Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2024 9:50 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10750
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
2T ROTO 35, benzín Verva 100, elektronické zapalování z baterie.
Za letu najednou prudce klesly otáčky z cca 9000 na 2500 ot/min. Následnej start na volnoběh bez problémů ale do otáček se mu nechtělo.
Příčiny můžou být:
- svíčka
- rafnutí
- přicpanej karbec Walbro
- vybitá baterka zapalování, co nestíhá dávat energii pro častější jiskru
- kleklý zapalování
- ??
Svíčku jsem vyměnil za novou UR17 - stejný. Vymontoval jsem motor, sundal hlavu a válec, kouknul na jehlový ložiska v ojnici, raflej není. Rozebral jsem Walbro do mrtí, sítko žádný svinstvo, menbrány v cajku tak jsem ho strčil na 10 minut do ultrazvuku. Zítra motor zkusím ale asi to karbecem nebude.
Baterku, 4S Eneloop 1,9 Ah jsem změřil, 5,3V. Dal jsem ji nabít, do první delty se vešlo 420 mAh, po druhý deltě už jen 110 mAh, takže vybitá nebyla.
Tak už zbejvá jen zápalko, škatulka s VN kabelem s speciál fajifkou na svíčku UR17 s odbroušeným přípojným ozubem. Všecko tlustě odstíněný. Pak z toho čumí kábl k hallovce spínači na výstupní hřídeli motoru a napájecí kabel GND, +V a LED. Ta za chodu proti V+ bliká jak je jiskra, po chcípnutí bliká největší dosažený otáčky. Zapalování vyměnit nemůžu, jiný co mám mají svíčky NHK CM-6.
Jak by se dalo v dílně to zápalko odzkoušet? Svíčka musí být ve fajifce, jinak by se mohlo něco proseknout, to vím a problém s tím nebude. Jak ale vybudit hallovku aby dávala pulzy pro řízení zápalka? Teoreticky by měl stačit dvoukanál oscilo, jednu sondu omotat kolem VN kabelu, druhou na signál co bude budit hallovku a porovnat oba kanály. Řezat kábl se mi teda vůbec nechce. Když udělám ramínko s magneten do bateriovky vrtačky, tak to bude makat ale nezjistím, zda se neztrácí zapalovací pulzy, protože nebudu mít signál z hallovky. Tak jak na to? Jdu vůbec správným směrem?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2024 13:26 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7953
Bydliště: ČR
Obrázky: 10
@Celeron Ty tam máš něco jako Panasonic Sanyo NC-1900SCR Ni-Cd akumulátory? Ze kterého jsou roku? Spíš než test kolik jim chybí kapacity do plné, bych zkoušel velký proud do malé odporové zátěže. Postupné - pomalé stárnutí baterie moc nevnímáme.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2024 16:26 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10750
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Tak to nebylo motorem ani zápalkem, ani baterkou. Totálně zacpanej Magic Muffler. Hubou to nešlo profouknout. Sice nechápu, jak se něco takovýho stane za letu během 2 sekund ale stalo se. Na stěně vstupní a výstupní trubky je jen do 1 mm karbonu. Lítám jen na Vervu s 2T vysokootáčkovou syntetikou Denicol 1:40, která by neměla karbon téměř dělat. Horší že Muffler je nerozebíratelnej a hliníkovej, takže vypálení alá Jawa 50 nepřipadá v úvahu. Nalil jsem ho plnej nitroředidla, už je profouknutelnej ale část nejde vylejt, takže proti výfukům, co dělalo MVVS má asi proti malůvce nějaký přepážky.
Nemáte prosím někdo zkušenost s nějakým sajrajtem na vnitřní čištění komor 2T výfuků od karbonu? Na netu je jen spousta hovadin na čištění výfuků z vnějška a nebo přídavek do paliva.


Přílohy:
Magic Muffler.jpg
Magic Muffler.jpg
[ 47.66 KiB | Zobrazeno 801 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2024 18:45 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.7.2012
Příspěvky: 78
Zkusil bych něco na čištění grilů nebo sporákový trouby.
ale bacha-většina žere hliník,pak by to chtělo sodou
trochu zneutralizovat a pořádně vypláchnout.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2024 22:18 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10750
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Nojo, jenže tohle všecko funguje že se ten sajrajt něčím rajbluje po čištěným povrchu. Tady to je totálně nepřístupný. Měl jsem tu vlákno na vyčištění karbonu na čistej hliník a odmaštění před tvrdým pájením prasklýho kolena výfuku. Šlo to celkem dobře čističem na karburátory ale bez mechanický dopomoci to moc nefungovalo. Nechám to pár dní v ředidle aby se rozpustily mastný složky a pak mi to kámoš veme do práce do ultrazvuku. Snad se vejfuk vejde do vaničky ultrazvuku a horká jarová voda to zvládne. Mezi tím zkusím výrobce co v tý komoře vlastně je a zda to jde nějak vyčistit.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: sob 12.10.2024 23:03 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 486
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
Zdar sousede přes les...Mám podělaný oči a tak jsou jakísi problémy...
ROTO 35
Koupil jsem kdysi , tak 6 let nazpět skoro nezaběhnuté Roto 35...Vrazil do aeroplánu, na dvoře zaběhl dle svého a šel na zálet. Vans 4RV. Spokojenost. Ale asi při čtvrtém vzletu všechno OK až do prvního stažení plynul. A a už nešlo přidat. Tak jsem přistál dotankoval, na zemi udělal motorovku a dobrý. Leč v v luftu dtto. No a na dvoře jsem provedl asi ještě dva pokusy... To samé. Vytáhl jsem karbec a na vstupním filtru našel hlenovitou žoužel. Tak jsem vyčistil...Namontoval a vono zase prd. Nová demontáž. Ale karbec má za plovákovou komorou do prostoru pod trysky ještě další filtr, kterej jsem nebyl schopnej demontovat. Zalisovený sítko. Ten první je jen vložené sítko. A tak jsem zakoupil v Rotu novej karbec, stálo to trochu času, předělat ovládání plynu a dobrý... tři nádrže na dvoře..
A pak souběžně se šedým zákalem - již odoperovaným, se mi podělal částečně oční nerv v posledním zdravým voku . . . .

ROTO 35 - a tak mne napadá, jaký olej používal první majitel... Já jedu...tedy lltal jsem a chtěl bych zas ( ??? ) na olej Husqarna a benzín Verva 100.
Tak, ze by "srážka" dvou různých olejů??
Nyní již druhým rokem se starám o aku a dvakrát do roka protočím vrtuli, aby si "zaplácaly" membrány ..Mám ještě ustájeného Bückera . . .

Ahoj a ať se daří . . .
Leon


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 4:49 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7953
Bydliště: ČR
Obrázky: 10
Ředidla bych nechal až na "jemnější" fáze čištění. Začal bych něčím jako nafta nebo petrolej. Bez mechanické podpory to půjde obtížně a bude to chtít dlouhou dobu. Osvědčený odstraňovač zatuhlých mazadel WD40 na karbonové úsady moc nefunguje.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 8:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2011
Příspěvky: 1594
Bydliště: Meziměstí ČR
Za zkoušku by stálo použít některý z přípravků na čištění zbraní (třeba Konkor). Umějí rozpouštět karbon.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 11:12 
Mazák
Mazák

Registrován: 16.1.2013
Příspěvky: 1339
Milanhb3 píše:
Zkusil bych něco na čištění grilů nebo sporákový trouby.
ale bacha-většina žere hliník,pak by to chtělo sodou
trochu zneutralizovat a pořádně vypláchnout.

Jako zneutralizovat :lol: alkalií alkalickou (viz CO a jaká soda je) sodou?
A co to je to "trochu" 8O ? Buď to zneutralizuje (což bude vzhledem k konstrukci toho tlumiče víc než obtížné) a nebo NE.
Některé "nápady" - to mi hlava nebere 8O .


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 11:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10750
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Leone, jestli jsi používal Husqarnu v těch stříhacích pytlíkách do zeměstrojů, tak před ní mě Cita varoval že to není žádná vysokootáčková syntetika. Doporučoval mě jen Motul 710. Já jsem najel hned na začátku na 2T syntetiku Denicol Kart Powerlube do vysokootáčkových kroska mašin, motokár a podobných motorů. Jinej nebo lepší v okolí tenkrát neměli.
To mý Roto má za sebou už 14 let, určitě přes 250 hodin a chodí čím dál líp. Dřív jsem lítal na uhlík PT 21/8, nyní zvláda PT 22/8 a za vlhka se i s ní trochu přetáčí, podle paměti maxima Ledka zápalka občas vybliká i 9000n/m.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 13:35 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7953
Bydliště: ČR
Obrázky: 10
● Přiznávám, že: Multifunkční mazací a konzervační olej, "(COYOTE=výrobce) Konkor 101". Z mé paměti vypadl. Jen mám dojem, že tuzemský Konkor ve spreji měl dva druhy čisticí a konzervační - jiná barva potisku na hliníkové nádobce. Ale nejsem si tím jistý.
● Podstatnou funkci při čištění hlavně zbraní tam mělo mechanické působení vytěráku. Prezenční vojenská služba. Před mnoha roky.
● Pokud proběhlo cvičení s použitím slepých nábojů, tak vyčištění hlavně s vývrtem, do kovového lesku, byla opravdu dřina.
● I dnes jsou, mimo univerzální, v prodeji i oddělené varianty. Čisticí nebo Mazací a konzervační. Nanoprotec Odmašťovač GNP Degreaser Cleaner, (50ml) je vhodný na všechny kovové a plastové části veškerých typů zbraní. Roztok je ideální pro předčištění povrchů před použitím mazacího a konzervačního oleje GNP Gun Oil.

● Otázkou je nakolik je strejda G důvěryhodný. "Ballistol olej - Olej v tekutém provedení je vhodný na místa, kde se sprej nedostane" Ballistol olej 50 ml
● Co na to myslivci Nejlepší je asi Balistol nepochází z ropných derivátů, ale je vyroben klasickou destilací antracitu
Ballistol olej - Víceúčelový olej, jedinečný, mnohostranný a ekologický (Test GTÜ) Na základě svého nízkého napětí na povrchových plochách a enormní rozpínavé schopnosti dosáhne BALLISTOL také do nejskrytějších koutů a nejjemnějších trhlinek v kovu. Existovala (za časů NDR) červená tekutina v malé skleněné ampulce. Měla neuvěřitelnou vzlínavost. Primárně sloužila pro ošetření uhlíkové dráhy s uhlíkovým sběračem na rotoru potenciometrů. Když došla, tak kupodivu, šla místo ní požít leštěnka na nábytek Diava. Byly podobné barvou. A při opakovaném ošetření nevydřené dráhy byla Diva docela použitelná.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 16:30 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 27.2.2014
Příspěvky: 121
Bydliště: Český Brod - LMK Říčany
Na hliníkový výfuk dětské minikrosky se 40ccm dvoutaktem používám ložiskové kuličky ve směsi s petrolejem, zašpuntovat výfuk a chvíli protřepat, několikrát zopakovat a je to.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 17:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10750
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Dobrá rada nad zlato. Koukni na moji malůvku výfuku a prozraď, jak bys ty kuličky pak vstupní rourou vysypal. V tom výfuku jsou nějaký přepážky a nikdo kromě výrobce AMT neví, jaký jsou v nich otvory a jak velký kuličky by skrz ty otvory prošly.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 18:10 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 18.7.2012
Příspěvky: 78
Velice se autorovi omlouvám,že jsem si dovolil sem něco
napsat slibuju,že už to víckrát neudělám.
neutralizaci louhů (zásad, hydroxidů) provedeme zředěným roztokem octa, citronovou šťávou nebo borovou vodou.
spletl jsem se uznávám.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Porucha Roto 35
PříspěvekNapsal: ned 13.10.2024 18:53 
Mazák
Mazák

Registrován: 7.5.2015
Příspěvky: 7953
Bydliště: ČR
Obrázky: 10
@Celeron Podle té malůvky má ten hliníkový výfuk dvě přípojné trubice. Pokud seženeš vhodné (bezpečné) olejové čerpadlo zkusil bych jej tím petrolejem proplachovat. Proti směru výfukových plynů. lidl nebo aretacni-pripravky.cz - nutné přestávky po 30 minutách. (? mojedilna.cz. Elektrické čerpadlo na naftu, olej a další kapaliny, max. 40 l/min, 12V Mini dílenské a autoservisní čerpadlo na naftu, oleje, vodu a další kapaliny - GEKO G01022. )


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz