Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

Pracovní postupy, technologie, finty, grify, nástroje, poznatky jak co nejlépe něco vyrobit, opravit a tak podobně.
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#61 Příspěvek od veka1 »

...když už tu dávam fotky akumulátoru na desce, tak ještě pohled do trupu a názorná ukážka upevnení akumulátoru.
arzenal_oprava049.jpg

Ten je přes kousky oboustranné pásky přilepený k základní desce a přitažen skelnou ,nebo černou elektrikářskou páskou.
Celek jednoduše zasunu do trupu na doraz.
arzenal_oprava050.jpg

Přední ( prodloužená) část desky zapadne pod příčnou lavičku (na dně trupu ,těsně za motorovou přepážkou). Zadní část desky osazenou duralovou maticí , přitáhnu k trupu jedním šroubkem M3x8mm.
arzenal_oprava051.jpg

Toto jednoduché a dlouhodobě odzkoušené upevnění pohonných akumulátorů používám ve všech mých modelech.
Hlavní výhodou je rychlá výměna akku (vyšroubovat a zašroubovat jeden 8mm dlouhý šroubek) .
Unifikované desky umožňují variabilitu použití akumulátorů v různých modelech a současně mám přesně definovanou polohu akumulátoru vůči těžišti při každé montáži.
Mj. nemusím řešit, jak vyjmout akumulátor , upevněný na suchém zipu z těsného trupu. :wink:

veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#62 Příspěvek od veka1 »

Po vytvrzení stříbrné barvy jsem ještě stříkl na přední část trupu matný olivový pás a všechny díly strojně přeleštil pastou 4CR.
K leštění používám pouze navlhčený molitanový kotouč se suchým zipem ( pr.80mm) a starou Narex vrtačku, upevněnou svěrkou ke stolu.
arzenal_oprava052.jpg

arzenal_oprava053.jpg

arzenal_oprava054.jpg

Rozumné otáčky jsou 850/min. Při leštění je nuto zamezit přehřátí povrchu barvy i laminátu ( přílíš velký tlak, málo vody ,nebo delší setrvání na jednom místě).
Zrádné jsou i hrany. Dochází k devastaci kotouče a přebroušení barvy až na základní materiál ( lze si pomoci opatrným přeleštěním hran ručně - flanelový ,nebo bavlněný hadřík a jedééém .... :lol: ).
Nebezpečné je i "kousnutí se" kotouče o hranu a následné vytržení výrobku z rukou ,nebo jeho mechanické poškození...
Proste při leštění je nutno se soustředit ( je to dost uspávající činnost) bo jinak může všechno přijít vniveč. :wink:
Pozn. nevýhodou nábytkářské stříbřenky, na rozdíl od klasických barev je, že nejde brousit. Její vysoký lesk je dán pouze povrchem vyleštěné formy, nebo přeleštěním pastou. I velmi jemný brusný papír ( 2000) zanechá stopy , které nejdou rozumně přeleštit ani schovat pod lakem - to spíš víc vyniknou.
Tento fakt je limitující a nutí člověka provést přípravu podkladu a následný nástřik povrchu co nejpečlivěji ,bez kazů.


veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#63 Příspěvek od veka1 »

V sobotu ráno jsem si přivstal a těsně před odjezdm na Amperfest prohrábl mé zásoby zbytků reklamních folií. Když už tam jedu , tož at ta poletucha vypadá trošku k světu ,že.
Na podložce jsem nakrájel pruhy a polepil nimi spodní plochy modelu. Přesto ,že na skutečném letounu tyto "trikolory" nikdy nebyli, mě pomáhají v rozeznávaní polohy modelu ve vzduchu :wink: .
arzenal_oprava055.jpg

Bohužel původní odstín tmavomodré jsem v zásobách zbytků reklamních folii již nenašel, tak jsem pužil nejbližší možný odstín. Je to trošku znát ,ale ... není to maketa.
arzenal_oprava056.jpg

V časovém tlaku jsem folii lepil na sucho a bubliny vyháněl plastovou stěrkou. Celkem to šlo ,ale pár bublinek jsem stejně vyrobil .. spěch není dobrý pomocník.
Pozn.mokrá cesta je sice trošku zlouhavější ,ale snadněji lze dosáhnout bezbulinkového povrchu folie a zjednodušuje přesné slícování pruhů. Nevýhodou je,že lepidlo definitivně drží až za 24h, což v mém případě nešlo dodržet :(
arzenal_oprava057.jpg

Nalepené pruhy jsem nakonec do roviny zařízl ostrým nožem, přímo na křídle Chce to ostrý nůž, rozumný přítlak a jeto. :D

veka1
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#64 Příspěvek od veka1 »

Když tak na tu poletuchu koukám,mám radost,že to mám za sebou a zase budu mít s čím lítat. :D
Je fakt, že chybí nějká ta patina, písmenka, výfuky,ale .. to se časem poddá.
arzenal_oprava058.jpg

arzenal_oprava059.jpg

arzenal_oprava060.jpg

Pozn. problém je ,že přes všechny domácí kontroly, kdy vše fungovalo, v Nesvačilech jsem těsně před startem zjistil,že se servo VOP nehýbe ( po sešroubování modelu a zapnutí vypínače ještě fungovalo).
Žeby opožděně následky dotyku se zeměkoulí????
No nic ,včera večer se model do vzduchu nakonec nedostal. Asi jsem měl štěstí ... jeden seriál stačí ,ne? :lol: ) Teď zbývá sehnat nové nízké servo (Hs 77BB) a můžu jít na zálet.


veka1
Uživatelský avatar
xener
Příspěvky: 246
Registrován: úte 26.07.2011 0:00
Bydliště: SR

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#65 Příspěvek od xener »

ja som to hovoril, ako nove :)
Uživatelský avatar
cassiopeus
Příspěvky: 865
Registrován: stř 11.03.2009 0:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#66 Příspěvek od cassiopeus »

jyrry píše:
veka1 píše:......Možná to pár lidem pomůže, když budou někdy pátrat po technologických postupech jak opravit ,nebo i konstrukčně vyřešit něco porouchaného na svém modelu. .....

Tak mi porad, co s timhle ... http://www.jyrry.cbcnet.cz/grafika/Mossie_crash.jpg ;-)


Dyť to má jen pár oděrků :D za
Uživatelský avatar
Buckeye-Blitz
Příspěvky: 542
Registrován: sob 12.12.2009 0:00

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#67 Příspěvek od Buckeye-Blitz »

Klobouk dolů před před uměním dát z trosek dohromady éro, které je jako nové. Nicméně nenapadlo by mně po takové ráně do něj zpět instalovat původní elektroniku, byť nejevící zjevné známky poruchy, a jít s nezalétaným modelem na veřejnou produkci jako je Amperfest. Tomu říkám pořádné štěstí, že servo zkolabovalo ještě před zamýšleným startem...
Myšlenka,kterou nelze vyjádřit stručně, nezasluhuje, aby byla vůbec vyslovena.
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#68 Příspěvek od veka1 »

Buckeye-Blitz píše:Klobouk dolů před před uměním dát z trosek dohromady éro, které je jako nové. Nicméně nenapadlo by mně po takové ráně do něj zpět instalovat původní elektroniku, byť nejevící zjevné známky poruchy, a jít s nezalétaným modelem na veřejnou produkci jako je Amperfest. Tomu říkám pořádné štěstí, že servo zkolabovalo ještě před zamýšleným startem...


... mě taky nenapadlo lítat s nim na akci.:o
Na lítání jsem měl 6 dalších modelů. Arzenala jsem vzal na ukázku jak dopadla oprava s tím ,že ho večer zalítnu.
Pokud jsi četl ,tak jsem psal že "ero večer neletělo" . Večer je cca 20-21 hodin a to jsme tam byli už jen sami svoji . Akce skončila kolem 17hodiny. :wink:
Ad elektronka: nemyslím ,že po každé ráně je nutné vyřazovat kompletní osazení modelu (po některých však jo) .
Předpokladem je vhodné dimenzování deformačních zon a střižných ploch uevňovacích segmentů, které poberou část energie-zkušenosti z ACES combatu.
Důkladná kontrola , prověrka funkčnosti a zálet je samozřejmostí , stejně jako u skutečných letadel.
V současnosti je servo vyměněné. Použil jsem standartní velikost(věkově starší ,ale nepoužívané HS 300), které jsem přes duralové L profily upevnil naležato do původních otvorů.
arzenal_oprava061.jpg

arzenal_oprava062.jpg

Pozn. foto 61 původní servo , foto 62 náhradní servo standartní velikosti .
Po výměně serva model absolvoval čtyři bezproblémové 20 minutové lety ,tak snad bude vše v pořádku. :D

veka1
Uživatelský avatar
RiMr
Příspěvky: 7231
Registrován: pon 16.06.2008 0:00
Bydliště: Praha 9 Vinoř
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#69 Příspěvek od RiMr »

...no a teď bys Peter měl dělat všecky ostatní Arsenaly třeba filajové - aby sis to při lítání nepletl...! :D
________________________________
Modeláři sobě http://www.ok-rimr.com
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#70 Příspěvek od veka1 »

RiMr píše:...no a teď bys Peter měl dělat všecky ostatní Arsenaly třeba filajové - aby sis to při lítání nepletl...! :D

.. filajové,nefilajové. Já si ho spletl s tou potvorou co je na fotkách :?
arzenal_ horyna001.jpg

arzenal_horyna002.jpg

arzenal_horyna003.jpg


veka1
Uživatelský avatar
HonzaS
Příspěvky: 5866
Registrován: čtv 29.01.2004 0:00
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#71 Příspěvek od HonzaS »

To je ten, kterého jsi měl v nesvačilech? WOW, to smekám!
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Uživatelský avatar
veka1
Příspěvky: 3992
Registrován: stř 17.12.2008 0:00
Bydliště: Rokytno, Bohumileč 15
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#72 Příspěvek od veka1 »

HonzaS píše:To je ten, kterého jsi měl v nesvačilech? WOW, to smekám!


Ano , to stříbrné letadlo, co bylo vystaveno v Nesvačilech na stojánce, mezi zbytkem mých poletuch, to je ta poslepovaná hromádka bordelu, viz třetí fotka , na počátku tohoto vlákna. :lol:

veka1
Uživatelský avatar
FilipV
Příspěvky: 707
Registrován: pon 15.11.2010 0:00
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#73 Příspěvek od FilipV »

Peťo, koukám na ty fotky a máš v tom regl TGY 85A, je to on?
Stejnej mi shořel za letu ve Funjetu...a to jsem ho moc nepřetěžoval, dostával krátkodobě
98A, stabilně kolem 75A.
Já jen, aby jsi zase neopravoval :wink:
PS pro vrtule jedu ve čtvrtek, jel jsem tam v pátek, ale měli jen do 12 a já dorazil 12:15,
protože všichni Pražáci jeli na jih :roll:
No nejen Pražáci, ale bylo jich nejvíc :mrgreen:
Uživatelský avatar
HonzaS
Příspěvky: 5866
Registrován: čtv 29.01.2004 0:00
Bydliště: Týn nad Vltavou

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#74 Příspěvek od HonzaS »

veka1 píše:
HonzaS píše:To je ten, kterého jsi měl v nesvačilech? WOW, to smekám!


Ano , to stříbrné letadlo, co bylo vystaveno v Nesvačilech na stojánce, mezi zbytkem mých poletuch, to je ta poslepovaná hromádka bordelu, viz třetí fotka , na počátku tohoto vlákna. :lol:

veka1

Fakt jsi borec. Jako vím, že dokážeš opravit leccos, ale když jsem Arzenala viděl, v životě by mě nenapadalo, že je to opravená "totálka"! Neuvěřitelná věc :-)
Vertigo 2m, Extra 330SC, Supertrino F3P (54g)+Lantsov 15", RCFactory Extra 330LT, JETI DS16
Uživatelský avatar
pepin
Příspěvky: 14359
Registrován: čtv 01.05.2008 0:00
Bydliště: praha 5

Re: Arzenal VB-10 po pilotážní chybě - co se zbytkem?

#75 Příspěvek od pepin »

hezká oprava :D

trošku zvláštní mi jen přišlo nejdřív přilepit výškovku k trupu a teprve potom na ní lepit ten laminátový potah,to se přiznám,že mi vrtá v hlavě .
Odpovědět

Zpět na „Dílna“