ČILLI F5L /F3L
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Pouzdro pro spojku je hliníková trubička 8x7. Zasune se do připravených otvorů, které jsou už pod úhlem 2 stupně.
Omotáme kevlarovou nití a zalepíme epoxydem. Všechny konce uhlíkové trubky omotáme kevlarovou nití a prolijeme řídkou vteřinovkou.
Je to proto, aby se trubka, která je v tomto místě nejvíce namáhaná, neotevřela.
Vršek a spodek u spojky zavřeme nosníkem 2 x 8.
Nalepíme rámeček brzdy a vylepíme střed křídla balsou 1,5 mm.
Ze spodu si necháme v místě konektoru serva otvor pro manipulaci a letování žlutého konektoru.
Vše dokončíme až s trupem.
Zabrousíme střed tak, aby seděl co nejpřesněji na gondole.
Přilepíme krycí žebro z topolové překližky.
Omotáme kevlarovou nití a zalepíme epoxydem. Všechny konce uhlíkové trubky omotáme kevlarovou nití a prolijeme řídkou vteřinovkou.
Je to proto, aby se trubka, která je v tomto místě nejvíce namáhaná, neotevřela.
Vršek a spodek u spojky zavřeme nosníkem 2 x 8.
Nalepíme rámeček brzdy a vylepíme střed křídla balsou 1,5 mm.
Ze spodu si necháme v místě konektoru serva otvor pro manipulaci a letování žlutého konektoru.
Vše dokončíme až s trupem.
Zabrousíme střed tak, aby seděl co nejpřesněji na gondole.
Přilepíme krycí žebro z topolové překližky.
Naposledy upravil(a) Karel Svoboda dne úte 23.07.2024 22:41, celkem upraveno 4 x.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Střed komplet na gondole. Přidané fotky ze stavby středu křídla.
Naposledy upravil(a) Karel Svoboda dne úte 23.07.2024 22:42, celkem upraveno 4 x.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Kdo bude stavět křídlo pro F3L je dobré vyplnit prostor v centroplánu mezi smrkovým nosníkem a uhlíkovou trubkou zahuštěným epoxydem.
Pokračujeme uchem. Ucho se začíná od winglety. Odtokovka , koncový oblouk , žebro balsa 4 mm.
Dále se pokračuje stejně jako u středu. Nasadit žebra do šablony (předek).
Nasadit odtokovku na žebra.
Nasunout uhlíkové trubka 7/6 a 5/4.
Nasunu smrkové nosníky do středu ucha a konce.
Aby trubička 5/4 nebyla volná v trubce 7/6 omotáme konec v délce 5 cm papírovou páskou a prolejeme řídkou vteřinovkou.
Snažíme se aby šly trubka do sebe suvně.
Všechny spoje omotáme kevlarovou nití a opět prolijeme řídkou vteřinovkou.
Po obroušení a spasování ucha se středem slepíme spojku a ucho ke středu epoxydem.
Po přebroušení spoje a a celého křídla je vše připraveno na instalaci serva brzdy.
Napájení konektoru v křídle . Kabely na konektoru v trupu jsou tak dlouhé aby dostaly k přijímači.
Přijímač mám umístěný za první přepážkou trupu před náběžkou.
Zalepíme konektor v křídle.
Konektor v trupu lepíme až po sesazení křídel na trup.
Pokračujeme uchem. Ucho se začíná od winglety. Odtokovka , koncový oblouk , žebro balsa 4 mm.
Dále se pokračuje stejně jako u středu. Nasadit žebra do šablony (předek).
Nasadit odtokovku na žebra.
Nasunout uhlíkové trubka 7/6 a 5/4.
Nasunu smrkové nosníky do středu ucha a konce.
Aby trubička 5/4 nebyla volná v trubce 7/6 omotáme konec v délce 5 cm papírovou páskou a prolejeme řídkou vteřinovkou.
Snažíme se aby šly trubka do sebe suvně.
Všechny spoje omotáme kevlarovou nití a opět prolijeme řídkou vteřinovkou.
Po obroušení a spasování ucha se středem slepíme spojku a ucho ke středu epoxydem.
Po přebroušení spoje a a celého křídla je vše připraveno na instalaci serva brzdy.
Napájení konektoru v křídle . Kabely na konektoru v trupu jsou tak dlouhé aby dostaly k přijímači.
Přijímač mám umístěný za první přepážkou trupu před náběžkou.
Zalepíme konektor v křídle.
Konektor v trupu lepíme až po sesazení křídel na trup.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Servo brzdy má akorát dlouhou páku, která ovládá přímo klapku.
Klapku přitahuje magnet .
Model je potažná folií Oracover a Oracover light.
Gondolu jsem stříkal barvou K 2.
Plocha křídla + Vop je 41,57 dm. Což je při hmotnosti 500g zatížení 12,027.
Hmotnost modelu elekrto je od 450g .
Plocha křídla 36,5 dm.
Těžiště se nejvíce osvětšilo 85 - 100 mm jak je kdo zvyklí na citlivost modelu.
Spojky jako zátěž uhlíková o hmotnostu 12g, 40g a 65g.
Klapku přitahuje magnet .
Model je potažná folií Oracover a Oracover light.
Gondolu jsem stříkal barvou K 2.
Plocha křídla + Vop je 41,57 dm. Což je při hmotnosti 500g zatížení 12,027.
Hmotnost modelu elekrto je od 450g .
Plocha křídla 36,5 dm.
Těžiště se nejvíce osvětšilo 85 - 100 mm jak je kdo zvyklí na citlivost modelu.
Spojky jako zátěž uhlíková o hmotnostu 12g, 40g a 65g.
Naposledy upravil(a) Karel Svoboda dne čtv 16.05.2024 7:58, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Tak jsem se malinko posunul a dolaďoval model a varianty.
U motýla se vrátil k původnímu většímu úhlu V. Nyní lépe reaguje na změny .Zvětšoval jsem úhel uší a zase zmenšoval.
Nakonec je optimum střed/ucho 10°. Trubka původní byla měkká, nahradil jsem ji stejnou co je modelu Mirai.
Pohrál jsem si se seřízením a těžiště je nyní 95-100mm.
Varianta F5L je koncipovaná jako středokřídlá , ještě delší trup o 8 cm, menší VOP něco jako nosná broušená z 5 mm balsy. To samé Vop broušená do profilu. Letovka 470 g. Naložit + 40 nebo 65. Úplně stačí , pronikavost velmi dobrá. Zvětšené brzdy. Směrovka by stačila asi menší, reaguje na malé výchylky. Ale mě se líbí. Těžiště nyní létam 97 mm. Háček přímo v těžišti. Trup je hodně kulatý akorát na baterie 4x Nimh 650 za sebou. Dovažoval jsem 10g. Při použití lanek by se nadovažovalo nic . Mám klasiku 0,8 mm ocel drát.
U motýla se vrátil k původnímu většímu úhlu V. Nyní lépe reaguje na změny .Zvětšoval jsem úhel uší a zase zmenšoval.
Nakonec je optimum střed/ucho 10°. Trubka původní byla měkká, nahradil jsem ji stejnou co je modelu Mirai.
Pohrál jsem si se seřízením a těžiště je nyní 95-100mm.
Varianta F5L je koncipovaná jako středokřídlá , ještě delší trup o 8 cm, menší VOP něco jako nosná broušená z 5 mm balsy. To samé Vop broušená do profilu. Letovka 470 g. Naložit + 40 nebo 65. Úplně stačí , pronikavost velmi dobrá. Zvětšené brzdy. Směrovka by stačila asi menší, reaguje na malé výchylky. Ale mě se líbí. Těžiště nyní létam 97 mm. Háček přímo v těžišti. Trup je hodně kulatý akorát na baterie 4x Nimh 650 za sebou. Dovažoval jsem 10g. Při použití lanek by se nadovažovalo nic . Mám klasiku 0,8 mm ocel drát.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Něco málo ze stavby trupu F3L.
Překližkové žebro 2 mm vlepíme do balsové bočnice.
Slepime komplet přepážek pro uhlíkovou trubku trupu.
Všechny přepážky nasuneme do jedné z bočnice .
Přiložíme druhou bočnici a začneme bodovat vteřinovkou od zadu dopředu .
Dbáme na souměrnost.
Do spodní a zadní části vršku gondoly vlepíme trjúhelníkové lišty.
Přišroubujeme háček a vlepíme konektory pro serva brzdy.
Do uhlíkové trubka vsuneme bowdeny a celek vsuneme do gondoly.
Trubku můžeme zalepit epoxidem.
Dbáme na kolmost ocasních ploch.
Vylepíme spodek a vršek gondoly. Konec gondoly zakončíme překližkovým kroužkem.
Gondolu vybrousíme a připravíme na potažení.
Kabinku odřízneme až nakonec před potahem.
Překližkové žebro 2 mm vlepíme do balsové bočnice.
Slepime komplet přepážek pro uhlíkovou trubku trupu.
Všechny přepážky nasuneme do jedné z bočnice .
Přiložíme druhou bočnici a začneme bodovat vteřinovkou od zadu dopředu .
Dbáme na souměrnost.
Do spodní a zadní části vršku gondoly vlepíme trjúhelníkové lišty.
Přišroubujeme háček a vlepíme konektory pro serva brzdy.
Do uhlíkové trubka vsuneme bowdeny a celek vsuneme do gondoly.
Trubku můžeme zalepit epoxidem.
Dbáme na kolmost ocasních ploch.
Vylepíme spodek a vršek gondoly. Konec gondoly zakončíme překližkovým kroužkem.
Gondolu vybrousíme a připravíme na potažení.
Kabinku odřízneme až nakonec před potahem.
Naposledy upravil(a) Karel Svoboda dne pát 02.08.2024 21:38, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Pokračování .
Necháme si otevřený vršek trupu. Připravíme si konektory (žluý tříkolíkový), pro napájení serva brzdy.
Sletujeme k sobě i s kablíkem servokonektoru cca 25 cm dlouhý.
celek vlepíme do gondoly. Gondola je před broušiním kompletně hotová, včetně bowdenů a háčku.
Kabinka se odřizne až po obroušení.
Necháme si otevřený vršek trupu. Připravíme si konektory (žluý tříkolíkový), pro napájení serva brzdy.
Sletujeme k sobě i s kablíkem servokonektoru cca 25 cm dlouhý.
celek vlepíme do gondoly. Gondola je před broušiním kompletně hotová, včetně bowdenů a háčku.
Kabinka se odřizne až po obroušení.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Stavebnice již v prodeji . Cena 4000,- kč.
Provedení Křížek i V. F5L/F3L. Trup s kabinkou větroň i elektro, nebo elektro přístup z boku.
obchod@hobbyarena.cz
Doporučené vybavení na fotce.
Balast podle větru:
1: uhlíková spojka 12g - 0-1 m/s
2: spojka hliník/ocel 40g - 1-3 m/s
3: spojka ocel 7 mm 65g - 3 -6 m/s
4: spojka ocel 7 mm+ocel 6 mm 6-8 m/s
Provedení Křížek i V. F5L/F3L. Trup s kabinkou větroň i elektro, nebo elektro přístup z boku.
obchod@hobbyarena.cz
Doporučené vybavení na fotce.
Balast podle větru:
1: uhlíková spojka 12g - 0-1 m/s
2: spojka hliník/ocel 40g - 1-3 m/s
3: spojka ocel 7 mm 65g - 3 -6 m/s
4: spojka ocel 7 mm+ocel 6 mm 6-8 m/s
Re: ČILLI F5L /F3L
Moc hezká stavebnice, krásně se to staví, všechno krásně pasuje. Jsem zvědavej kolik mi vyjde váha, vypadá to že to bude krásnej lehouš. Škoda jen že ve stavebnici nejsou šablony pro ustavení žeber, na plánu jsou namalovaný, to by stavbu příjemně usnadnilo. Jinak paráda.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
To jsi je sai jenom nedostal. Omlouvám se
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Doplnění dokončení kabeláže a konektorů serva brzdy.
Vše je součástí stavebnice.
Vše je součástí stavebnice.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43
Re: ČILLI F5L /F3L
Ještě konektor brzdy v trupu.
Kuprexitovou desku přiložit na doraz ke konektoru a zaletovat.
Tím je daná správná šířka a celá sestava i s kablíkem do přijímače přesně pasuje do gondoly.
Kuprexitovou desku přiložit na doraz ke konektoru a zaletovat.
Tím je daná správná šířka a celá sestava i s kablíkem do přijímače přesně pasuje do gondoly.
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: pát 22.02.2019 19:43