Autor |
Zpráva |
VTjr
|
Napsal: stř 20.09.2023 8:54 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Zdravím všechny! Dost jsem zvažoval zda pokračovat ve starém vláknu viewtopic.php?f=8&t=74402&p=1550793#p1550793, ale nakonec jsem se rozhodl, založit vlákno nové. Zopakuji, že jsem získal motor FOK15 (to je 1,5cm3 - pozor neplést si s dnes běžným označením .15, co je ale v kubických palcích a v metrice dvaapůlka!). Zde je foto sestavy: Příloha:
00_fok-15-komp.jpg [ 53.69 KiB | Zobrazeno 4426 krát ]
Motory FOK byly vyráběny v Maďarsku koncem 60. a začátkem 70. let a dostaly se i do prodejní sítě ČSSR. Vzhledem k malým rozměrům, nízké hmotnosti a velmi kvalitního strojního zpracování byly u nás dost populární. Vyráběly se ve 3 objemových velikostech 1,0cm3 1,5cm3 a 2,5cm3, čemu odpovídalo jejich označení FOK10, FOK15 a FOK25. Zde jsem našel na webu fotku, kde jsou zobrazeny všechny 3 typy. Příloha:
fok-10-15-25.jpg [ 38.22 KiB | Zobrazeno 4426 krát ]
Je zajímavé a z této fotky patrné, že jednička a jedenapůlka mají téměř stejné vnější rozměry, co pasuje jedenapůlku do kategorie snad nejkompaktnějších jedenapůlek vůbec. Může jí konkurovat snad MVVS 1,5D, ale třeba ve srovnání s hodně rozšířeným sovětskými motory taky 1,5cm3 MK-16/17, je to úplný trpaslík. Nicméně je to díky tomu, že klikovka je uložena kluzně, nejsou tam žádná kuličková ložiska, ale navzdory tomu dosahovaly motory FOK lepší životnost než zmíněné MK-16/17, které strádaly na to, že jejich kliková hřídel byla příliš tenká (jen 5mm), co bylo z důvodu použití malých ložisek, co ale způsobovalo její deformace a následné nadměrné opotřebení ojničního čepu, ojnice a sacího šoupátka na zadním víku. Navíc Sověti se absolutně neobtěžovali s nějakým termickým zušlechtěním materiálu kliky (co je možná i dobře, protože zakalená nebo cementovaná by se neohýbala ale asi rovnou lámala). Taky je pozoruhodné, že maďarský výrobce neopomenul ani vyvážení klikovky, tedy něco, co se u většiny spotřebních jedenapůlek opomíjelo. Zde je důkaz: Příloha:
13_20230918_122444m.jpg [ 56.87 KiB | Zobrazeno 4426 krát ]
, ale je to patrné i z první fotky rozsypu motoru. Tolik úvodem. Rozhodl jsem se motor uvést do použitelného stavu. Záměrně neříkám, že originálního, protože z více důvodu toto uvést do originálního stavu bohužel už není možné. Na úvodní fotce si jistě všimnete, že sací difuzér karteru byl některým z předchozích majitelů dost neodborně opracován nahrubo pilníkem. Důvod toho netuším, snad se někdo pokoušel tam nasadit RC karburátor, to mi připadá jako pravděpodobné vysvětlení. Takže první úlohou bylo pokusit se tento kaz nějak opravit. V první řadě bylo potřeba neurčitý patvar difuzéru dorovnat do nějaké definované podoby, tedy nejlépe do válcového tvaru s dostatečně rovným osazením u kořenu. Na ten účel jsem si vyrobil nástroj/frézu ze starého pevnostního imbusového šroubu M8 s vnitřním 6mm šestihranem. Šestihrannou hlavu jsem provrtal na hladkých 7mm a čelo osoustružil. Následně pomocí dremelky vybrousil několik zářezů a vytvořil tak řezací břity rádoby frézy. Příloha:
01_20230913_172746m.jpg [ 45.77 KiB | Zobrazeno 4426 krát ]
Materiál pevnostního šroubu je dostatečně houževnatý aby dovedl obrábět relativně měkký materiál odlitku karteru, takže s jeho zakalením nemělo smysl se zabývat. Opracování torza difuzéru jsem stejně dělal opatrně ručně. Příloha:
02_20230913_184615m.jpg [ 68.85 KiB | Zobrazeno 4426 krát ]
Příloha:
03_20230913_172716m.jpg [ 59.66 KiB | Zobrazeno 4426 krát ]
Tím se mi podařilo dostat kýžený výsledek: Příloha:
04_20230913_184551m.jpg [ 60.86 KiB | Zobrazeno 4426 krát ]
Drsný povrch po opracování nevadí, naopak je vhodný, protože nový difuzér jsem plánoval na něj lepit speciálním lepidlem na kov. Nový difuzér jsem navrhl a vysoustružil a vyfrézoval podle tohoto výkresu. Příloha:
novy_difuzer_FOK15.gif [ 26.19 KiB | Zobrazeno 4418 krát ]
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
|
|
 |
VTjr
|
Napsal: stř 20.09.2023 11:16 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Dále bylo potřeba vyřešit chybějící trysku s jehlou bohatosti směsi. Kdysi jsem náhodou koupil náhradní komplet pro nějaké staré motory Příloha:
05_20230913_173114m.jpg [ 77.82 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
(snad pro JENA-1 nebo pro některý z Vltavanů - to nevím), který byl průměru 3mm, tedy se závitem M3 a do toho torza difuzéru dobře pasoval. Příloha:
06_20230913_173150m.jpg [ 62.95 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
. Dalším problémem byly chybějící 4 šrouby M2,5x25 pro přichycení hlavy válce. Ve svých zásobách sice nějaké M2,5 mám, ale všechny jsou buď kratší nebo naopak o hodně delší. No a najednou jsem zjistil, že koupit tyto šroubky není vůbec triviální záležitost.  Obešel jsem všechny kamenné prodejny ve městě a M2,5 buď nevedou vůbec, nebo mají jen krátké do 12 mm. Případně někde mi nabídli, že ty 25 mm nebo 30mm mohou objednat, ale pouze celou 200 nebo dokonce i 500 kusovou krabičku za 30 až 50€.  To by samozřejmě byl v případě mé potřeby jen 4ks opravdu neúměrně drahý nákup.  Nakonec ale přes modelářský obchod Tatramodel jsem si z MPjet zakoupil 2 balíčky po 4ks M2,5x30 kde sada vyšla 2,50€. Příloha:
07_20230913_172908m.jpg [ 54.52 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
Ovšem ty šroubky jsem musel jednak zkrátit na 25mm, a taky osoustružit hlavičky na průměr 4mm, aby se vešly do osazení v hlavě válce. Ty šroubky jsou teď sice nepůvodní s imbusovou hlavou (v 60. letech takové malé imbusy na motorech nebývaly) a závitem až k hlavě, ale s tím se smířím. Stejně by tím motorem každý pravověrný sběratel pohrdl, ale já ho neopravuji kvůli sbírce ale jen tak pro potěšení, a radost, že mu mohu zachránit život. Takže komplet dílů před nalepením nového difuzéru vypadal takto: Příloha:
08_fok-15-komp_02.jpg [ 71.66 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
. Nakonec jsem nabral odvahu, namíchal ten 5-minutový tmel na kovy MetalBond a difuzér přilepil. Bylo nutno dávat velký pozor a nanášet tmel tak, aby při nasazení ho příliš mnoho nevyteklo ze spár, protože on na Al slitinách drží jako čert a ty přebytky se po dokonalém vytvrdnutí velice těžko odstraňují. Na správné zafixování polohy jsem místo trysky do otvoru vsunul namaštěnou plastovou trubičku které průměr jsem upravil lepící páskou na 3mm, tak aby tam šla natěsno. Jakmile začalo lepidlo tuhnout, tak jsem ji vyndal (a ono tuhne skutečně po 5 minutách!  ). Ve stavu silného zavadnutí ale ještě pořád měkké fázi, jsem dřevěnou paličkou opatrně odstranil ty vytečené drobné přebytky a taky zamazal spáru vzniklou vevnitř otvoru difuzéru. Cca po 2 hodinách už byl tmel tvrdý jako ocel a tak jsem vrtákem 4,5 mm, kuželovými frézami různých úhlů a taky škrabákem ručně vyčistil vnitřek difuzéru tak, aby byl plynulý přechod povrchu nového dílu s dutinou toho starého pahýlu na karteru. Na následné fotce je ve vnitřku otvoru difuzeru patrný černý prstenec - to je právě jemná spára vyplněná tím tmelem. Příloha:
10_20230918_122046m.jpg [ 47.03 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
Nakonec jsem ještě karter upnul do soustruhu a zarovnal dosedací plochu zadního víka, kde byly patrné nerovnosti, jakoby škrábance od hrubého pilníku, nebo spíš otlačení čelistí svěráku, co kdybych nechal bez povšimnutí, by znamenalo mírnou dekompresi karteru (chodu by to asi nevadilo, ale způsobovalo by to vytékání mastnoty do prostoru motorového lože). No a na laserovém plotru jsem si vyřezal z papíru kroužek těsnění toho zadního víka. Ty vrypy jsou vidět zde: (ta fotka už tu byla ale v jiné souvislosti) Příloha:
13_20230918_122444m.jpg [ 56.87 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
Ještě jsem musel nahradit chybějící kompresní šroub, našel jsem jeden původně z MK-17, jen byl o něco delší a tvar páčky byl rovný, tak jsem nakonec vzal šroub z FOK10 (mám 2ks, tak z té horší) takže ten je teď původní. Tady jsou fotky finálního stavu: Příloha:
11_20230918_122101m.jpg [ 72.1 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
Příloha:
12_20230918_122113m.jpg [ 62.5 KiB | Zobrazeno 4352 krát ]
Ačkoli tento zrestaurovaný motor není zrovna sběratelský skvost, navíc k úplné kompletnosti samozřejmě chybí ten modrý eloxovaný vrtulový kužel s podložkou, to by sběrateli asi taky vadilo. Ale tu moji starost si motor určitě zasloužil.  Totiž, jeho výbrus je v takové kondici jakoby ani nebyl zaběhnutý, prostě je neskutečně těsný, rychle ho protočit lze, ale při pomalejším protáčení se píst nad výfukovými okny seká doslova skřípe, to je známka toho, že ten výbrus má ještě celý svůj život před sebou. Zatím jsem motor nenahazoval, ale určitě to zkusím. Děkuji za pozornost všem, co vydrželi se dočíst až sem. 
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne stř 20.09.2023 18:27, celkově upraveno 3
|
|
Nahoru |
|
 |
zdzd
|
Napsal: stř 20.09.2023 11:32 |
|
Moderátor serveru
|
 |
 |
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11147 Bydliště: Břeclav, ČR
|
VTjr píše: Dalším problémem byly chybějící 4 šrouby M2,5x25 pro přichycení hlavy válce. Ve svých zásobách sice nějaké M2,5 mám, ale všechny jsou buď kratší nebo naopak o hodně delší. No a najednou jsem zjistil, že koupit tyto šroubky není vůbec triviální záležitost.  Obešel jsem všechny kamenné prodejny ve městě a M2,5 buď nevedou vůbec, nebo mají jen krátké do 12 mm. Případně někde mi nabídli, že ty 25 mm nebo 30mm mohou objednat, ale pouze celou 200 nebo dokonce i 500 kusovou krabičku za 30 až 50€.  To by samozřejmě byl v případě mé potřeby jen 4ks opravdu neúměrně drahý nákup.  Nakonec ale přes modelářský obchod Tatramodel jsem si z MPjet zakoupil 2 balíčky po 4ks M2,5x30 kde sada vyšla 2,50€. https://www.tme.eu/cz/details/b2.5x25_b ... d/1114298/https://www.tme.eu/cz/katalog/srouby_10 ... delka:25mm
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: stř 20.09.2023 11:51 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Máš samozřejmě recht. Já jsem taky našel nějaké e-šopy se spojovacím materiálem, třeba tady https://www.akros.cz/srouby-s-metrickym-zavitem je taky mají a kde by se dalo koupit i menší množství. Ale jejich cenu zas zvyšují dopravní náklady a pokud je to z Česka na Slovensko, tak dost výrazně (cca 250Kč), takže to se taky až tak nevyplatí.  Zatím co za ty dva sáčky z MP-JETu, tedy 8 ks šroubků, jsem dal 5€, dopravní náklady se ztratili v režii obchodu Tatramodel, který od MP-JETu bral víc věcí. No, ono je to sice v kusové ceně stráááášně moc (0,625€/ks), ale ve finále mě to vyšlo levněji než kupovat i menší množství z toho e-šopu a platit drahou dopravu, nebo třeba tady bez dopravy https://eshop.wurth.sk/Produktove-kateg ... uerth-3143, ale celou krabici 500ks za 30€, kde sice kusová cena vyjde jen 0,06€ ale co s těmi zbylými 496 šroubky, které nepotřebuji  , to abych je snad šel prodávat na bleším trhu. 
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: stř 20.09.2023 12:27 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
K montáži motoru si dovolím odcitovat ještě velmi důležitou informaci od MPml z toho starého vlákna, jehož odkaz jsem uvedl v úvodu, ohledně správné orientace polohy výfukových a přefukových kanálů vložky válce. MPml píše: ...vložky měly FOKy dvoje - starší měly křížové vyplachování Ardie (dva výfuky, dva přefuky), některé poslední měly IBS (jeden výfuk, několik - tuším dva přefuky frézované přímo v stěně vložky - stejně jako Cox .15 Special Mk.II.) Vložka musí být orientována tak, aby přefuky u Ardie byly z prostoru setrvačníku a zadního víka - ne z roviny ojnice - protože se pak kvůli rotaci každý přefuk plní jinak a to u Ardie dělá fatální problémy.Otočení vložky u Foka je celkem typický zásah všelijakých tuničů  - obvykle si myslí, že tím, že přefuky natočí tam "kde je jako víc místa"  tomu pomůžou - výsledkem je mizerný chod a KO výbrus (se zaběhne pootočený, při vrácení do správné polohy již zaběhnutého výbrusu se pak okamžitě objeví černá smrt  ). Takže, kdyby někdo taky opravoval motory FOK, i jiné motory podobné koncepce (třeba sovětské 2 kanálové Ritmy 2,5), tak na toto pozor! 
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
XDan
|
Napsal: stř 20.09.2023 12:28 |
|
Protřelejší uživatel
|
 |
 |
Registrován: 24.1.2018 Příspěvky: 158 Bydliště: ČR, v blízkosti Olomouce
|
Děkuji za detailní článek, rád jsem si jej přečetl. Nikdy nevíte kdy vaše úsilí motivuje někoho jiného..
_________________ danielskop.xf.cz
|
|
Nahoru |
|
 |
DAF
|
Napsal: stř 20.09.2023 13:43 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 8972 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Vlado, chtělo by to občas kouknout do SZ. Jinak opět předvádíš, že umíš. Držím palce.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
 |
corsair
|
Napsal: stř 20.09.2023 14:25 |
|
Mazák
|
 |
 |
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
Pěkné,moc pěkné
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: stř 20.09.2023 17:10 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ještě doplním. Pro lepení difuzéru jsem použi tento tmel/lepidlo K2 Metal Bond dvojzložkové epoxidové kovové lepidlo 56,7 g https://www.hsparts.sk/k2-metal-bond-dv ... TYQAvD_BwE Příloha:
AMTB116_1.jpg [ 37.9 KiB | Zobrazeno 4182 krát ]
Doporučuji, opravdu tuhne do 5 minut, už po třech se obtížně zpracovává, takže namíchat opravdu jen minimální množství. Po cca 1 hodině už je tvrdý jako ocel. Kdysi jsem používal tmel Kovoplast Heffed, dokonce mi zůstal zbytek starý >30let. Ale ten už netuhne, tak jsem ho vyhodil. Navíc byl na formaldehydové bázi (stejně jako dvousložkové lepidlo Umacol, dokonce to hnědé tužidlo se dalo použít pro oba typy), ale ten nemocniční smrad z něj mi nevoněl.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: čtv 28.09.2023 18:00 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ještě jeden zajímavý poznatek. Kamarádem a zkušeným, asi největším českým sběratelem modelářských motorů Standou Jelenem jsem byl upozorněn, že ty šrouby v motoru FOK15 prý nejsou M2,5, ale M2,6! Tak jsem si to zkusil ověřit a zjistil, že má pravdu.  Vyndal jsem jeden originální šroubek z motoru FOK10 (které mám dva a kompletní) a změřil. No opravdu je trochu silnější, do matičky M2,5 zašroubovat nejde, zatím co do bloku FOK15 ho zašroubovat lze. To znamená, že v karteru FOK15 jsou od výroby skutečně nařezány závity M2,6. Ono se to těžko rozezná,  protože jak standartní M2,5 tak i M2,6 mají shodné stoupání 0,45mm a ty M2,5 do děr s nařezaným M2,6 tak našroubovat jdou a jakkoli hluboko, jen jsou v nich krapet volnější. Originální šroubek z FOK10 je ale trochu kratší, tedy M2,6x22mm (vzhledem k srovnatelným vnějším rozměrúm předpokládám, že i originální od FOK15 je stejně dlouhý). Já, když jsem zkracoval ty koupené M2,5x30, tak jsem si změřil, že tam na doraz vejde délka až 26mm, tak jsem to zkrátil na 25mm aby tam byla 1mm rezerva na dotažení. Tehdy mne nenapadlo tam zkoušet šrouby z FOK10. Takže mám tam sice šrouby o 0,1mm tenčí, ale zas na o 3mm delším závitu, tak se to snad za provozu nevytrhne. Konec konců, já stejně nemám moc jiných možností jak to správně nahradit. Originální šroubky z FOKa - ty sotva seženu a i v těch nejlepších e-shopech M2,6 nevedou (když prohlížím ty jejich tabulky, tak všude po M2,5 následuje hned M3).  Já sice mám ve svých zásobách i nějaké šrouby M2,6, ale nejdelší z nich jsou 18mm. Většinou jsou to zbytky z různých rozebraných přístrojů (ja tyto věci nikdy nevyhazuji). Když si ale vzpomenu jak na mne prodavačky čuměly při dotazu na M2,5, tak kdybych chtěl M2,6 - to by už snad rovnou zkolabovaly. 
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
JardaRůžička
|
Napsal: pát 29.09.2023 7:33 |
|
Mazák
|
 |
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2704 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Ahoj Vlado, moc pěkná práce.  Nedalo mi to a nhlédl jsem do svých zásob, že bych Tě potěšil. Ale bohužel - pár šroubů M2,6 ještě mám, jenže jen x20mm... 
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: pát 29.09.2023 8:07 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
zdzd píše: ... Kdyby se ale nemusely nakupovat po tisících... To jakoby neexistovaly. Ale dík za ten odkaz a snahu.  Možná se to někdy bude přece jen hodit. Já už to u toho FOKu nechám tak s M2,5. Snad jedině kdyby se někdy náhodou namanuly z něčeho starého takové šroubky, tak bych je tam dodatečně vyměnil. A ještě mě napadlo, že zkusím zkontrolovat jaký závit mají ty šrouby co v MVVS 2,5 s děleným karterem (těch typů, co se vyráběly od konce 70. let potom co skončila výroba D7/G7 tedy GR/GRR/DR/DRR/GF/GFR/S/DF/DFR/S), spojovaly vnější žebrovaný odlitek válce se spodní částí karteru. Jednak jakou měli délku a zda to byly M2,5 či M2,6. Vím určitě, že nebyly M3, ale jestli nebyly náhodou M2,6 to mne nikdy nenapadlo zkoumat.  A to jsem těchto motorů měl/mám a rozebral/složil desítky kusů. 
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: pát 29.09.2023 8:11 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
JardaRůžička píše: Ahoj Vlado, moc pěkná práce.  Nedalo mi to a nhlédl jsem do svých zásob, že bych Tě potěšil. Ale bohužel - pár šroubů M2,6 ještě mám, jenže jen x20mm...  Tak to seš o 2mm délky lepší  , já u sebe našel jen x18mm. Každopádně díky za snahu pomoci. 
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
 |
VTjr
|
Napsal: ned 01.10.2023 18:20 |
|
Mecenáš serveru
|
 |
 |
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6766 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Dnes mi náhodou padly do ruky staré matematicko-fyzikálně-chemické tabulky z mých školnich let, kde jsem měl záložku na stránce "Metrický závit". Příloha:
F27_Metricky_zavit_20231001_184736.gif [ 43.65 KiB | Zobrazeno 2851 krát ]
A překvapilo mne, že v posloupnosti velkostí závitů je tam M2,6 nikoliv však M2,5. Tabulky byly vydány v roce 1971, čili ve stejném období jako se vyráběly motory FOK. Pro úplnost dávam sem odkaz na moderní tabulky metrických závitů https://e-konstrukter.cz/prakticka-info ... 00-rozmery
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
Naposledy upravil VTjr dne pon 02.10.2023 11:07, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|