Ahoj, vyrábím z laminátu kastli na rc auto a přemýšlím jak udělat povrchovku. Tmel a lak se obávám by neměl velkou životnost. Hledám něco třeba na zalaminování do poslední vrstvy, nějakou černou tkaninu? ale ne uhlík at to zas nestojí bambilion. Nebo obarvit pryskyřici? Myslíte že by se dala obarvit L285 tou barvou na licí pryskyřice?
Chybi zasadni udaj.... meritko auta ( rozmery)... a z toho odvozena tloustka steny karoserie.
Dale,pokud tazatel chce laminovat na na pozitiv, ( vychazim z poznamky o tmelu a barve) jak bude vypadat lehce 3D tvarovany povrch kastle? Mozna je tazatel sikovny laminatnik a povrch bude jako detska prdelka. Ale , pokud ne .....
....ukazka povrchu skla na 3D pozitivu ( bez vakua) kde se s barvou a brousenim nepocitalo:
... ani u pigmnetovane pryskyrice se brouseni a tmeleni zrejme nevyhne, cimz si otevre mikropory a je po povrchu. A zase je na zacatku .... rozedrany povrch zalit tlustou vrstvou cireho 2K laku, nebo pryskyrici (mozne riziko praskani vrstvy laku na mekke kastli) , brousit a neprobrousit,....teda kdyz ten povrch nechce tmelit a barevne upravovat tj. chce ukazat strukturu a barvu pouzite tkaniny.
Ukazka olaminovani dreveneho klacku a zaverecne faze povrchove upravy bez pouziti tmelu a barvy:
Pri pouziti obarvene pryskyrice,aby to nebylo flekate, je nutne laminovat vsechny vrstvy skla jiz obarvenou pryskyrici. Tri vrstvy 80-110g/m2 skla jsou minimum, jinak to bude prosvitat pokud skorepina nebude mit barevne definovany podkad ( minimalne nastrik cernou z vnitrni strany). Obarvene sklo cernou tuzi +pigment v pryskyrici by situaci o dost zlepsilo.
Jinym , cenove prijatelnym resenim je, na povrchovou nenosnou vrstvu koupit cerny diolen ( osobne jsem jeste nevyzkousel... nemel jsem duvod, ale mozna se jednou k tomu dopracuju).
Kdyz vsechno selze....nakonec zbyde pouzit standartni overene postupy z laminacni praxe ... a bude.
je to 1/8 (kraton 6s). Ano laminuju to na pozitiv, respektive na puvodní kastli. zatím mám 2 vrstvy 160g. dle tuhosti budu ještě min 2 - 3 přidávat. o kvalitu povrchovky mi moc nejde je to auto do terénu, na blbnutí v období kdy se nelítá hodně se skáče, často něco praská atd... Spíš jsem myslel aby to nebylo pruhledný. Zkusím přidat pigment do pryskyřice. obarvit sklo tuží mě nenapadlo to bych mohl taky zkusit. Díky
..... Spíš jsem myslel aby to nebylo pruhledný. Zkusím přidat pigment do pryskyřice. obarvit sklo tuží mě nenapadlo to bych mohl taky zkusit. Díky
proto jsem se pta,l jak bude tlusta skorepina... cim vic neprobarvenych vrstev , tim mene prosvita vnitrni struktura nalepena pod kastli ( coz asi nemas) .
Neprilepene veci, vzdalene od skorapky nejsou videt ani u relativne tenkeho laminatu do 160g/m2 pokud to neprosvitim lampou.
Podobny postup vytvoreni vyrobku na pozitivnim kopytu ,ale s finalnim dokoncenim viz napr:
Jak jsem psal... proti pruhlednosti a soucasne odolne proti niceni "povrchove barvy" , je nastrik skorapky zevnitr... jako u lexanu.
Bezne to vyuzivam u pseudo uhlikovych kabin ... jedna vrstva uhliku a dve vrstvy skla pri pohledu proti svetlu vypadaji jako sitka na mouchy...ale jen do okamziku, kdy dovnitr kabiny fouknu cernou barvu... no a je po sitce.
Pozn. Jak je to s pruhlednosti nebarveneho skla a nebarvene pryskyrice , pod kterou je barva, ukazuje postup vyroby jednoduche formy...ve vysledku je tlouska steny formy cca 3mm .
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 404 Bydliště: Hradec Králové
za mě naprostá blbost laminovat na původní kastli - spoustu negativ - váha, odporný vzhled (s tím se asi smíříš), ale bude to praskat 10x víc než původní lexanová kastle
za mě naprostá blbost laminovat na původní kastli - spoustu negativ - váha, odporný vzhled (s tím se asi smíříš), ale bude to praskat 10x víc než původní lexanová kastle
Váha? váhu neřešim je to auto ne letadlo a výkonu má na rozdávání momentálně jsem +1kg díky nerezovým výztuhám podvozku a narazníku. Vzhled? to je věc názoru a vkusu, není to ještě hotové tak těžko soudit navíc je to teréní stroj a ne nějaká bezpohlavní leštěnka. Že to bude praskat? tak to zas podmáznu, ale nemyslím že to bude nějak hrozné, ta L285 v tenké vrsvě je celkem pružná. Za mě to má jednu obrovskou výhodu a to je cena. Cena nové kastle je 2k+. Kdežto lamino mám doma, večer u filmu to napatlám a je to. Spotřeba cca 30ml pryskyřice a 1m^2 tkaniny. To víš, pro nás co máme děti, hypotéku a zalíbení v letadlech je několika tisícový výdaj za kastli na auto zcela neakceptovatelný. Hlavně když to má životnost pár blbejch skoku
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru