konektoru apod. Ze zdrojového kódu OpenTX vyplývá, že pro tento alarm není potřeba nastavovat žádnou mezní hodnotu, protože je v rámci OpenTx definována pevně na 51 a je-li přesažena je vyhlášen zmíněný alarm pro anténu vysílacího modulu.
Pro RSSI platí, že čím nižší je hodnota RSSI tím horší je kvalita signálu. Pokud jde o nastavení alarmu pro RSSI (tj. kvalita přijímaného signálu od vysílacího modulu na straně přijímače) v popisu viz tento odkaz je doporučeno nastavit limitní hodnotu na 45 až 42. Čím nižší hodnota tím při horší kvalitě signálu je vyhlášen alarm. Hodnota RSSI okolo cca 38 se považuje za tak špatný signál kdy už dochází k výpadkům řízení. Hodnoty 42 až 45 tedy mají ještě rezervu oproti výpadkům a nejsou ani moc vysoké což by mohlo způsobovat zbytečně častější ozývání se alarmu pro RSSI.
Re: FrSKy Taranis
Ďakujem za rozsiahly komentár.