ION neo
ION neo
Kolegové,
patřím mezi jednoho z prvních uživatelů nového éra ION neo. Zakládám tedy nový strom. Rád bych požádal všechny účastníky o věcné příspěvky, které pomohou k rozhodnutí potenciálních pilotů tohoto modelu.
Mé osazení je:
MVVS Redliner
vrtule Ae 13/11
4 S Lipol 3300
2 x HS-81
2 v HS85MG
1 x MKS 450
Přijímačové baterky 4 S AAA Enellope paraelně přes Schottky s BECem reglu.
Rozpětí 202 cm
Délka 109 cm
Hmotnost cca 1700 g
Hloubka křídla u kořene 180 mm
Plocha křidla 29.3 dm2
Klapka délka 422 mm a šířka 35 mm
Nemá směrovku
Křídlo má křidélka a klapky.
patřím mezi jednoho z prvních uživatelů nového éra ION neo. Zakládám tedy nový strom. Rád bych požádal všechny účastníky o věcné příspěvky, které pomohou k rozhodnutí potenciálních pilotů tohoto modelu.
Mé osazení je:
MVVS Redliner
vrtule Ae 13/11
4 S Lipol 3300
2 x HS-81
2 v HS85MG
1 x MKS 450
Přijímačové baterky 4 S AAA Enellope paraelně přes Schottky s BECem reglu.
Rozpětí 202 cm
Délka 109 cm
Hmotnost cca 1700 g
Hloubka křídla u kořene 180 mm
Plocha křidla 29.3 dm2
Klapka délka 422 mm a šířka 35 mm
Nemá směrovku
Křídlo má křidélka a klapky.
Naposledy upravil(a) janch dne čtv 05.12.2013 23:12, celkem upraveno 4 x.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
OK1VOX
Re: ION neo
jakou na tom máš vrtuli prosím tě? a nějak jsi zkoušel různé, nebo to je nějaká první, co se připletla do cesty? 
Re: ION neo
Kde sa dajú pozrieť technické parametre resp.cena?
Na stránkach výrobcu ešte ION neo nie je.
Na stránkach výrobcu ešte ION neo nie je.
Re: ION neo
jindraj píše:jakou na tom máš vrtuli prosím tě? a nějak jsi zkoušel různé, nebo to je nějaká první, co se připletla do cesty?
Přehodil jsem tam pohon z Ionamini. Večer se podívám.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
OK1VOX
- RomanSadilek
- Příspěvky: 379
- Registrován: úte 26.05.2009 0:00
- Bydliště: Velatice
Re: ION neo
Má to směrovku?
Re: ION neo
Dík, budu rád. Také teď zastavuji redlinera se 4s do letadla a mám sice dva kandidáty, ale byla mi tu jedním kolegou vnuknuta určitá idea, tak hledám další zkušenosti. Tak když si vzpomeneš napiš. budu rád.
Jo a koukám, že máš zálohovaný BEC. To mám také rozdělané. Nevím zda to půjde do éra už na začátku, ale mám už na to součástky, tak se uvidí. Ale jen čistě teoreticky jak máš odzkoušeno jak to funguje? Ve smyslu, kdy si bere rozvod šťávu z čeho. V mém případě dává BEC na regu 5,5V. ty 4AAA mají plně nabité víc - řekněme kolem 6+. Takže pokud to chápu správně, tak to poběží tak, že pojede napájení Rx nejprve z těch AAA, jakmile se vybijí pod 5,5V, tak se to přepne na těch 5,5V regu a dokud nedojde k výpadku, tak už to tam zůstane? nebo mi něco uniká?
díky
Jo a koukám, že máš zálohovaný BEC. To mám také rozdělané. Nevím zda to půjde do éra už na začátku, ale mám už na to součástky, tak se uvidí. Ale jen čistě teoreticky jak máš odzkoušeno jak to funguje? Ve smyslu, kdy si bere rozvod šťávu z čeho. V mém případě dává BEC na regu 5,5V. ty 4AAA mají plně nabité víc - řekněme kolem 6+. Takže pokud to chápu správně, tak to poběží tak, že pojede napájení Rx nejprve z těch AAA, jakmile se vybijí pod 5,5V, tak se to přepne na těch 5,5V regu a dokud nedojde k výpadku, tak už to tam zůstane? nebo mi něco uniká?
díky
Re: ION neo
Taky mi asi něco uniká, proč do levného letadla na rekreační polétání dáváte navíc ještě baterky? Copak nestačí BEC v reglu?
Re: ION neo
to už se tady řešilo mohutně v jiném vláknu. Není to určitě nezbytné. Na druhou stranu je to hodně o lepším pocitu. Já mám třeba BEC v regu trochu na hraně a tak mám obavu, aby nevyhořel nebo tak něco. Jasně šlo by dát jiný reg, ale tenhle mám a na 95+% s ním problém nebude. No a tak pro pocit uvažuji o záloze, která by část rizika mohla odstranit. Nestojí to přitom skoro nic - AAA pack mám stejně, ta dioda stála 25 Kč, tišťák cca 30 ostatní půlhoďku práce na sletování nepočítám - to je hraní. Takže pokud není dodatečné riziko dané nespolehlivostí té diody větší než riziko, které může tahle doslova haléřová položka nějak pokrýt, tak proč ne. Takže to nejde řešit z pohledu "je to nutné" ale čistě jako něco, kvůli čemu bude pilot klidnější s ohledem na jeho setup a dojmy a nic to nestojí. Jinak to éro zas tak levné není ... jasně že to není kompozit za několik desítek tisíc, ale pod 10 se tímhle vybavením nevejdeš ani s tímhle spíš bych tipnul tak 15? (teď dodělávám obdobu tohoto) - a to nemluvím o tom, že někdo nerad padá z principu 
Re: ION neo
A není to tak trochu nerozum, do éra, které teda není levné ale je osazené za 15k, dát regl jehož BEC je trochu na hraně a dohánět spolehlivost nějakými udělátky? Kvalitní regl s 5A BECem dnes koupíš za šest stovek. Řadu let létám pouze na BEC a neměl jsem nikdy problém. Ale každý nechť si zvolí to svoje...
- BambiSpP
- Příspěvky: 305
- Registrován: čtv 09.12.2010 0:00
- Bydliště: Spálené Poříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: ION neo
Co je kvalitní regl já používám jenom YEP a taky jsem nikdy neměl problém
Futaba T8FG/ABSOLUTION/Rytmus mini VH model/Excel 2000+Asp 7,5/Easy star II
Re: ION neo
no však - vždyť právě o tom rozmýšlení to je a aby bylo o čem přemýšlet, tak jsem se ptal na nějaké detaily z praxe. Fakt tohle téma se všemi argumenty, co říkáš tu bylo důkladně probráno již dříve.
viz třeba tady a na dalších minimálně 5 vláknech
a právě proto že tady na to existuje asi 100 různých pohledů, je to k úvaze. A vůbec nejde o tu cenu letadla
Zase mě třeba vyhovuje létat v principu na pohonné baterky - ty vím, že jsem nabil a mám strach, že pokud bych jel jen na přijímačovky, tak dřív nebo později udělám chybu a nenabiju, nebo tak něco. Prostě je to backup z obou stran. Ostatně tohle letadlo by lítalo na 4 AAA přijímačovky i bez BECu, takže o něm to opravdu také není 
chleba to nežere a v neposlední řadě člověk je tvor hravý tak proč se nad tím nezamyslet ....
a jasně jde uvažovat nad tím, zda si tím víc starostí přidělám než kolik mi jich ubude ..... atd. atd. fakt to není o přesvědčování se o správném řešení ale teď čistě o úvaze nad jedním konkrétním z možných řešení a jeho praktickými aspekty...... a mám pocit že tu trochu zaneřáďujeme vlákno .... pardon
viz třeba tady a na dalších minimálně 5 vláknech
a právě proto že tady na to existuje asi 100 různých pohledů, je to k úvaze. A vůbec nejde o tu cenu letadla
chleba to nežere a v neposlední řadě člověk je tvor hravý tak proč se nad tím nezamyslet ....
a jasně jde uvažovat nad tím, zda si tím víc starostí přidělám než kolik mi jich ubude ..... atd. atd. fakt to není o přesvědčování se o správném řešení ale teď čistě o úvaze nad jedním konkrétním z možných řešení a jeho praktickými aspekty...... a mám pocit že tu trochu zaneřáďujeme vlákno .... pardon
Re: ION neo
BambiSpP píše:Co je kvalitní regl já používám jenom YEP a taky jsem nikdy neměl problém
OK, když jsem psal o reglu za šest stovek, myslel jsem právě YEP (konkrétně 60A, který je přibližně za tu cenu).
Re: ION neo
Proč zdvojené napětí přijímače a plus elyt:
Používám Spektrum a to nemá rádo podpěťové " špičky"
Odejde-li napětí z BECu reglu, tak pořád letím
Funkčnost jedné či druhé větve kontroluji střídavým zapnutím. Jednou první baterky a podruhé regl.
Nechci o tom nijak polemizovat.
Používám Spektrum a to nemá rádo podpěťové " špičky"
Odejde-li napětí z BECu reglu, tak pořád letím
Funkčnost jedné či druhé větve kontroluji střídavým zapnutím. Jednou první baterky a podruhé regl.
Nechci o tom nijak polemizovat.
MAXION,IONPRO i mini,Jantar 3,6m MVVS 8E, EDGE 540-MVVS 80ccm, Graupner MC-20 HOTT.
OK1VOX
OK1VOX
Re: ION neo
A jestli to má směrovku se nedozvíme za to proč přijímačovky nebo bec je tu detailně rozebirano
Re: ION neo
No...chlapci:-) moji zlatí 
myslím,že to moc prožíváte. Nejde o kompozitové,naprosto přesné a krásou se lesknoucí dělo!!
Já to rozlišuji....Celokompozit (většinou full uhlí)..tam hodně řešíme napájení a kde co..
U Iona-(neo..např) mi to přijde..no,možná jako zábava, ale rozhodně je to ztráta času. Já se s tím zase tak moc nepáral. Napájení jede z BEC reglu YEP-80. Nic víc tam není. Jo a jedna fotečka závěsu klapky. Jak se tu viewtopic.php?f=118&t=61839&start=60 řešilo
Správně je co nejkratší páka na servu a co nejdelší na ovládané ploše. A využít maximální možnou dráhu serva. U Iona vymýšlet náhon zkrz křídlo na horní stranu klapky..k čemu? Kdyby to bylo možné u této dýhové technologie křídel ,udělat fatálně tuhé,jako je to u kompozitů.A naprosto geometricky rovné (tzn odtokovka naprostá přímka),tak ještě uznám,že to má cenu se s tím prndat. Ale za stavu, kdy se toto prostě udržet nedá (na dřevěnce). To celé nemá smysl.
Navíc už jsem to psal tady..viewtopic.php?f=118&t=61839&start=30 Přesnost dodržení profilu,je pouze zbožné přání.
Proto..létá to hezky?..létá. Nestojí to raketu..nestojí. Dál není co řešit.
myslím,že to moc prožíváte. Nejde o kompozitové,naprosto přesné a krásou se lesknoucí dělo!!
Já to rozlišuji....Celokompozit (většinou full uhlí)..tam hodně řešíme napájení a kde co..
U Iona-(neo..např) mi to přijde..no,možná jako zábava, ale rozhodně je to ztráta času. Já se s tím zase tak moc nepáral. Napájení jede z BEC reglu YEP-80. Nic víc tam není. Jo a jedna fotečka závěsu klapky. Jak se tu viewtopic.php?f=118&t=61839&start=60 řešilo
Správně je co nejkratší páka na servu a co nejdelší na ovládané ploše. A využít maximální možnou dráhu serva. U Iona vymýšlet náhon zkrz křídlo na horní stranu klapky..k čemu? Kdyby to bylo možné u této dýhové technologie křídel ,udělat fatálně tuhé,jako je to u kompozitů.A naprosto geometricky rovné (tzn odtokovka naprostá přímka),tak ještě uznám,že to má cenu se s tím prndat. Ale za stavu, kdy se toto prostě udržet nedá (na dřevěnce). To celé nemá smysl.
Navíc už jsem to psal tady..viewtopic.php?f=118&t=61839&start=30 Přesnost dodržení profilu,je pouze zbožné přání.
Proto..létá to hezky?..létá. Nestojí to raketu..nestojí. Dál není co řešit.
Naposledy upravil(a) graup15 dne čtv 05.12.2013 17:33, celkem upraveno 1 x.