Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Diablotin vs. benzinovy motor
PříspěvekNapsal: čtv 24.11.2022 16:29 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.11.2008
Příspěvky: 177
Ahoj,
skusil niekto dat do klasiky 1540mm diablotin benzinovy motor ? ak ano aky a s akym vysledkom ? dik


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: diablotin vs. benzinovy motor
PříspěvekNapsal: pát 25.11.2022 15:11 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 6838
Bydliště: Žilina, SK
Obrázky: 15
A v čom by mal byť pri tom nejaký problém? Ak je dostatočne výkonný a ak neprekáža zrejme o niečo väčšia hmotnosť (zápalko + ďalšie baterky), tak ja naozaj neviem v čom by mal byť problém, resp rozdiel oproti pohonu žhavíkom? :wink:

No, jeden problém predsa vidím. :roll:
Sám som uvažoval osadiť do Harlekýna (to je niečo veľmi podobné ale o rozpätí 1700mm) benzínový motor DLE 20RA. Ale nakoniec som si to rozmyslel kvôli usporiadaniu toho motora. On má totiž zadné sánie a obrovský karburátor WALBROO, trčiaci dozadu vyžaduje buď vyrezanie veľkej diery do motorovej prepážky, alebo bez nej použitie dlhého motorového lože. V prvom prípade by sa výrazne oslabila pevnosť prepážky. V druhom by zas zrejme došlo k významnému posunu ťažiska dopredu, čo by sa muselo kompenzovať olovom do chvosta, čím by sa dosť zvýšil moment zotrvačnosti okolo priečnych osí, takže by to asi malo nejaký vplyv na obratnosť modelu, čo u Fun akrobata asi vadí.
Ale ak by to bol benziňák klasickej koncepcie s predným saním alebo so saním riadeným piestom, čo bývá zboku, tak tieto problémy zrejme odpadajú. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: diablotin vs. benzinovy motor
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2022 9:58 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 7.11.2008
Příspěvky: 177
ano, napadlo mi to iste ked som videl dle 20. V minulosti som tam v pohode 15ccm metyl mal, ale doba priniesla aj mensie benziny resp. porovnatelne, ale precitat vlakno este neznamena riesit konkretky problem s vybraciami, alebo s dovazovanim doma, aj preto vznikla tato tema, niekto to ma uz mozno za sebou s novymi postrehmi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: diablotin vs. benzinovy motor
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2022 10:13 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.4.2010
Příspěvky: 10487
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Doporučuju se zamyslet, co bude takovej superšprdličkáč jako je Diablotin časem říkat na vibrace od benzíňáku. U nás ho měl jeden již nežijící modelář na 4T metyláka a postupně se mu rozsypal.
Vibrace a rezonance jsou u benzína občas problém. Pokud nahodím Funtánu na ZDZ90 a nebo Extru Roto 35 bez křídel, tak se to může na zemi na malý otáčky rozkočit. S křídlama klid.
Kámoš zvětšil původně metylovýho P51 na benzína. Neměl tam ten u benzínů obviklý vnitřní trupový domek až k rouře křídla, co roznáší síly od motororového domku ale jen balzový bočnice přilepený k motorový přepážce. Letěl s tím jen párkrát, měl takový vibrace, že mu vypadávaly křídelní serva z šachet. Nepomohly ani silentbloky na motoru, ani jinej motor.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: diablotin vs. benzinovy motor
PříspěvekNapsal: sob 26.11.2022 20:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7115
Bydliště: Vsetín
Chce to dvouval :-D


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Petrkem a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz