Miro_V píše:Shorty , krasne spraveny model. Keby bol moj tak s nim ani nelietam aby sa mi neodrel ci nezaprasil
To říká manželka taky. A já na to, že nestavím na výstavu. No a měla pravdu. Včera mě to na přistání nafouklo a urval jsem přední kolo. Přepážka kaput. Tak jak to spravím, dám fotky z opravy.
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
Mám doma na půdě laminátovej trup na nějakou Cessnu po bráchovi, chtěl ji stavět. Ale 177 to není, spíš vzpěrová 150, 170 nebo 172, netuším, jak to rozeznat. Trup je trochu menší, na rozpětí 120-130 cm. Byla určitě na spalovák, přemejšlím ji udělat na elektro. Laminát na elektriku jsem ale zatím nestavěl, nevím, jak takováhle lamináto-balzová "kysna" vyjde váhově.
To se dokázala sedmivrstvá překližka takhle roztřískat jen tou pákou nohy? Trojkolky mám dvě, u obou je ložisko nohy přímo v loži motoru, takže se mi tohle zatím nestalo. Ale kámoš měl podobnej problém s Kittiwake 1, tam je noha šikmo dopředu na pomocný šikmý přepážce před motorovkou a na trávě to taky občas vylomil. Možná že by pomohlo na pevnost a životnost na přepážku plácnout jednu vrstvu 110 tkaniny a prosytit epoxydem a pak ohřát horkovzduškou aby se epoxyd vsáknul do přepážky.
Už nějakou dobu se chystám napsat proč jsem vylomil to přední kolo. Stalo se mi to ještě párkrát, i když se ulomilo jen samotný kolo. Už jsem si říkal, že jsem úplný nemehlo. Až po té, co mi kolega říkal, že to bylo normální přistání a stejně kolo ulítlo, jsme mudrovali a domudrovali. Mám na servu tu pojistnou páku ( nevím, jak tomu říkají) co se dává na řízení u autíček. Je to dost měkký a kolo se dá vyhnout skoro do 90°. A jak kolo narazilo na nerovnost, tak se vyhlo a ulomilo. Tak jsem tam dal zarážky, aby nechodilo tak moc do stran a je klid.
Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.