Zdravím všechny s další otázkou. Můj expediční vůz Amewi RCX10B zakoupený v RTR sadě velmi nepříjemně poskakuje při jízdě na šotolině, štěrku apod. Řeč je o modelu o hmotnosti 3 kg vč. baterky a rychlosti chůze 4,5-6 km/h, kdy v naznačených podmínkách neudržel přímý směr jízdy, pořád bylo potřeba směr korigovat. První mi bylo doporučeno dovážení, zvýšení hmotnosti modelu tak, aby si auto při pouhém postavení na kola trochu sedlo a tím aby se zatížily pružiny v tlumičích. Protože ale jsem pokusem zjistil, že bych na to měl zvýšit hmotnost o bezmála 2 kg, rozhodl jsem se prvně vyměnit samotné tlumiče. Podle doporučení jednoho prodejce jsem tedy pořídil tlumiče Traxxas Ultra Shock XXL zadní na celý model s tím, že kdyby přiložené pružiny byly tuhé, je možné je vyměnit za měkčí. V opravdovém terénu na velkých nerovnostech se chovají skvěle, na šotolině jak výše popsáno však auto poskakuje pořád, i když ne tak strašně moc jak s původními tlumiči. Aby si tlumiče o něco sedly, musel bych teď autu přidat na hmotnosti 1,5 kg, což mi přijde pořád hrozně moc. Navíc i do kol, která při stávající hmotnosti jsou přiměřeně sednutá, by musely přijít tužší výplně, protože pod tou přidanou zátěží jsou skoro na ráfcích. Sháním tedy měkčí pružiny pro ty tlumiče. Hledám, ale nenacházím. Angažuje se i prodejce, kde jsem bral tlumiče, oslovil jsem v té věci ještě dva další prodejce a nikdo jsme zatím nenašli měkčí pružiny, a to jsem se díval i přímo na web Traxxasu. Proto mám otázku, co o tom kdo víte, zdali vůbec existují jiné pružiny pro tyto tlumiče a pokud ano, jak se k nim dostat? Když ne, jaká by byla jiná řešení? Nechat ty pružiny udělat? Kým, kde v Brně? A jestli by nebylo jiné cesty než ono dovážení, tak jak TO udělat? Ty tvrdší výplně pneu by snad neměly být problém, ale tak veliká a těžká závaží jsem nikde neviděl.
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 13121 Bydliště: praha 5
Nejsem rc autíčkář, ale odpružená vidlice na kole mi třeba jízdu po dlažebních kostkách nepobírá a když jsem jednou omylem přefouknul tlak v pneu na osobáku caddy, taky se s tim jezdit nedalo.
Píšeš tvrdčí pneu výpln, to si myslim bude ten zásadní problém.
Registrován: 8.11.2011 Příspěvky: 102 Bydliště: Praha
Otazka je, jestli je vubec realny to umravnit, tak aby to lahodilo oku Ono po nejakym sterku jsem snad jeste nevidel jet RC auto pekne, mozna tak nejakou 1:6 vec. Jak je to auto male a ty sutry vuci nemu relativne velke, tak se to asi bude kodrcat vzdycky. Verim, ze na sotoline/sterku v meritku 1/10, tj. jemnejch kaminkach - to bude ok.
_________________ Jirka Masník [Wind S50E, Mini FuntanaX, E325, Ricco, Rotorshape,...]
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7965 Bydliště: ČR Obrázky:10
● Nevím jak model 1:6, možná bych zkusil tlumiče s pneu-vaky umožňující plynulou změnu tuhosti. O centrálním huštění pneu se raději nebudu zmiňovat. ● V jednom menším městě byla ulička s malým provozem. Daly se přes ni objet závory. Ale byla na ní roleta. 1) V(libovolná) v nějakém rozsahu malý, v jiném velký, třepot auta. 2) Snížit pod Vmin kdy byl třepot přijatelný 3) Zatnout zuby a zvýšit nad Vxyz a i při ní byl třepot také přijatelný. Jezdily tam auta A) tak řinčící, že ani nepotřebovala klakson B) auta loudavá C) auta jedoucí, jak hasiči k ohni.
_____ ● Nepoužívají se u podvozku tlumiče s pružinami s progresivní / degresivní závislostí průběhu síla-deformace?
Naposledy upravil guchar dne stř 16.10.2024 21:53, celkově upraveno 1
Já řešil spíš opačný problém, když si po namontování výprodejových autíčkářských tlumičů sedla asi 15kg těžká Tatra na zem. Pružiny pak hledám zde: http://www.webareal.cz/webareal-cz . I cena je někde jinde než u autíčkářského příslušenství. Jen najít ty správné, na první pokus to vždycky nevyjde. Ale přebytky se využijí jinde.
Registrován: 11.6.2006 Příspěvky: 106 Bydliště: Nepomucko u Plzně
OndraBM : Video z jízdy,kdy ti práce tlumičů přijde nepřiměřená,by dost napovědělo. A jelikož je to RTR,spíš bych problém viděl v olejový náplni tlumičů.Kdo ví,co je tam z výroby.Případně i zkouknout,kolik má pístek děr .Řídkej olej,hodně dírek,skákat to bude s každou pružinou,jakkoliv slabou či silnou. A pokud víš,jaký parametry by měla mít zamýšlená pružina,zeptej se tady https://pruziny-elastic.com/
no, prvně by to chtělo dobrý tlumiče, pak by to chtělo řitší olej a laborovat s tuhostí pružin a hustotou oleje. Ve finále pak zjistíš že je to stejně neřešitelný problém a smíříš se s tím že to úplně reálné nebude.
... mi bylo doporučeno dovážení, zvýšení hmotnosti modelu tak, aby si auto při pouhém postavení na kola trochu sedlo a tím aby se zatížily pružiny v tlumičích. Protože ale jsem pokusem zjistil, že bych na to měl zvýšit hmotnost o bezmála 2 kg,...
Je to dost, ale to asi jediný vede k cíli. Vidím to na tanku 1:10 který má skoro 15kg a jízda vypadá už podstatně lépe než ty poskakující lehké Henglongy.
Jasný no, celková hmotnost bude asi nakonec určujícím faktorem. No pánové, děkuji vám všem za názory, tipy, asi se omluvím za rozpoutanou bouři ve sklenici vody a zřejmě nechám věci, jak jsou. Mluvil jsem o tom i s kamarádem, sice už bývalým, ale zkušeným RC autařem, a když to viděl, doslova nad tím mávnul rukou, řka, že řeším pí-tomost, to je jeho oblíbené hodnocení. Na základě toho všeho, když jsem včera točil a ted stříhal to ukázkové video, jsem si uvědomil pár důležitých věcí: - veškeré nerovnosti, po kterých jedu, musím hodnotit vzhledem k velikosti modelu, doteď jsem to jaksi podhodnocoval ty poměry, - auto skutečně poskakuje nikoliv na šotolině, ale na kamenitých površích, jak je vidět v prvních dvou třetinách videa, a to je povrch, který rozhází i skutečné auto, když uvážím právě ty velikostní poměry, - za třetinou videa jezdím po oblázkové cestě, kde je všechno v pořádku, - na kamení je lépe zpomalit, na oblázcích naopak zrychlit, - dokud model nebude vážit víc, na nerovnostech se prostě elegantně nezhoupne, ale cpát mu "jen" pro ten efekt tolika závaží zase nechci, - a asi vůbec nejdůležitější je, si uvědomit, že je velký rozdíl mezi tím, co se mi líbí/nelíbí a co je či není objektivně v pořádku.
Jen dodám, že co vidíte ve videu, se odehrává s těmi novými tlumiči od Traxxasu na přiložených pružinách. Přiznám se, že by se mi líbilo, kdyby si na měkčích pružinách auto poněkud sedlo, je ted mj. opravdu hodně vysoké, ale asi to nepoženu úplně na krev.
Registrován: 11.6.2006 Příspěvky: 106 Bydliště: Nepomucko u Plzně
Pružiny minimálně o polovinu měkčí,olej by měl stačit/viskozita/ . Jezdíš s tim jak utrženej z řetězu,to by chtělo spíš monstra nebo trugy Na váhu taky časem dojde,Axík má 4.5kg a je to pocitově o něčem jiným. V Bosonohách máš rc klub,co pořádá trial a expediční závody,tak se tam zastavit při akci a oni ti už poradí,co s autem. https://www.facebook.com/groups/1864099 ... cale=cs_CZ
No - možná jsem ty ukázky vzal trochu energičtěji a taky je otázka, do jaké míry ten pocit zkresluje záznam, ale jsem si vědom, do jakých podmínek je toto vozidlo stavěno. V terénu jedu samozřejmě pomalu a při tom se tlumiče chovají podle očekávání, kola chodí nahoru dolů podle tvaru povrchu. Co se týče pružin, ten prodejce, který to řeší, zatím nemá měkčí, ale pátrá dál a já taky. V krajnosti je tu ten p. Čermák v Modřicích - nějak se k těm pružinám prostě dostanu. A dík za připomenutí toho bosonožského klubu. Vím o něm, dokonce už v létě jsem se přidal ke skupině na FB, ale při aktuálním dění mi jaksi upadl z hlavy. Na tu Pálavu se stavím, tam je hezky a vzhledem k tomu, co jsem už projel, zdá se mi ta trasa na pohodu.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru