Zlín Z-50 Šad model

Sem můžete psát své zkušenosti se stavebnicemi konkrétních modelů.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Jardátor
Příspěvky: 1245
Registrován: čtv 02.02.2012 17:29

Re: Zlín Z-50 Šad model

#151 Příspěvek od Jardátor »

Ten "lapač" vzduchu jsem nepotřeboval.Stačí v plastovém krytu motoru vyřezat díry a regulátor i baterie se v pohodě uchladí,nikdy jsem s tím neměl problém.
blesk
Příspěvky: 7219
Registrován: úte 22.11.2005 0:00

Re: Zlín Z-50 Šad model

#152 Příspěvek od blesk »

Já jsem břídil... Chlazení nemám a v pohodě, pravda že mi to bere 13A max. Stále čekám kdy tam odejde motor, je tam asi 18 let starý český motor Überal Nippy Black 1210/103 ten motor snad ještě nemá neodymy, ale jeho chod a účinnost a prostě projev je úžasný...
Igor659
Příspěvky: 304
Registrován: stř 08.04.2020 23:37

Re: Zlín Z-50 Šad model

#153 Příspěvek od Igor659 »

Všem, co nepotřebují lapač vzduchu dobře rozumím. Já bych určitě model řešil úplně jináč. Má situace je daná tím, že model je z druhé ruky. Lapač je jen jednoduchá berla, jak uchladit regl v nevhodném místě, se kterým se nedá příliš pohnout. Je napojený přímo do motoru a celá kabeláž je zapatlaná nějakým lepidlem. Model asi potkal Zemi v nevhodném úhlu i rychlosti. Možná i proto, že se regl přehřál. S původní vrtulí se jeho teplota velmi rychle přehoupla přes 50 st. i v otevřeném trupu, kde byl značně ofukovaný od vrtule. Ono taky není každý regl stejný. Tento pro mě neznámý typ asi nebude úplně to nejlepší. Třeba na Hotwingovi mám regl jen 12A zalepený částečně do EPP a i při letu na plný plyn se rukou téměř nepozná že se ohřál.
Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
Uživatelský avatar
Pajik_CZ
Příspěvky: 667
Registrován: ned 20.12.2009 0:00

Re: Zlín Z-50 Šad model

#154 Příspěvek od Pajik_CZ »

Fuuuuha, honím to motorem https://www.bighobby.cz/t-motor-as-2312-1400kv--2830-/
s regulátorem 30A https://www.bighobby.cz/regulator-favou ... -air-heli/
obojí mám vepředu na přepážce, a s 9x6 vrtulí nemám problém s teplem, na 1500mAh baterku dám 10 minut lítání nahoru - dolů....

To je lepené tavným lepidlem? Ono se to nezdá, ale tavka je sviňa těžká, snažím se jí vyhýbat. Dej sem víc foto letadla, zajímá mě hodně motorový prostor a jeho řešení, motorový kryt, a rozprostření komponent :wink:
zase jen na zemi...
Igor659
Příspěvky: 304
Registrován: stř 08.04.2020 23:37

Re: Zlín Z-50 Šad model

#155 Příspěvek od Igor659 »

Dát regl hned k motoru, kde je dostatečný proud chladícího vzduchu je optimální. To asi nevěděl původní majitel. A dokumentace od Šadu je dost stručná pro začátečníky. Musím vycházet z dané situace a dále ji zbytečně nekomplikovat. Jedná se o cvičný model bez větších nároků na vzhled. Nemám možnost chodit na upravené letiště, tak stejně nebude nouze o šrámy z přistání do neupravených ploch.
Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
Igor659
Příspěvky: 304
Registrován: stř 08.04.2020 23:37

Re: Zlín Z-50 Šad model

#156 Příspěvek od Igor659 »

A ještě chceš, abych to fotil. To je úplně zbytečné. Je tam spousta nějakého lepidla, něco asi epoxy, něco tavné. V tom poškozené kabely od motoru. To určitě nebudu řešit ani fotit. Můj cíl není pitvat, ale upravit do použitelného stavu a lítat. Do motorového krytu jsem udělal větrací otvory, jak mají být. Ty původní majitel taky neměl.
Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
Jardátor
Příspěvky: 1245
Registrován: čtv 02.02.2012 17:29

Re: Zlín Z-50 Šad model

#157 Příspěvek od Jardátor »

Tak jsem dnes zalítnul Messerschmitta od Šad model a jsem velmi spokojený.Nemá úplně ty spravné tvary,ale to po polomaketě ani chtít nemůžeme.Lítá opravdu perfektně,moc hodné éro s velkým rozsahem rychlostí,dokáže letět velmi pomalu,ale je taky přiměřeně rychlý a obratný a krásně klouže,je nezáludný.Jedinou úpravu ktarou jsem udělal je že nemusím sundávat křídlo při výměně baterie,vkládám ji shora.Za tu cenu opravdu moc zábavné éro.
Odpovědět

Zpět na „Stavebnice“