kridelka jako klapy a brzdy
kridelka jako klapy a brzdy
Ahoj,
mam trochu zmatek v tom, jak nastavit kridelka jako vztlakove klapky a brzdy.
Napr. u recenze Tulixe na www.rcserver.cz je uvedeno, ze pro usnadneni pristani mixovali kridelka nahoru jako brzdy. Jenze zase napr. v manualu meho vysilace (MC-15) je u typu ACROBAT nakresleno, ze kridelka se vyklapeji dolu jako brzdy
A nekde na www.lomcovak.cz jsem zase cetl, ze kridelka se vyklapeji dolu jako vztlakove klapky pro letani napr. v termice.
Muzete mi, prosim, tedy nekdo objasnit, jak to je?
Mam 2 modely:
1) Tulix (vetron s pohonem)
2) elektro akrobat
U modelu 1) bych rad pouzil kridelka jako brzdy pri pristani i jako vztlakove klapky. U modelu 2) bych rad kridelka pouzil pri pristani jako brzdy.
A pak bych jeste potreboval objasnit, jak bude potreba pracovat s vyskovkou v tech rezimech (brzdy nebo klapky). Abych ty era nerozstrelil hned pri prvnim letu
Diky za jakykoliv rady.
mam trochu zmatek v tom, jak nastavit kridelka jako vztlakove klapky a brzdy.
Napr. u recenze Tulixe na www.rcserver.cz je uvedeno, ze pro usnadneni pristani mixovali kridelka nahoru jako brzdy. Jenze zase napr. v manualu meho vysilace (MC-15) je u typu ACROBAT nakresleno, ze kridelka se vyklapeji dolu jako brzdy
A nekde na www.lomcovak.cz jsem zase cetl, ze kridelka se vyklapeji dolu jako vztlakove klapky pro letani napr. v termice.
Muzete mi, prosim, tedy nekdo objasnit, jak to je?
Mam 2 modely:
1) Tulix (vetron s pohonem)
2) elektro akrobat
U modelu 1) bych rad pouzil kridelka jako brzdy pri pristani i jako vztlakove klapky. U modelu 2) bych rad kridelka pouzil pri pristani jako brzdy.
A pak bych jeste potreboval objasnit, jak bude potreba pracovat s vyskovkou v tech rezimech (brzdy nebo klapky). Abych ty era nerozstrelil hned pri prvnim letu
Diky za jakykoliv rady.
Kridelka vyklapet dolu jedine tehdy, pokud jsou pres celou odtokovku, nebo kdyz ma kridlo i klapky. Pokud jsou kridelka jen na vnejsich koncich kridla a vyklopi se dolu, co se asi stane? Vytvori se "pozitiv" na konci kridla (oblast s vetsim uhlem nabehu, opak negativu) a pri pomalem letu na velkem uhlu nabehu se prave v tomhle miste utrhnou proudnice = pad po kridle, v 2m nad zemi jista smrt.
Na vetronich se vyklapi kridylka nahoru (a chce to poradne nahoru, aspon 30st aby to fungovalo, klidne i 45) hlavne proto, aby se snizil vztlak a model vic klesal, protoze slusny vetron je schopen preletet 150m letiste v 1m nad zemi a ne a ne pristat. Brzdeni je vicemene druhotny jev, ktery se da tochu ovladat pritazenim vyskovky. Pouzivam to na 3 vetronich bez klapek.
http://galerie.rcserver.cz/photoView.php?id=886&nr=6
Na vetronich se vyklapi kridylka nahoru (a chce to poradne nahoru, aspon 30st aby to fungovalo, klidne i 45) hlavne proto, aby se snizil vztlak a model vic klesal, protoze slusny vetron je schopen preletet 150m letiste v 1m nad zemi a ne a ne pristat. Brzdeni je vicemene druhotny jev, ktery se da tochu ovladat pritazenim vyskovky. Pouzivam to na 3 vetronich bez klapek.
http://galerie.rcserver.cz/photoView.php?id=886&nr=6
Naposledy upravil(a) Abu dne pát 28.08.2009 23:45, celkem upraveno 1 x.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Ako pise Laco - na akrobat by nemelo byt nic potreba.
Jinak zjednoduse - kridelka nahoru = brzda (zhorseni vztlakovych vlastnosti profilu), kridelka dolu = vztlakova klapka (zlepseni vztlakovych vlastnosti profilu, ale taky to zvysi odpor a tedy zpomali)
Prosim, jak jsem psal, zjednoduseno ! Nekamenujte me
Jinak zjednoduse - kridelka nahoru = brzda (zhorseni vztlakovych vlastnosti profilu), kridelka dolu = vztlakova klapka (zlepseni vztlakovych vlastnosti profilu, ale taky to zvysi odpor a tedy zpomali)
Prosim, jak jsem psal, zjednoduseno ! Nekamenujte me
TURING píše:Ako pise Laco - na akrobat by nemelo byt nic potreba.
Jinak zjednoduse - kridelka nahoru = brzda (zhorseni vztlakovych vlastnosti profilu), kridelka dolu = vztlakova klapka (zlepseni vztlakovych vlastnosti profilu, ale taky to zvysi odpor a tedy zpomali)
Prosim, jak jsem psal, zjednoduseno ! Nekamenujte me
vztlaková klapka ano, ale iba vo vnútornej polovici krídla. Na koncoch je to istá smrť ako písal Abu
Nie som zlý.... iba rýpem
www.elektromodely.sk
www.elektromodely.sk
Pri vyklopeni kridelek nahoru musi zustat jeste moznost korigovat pricny naklon letadla = nesmi byt vyklopeni nadoraz serv.
Nevim jak Abu, ale ja u Optimy XXL pouzivam vyklopeni nahoru pri pristavavani, zvlast pri bezvetri nebo slabem vetru by mela Optima chut letet a letet a letet ... Pri silnem vetru to neni treba.
Nevim jak Abu, ale ja u Optimy XXL pouzivam vyklopeni nahoru pri pristavavani, zvlast pri bezvetri nebo slabem vetru by mela Optima chut letet a letet a letet ... Pri silnem vetru to neni treba.
Naposledy upravil(a) TURING dne sob 29.08.2009 13:42, celkem upraveno 1 x.
Presne jak napsal kolega Optimista Vyklapim nahoru u sve OII, protoze ta mala mrska je pekne rychla, vydojit nad zemi se moc neda (uz jsem trup jednou laminoval, ctvrta zatacka na minimalce ve 4m), takze prispendlit ji na 90m plochu jde s vyklopenejma kridylkama mnohem lip. Jedine za silnejsiho protivetru (tak 5m/s a vic) to neni potreba.
Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
Diky vsem za info. Jestli jsem vse dobre pochopil, tak konkretne u Tulixe budu kridelka vyklapet nahoru pri brzdeni pri pristani,ale dolu jako vztlakovy klapky v termice to nastavovat nemam.
Ad aktobat - chtel jsem ho na pristani trochu zpomalit, protoze lita rychle i bez motoru
Muze ten nakres v manualu k MC-15 kecat? Na obrazku je pristavaci automatika, kde jsou znazorneny spojlery nahoru a kridylka dolu.
Diky za rady.
Ad aktobat - chtel jsem ho na pristani trochu zpomalit, protoze lita rychle i bez motoru
Muze ten nakres v manualu k MC-15 kecat? Na obrazku je pristavaci automatika, kde jsou znazorneny spojlery nahoru a kridylka dolu.
Diky za rady.
Ja se chci jenom zeptat... ty kridylka u vetrone vyklapite nahoru plynule nebo prepnete letovy rezim a kridylka jsou automaticky nahoru o treba 30 st. Tak nejak nevim, jak bych to naprogramoval Ono to spis taky bude zalezen na schopnostech vysilajdy.
Ale ted ve vystavbe mam EG Pro a nevim jak to naprogramovat. Mam Futabu TC7. Za nejakou radu, budu rad (nejde mi o konkretni napipani, tim se uz prokousu. Spis letove rezimy a kam co navesit).
Ale ted ve vystavbe mam EG Pro a nevim jak to naprogramovat. Mam Futabu TC7. Za nejakou radu, budu rad (nejde mi o konkretni napipani, tim se uz prokousu. Spis letove rezimy a kam co navesit).
GP píše:Ja se chci jenom zeptat... ty kridylka u vetrone vyklapite nahoru plynule nebo prepnete letovy rezim a kridylka jsou automaticky nahoru o treba 30 st. Tak nejak nevim, jak bych to naprogramoval Ono to spis taky bude zalezen na schopnostech vysilajdy.
Ale ted ve vystavbe mam EG Pro a nevim jak to naprogramovat. Mam Futabu TC7. Za nejakou radu, budu rad (nejde mi o konkretni napipani, tim se uz prokousu. Spis letove rezimy a kam co navesit).
Jinak to budeš řešit u kompozitového brusu a jinak u těch kuliček. Na tom kompozitu mám zvolené časy pro přechod mezi letovými režimy (pokud bych zadal bez zpoždění např. LANDING -vyklopit naplno klapky dolů, mírně křidélka nahoru pro brzdění a potlačit výškovku, tak by to při přepnutí skokově moc vyplavalo). Musíš vždy vycházet z možností TX. U EG Pro, bych to neviděl až na takové pitvání. Vycházej z možností té TC7.