Dobrý den, mám novou lo´d Shock Wave s motorem Zenoah a mám problém s nastartováním,nastartovat loď je pěkná fuška. Měnil jsem i svíčku a pořád stejný,myslím si,že mám špatnej poměr benzínu a oleje dávám 1:30.Mám dát méně oleje? Motor je novej a není zaběhnutej,myslíte že je to tím? Mám se stejným motorem FG Baju,ale už zajetou a ta jezdí krásně a startuje na 2 nebo 3 zátahy.
Děkuju za odpověď
Loď Shock Wave s motorem Zenoah
Re: Motor Zenoah
Tím poměrem to nebude a na záběh je to akorát, nebo i skoro málo. Nevím co píšou v manuálu. Každopádně ať je tam toho oleje 33ml (1:30) nebo 20ml v litru (1:50) tak na samotném chodu motoru se to prakticky neprojeví, protože paliva (benzínu) je buď 98 nebo jen 96,7% a ten rozdíl cca 1% motor nepozná. Množství oleje má vliv na životnost a jeho nesprávný poměr se projeví až po delším chodu a nikoliv při startování. Když je ho míň tak hrozí zadření, když je ho příliš, tak se motor rychleji zakarbonuje (ale to až časem).
Myslím si, že problém se startováním má příčinu někde jinde.
Funguje sytič?
Je v pořádku čerpání paliva (není nějaká chyba ve Walbru - prasklá membrána zanesená tryska, uzavírací jehla a pod)?
A co zapalování a předstih?
Říkáš, že motor je nový, tak asi není z druhé ruky. Ale co když je a má třeba rýhy ve výbrusu - když je poškrábaný dole (špatná dolni komprese, tak to taky zle startuje ale pak už běží normálně).
Myslím si, že problém se startováním má příčinu někde jinde.
Funguje sytič?
Je v pořádku čerpání paliva (není nějaká chyba ve Walbru - prasklá membrána zanesená tryska, uzavírací jehla a pod)?
A co zapalování a předstih?
Říkáš, že motor je nový, tak asi není z druhé ruky. Ale co když je a má třeba rýhy ve výbrusu - když je poškrábaný dole (špatná dolni komprese, tak to taky zle startuje ale pak už běží normálně).
Naposledy upravil(a) VTjr dne úte 20.08.2013 15:25, celkem upraveno 1 x.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Motor Zenoah
Mám ho z druhý ruky,ale nebyl právě startován. nevím jestli bych poznal,jestli je špatná jehla atd. asi loď vemu někam do modelářského obchodu a nechám skontrolovat 
Re: Motor Zenoah
Jinak sytič fuguje normálně
Re: Motor Zenoah
Tak to máš pravdu, pokud nemáš zkušenosti, tak karburátor Walbroo raději nerozebírej.
Ale stav výbrusu se dá poznat po sundání výfuku přes výfukové okno. Jak na válci tak ani na pístu nesmí být výraznější rýhy.
Jinak motory Zenoah mají sání řízené pístem, takže stav spodní části výbrusu se dá zkontrolovat i pohledem přes sací okno po sundání karburátoru. Ale opravdu důkladná kontrola je možná jedině po rozebrání motoru.
Já bych stejně tipoval, že to bude mít na svědomí spíš zapalování, nevhodný předstih, nebo smetí v karbecu.
Ale stav výbrusu se dá poznat po sundání výfuku přes výfukové okno. Jak na válci tak ani na pístu nesmí být výraznější rýhy.
Jinak motory Zenoah mají sání řízené pístem, takže stav spodní části výbrusu se dá zkontrolovat i pohledem přes sací okno po sundání karburátoru. Ale opravdu důkladná kontrola je možná jedině po rozebrání motoru.
Já bych stejně tipoval, že to bude mít na svědomí spíš zapalování, nevhodný předstih, nebo smetí v karbecu.
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Re: Motor Zenoah
VTjr píše:Tak to máš pravdu, pokud nemáš zkušenosti, tak karburátor Walbroo raději nerozebírej.
Ale stav výbrusu se dá poznat po sundání výfuku přes výfukové okno. Jak na válci tak ani na pístu nesmí být výraznější rýhy.
Jinak motory Zenoah mají sání řízené pístem, takže stav spodní části výbrusu se dá zkontrolovat i pohledem přes sací okno po sundání karburátoru. Ale opravdu důkladná kontrola je možná jedině po rozebrání motoru.
Já bych stejně tipoval, že to bude mít na svědomí spíš zapalování, nevhodný předstih, nebo smetí v karbecu.
V zapalování byla originální svíčka,ta by snad měla být v pohodě, kupoval jsem i novou, na karbec se mohu podívat, ale zas tak moc ta loď nenajezdila,aby byl zanesen karbec.