Zlín Z-50 Šad model
Re: Zlín Z-50 Šad model
Ten "lapač" vzduchu jsem nepotřeboval.Stačí v plastovém krytu motoru vyřezat díry a regulátor i baterie se v pohodě uchladí,nikdy jsem s tím neměl problém.
Re: Zlín Z-50 Šad model
Já jsem břídil... Chlazení nemám a v pohodě, pravda že mi to bere 13A max. Stále čekám kdy tam odejde motor, je tam asi 18 let starý český motor Überal Nippy Black 1210/103 ten motor snad ještě nemá neodymy, ale jeho chod a účinnost a prostě projev je úžasný...
Re: Zlín Z-50 Šad model
Všem, co nepotřebují lapač vzduchu dobře rozumím. Já bych určitě model řešil úplně jináč. Má situace je daná tím, že model je z druhé ruky. Lapač je jen jednoduchá berla, jak uchladit regl v nevhodném místě, se kterým se nedá příliš pohnout. Je napojený přímo do motoru a celá kabeláž je zapatlaná nějakým lepidlem. Model asi potkal Zemi v nevhodném úhlu i rychlosti. Možná i proto, že se regl přehřál. S původní vrtulí se jeho teplota velmi rychle přehoupla přes 50 st. i v otevřeném trupu, kde byl značně ofukovaný od vrtule. Ono taky není každý regl stejný. Tento pro mě neznámý typ asi nebude úplně to nejlepší. Třeba na Hotwingovi mám regl jen 12A zalepený částečně do EPP a i při letu na plný plyn se rukou téměř nepozná že se ohřál.
Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
Re: Zlín Z-50 Šad model
Fuuuuha, honím to motorem https://www.bighobby.cz/t-motor-as-2312-1400kv--2830-/
s regulátorem 30A https://www.bighobby.cz/regulator-favou ... -air-heli/
obojí mám vepředu na přepážce, a s 9x6 vrtulí nemám problém s teplem, na 1500mAh baterku dám 10 minut lítání nahoru - dolů....
To je lepené tavným lepidlem? Ono se to nezdá, ale tavka je sviňa těžká, snažím se jí vyhýbat. Dej sem víc foto letadla, zajímá mě hodně motorový prostor a jeho řešení, motorový kryt, a rozprostření komponent
s regulátorem 30A https://www.bighobby.cz/regulator-favou ... -air-heli/
obojí mám vepředu na přepážce, a s 9x6 vrtulí nemám problém s teplem, na 1500mAh baterku dám 10 minut lítání nahoru - dolů....
To je lepené tavným lepidlem? Ono se to nezdá, ale tavka je sviňa těžká, snažím se jí vyhýbat. Dej sem víc foto letadla, zajímá mě hodně motorový prostor a jeho řešení, motorový kryt, a rozprostření komponent
zase jen na zemi...
Re: Zlín Z-50 Šad model
Dát regl hned k motoru, kde je dostatečný proud chladícího vzduchu je optimální. To asi nevěděl původní majitel. A dokumentace od Šadu je dost stručná pro začátečníky. Musím vycházet z dané situace a dále ji zbytečně nekomplikovat. Jedná se o cvičný model bez větších nároků na vzhled. Nemám možnost chodit na upravené letiště, tak stejně nebude nouze o šrámy z přistání do neupravených ploch.
Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
Re: Zlín Z-50 Šad model
A ještě chceš, abych to fotil. To je úplně zbytečné. Je tam spousta nějakého lepidla, něco asi epoxy, něco tavné. V tom poškozené kabely od motoru. To určitě nebudu řešit ani fotit. Můj cíl není pitvat, ale upravit do použitelného stavu a lítat. Do motorového krytu jsem udělal větrací otvory, jak mají být. Ty původní majitel taky neměl.
Taranis QX7, Quattro, Wendy, Classic EP, Decathlon Super, Hotwing 1200, Z-50 ŠAD
Re: Zlín Z-50 Šad model
Tak jsem dnes zalítnul Messerschmitta od Šad model a jsem velmi spokojený.Nemá úplně ty spravné tvary,ale to po polomaketě ani chtít nemůžeme.Lítá opravdu perfektně,moc hodné éro s velkým rozsahem rychlostí,dokáže letět velmi pomalu,ale je taky přiměřeně rychlý a obratný a krásně klouže,je nezáludný.Jedinou úpravu ktarou jsem udělal je že nemusím sundávat křídlo při výměně baterie,vkládám ji shora.Za tu cenu opravdu moc zábavné éro.