Ucinnost motoru v zavislosti na regulaci (PWM)

Budoucnost klepe na dveře. Zde se diskutuje o různých aspektech elektropohonu - motorech, akumulátorech a regulátorech, klidně i o převodovkách a vrtulích.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#91 Příspěvek od m2 »

Doktor píše:Chtělo by to na takovýhle pokusy něco menšího.

Objednal som preto KD 22-20L, už je na ceste.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od m2 »

Všetko som si doma pripravil ... 2s, 3s, 4s, a 5s, k tomu MVVS3,5/1200 v Acromastrovi + SPIN44 a APC 11x5,5E, zisti som, že na 2s to točí s vybitou baterkou 6800rpm a žerie cca 20A, pozrel som si v DC, že je to super vyhovujúci režim na pravo od kolena, všetko šlo perfektne...

... a keď som šiel nastaviť governor mód, tak som zistil, že moja verzia SPINu heli módy nemá...

:cry:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#93 Příspěvek od Doktor »

No tak já dopad ještě "líp".
Jal sem se dělat pokusy s měřením na TGY 2213. Jelikož mam problém měřit oranžové GWSky, tak sem doma vyšašil jakési černé kopie v rozměrech 8/4,3 a 8/6. Při pokusu na plnej plyn s tou 8/4,3 padla rána a rupla hřídel v předním zápichu. Asi kvalitně vyvážená vrtule! :roll:
Takže jdu hledat náhradní osku (doufam že ji najdu). A příště na pokusy už jenom sklopky. :?
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od m2 »

Kolega ten motor mal ... vraj cely krivy. Venoval ho dalsiemu kolegovi na magnetky do kabinky

... citujem: "krivy bol ten motor cely (telo), hriadel som vymenil aj prednu montaz aj zadnu aj secko ... a bimbalo sa to dalej"
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#95 Příspěvek od Doktor »

Já měl teda asi štěstí na povedenej kousek. Do teď s GWSkama žádnej problém. Se sklopkama krásnej čistej chod. I naprázdno. Nasadil sem tu černou a díra ve stropě. Můžu mluvit o štěstí že sem do toho nečuměl!:roll:

To dam jako varování pro ostatní:

Nikdy nestůjte při práci s plynem v ose nebo před točící se vrtulí! Vždycky za ní! Případné následky způsobené poškozením vrtule či motoru by mohly být fatální!
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#96 Příspěvek od m2 »

Doktor píše:Já měl teda asi štěstí na povedenej kousek.

Ja mám Turnigy SK ako ľaliu, rok prevádzky, hotliner, vysoké otáčky - bez problémov. Kolega má Turnigy SK a tuším ho aj rovno zahodil...

No a poraď potom niečo niekomu, navyše ak musí obracať každú korunku.

Inak s tou vrtuľou - dúfam, že si v poriadku!!!! (nie ako ten Tvoj avatar).
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
jio
Příspěvky: 4988
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

#97 Příspěvek od jio »

m2 píše:... a keď som šiel nastaviť governor mód, tak som zistil, že moja verzia SPINu heli módy nemá...


Můžeš to prosím tě rozvést?

Chápu governor mode u upoutanců nebo u něčeho jako je F5B, k čemu to je ale dobré u ostatních modelů? Čas od času to vidím, že to někdo používá, ale nerozumím tomu proč.
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#98 Příspěvek od m2 »

jio píše:
m2 píše:... a keď som šiel nastaviť governor mód, tak som zistil, že moja verzia SPINu heli módy nemá...

Můžeš to prosím tě rozvést?
Chápu governor mode u upoutanců nebo u něčeho jako je F5B, k čemu to je ale dobré u ostatních modelů? Čas od času to vidím, že to někdo používá, ale nerozumím tomu proč.

Neviem, čo mám rozviesť. SPIN by mal poúkať menu ... -> Brake -> Operation Mode -> Timing -> ...

no a na mojom SPINe to "Operation Mode" jednoducho nie je!

a k čomu je to dobré? riešime tu jeden "akademický problém" ohľadne účinnosti pohonov :wink: a pre jeho rozriešenie (testy) sme potrebovali niečo, čo drží na motore konštantné otáčky. governor mód by sa na to hodil, ibaže tam v tom regli nie je...

Akože neboj, nejdem lietať Acromastra v governor móde... :twisted:
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
Nakadah
Příspěvky: 8426
Registrován: pon 20.08.2007 0:00
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od Nakadah »

Dal by se vubec pouzit pro napajeni pohonu pri mereni spinany zdroj? Sehnat nejaky 40A pro mensi motory neni az tak problem. Ale jak by se na to tvaril regulator? Co by s nim udelala spinaci frekvence zdroje? Hadam by bylo potreba pridat slusne filtracni kondenzatory na vystupu zdroje.

Co vy na to mericove? Nak
Uživatelský avatar
m2
Příspěvky: 5838
Registrován: ned 03.06.2007 0:00
Bydliště: DNV
Kontaktovat uživatele:

#100 Příspěvek od m2 »

Nakadah píše:Hadam by bylo potreba pridat slusne filtracni kondenzatory na vystupu zdroje.

Na RCG je človek, čo napája svoje merania z regulovateľného zdroja, takže ísť to ide.

Keď si necháš vypísať údaje z CC, tak ten Ti reportuje aj "ripple voltage", a kdesi je aj napísané, akú hodnotu to nemá presiahnuť, aby si reglu neublížil. Takže možno by si si tie kondenzátory s jeho pomocou vedel aj navrhnúť.

Otázne je ale, či to riskneš ... lebo šanca že vyhorí zdroj a/alebo regulátor je nenulová.
http://galerie.rcserver.cz/index.php?sum=72
jio
Příspěvky: 4988
Registrován: pát 19.08.2005 0:00
Bydliště: Šternberk, ČR

#101 Příspěvek od jio »

m2 píše:Neviem, čo mám rozviesť. SPIN by mal poúkať menu ... -> Brake -> Operation Mode -> Timing -> ...

no a na mojom SPINe to "Operation Mode" jednoducho nie je!


Tak tomu vysvětlení už rozumím.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#102 Příspěvek od Doktor »

m2 píše:No a poraď potom niečo niekomu, navyše ak musí obracať každú korunku.

Inak s tou vrtuľou - dúfam, že si v poriadku!!!! (nie ako ten Tvoj avatar).


Tak tady s Tebou musim souhlasit. Nákup levné čínské věci je zatim vždy loterie. Já kápnu na dobrej kus, ale druhej to štěstí mít nemusí. Holt je to daň za tu cenu. Ale zase na druhou stranu už nějakej ten TGY provozuju a zatim dobrý. Ale záleží samozřejmě na náletu hodin. Tady je to u mě horší. Ale vyšším provozem by se asi stejně odhalila akorát kvalita ložisek. Vadnej (křivej) motor by se projevil okamžitě. Holt taková ruská ruleta. Kdo to nemusí, tak musí šáhnout do kapsy pro delší peníz a koupit něco kvalitnějšího. Větší problém vidim v té opakovatelnosti výroby. Tedy že motor XXY/XX bude vždy motor XXY/XX a né někdy XXY/XY :wink:

Jinak vrtule mě nezabila! Takže OK. Když ale uvážim co umí "uloupnutá" SFka 8" s unašečem a kouskem hřídele, tak raději ani nepomyslet na kW pohony!
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#103 Příspěvek od Doktor »

Tak motor už je "opraven". Oska je nová (díky bohu že je rovnou v balení při koupi motoru). Bohužel ta rána utrhla i zadní čelo rotoru. Takže sem ho zalepil a necham to trochu zaschnout. A do třetice ta rána asi načnula přední ložisko. To už teď nemá zdravej chod. Takže do budoucna nutná výměna. Ale snad na něm ještě něco naměřim.
Doktor
Příspěvky: 5851
Registrován: ned 29.04.2007 0:00
Bydliště: lokalita č.40 - horký adept pro HÚRAO
Kontaktovat uživatele:

#104 Příspěvek od Doktor »

tak sem jen tak ze srandy zkusil odměřit cca 50% plynu s vrtulí Ae. 8/5.

Motoroval sem 1 minutu. Otáčky sem se snažil držet na původně naběhnutých cca 6600 (bohužel žádný z reglů co vlastnim neumí governor). Během regulace sem se snažil otáčky udržet v rozsahu +-100. Tedy těch 6600 by mohl být takový průměr.

Po měření dobito 0.072Ah.
Z toho tedy vychází průměrný odběr 4,32A.
Průměr napětí během vybíjení sem napočítal 12,21V
Takže to máme Pin 53W

No a pro 6600 ot/min na vrtuli Ae. 8/5 počítá DC potřebný výkon 26,6W.
Takže eff v tomto režimu vychází 50%!?
Na plnej plyn počítá DC z aku 3S a touto vrtulí eff 74%.

Takže sem tedy naměřil vlastně co? :?
Naposledy upravil(a) Doktor dne pát 31.12.2010 21:01, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
coro
Příspěvky: 9047
Registrován: úte 09.05.2006 0:00
Bydliště: Bratislava dnv SK

#105 Příspěvek od coro »

Doktor píše:tak sem jen tak ze srandy zkusil odměřit cca 50% plynu s vrtulí Ae. 8/5.

Motoroval sem 1 minutu. Otáčky sem se snažil držet na původně naběhnutých cca 6600 (bohužel žádný z reglů co vlastnim neumí governor). Během regulace sem se snažil otáčky udržet v rozsahu +-100. Tedy těch 6600 by mohl být takový průměr.

Po měření dobito 0.072mAh.
Z toho tedy vychází průměrný odběr 4,32A.
Průměr napětí během vybíjení sem napočítal 12,21V
Takže to máme Pin 53W

No a pro 6600 ot/min na vrtuli Ae. 8/5 počítá DC potřebný výkon 26,6W.
Takže eff v tomto režimu vychází 50%!?
Na plnej plyn počítá DC z aku 3S a touto vrtulí eff 74%.

Takže sem tedy naměřil vlastně co? :?

:) Nameral si, že eff je 50 percent, možno tam bola trošku chyba merania,
a možno ani nie - mne to pripadá reálne...
a teraz treba hľadať, kde by sa to mohlo vyskytnúť na grafoch.

Čo tak ten motor pri plnom plyne na 6600ot?
-Ale tam vychádza účinnosť aj tak nad 50 percent, až nejakých 62..
Treba ešte vymyslieť, kde je 12 percent.. Ja by som tipoval, že tých 62 a vzťahuje len na smer kedy sa vybíja baterka, a tých ďalších 12 sa stratilo pri už spomínanom spätnom indukovanom prúde, pri nabíjaní aku cez diodu..
Odpovědět

Zpět na „Elektropohon“