Autor |
Zpráva |
Celeron
|
Napsal: čtv 17.11.2022 17:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Kámoš na letišti měl zajímavej problém, za letu mu "řadil" elektromotor. Prostě 3-4 x za letu na sekundu, možná dvě, ubere a zase vypálí na původní otáčky. Reglem to není, měnil. Baterky různý, dělá to na všech. Měl jste někdo podobnej problém? Kámoš čistě náhodou přišel na to, co to dělá, docela mě překvapilo čím to bylo. Tak schválně, koho napadne co to bylo.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: čtv 17.11.2022 17:57 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Celeron Když to nebylo reglem, tak to do něj už muselo přijít. Nepíšeš typ soupravy. Ale FM ba i DIGi přes mračno aplikovaných zabezpečení umí místo správné informace přenášet info jinou (hodnotou povelu), leč formálně správně vypadající. Každý IT se rozčílí: To je naprostý nesmysl. Ortodoxní modeláři vědí: Jó mezi kniplem a akčním členem se dějí "věci". Tak jak mezi nebem a zemí.
|
|
Nahoru |
|
|
tomashr
|
Napsal: čtv 17.11.2022 18:15 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 21.6.2008 Příspěvky: 6012 Bydliště: Praha ČR
|
Tak kolísání otáček se děje výpadky ze synchronizace při blbém časování, některé motory na to jsou háklivé. Ale z formulace otázky tuším, že to bude nějaká větší "blbost".
|
|
Nahoru |
|
|
ujovko
|
Napsal: čtv 17.11.2022 22:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
|
Môj tip: nepoľahlivý kontakt, na jednom z napájacích vodičov motora (studený spoj, zlomený vodič - aj v motore a pod.)
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: pát 18.11.2022 11:30 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3666 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
Nebo (naopak) zkratování nějaké části(?) závitu? Možná i stará ložiska by se mohla takto chovat, ale takto by se chovala spíš ložiska kluzná. Gucharova myšlenka chyby řízení asi taky není úplně mimo. Ale spíš, než to, že se "posílá špatný signál" (digitální elektronika si fakt nebude nic "vymýšlet" chyba je z 999.9 ‰ jinde jak v digitální technice ) bych viděl třeba vliv sousedního kanálu. Ať už nějakým podivným kontaktem + nějaké indukce v drátku, blbé ukostření nebo tak něco.. Jsem zvědavý na důvod.
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
Asek
|
Napsal: pát 18.11.2022 13:25 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 8.5.2013 Příspěvky: 557 Bydliště: Praha 8 , ČR Obrázky: 2
|
Může to být i vyběhaný poťák na plynu, případně vaklův spoj na drátu od něj.
_________________ Futaby T14SG, T9CP+Duplex, FC16+FrSky už jen elektry, LMS Beckov
|
|
Nahoru |
|
|
Larch_CZ
|
Napsal: pát 18.11.2022 13:34 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 16.8.2018 Příspěvky: 95 Bydliště: Kladno
|
Nezpůsobuje to FailSafe nastavení ? Při výpadku signálu stáhne přijímač motor na nulu a ostatní kanály podrží v poslední pozici (tedy pokud to má tak nastavené). Občas se mi to stává.
|
|
Nahoru |
|
|
horejsi
|
Napsal: pát 18.11.2022 15:02 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 192 Bydliště: Plzen
|
Diagnostikovat. Alespon to nejsnadnejsi. Zacal bych na zemi, oddelenim soupravy a motoru s reglem. 1. Namisto reglu pripojit na RX servo a koukat co dela. 2. Regl pripojit na servotester a koukat. Mozna by se nic nezjistilo alo treba jo. Pak by se mohlo jit dal.
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pát 18.11.2022 16:14 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1775 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
S tim reglem pripojenym na servotestr,dobra finta.
|
|
Nahoru |
|
|
prikrylm
|
Napsal: pát 18.11.2022 17:31 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 6.1.2012 Příspěvky: 3666 Bydliště: Řečkovice Obrázky: 0
|
horejsi, HONZIK 22 - nevím, četli jste Celeronův příspěvek pozorně? On ví, čím TO bylo, netřeba zkoumat. Je to kvíz. Teď už se jen těšíme, jestli jsme příčinu odhadli správně....
_________________ (šroubovák | kleště | měřák | pájka | drátky | poletuchy | 24ch volantovka)
|
|
Nahoru |
|
|
HONZIK 22
|
Napsal: pát 18.11.2022 18:45 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1775 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Ano. cetl jsem nepozorne.,,, Kamos uz vi cim to bylo.,,, No jsem to ale jelena.
|
|
Nahoru |
|
|
Laco
|
Napsal: pát 18.11.2022 21:57 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 15.2.2005 Příspěvky: 404 Bydliště: Hradec Králové
|
taky bych si tipnul - přechodový odpor na konektoru přívodu od reglu k motoru (pokud nejsou tedy napřímo spájeny)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pát 18.11.2022 22:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10487 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tak Ujovko a Laco trefili hřebík na hlavičku. Dělaly to 4 mm Goldy mezi motorem a reglem, provedení s pružným kontaktem ze slabýho plechu. Osazením 4 mm Golda bez týhle vopičárny s naříznutím do kříže problém zcela odstranilo. Je zajímavý, že ten přechoďák či zaprskání způsoboval 1-2 sekundy výpadek. Domnívám se, že se regl dostával do nějakýho chybovýho stavu od napětí či proudu a po restartu (watchdog či něco podobnýho) zase naběhl do plných otáček. to Hořejší: Ty do kříže naříznutý 4 mm Goldy jsou od Tebe a postižená osoba je Leoš T. kterýho určitě znáš ze závodů kam oba jezdíte.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pát 18.11.2022 23:22 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7404 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
@Všem Celeron nás napíná a tajemně mlčí. Mohl by přihodit aspoň motor: "DC" nebo "BLDC= Brushless DC" též "electronically commutated motor (EC)" edit02 Celeron se právě ozval. Z "po restartu watchdog" bych soudil BLDC. I když Watchdog jako hlídání výpadku řídících dat by mohl být i u ESC pro AC motory.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 18.11.2022 23:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2008 Příspěvky: 12745 Bydliště: praha 5
|
byl a je to dost častý problém goldu, jak těch 4 tak i dvojek, vždy jsem musel kontrolovat jestli se po zastrčení do dutinky volně neprotáčí v té pružince,běžný problém i u novejch, pokud ano, tak podle toho na co jsem to používal, do modelu většinou nový a na nějaké nabijecí propojky stačilo částečně zastrčit samečka s pružinkou do dutinky a v zadní části opatrně připájet okraj pružinky ke konektoru, to už pak bylo bez problému, muselo se to ale pájet částečně zastrčené jinak to pak do sebe už zastrčit nešlo.
Ty prořízlý do kříže super, ale jejich zásadní chyba byla že je nebylo možné koupit v kdejaké modelářské prodejně a internetový obchod ještě neexistoval.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|