Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: sob 12.10.2024 9:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10750 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
2T ROTO 35, benzín Verva 100, elektronické zapalování z baterie. Za letu najednou prudce klesly otáčky z cca 9000 na 2500 ot/min. Následnej start na volnoběh bez problémů ale do otáček se mu nechtělo. Příčiny můžou být: - svíčka - rafnutí - přicpanej karbec Walbro - vybitá baterka zapalování, co nestíhá dávat energii pro častější jiskru - kleklý zapalování - ?? Svíčku jsem vyměnil za novou UR17 - stejný. Vymontoval jsem motor, sundal hlavu a válec, kouknul na jehlový ložiska v ojnici, raflej není. Rozebral jsem Walbro do mrtí, sítko žádný svinstvo, menbrány v cajku tak jsem ho strčil na 10 minut do ultrazvuku. Zítra motor zkusím ale asi to karbecem nebude. Baterku, 4S Eneloop 1,9 Ah jsem změřil, 5,3V. Dal jsem ji nabít, do první delty se vešlo 420 mAh, po druhý deltě už jen 110 mAh, takže vybitá nebyla. Tak už zbejvá jen zápalko, škatulka s VN kabelem s speciál fajifkou na svíčku UR17 s odbroušeným přípojným ozubem. Všecko tlustě odstíněný. Pak z toho čumí kábl k hallovce spínači na výstupní hřídeli motoru a napájecí kabel GND, +V a LED. Ta za chodu proti V+ bliká jak je jiskra, po chcípnutí bliká největší dosažený otáčky. Zapalování vyměnit nemůžu, jiný co mám mají svíčky NHK CM-6. Jak by se dalo v dílně to zápalko odzkoušet? Svíčka musí být ve fajifce, jinak by se mohlo něco proseknout, to vím a problém s tím nebude. Jak ale vybudit hallovku aby dávala pulzy pro řízení zápalka? Teoreticky by měl stačit dvoukanál oscilo, jednu sondu omotat kolem VN kabelu, druhou na signál co bude budit hallovku a porovnat oba kanály. Řezat kábl se mi teda vůbec nechce. Když udělám ramínko s magneten do bateriovky vrtačky, tak to bude makat ale nezjistím, zda se neztrácí zapalovací pulzy, protože nebudu mít signál z hallovky. Tak jak na to? Jdu vůbec správným směrem?
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: sob 12.10.2024 13:26 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7953 Bydliště: ČR Obrázky: 10
|
@Celeron Ty tam máš něco jako Panasonic Sanyo NC-1900SCR Ni-Cd akumulátory? Ze kterého jsou roku? Spíš než test kolik jim chybí kapacity do plné, bych zkoušel velký proud do malé odporové zátěže. Postupné - pomalé stárnutí baterie moc nevnímáme.
|
|
Nahoru |
|
|
Milanhb3
|
Napsal: sob 12.10.2024 18:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.7.2012 Příspěvky: 78
|
Zkusil bych něco na čištění grilů nebo sporákový trouby. ale bacha-většina žere hliník,pak by to chtělo sodou trochu zneutralizovat a pořádně vypláchnout.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 12.10.2024 22:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10750 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Nojo, jenže tohle všecko funguje že se ten sajrajt něčím rajbluje po čištěným povrchu. Tady to je totálně nepřístupný. Měl jsem tu vlákno na vyčištění karbonu na čistej hliník a odmaštění před tvrdým pájením prasklýho kolena výfuku. Šlo to celkem dobře čističem na karburátory ale bez mechanický dopomoci to moc nefungovalo. Nechám to pár dní v ředidle aby se rozpustily mastný složky a pak mi to kámoš veme do práce do ultrazvuku. Snad se vejfuk vejde do vaničky ultrazvuku a horká jarová voda to zvládne. Mezi tím zkusím výrobce co v tý komoře vlastně je a zda to jde nějak vyčistit.
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: sob 12.10.2024 23:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 486 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
Zdar sousede přes les...Mám podělaný oči a tak jsou jakísi problémy... ROTO 35 Koupil jsem kdysi , tak 6 let nazpět skoro nezaběhnuté Roto 35...Vrazil do aeroplánu, na dvoře zaběhl dle svého a šel na zálet. Vans 4RV. Spokojenost. Ale asi při čtvrtém vzletu všechno OK až do prvního stažení plynul. A a už nešlo přidat. Tak jsem přistál dotankoval, na zemi udělal motorovku a dobrý. Leč v v luftu dtto. No a na dvoře jsem provedl asi ještě dva pokusy... To samé. Vytáhl jsem karbec a na vstupním filtru našel hlenovitou žoužel. Tak jsem vyčistil...Namontoval a vono zase prd. Nová demontáž. Ale karbec má za plovákovou komorou do prostoru pod trysky ještě další filtr, kterej jsem nebyl schopnej demontovat. Zalisovený sítko. Ten první je jen vložené sítko. A tak jsem zakoupil v Rotu novej karbec, stálo to trochu času, předělat ovládání plynu a dobrý... tři nádrže na dvoře.. A pak souběžně se šedým zákalem - již odoperovaným, se mi podělal částečně oční nerv v posledním zdravým voku . . . .
ROTO 35 - a tak mne napadá, jaký olej používal první majitel... Já jedu...tedy lltal jsem a chtěl bych zas ( ??? ) na olej Husqarna a benzín Verva 100. Tak, ze by "srážka" dvou různých olejů?? Nyní již druhým rokem se starám o aku a dvakrát do roka protočím vrtuli, aby si "zaplácaly" membrány ..Mám ještě ustájeného Bückera . . .
Ahoj a ať se daří . . . Leon
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 13.10.2024 4:49 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7953 Bydliště: ČR Obrázky: 10
|
Ředidla bych nechal až na "jemnější" fáze čištění. Začal bych něčím jako nafta nebo petrolej. Bez mechanické podpory to půjde obtížně a bude to chtít dlouhou dobu. Osvědčený odstraňovač zatuhlých mazadel WD40 na karbonové úsady moc nefunguje.
|
|
Nahoru |
|
|
jag42
|
Napsal: ned 13.10.2024 8:34 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.2.2011 Příspěvky: 1594 Bydliště: Meziměstí ČR
|
Za zkoušku by stálo použít některý z přípravků na čištění zbraní (třeba Konkor). Umějí rozpouštět karbon.
|
|
Nahoru |
|
|
MPml
|
Napsal: ned 13.10.2024 11:12 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 16.1.2013 Příspěvky: 1339
|
Milanhb3 píše: Zkusil bych něco na čištění grilů nebo sporákový trouby. ale bacha-většina žere hliník,pak by to chtělo sodou trochu zneutralizovat a pořádně vypláchnout. Jako zneutralizovat alkalií alkalickou (viz CO a jaká soda je) sodou? A co to je to "trochu" ? Buď to zneutralizuje (což bude vzhledem k konstrukci toho tlumiče víc než obtížné) a nebo NE. Některé "nápady" - to mi hlava nebere .
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 13.10.2024 11:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10750 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Leone, jestli jsi používal Husqarnu v těch stříhacích pytlíkách do zeměstrojů, tak před ní mě Cita varoval že to není žádná vysokootáčková syntetika. Doporučoval mě jen Motul 710. Já jsem najel hned na začátku na 2T syntetiku Denicol Kart Powerlube do vysokootáčkových kroska mašin, motokár a podobných motorů. Jinej nebo lepší v okolí tenkrát neměli. To mý Roto má za sebou už 14 let, určitě přes 250 hodin a chodí čím dál líp. Dřív jsem lítal na uhlík PT 21/8, nyní zvláda PT 22/8 a za vlhka se i s ní trochu přetáčí, podle paměti maxima Ledka zápalka občas vybliká i 9000n/m.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 13.10.2024 13:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7953 Bydliště: ČR Obrázky: 10
|
● Přiznávám, že: Multifunkční mazací a konzervační olej, "(COYOTE=výrobce) Konkor 101". Z mé paměti vypadl. Jen mám dojem, že tuzemský Konkor ve spreji měl dva druhy čisticí a konzervační - jiná barva potisku na hliníkové nádobce. Ale nejsem si tím jistý. ● Podstatnou funkci při čištění hlavně zbraní tam mělo mechanické působení vytěráku. Prezenční vojenská služba. Před mnoha roky. ● Pokud proběhlo cvičení s použitím slepých nábojů, tak vyčištění hlavně s vývrtem, do kovového lesku, byla opravdu dřina. ● I dnes jsou, mimo univerzální, v prodeji i oddělené varianty. Čisticí nebo Mazací a konzervační. Nanoprotec Odmašťovač GNP Degreaser Cleaner, (50ml) je vhodný na všechny kovové a plastové části veškerých typů zbraní. Roztok je ideální pro předčištění povrchů před použitím mazacího a konzervačního oleje GNP Gun Oil. ● Otázkou je nakolik je strejda G důvěryhodný. "Ballistol olej - Olej v tekutém provedení je vhodný na místa, kde se sprej nedostane" Ballistol olej 50 ml ● Co na to myslivci Nejlepší je asi Balistol nepochází z ropných derivátů, ale je vyroben klasickou destilací antracitu ● Ballistol olej - Víceúčelový olej, jedinečný, mnohostranný a ekologický (Test GTÜ) Na základě svého nízkého napětí na povrchových plochách a enormní rozpínavé schopnosti dosáhne BALLISTOL také do nejskrytějších koutů a nejjemnějších trhlinek v kovu. Existovala (za časů NDR) červená tekutina v malé skleněné ampulce. Měla neuvěřitelnou vzlínavost. Primárně sloužila pro ošetření uhlíkové dráhy s uhlíkovým sběračem na rotoru potenciometrů. Když došla, tak kupodivu, šla místo ní požít leštěnka na nábytek Diava. Byly podobné barvou. A při opakovaném ošetření nevydřené dráhy byla Diva docela použitelná.
|
|
Nahoru |
|
|
tomaasz
|
Napsal: ned 13.10.2024 16:30 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 27.2.2014 Příspěvky: 121 Bydliště: Český Brod - LMK Říčany
|
Na hliníkový výfuk dětské minikrosky se 40ccm dvoutaktem používám ložiskové kuličky ve směsi s petrolejem, zašpuntovat výfuk a chvíli protřepat, několikrát zopakovat a je to.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: ned 13.10.2024 17:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10750 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Dobrá rada nad zlato. Koukni na moji malůvku výfuku a prozraď, jak bys ty kuličky pak vstupní rourou vysypal. V tom výfuku jsou nějaký přepážky a nikdo kromě výrobce AMT neví, jaký jsou v nich otvory a jak velký kuličky by skrz ty otvory prošly.
|
|
Nahoru |
|
|
Milanhb3
|
Napsal: ned 13.10.2024 18:10 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 18.7.2012 Příspěvky: 78
|
Velice se autorovi omlouvám,že jsem si dovolil sem něco napsat slibuju,že už to víckrát neudělám. neutralizaci louhů (zásad, hydroxidů) provedeme zředěným roztokem octa, citronovou šťávou nebo borovou vodou. spletl jsem se uznávám.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: ned 13.10.2024 18:53 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7953 Bydliště: ČR Obrázky: 10
|
@Celeron Podle té malůvky má ten hliníkový výfuk dvě přípojné trubice. Pokud seženeš vhodné (bezpečné) olejové čerpadlo zkusil bych jej tím petrolejem proplachovat. Proti směru výfukových plynů. lidl nebo aretacni-pripravky.cz - nutné přestávky po 30 minutách. (? mojedilna.cz. Elektrické čerpadlo na naftu, olej a další kapaliny, max. 40 l/min, 12V Mini dílenské a autoservisní čerpadlo na naftu, oleje, vodu a další kapaliny - GEKO G01022. )
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|